Heaton och Elmor säljer överklockade datorer för gamers

Permalänk
Medlem

Elmor klockar med OC Genie och Heaton benchar datorn i CS 1.6. *facepalm*

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Varför skriver dom inte temp,och 4.0 och 4.2 är lite klent.tycker att dom ska satsa på bättre kylare och högre överklock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Berling:

Som att lämna in bilen på verkstad, eller få din dator felsökt? Tänk på att alla kanske inte kan eller vill hålla på med det utan bara betalar för sig för att någon annan skall göra det åt dig?

Väldigt stor skillnad eftersom man inte blir bilmekaniker över en natt medans vem som helst kan klocka enkelt genom bios/Uefi eller OC-program

Tror inte Heat Gaming lever länge innan de stänger

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Väldigt stor skillnad eftersom man inte blir bilmekaniker över en natt medans vem som helst kan klocka enkelt genom bios/Uefi eller OC-program

Tror inte Heat Gaming lever länge innan de stänger

Tja leveranstid 7 dagar. De behöver ju inte ha en massa produkter i lager. Till en början en hobby, för att testa konceptet. Jag tycker folk skall vara glada över att folk vågar testa nytänkande annars kommer vi få leva med 3 nätbutiker (dator) i Sverige i framtiden.

Kanske kan det fungera, saknar också en HTPC nätbutik med enbart nischade HTPC.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Någonting luktar ju skumt här.

Kolla in deras HG, Ultimate dator. Två GTX 580 överklockade samt en i7 2600K överklockad till 4.2GHz.
Hur kan dom göra allt det på ett MSI P67A-GD55 som inte har extra strömförsörjning?

#10727281

EDIT: För att inte tala om ett nätagg som verkligen ligger på gränsen.

Man får ju anta att en kille som Elmor inte medverkar i detta om han inte verkligen tror grejerna som sitter i datorn pallar för det?

Vore underligt om inte han haft huvudansvaret vad gäller urvalet av delar.

Skrivet av bbbbbb:

Varför skriver dom inte temp,och 4.0 och 4.2 är lite klent.tycker att dom ska satsa på bättre kylare och högre överklock

Det är en garanterat "safe" överklockning som ska funka 24/7 oavsett förhållanden, svinkallt eller svinvarmt i rummet, det ska inte spela någon roll.

Och som allt annat inom business är det ett avvägande vad gäller komponentkostnader, garantin man kan ge på sakerna, möjlig nerlagd tid på supportärenden (vilket lär öka om man pressar grejerna till deras gräns) och nödvändig vinst för att affärssidén ska hålla i längden.

Dom kan säkert komma att komma med värre grejer i framtiden när det finns utrymme för det i budgeten och de har fått en stabil bas för företaget.

Permalänk
Medlem

Sidan ser väldigt oproffisionell ut, dels för att ingen valuta framstår på startsidan. Beskrivning på engleska men med svensk valuta.
Jobbigt att röra sig runt på sidan. Namnet är B som fan.
Big no no till detta.

Visa signatur

- Köp bitcoins ⓑⓑⓑ

Permalänk
Skrivet av kaya:

Varför köpa en färdigklockad dator? trodde dom flesta här hade som hobby att överklocka själva.

Mm, men nu är det så att det finns folk utanför swec som också köper nya gaming datorer.

Tycker det är ett mycket bra initiativ och önskar er lycka till!
Självklart är inte allt 100% än, men starta ett eget företag som är så jäkla perfekt då!
Jag kommer inte köpa en dator från dem pga. att jag gillar att överklocka själv, men jag har ett antal kompisar som inte vet/orkar överklocka som jag kommer rekommendera Heat Gaming för.

P.S. Sluta tjata om att det är CS 1.6 på bilderna! Självklart testar dom inte med 1.6, inte heller är datorerna riktade till personer som bara spelar 1.6. Anledningen är ju såklart att Heaton är mest känd för det!

Permalänk
Medlem

Sluta gnälla på Freezer 7 Pro. Visst, den är billig. Men den är bra, och det kan bra många fler än jag skriva under på. Jag råkar faktiskt köra en sådan på en gammal e8400 som vår käre elmor ägt en gång i tiden ;). Kan dock hålla med om att det hade varit roligare med en lite flashigare kylare och nätagg.

Det många missar är att det finns en hel del nissar som inte har tid att klocka och bygga och därför gärna köper ngt färdigt. Denna marknaden är riktigt stor i USA bla. Även om kundkretsen inte ligger hos Swec's läsare betyder inte det att den inte finns.

Vik inte ner er till HAF och annat. De som köper dessa datorer vill ha ngt enkelt och snyggt. Inte ett tivoli. WAF (Wife Acceptance Factor) är faktiskt riktigt viktig vid datorköp. Jag vet av erfarenhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av macher:

Sluta gnälla på Freezer 7 Pro. Visst, den är billig. Men den är bra, och det kan bra många fler än jag skriva under på. Jag råkar faktiskt köra en sådan på en gammal e8400 som vår käre elmor ägt en gång i tiden ;). Kan dock hålla med om att det hade varit roligare med en lite flashigare kylare och nätagg.

Det många missar är att det finns en hel del nissar som inte har tid att klocka och bygga och därför gärna köper ngt färdigt. Denna marknaden är riktigt stor i USA bla. Även om kundkretsen inte ligger hos Swec's läsare betyder inte det att den inte finns.

Vik inte ner er till HAF och annat. De som köper dessa datorer vill ha ngt enkelt och snyggt. Inte ett tivoli. WAF (Wife Acceptance Factor) är faktiskt riktigt viktig vid datorköp. Jag vet av erfarenhet

Fördelen med en lite dyrare/bättre kylare är ju att man kan hålla en lägre ljudnivå och ändå ha samma/bättre kylningskapacitet än en freezer 7 pro.

Permalänk
Medlem

Visste inte att man behöver en överklockad dator för spela CS 1.6

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mangler:

Fördelen med en lite dyrare/bättre kylare är ju att man kan hålla en lägre ljudnivå och ändå ha samma/bättre kylningskapacitet än en freezer 7 pro.

Varför satsa tusenlappar på oprisvärda nvidia 580's och sen skära ned på kylningen och (i min meninge en av de viktigaste komponenterna i systemet) nätagget?

Släng med dubbla 6950's för 2 papp styck och lås upp och klocka dom till 6970's, och satsa på en fet aftermarketkylare eller rent av vattenkylning och sedan ett kraftigare nätagg så man kan klocka högre och samtidigt hålla systemet stabilare.

Haha

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Varför satsa tusenlappar på oprisvärda nvidia 580's och sen skära ned på kylningen och (i min meninge en av de viktigaste komponenterna i systemet) nätagget?

Släng med dubbla 6950's för 2 papp styck och lås upp och klocka dom till 6970's, och satsa på en fet aftermarketkylare eller rent av vattenkylning och sedan ett kraftigare nätagg så man kan klocka högre och samtidigt hålla systemet stabilare.

Haha

Nog kan man överklocka den där burken med det nuvarande nätagget.

Sb drar sjukt mycket mindre ström än de äldre i7 modellerna.

Permalänk
Medlem

Sluta gnäll för fan. om inte jag skulle vela riskera att datorn går sönder när jag överklockar och framför allt inte hade den kunskapen som jag har idag hade detta varit ett alternativ för mig. Tror inte denna firma riktar sig mot en typisk swec användare, liksom alienware osv.

Permalänk

En klockprofil är ju värdelös om man ändrar någon som hest spec i sammanhanget.....nej tack.

För att inte tala om Biosupdates, drivers och apps.
Skulle vara ohållbart med en OC som inte underhålls.

Visa signatur

HP

Permalänk

Prisvärda?

Intressant, kan nog bli ett starkt varumärke med dessa två personer!
Dock tror jag det är mer prisvärt att researcha och överklocka själv, kul är det också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Verkar som om folk virrar ihop det lite med garanti och reklamationsrätt här nu. En garanti är alltid helt frivillig. Herrarna här behöver alltså inte lämna några garantier alls på sina produkter om de inte vill och om de lämnar garantier får de ställa vilka krav de vill i stort sätt. Det är till exempel inga datortillverkare som har några garantier att tala om då de skyller på tredjepartsmjukvara så fort det krånglar. Att haka upp sig på garantier är lite konstigt när vi har så stark konsumentlagstiftning som vi har i Sverige. För konsumentköplagen kommer ingen undan och det är säljaren som bär ansvaret här så levereras datorn med ett ursprungligt fel så är det säljarna som vackert får lösa problemet. Tillverkarna har inget ansvar alls.

Känns lite som du skrev detta till mig även om du inte citerade ^^

Det jag tänkte på när jag skrev min text va att om man säljer en överklockad dator till en kund så vet man inte vad kunden sedan gör med datorn. Kan vara att kunden i fråga tänker att "Kan dom så kan jag" och pushar upp cpu/minne/gpu lite extra och sen går något i datorn sönder som får kunden att ringa/maila Heat gaming och be om service, sen när datorn kommer in till dom igen så kan man / (alternativt inte se) om kunden gjort nått mer med överklockningen efter att datorn levererats och då måste man försöka bevisa att så är fallet. Och har man en jäkla otur så kan kunden i fråga blå neka att han/hon gjort nått fel och skyller allt på företaget som klockade upp den i början. Och det företaget kan göra då är att helt enkelt stå för nya grejer i hopp om att inte få skit på internet av kunden. Kan vara att kunden skriver nått på t.ex SweC eller liknande som gör att företaget i fråga får dålig press osv osv osv..

Det är väl dock i värsta laget att det går så illa, men det sker oftare än man tror. (tro mig, suttit i supporten på ett av Sveriges största datorbolag)

Och är man ett nytt bolag som råkar ut för detta så kan det sluta i katastrof, definitivt om man är två kända individer som folk ser upp till.

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till beprövade Inet och Webhallen. Dock så tilltalar väl deras butik folk som inte orkar överklocka sina datorer.

Permalänk
Medlem

Tror inte på detta konseptet

Det kan omöjligt finnas en marknad för detta, och på sin höjd kanske dom får sålt några stycken per år.
Priserna är ju lika skrattretande som komponenterna är undermåliga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mike Spike:

Mm, men nu är det så att det finns folk utanför swec som också köper nya gaming datorer.

Tycker det är ett mycket bra initiativ och önskar er lycka till!
Självklart är inte allt 100% än, men starta ett eget företag som är så jäkla perfekt då!
Jag kommer inte köpa en dator från dem pga. att jag gillar att överklocka själv, men jag har ett antal kompisar som inte vet/orkar överklocka som jag kommer rekommendera Heat Gaming för.

P.S. Sluta tjata om att det är CS 1.6 på bilderna! Självklart testar dom inte med 1.6, inte heller är datorerna riktade till personer som bara spelar 1.6. Anledningen är ju såklart att Heaton är mest känd för det!

Tänkte mer på att var så många här på swec som röstat ja på att dom skulle kunna tänka sig köpa en.

Men visst önskar jag dom lycka till även om jag hellre testar gränserna själv än att betala nån annan för att göra det.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Entusiast
Skrivet av IDX:

Känns lite som du skrev detta till mig även om du inte citerade ^^

Det jag tänkte på när jag skrev min text va att om man säljer en överklockad dator till en kund så vet man inte vad kunden sedan gör med datorn. Kan vara att kunden i fråga tänker att "Kan dom så kan jag" och pushar upp cpu/minne/gpu lite extra och sen går något i datorn sönder som får kunden att ringa/maila Heat gaming och be om service, sen när datorn kommer in till dom igen så kan man / (alternativt inte se) om kunden gjort nått mer med överklockningen efter att datorn levererats och då måste man försöka bevisa att så är fallet. Och har man en jäkla otur så kan kunden i fråga blå neka att han/hon gjort nått fel och skyller allt på företaget som klockade upp den i början. Och det företaget kan göra då är att helt enkelt stå för nya grejer i hopp om att inte få skit på internet av kunden. Kan vara att kunden skriver nått på t.ex SweC eller liknande som gör att företaget i fråga får dålig press osv osv osv..

Det är väl dock i värsta laget att det går så illa, men det sker oftare än man tror. (tro mig, suttit i supporten på ett av Sveriges största datorbolag)

Och är man ett nytt bolag som råkar ut för detta så kan det sluta i katastrof, definitivt om man är två kända individer som folk ser upp till.

Fast det där exemplet är ett solklart reklamationsfall och har inget med garantier att göra. Vem som har bevisbördan beror på hur långt efter köp datorn smäller. Är det inom 6 månader är det säljaren som ska bevisa att köparen har orsakat felet, annars är det ursprungligt och köparen får en ny dator. Är det efter 6 månader måste kunden bevisa att denne inte överklockat datorn mer än när denne köpte den vilket ju är stört omöjligt att göra, så då får kunden ingen ny dator om inte säljaren är väldigt snäll.

Det är ju precis samma problematik som med all form av överklockning så rent juridiskt blir det ingen skillnad alls mot om de hade sålt datorerna oöverklockade. En dator kan dö även om man inte klockat den.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Bättre än datorerna man annars ser i handeln iaf, Alienware med.
Men nja, finns nog inte riktigt en marknad för detta skulle jag tro..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

För mig känns det hela väldigt "meh". Som redan nämnts så är det nu extremt enkelt att klocka sin dator. Alla som är kunniga nog att bry sig den extra prestandan får det gjort utan problem.

Visst finns det firmor som gör "fabriksklockade" datorer och säljer dem till slutkund; men de erbjuder allt som oftast... Vattenkylning.

Skulle de sälja ett bygge med en välbyggd loop och kylning för Processor+2GPU+NB och slänger två års garanti på det så skulle det vara något som lockade fler tror jag. Komma igång med slangar, pumpar, block.. Är avsevärt mycket mer avskräckande och tidskrävande än att gå in i Asus/MSIs klockarprogram och trycka på "OK" för att få en klockning.

Permalänk
Medlem

Om man är obenägen att klocka själv och gärna betalar samma/lite högre pris för delar som är överklockade än att köpa dyrare delar som man ändå inte kan överklocka och ligger på samma prestandanivå så är detta en sjukt bra idé frågan är bara om de når ut till en tillräckligt stor kundkrets.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av elmor:

Då var vi igång Som många märkt är det en del barnsjukdommar med sajten men det åtgärdas eftersom. Vi garanterar givetvis att datorerna fungerar som de ska (stresstestas i ett dygn innan leverans) och ger full garanti precis som vanligt. Vissa har även förstått att dessa burkarna inte främst riktar sig till den typiske Swec-medlemmen utan är väl tänkt att vara ett lite exklusivare/häftigare alternativ jämfört med tex Inet och Komplett. Vi försöker givetvis hålla priserna nere men innan vi fått upp några volymer blir det svårt att konkurrera på den fronten.

Har ni frågor nås jag enklast via mail på jon (snabel-a) heat-gaming.com.

Lycka till!

Jag tror det kan vara svårstartat innan ni blir kända bland icke sweclockare men det är en intressant nich och det vore kul om ni lyckades.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Trodde tanken med detta var att med dessa experter på överklockning kunna nå högre än vad oc genie gör vilket vem som helst kan göra. En dyr knapptryckning känns det som.

Vore istället intressant om komponenterna var pressade till gränsen samt att man haft vattenkylning som standard. Uppåt 5Ghz på cpu samt över 900Mhz på GTX 580 bör ju vara ett rimligt mål.

Så jag är nyfiken på vilken kundkrets man är ute efter, en helt ovetande fjortis som vill ha högre Mhz än kompisarna? Ifall man vet något om överklockning så klara man förmodligen av både cpu + gpu klock.

Kanske har missat något?

Permalänk
Medlem

Prestanda per krona (Vantage P-resultat/pris) = XXX poäng/krona

Hmmmmm

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Grejen är väl att de som känner till dessa namn och tycker att de är bra osv inte är intresserade av produkterna och de som ev. skulle vara intresserade inte känner till dessa namn. Alltså Elmor och Heaton.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

som sagt kul grej, men jag förväntade mig mer

Permalänk
Skrivet av NeZo:

Men dom gör ju detta bara för att tjäna pengar på dom som inte vet bättre så enkelt är det.

Ja, ett företag som inte går in för att tjäna pengar har inte en smart ägare.

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem

Drivs väl antagligen i bakgrunden av en större datorbutik som någon slags premiumutbud i annat varumärke (tänk Dells Alienware). Finns säkert kidz med rika föräldrar som nappar på det här.

Kanske inte.. verkar rätt oproffsigt (http://www.heat-gaming.se/component/k2/item/105).