Permalänk
Medlem

Passiv vattenkylningen! :)

Så va de klart då.. min passiva vattenkylning (nåväl, helt passiv
e den juh inte iom att ja har fläktar i lådan, men radiator finns de
ingen iaf).

Skrivbordet inkl. burken, skärmen etc etc.

'Dunken'

Burken

Allting

Och slutligen en fin bild som bonus

Idle @ 31c(CPU) och 29c(System)
Full load @ 36c, 34c

Overall, jävligt nöjd

Edit: e en athlon 1400@1466, 1.9vcore etc.

Permalänk

Du har inte funderat på att sätta nipplar i skruvkorken till behållaren där, och sen rörbitar från nipplarna ner i vattnet? Då skulle eventuell dunstning elimineras helt

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Gäst

säger bara koolance
men det där går ju oxxxxå om man vill komma blligt undan

Permalänk
Medlem

Calling skulle tro att hans kylning(beroende på chassifläktarna också såklar) är jävligt mycket tystare än koolance.

mangeunderscore
Det ser bra ut Men för att göra det lite snyggare kanske du skulle ha annan slang än trädgårdsslang och sen kanske också sätta nipplar istället för ett hål i chassit och göra så med tanken som MadModder sa.

Permalänk
Avstängd

Är inte det de dära chassit oms Lynxsen blev så kåt på?..

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

Petterk: tackar :).. har faktiskt ett par meter pvc slang över, men trädgårdsslangen böjer sig inte lika mycke, dvs bättre flöda (som du ser så är de ganska snäva svängar för slangen in/ut).

tyvärr är den inte så tyst just nu, just pga chassifläktarna (stulna ur gamla 486 nätagg.), kommer dock ett par fina papst 12dB fläktar + fläktgaller snart

priset för det ni ser där är cirka 1000:-, inkl allt (dremelskivor, pump, block, slang, frakt etc). Dock så har ja bränt ca 1500:- till på grejer som ja sabbat elle som va fult/inte passar

Sen ska ja försöka fixa en vattenbehållare med lite mer stil, så att min pc inte, som min nätverkslärare sa, "ser ut som en hembränningsapparat i dubbel bemärkelse"

edit: chassit kostade mig förresten bara 200pix, butiken fick behålla nätagg och fläktar å sålde burken till inköpspris

edit2: att ja inte har nåra niplar i bakplåten beror helt enkelt att svängen blir för snäv för slangen då, visst kan ja köra med en 90graders böj men de e för skrymmande..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadModder
Du har inte funderat på att sätta nipplar i skruvkorken till behållaren där, och sen rörbitar från nipplarna ner i vattnet? Då skulle eventuell dunstning elimineras helt

bra idé, men ska som sagt försöka fixa en lite snyggare "dunk" på typ 30-50L istället för den på 25 som ja har nu.

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Calling skulle tro att hans kylning(beroende på chassifläktarna också såklar) är jävligt mycket tystare än koolance.

när fasen sa ja någe om ljudnivå ???
ja mena utsenede mässigt.
ffs rota djupare innan du sjunger ut,
samt smidigt och ta me den där på lan *S*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calling

när fasen sa ja någe om ljudnivå ???
ja mena utsenede mässigt.
ffs rota djupare innan du sjunger ut,
samt smidigt och ta me den där på lan *S*

well, vi ses kanske på rendevouz, ja kommer å dunken me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calling

när fasen sa ja någe om ljudnivå ???
ja mena utsenede mässigt.
ffs rota djupare innan du sjunger ut,
samt smidigt och ta me den där på lan *S*

Nej du sa inget om ljudet. Men jag gjorde =P
Jag prioriterar ljudnivån. Utsendet bryr han sig nog inte om och jag tror inte det är många som sitter och kollar in i burken. så vem bryr sig hur det ser ut där?

Sen så när man kör med stor tank så är det ju just att man sliper köra med fläktar som är saken =P Sen kanske han inte åker på LAN.

Sen tycker jag faktiskt inte att koolance är något snygga, men visst håller med om att många hemmabyggen ser ghetto ut.

Edit: LOL han skulle visst LANA med den

Permalänk
Medlem

klart ja ska lana me den (man kan tömma ur dunken å fylla den igen i lanlokalen:D ), enda fula me den e just hembränningslooken, annars tycker ja den är lika ful/snygg som vilken annan 'stock' burk som helst!

Permalänk
Medlem

Skulle hembrännings looken vara ful?!?

edit: Kom och tänka på en sak. Man skulle kunna ha ett sånt där BP oljefat. De är snygga som f*n när de är rena. Fast _stora_

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk
Avstängd

Vad är det för pump du har?

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groover
Skulle hembrännings looken vara ful?!?

edit: Kom och tänka på en sak. Man skulle kunna ha ett sånt där BP oljefat. De är snygga som f*n när de är rena. Fast _stora_

hmm, dom e lite för stora. tänkte dra ut till ikea nån da å leta efter typ nån tvättkorg eller dylikt. nånting fyrkantigt som ja kan måla i samma förg som pcn typ

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snyde
Vad är det för pump du har?

en något modifierad sicce nova.. ja lyckades pajja en del plastdetaljer så litervis me silikon å araldit gick åt

Permalänk

om du har pump är den ju inte passiv!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baracuttra
om du har pump är den ju inte passiv!

eehm jo?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk

En aktiv har ju rörliga delar, en passiv har det inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt

!
Kul att se ett passivt bygge med novan, inte så pjåkiga temperaturer heller.

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baracuttra
En aktiv har ju rörliga delar, en passiv har det inte.

Beror juh på hur man definerar passiv/aktiv.. å i mitt fall så är det just om man har en fläkt nånstans på vattenslingan.

Permalänk
Medlem

Passivt kyld aktiv vattenkylning kan man säga...

Permalänk

Det är ju fy skam och använda en fin damejeanne till lite vattenkylning... Gör vin i den istället!

Visa signatur

[size="1"]$ cd pub
$ more beer[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterious Bob
Det är ju fy skam och använda en fin damejeanne till lite vattenkylning... Gör vin i den istället!

haha, nån mer än jag som vet vad det egentligen är dvs..
känns som ja inte har behov av att göra litervis me fulvin, har ett par polare som kränger sånt, å gott de blir de fan inte

Permalänk

Vinet som jag och en polare gjorde blev gott, faktiskt. Inte allt men en del, o vi lärde oss mer o mer varje gång

Tappade upp en sats på gamla vin flaskor, korkade igen med riktig kork och fixade sån där plastgrejs som man har på toppen av flaskan.

Nä, fulvin är bra o billigt! Inte har man råd att köpa så mkt. vin som man behöver när man ska på festival!

Visa signatur

[size="1"]$ cd pub
$ more beer[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calling
säger bara koolance
men det där går ju oxxxxå om man vill komma blligt undan

vem fan vill ha koolance då?

Visa signatur

"Så din säd på morgonen, men låt inte armen vila på kvällen" (citat från bibeln)

Permalänk

va har du för cpu block då .... danger den ???

Visa signatur

OC'in like Masturbation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rektorn

vem fan vill ha koolance då?

Bara Calling som är så kåt på koolance och är ägd av den

slaqtaren
Jepp det är ett DD Maze3

Permalänk

jag blev fan chockad när ja såg koolance första gången, blocket är så litet så man undrar om det klarar nbridgen ens.

Visa signatur

"Så din säd på morgonen, men låt inte armen vila på kvällen" (citat från bibeln)

Permalänk
Avstängd

Såg för första gången ett koolance på JME för nån vecka sen, börja garva aset av mig så små slangar

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaqtaren
va har du för cpu block då .... danger den ???

Maze3

Schysst bygge!!
Ett plus i kanten för den så fina "tanken"

Kan heller inte klaga på tempsen, manligt att släpa med det där bygget till LAN

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Avstängd

trägårds slangarna äger .
men idra pumpen har ju 20mm utlopp och blocket har ju en aningen mindre,,, så hur fick du det att inte läcka ?

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.