Beställer dator ikväll, sista kollen!!

Permalänk
Medlem

Beställer dator ikväll, sista kollen!!

Ville bara ha synpunkter innan beställning:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/367659/2011-04-13
Passar allt?

Visa signatur

| R2 | Fractal 650w modulärt | Sandy i5 2500k | 560ti | Corsair 2x4GB | P-67 |

Permalänk

Jag tycker det ser riktigt bra ut! Jag skulle dock ha tagit ett kraftigare nättagg ifall du har tänkt överklocka och köra sli

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem

Några hundralappar til på en mer praktisk chassis. Haf 922 eller FD R3.
Om du apsolutt vil köpa antec 300, så gå ned på fractal design tesla, og spar enda någon kroner, antec har ingen kabel management anyway.

Ellers riktig bra best buy setup.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Såg nyss att dom hade kampanjpris på FD R3, men jag tycker det blir för dyrt med både det och Det Modulära. Blir det bra så?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det er mycket lättare at bygga, och modificera sen. Det blir 200 spenn dyrare, men jag tycker det er värd priset.

Jag har hadd en trång låda i 5 år. Aldrig igen.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Respons

Vore jag du så modulärt nätagg och kanske tom 850 eller 750 för sli!
Du kommer vilja ha det i framtiden

Visa signatur

5900 + 3080

Permalänk
Medlem

4 viktigaste sakerna med ett datorbygge, Chassi, Kylning, Nätaggregat, Moderkort sattsa pengar på dessa och du har dig en riktigt schysst dator..

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halfheart:

Vore jag du så modulärt nätagg och kanske tom 850 eller 750 för sli!
Du kommer vilja ha det i framtiden

hur monterar du en socket 1155 cpu på en socket 1366 moderkort

Visa signatur

Bosna u <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av synthiax:

4 viktigaste sakerna med ett datorbygge, Chassi, Kylning, Nätaggregat, Moderkort sattsa pengar på dessa och du har dig en riktigt schysst dator..

antar att det var ett roligt skämt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alla delar passar och du kan köra sli i framtiden om du vill köpa ett 560 kort till.

Permalänk
Skrivet av Koopos:

Han menar nog att många glömmer att chassi, kylning och nätagg är mycket viktigt. Det är ganska vanligt att folk köper super duper grafikkort & processor och stoppar in komponenterna ett Antec 300 chassi och kör med stock kylaren till cpu.

Om man ska leva med en dator under sitt skrivbord i 2 år så är det inte så kul om den för en massa oväsen.
Men förövrigt håller jag med dig, det är framför allt processor, grafikkort och hårddisk som gör den största prestanda skillnaden i en dator.

Permalänk
Medlem

Bättre tystare chassi och två fläktar att ha i fronten så att du kan ha dom som kommer med i taket. Blir inte så mkt dyrare men mer dator för pengarna.

http://www.inet.se/kundvagn

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koopos:

Inget skämt alls!

Skrivet av furuliden:

Han menar nog att många glömmer att chassi, kylning och nätagg är mycket viktigt. Det är ganska vanligt att folk köper super duper grafikkort & processor och stoppar in komponenterna ett Antec 300 chassi och kör med stock kylaren till cpu.

Om man ska leva med en dator under sitt skrivbord i 2 år så är det inte så kul om den för en massa oväsen.
Men förövrigt håller jag med dig, det är framför allt processor, grafikkort och hårddisk som gör den största prestanda skillnaden i en dator.

Jag menar verkligen det, om du nu ska köpa en dator för 20000 så köper man ju inte billigaste chassit, billigste moderkortet bara för att få plats med 7 590 och 13 i7 processorer vilket många tror är den rätta vägen! (ursäkta överdrivningen) hur som helst så tycker jag att om man ska köpa en riktigt fet dator som ska va kvar under samma ägare i säg 2-4 år så ska man väl ändå lägga pengar på Riktigt chassi, moderkort som har alla funktioner och är framtids säkert (cf/sli stöd t.ex.) samt kylning och nätagg..

Bra starkt kvalitéts nätagg är ju att föredra oavsett om du har kraft till övers, kör du 2st 6870 i crossfire visst du klarar dig på 650w men varför inte 700w eller 750? och släng på nåra kronor för modulärt samt ett riktigt kvalité märke ist för att köpa ace of sweden, eller chieftec tex, köpt XFX (seasonic) Couger, corsair, FPS, fractal design osv starkt nätagg oftast tystare och ett nätagg presterar bäst vid 60-70 % belastning om jag inte misstar mig helt.

Sen så är ju kylning nästan det viktigaste, att kompontenterna mår bra!, ett grafikkort eller en processor som pendlar mellan max temp och rums temp kommer ge vika efter ett tag samt även att kylpasta torkar ut osv...

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Nu var det ju inte så att jag menar att man ska skita i att lägga pengar på det som verkligen gör datorn till vad den presterar?
Utan att mer få folk att inse att det inte är som du säger att bara smacka in all hårdvara för antal tusen kronor i ett chassi för 300kr?
Samt att spara in pengar på ett billigt nätagg för att man måste ha det absolut maxade grafikkortet som finns på marknaden?

Hårdvaran i sig (cpu, gpu, minne, hdd) är minst lika viktig som chassi nätagg moderkort men folk borde kika över hur dom värderar chassi mätagg moderkort kylning etc

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av synthiax:

Nu var det ju inte så att jag menar att man ska skita i att lägga pengar på det som verkligen gör datorn till vad den presterar?
Utan att mer få folk att inse att det inte är som du säger att bara smacka in all hårdvara för antal tusen kronor i ett chassi för 300kr?
Samt att spara in pengar på ett billigt nätagg för att man måste ha det absolut maxade grafikkortet som finns på marknaden?

Hårdvaran i sig (cpu, gpu, minne, hdd) är minst lika viktig som chassi nätagg moderkort men folk borde kika över hur dom värderar chassi mätagg moderkort kylning etc

Men när du skriver:

Skrivet av synthiax:

När du säger sådär så tolkar jag det som att du verkligen menar att Chassi, kylning, nätaggregat och moderkort är mycket viktigare än GPU, CPU och HDD. Vilket jag "förövrigt" inte riktigt håller med.
Men jag förstod nästan att du menade att alla komponenterna i datorn är lika viktiga (men det sa du inte i ditt första inlägg). Bra chassi, kylning och nätaggregat för att få en tyst, snygg och komfortabel dator. Precis som jag vill ha det

PS/ Det är bara att titta i min signatur så ser du att jag har valt bra komponenter rakt igenom, jag har alltså INTE stoppat in dubbla GTX 580 i ett Antec 300 tillsammans med ett 700W Ace of Sweden

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Men när du skriver:

När du säger sådär så tolkar jag det som att du verkligen menar att Chassi, kylning, nätaggregat och moderkort är mycket viktigare än GPU, CPU och HDD. Vilket jag "förövrigt" inte riktigt håller med.
Men jag förstod nästan att du menade att alla komponenterna i datorn är lika viktiga (men det sa du inte i ditt första inlägg). Bra chassi, kylning och nätaggregat för att få en tyst, snygg och komfortabel dator. Precis som jag vill ha det

PS/ Det är bara att titta i min signatur så ser du att jag har valt bra komponenter rakt igenom, jag har alltså INTE stoppat in dubbla GTX 580 i ett Antec 300 tillsammans med ett 700W Ace of Sweden

Härligt att se att du inte gör samma misstag som andra!, själv har jag som du ser i min sig inte heller kört antec 300

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av synthiax:

Härligt att se att du inte gör samma misstag som andra!, själv har jag som du ser i min sig inte heller kört antec 300

jag själv har gjort det misstaget. men jag sitter ju inte på ett värsting system heller det blir bara dyrt i längden! istället för att köpa chassi och nättagg av kvalitet en gång för 1800-3000kr. köpar man nytt agg och chassi för 1000-1500kr till varje bygge

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

jag själv har gjort det misstaget. men jag sitter ju inte på ett värsting system heller det blir bara dyrt i längden! istället för att köpa chassi och nättagg av kvalitet en gång för 1800-3000kr. köpar man nytt agg och chassi för 1000-1500kr till varje bygge

Eftersom många inte har råd med dyra nätagg/chassi/moderkort osv så köper man det dyrt i första hand (om man har jobb annars blir det svårt med pengar) sen så kanske man klarar sig med ett grafikkort och 4gb minne ist för 8 och kanske inte värsting kylning just på en gång utan man kan ju uppgradera då tycker jag att en SOLID start på ett dator bygge ska ske med ett riktigt chassi av kvalite och därefter likadant med nätaggregat eftersom det är dom komponenterna som sitter längst i en dator!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av synthiax:

Eftersom många inte har råd med dyra nätagg/chassi/moderkort osv så köper man det dyrt i första hand (om man har jobb annars blir det svårt med pengar) sen så kanske man klarar sig med ett grafikkort och 4gb minne ist för 8 och kanske inte värsting kylning just på en gång utan man kan ju uppgradera då tycker jag att en SOLID start på ett dator bygge ska ske med ett riktigt chassi av kvalite och därefter likadant med nätaggregat eftersom det är dom komponenterna som sitter längst i en dator!

exakt det jag menar

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet, då du redan blivit tillsagd för detta innan så låses båda trådarna denna gång.