Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Det där är ganska bra Solade du eller hade du nån/några mates? En kompis till mig klarade 39 matcher utan förlust. dock spelde han med minst 2 mates varje match och spelade olika hjältar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

Det där är ganska bra Solade du eller hade du nån/några mates? En kompis till mig klarade 39 matcher utan förlust. dock spelde han med minst 2 mates varje match och spelade olika hjältar

Inte jag, "fick han"...

Han körde solo varje match, han försöker visa att tremble behöver nerf

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Inte jag, "fick han"...

Han körde solo varje match, han försöker visa att tremble behöver nerf

Tremble är ju som broodmother i DoTA. Rätt jävla OP 1v1 men teama mot den så sänker man den ganska lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Tremble är ju som broodmother i DoTA. Rätt jävla OP 1v1 men teama mot den så sänker man den ganska lätt.

Jo. Råkar man stöta på Tremble ensam så har man det lite jobbigt. Speciellt om man råkar vara en support/caster. Men han är inte speciellt stark i teamfights tycker jag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Rätt imponerande, dock så är det ju inte förän han kom upp till runt 1700 som motståndaren mitt började köpa rev wards eller började köra 2v1 mot han i mitten så det är klart det är freewin i lågpsr.
Bara för att man kan äga publics med en hero så innebär det inte direkt att den är imba, det innebär snarare att plublic spelare oftast inte vet hur man ska countra.
Spelet är och ska vara balanserat för högsta nivån av spel och den dagen det ändras så kommer inte jag vara kvar längre..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Rätt imponerande, dock så är det ju inte förän han kom upp till runt 1700 som motståndaren mitt började köpa rev wards eller började köra 2v1 mot han i mitten så det är klart det är freewin i lågpsr.
Bara för att man kan äga publics med en hero så innebär det inte direkt att den är imba, det innebär snarare att plublic spelare oftast inte vet hur man ska countra.
Spelet är och ska vara balanserat för högsta nivån av spel och den dagen det ändras så kommer inte jag vara kvar längre..

Att han har ca 150damage i level 6 med en immobilize och lite sådant är lite sjukt tycker jag ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Att han har ca 150damage i level 6 med en immobilize och lite sådant är lite sjukt tycker jag ändå

Och en äcklig slow.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför inte min mouse 4, 5, 6, 7 funkar ingame.

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av sTEAK-_-:

Någon som vet varför inte min mouse 4, 5, 6, 7 funkar ingame.

Kan ju prova och binda om dom i musens egna bindprogram (vilket jag antar den har?) jag vet inte om mina mouse 4, 5 funkar som just mouse 4 och 5 i HoN, har haft de bindade (i DotA och HoN) som numpad 7 och 8 sen DotA dagarna och det funkar ju iaf fint, orkade inte byta när ja gick till HoN så bindade bara om två inventory slots till numpad 7 och 8.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Har en hemsk lose-streak nu. Börjar närma mig 10 matcher och nästan under 1600MMR

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Har en hemsk lose-streak nu. Börjar närma mig 10 matcher och nästan under 1600MMR

Du började väl närma dig din "riktiga" mmr så då är det inte lika lätt att carrya ensam
Får väl komma å puppetcarrya dig lite igen ;P

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Du började väl närma dig din "riktiga" mmr så då är det inte lika lätt att carrya ensam
Får väl komma å puppetcarrya dig lite igen ;P

Haha jo. Men hamnat med riktiga kioskmongon i dom gamesen också. Vi mötte ett lag med riktigt mycket stuns och jera i vårat lag hade inte lvlat sin spellshield när han var lvl 10.. Suck, inte ens en enda lvl. Sedan klagade han på att han dog hela tiden (han slutade upp med 12 death när vi ccade efter typ 27min) för att dom hade så mycket stuns

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Roligt med HoN-Snack! Hur peppade är ni för en Ninja-hero som kommer på fredag? Själv tycker jag det är asroligt att det kommer många nya heroes! Jag undrar om det kanske är för att dota 2 är i görningen och de vill att spelarna ska ha många heroes som de inte får tillgång till i dota som de saknar. Om någon vill spela så är det bara att friendinvita Halmbocken förresten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Har en hemsk lose-streak nu. Börjar närma mig 10 matcher och nästan under 1600MMR

Händer mig också ibland =( Men så vänder det så får man 10 win streak

Permalänk
Medlem

Det är väl klart att de vill skapa många unika för att hinda övergång till DotA2, fast just nu så finns det så lite information om DotA2 att jag inte tror det är någon akut anledning (om ja känner Valve rätt så kommer inte DotA2 förän tidigast nästa år). De lovade faktiskt att de skulle satsa på att få ut en ny hjälte varannan vecka vilket de verkar hålla rätt bra just nu. En ninja säger du? Hoppas inte den har någon osynlighet då allt som kan göra sig osynligt automatiskt klassas som imba av publicspelarna.. Men en Legion agi antar jag då..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Kan ju prova och binda om dom i musens egna bindprogram (vilket jag antar den har?) jag vet inte om mina mouse 4, 5 funkar som just mouse 4 och 5 i HoN, har haft de bindade (i DotA och HoN) som numpad 7 och 8 sen DotA dagarna och det funkar ju iaf fint, orkade inte byta när ja gick till HoN så bindade bara om två inventory slots till numpad 7 och 8.

Jag har mouse 4 som universall scroll och mouse 5 som double click, det funkade innan jag formaterade min dator och gick från XP till Win 7..

EDIT: Det funkar nu när jag har stängt av Windows UAC

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk

[QUOTE="Essin;10966726"]Det är väl klart att de vill skapa många unika för att hinda övergång till DotA2, fast just nu så finns det så lite information om DotA2 att jag inte tror det är någon akut anledning (om ja känner Valve rätt så kommer inte DotA2 förän tidigast nästa år). De lovade faktiskt att de skulle satsa på att få ut en ny hjälte varannan vecka vilket de verkar hålla rätt bra just nu. En ninja säger du? Hoppas inte den har någon osynlighet då allt som kan göra sig osynligt automatiskt klassas som imba av publicspelarna.. Men en Legion agi antar jag då..[/QUO

Jag antar att du har rätt, hade inte hört att de lovade en hero varannan vecka, awesome isf! Hittade länken där de teasar lite med information om skillnamnen samt artwork tror jag. finns länk på deras facebooksida! Legion agi range tror jag det skulle vara, med carrypotential. Så ännu fler imba ranged carries alltså.

Permalänk
Medlem

Här är länken: http://www.pcgamer.com/2011/04/18/first-look-at-heroes-of-new...
Tycker det är tråkigt med nya carrys då det brukar ta sin tid innan man hittar någon direkt counter. Skulle hellre vilja se en str support likt Behemoth nu, men det är alltid trevligt med nya heroes.

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Skrivet av eXizoR:

Här är länken: http://www.pcgamer.com/2011/04/18/first-look-at-heroes-of-new...
Tycker det är tråkigt med nya carrys då det brukar ta sin tid innan man hittar någon direkt counter. Skulle hellre vilja se en str support likt Behemoth nu, men det är alltid trevligt med nya heroes.

Absolut, skulle vara riktigt roligt med en ny str initiator/support, betydligt roligare att spela dessutom. Efter aluna, tremble och nomad så är iaf inte jag så imponerad av deras nya heroes. Däremot tycker jag puppet är en sjuk carry, en bra hero som man skulle sakna i Dota 2

Permalänk
Medlem

Dock så har de släppt ett enormt underskott av agi hjältar på sistone och har just försöka fylla ut supportrollen som ni talar om främst med int heroes. Så att det behövde komma ett par agis var ganska väntat..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra att det kommer nya AGI hjältar så man kanske slipper se Flint\SS i varje game.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Tycker det är bra att det kommer nya AGI hjältar så man kanske slipper se Flint\SS i varje game.

SS kommer nog aldrig försvinna.. Både S2 och Icefrog har ju uttryckt att de vill ändra SS och att det faktum att killen kan nuka 900magicdmg på lvl 7 är helt sjuk, men han är så förankrad i competitive play i båda DotA och HoN att det är omöjligt att göra om honom utan att det blir ett ramaskri..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

SS kommer nog aldrig försvinna.. Både S2 och Icefrog har ju uttryckt att de vill ändra SS och att det faktum att killen kan nuka 900magicdmg på lvl 7 är helt sjuk, men han är så förankrad i competitive play i båda DotA och HoN att det är omöjligt att göra om honom utan att det blir ett ramaskri..

Tycker inte SS är speciellt OP.

Visst han gör en del skada, men dör så jävla lätt, och har varken slow/stun/increase speed eller något i den stilen.

Permalänk
Medlem

SS är ju riktigt vek. Han har mycket dmg men det jämnar ut sig i och med att han inte tål ett piss.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Säger inte att jag håller med, men har sett båda de parter jag tog upp sagt så.
Men jag kan nog tycka att det är lite konstigt att en agi hjälte vid lvl 7 kan nuka hårdast i spelet med nära obefintlig (i jämförelse) manakostnad.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Arachna > Soul Stealer

Helt klart roligaste hjälten mot SS, som gjord enbart för honom. Älskar att se soul stealers gråta av vanmakt

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Asså jag är nära på att quita detta gamet snart.

Om det inte beror på lagg så är det någon teamm8 som börjar feeda.
Jag har gått från 1647 till 1447 på 2 veckor, säkert 14 lose streak.
Alltid får man komma med någon noob som randomar Rampage, chargar rätt in i 5 pers...

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av sTEAK-_-:

Asså jag är nära på att quita detta gamet snart.

Om det inte beror på lagg så är det någon teamm8 som börjar feeda.
Jag har gått från 1647 till 1447 på 2 veckor, säkert 14 lose streak.
Alltid får man komma med någon noob som randomar Rampage, chargar rätt in i 5 pers...

Kan int annat än att hålla med dig! Så sjukt störande med alla nötter där ute ... Pickar carry direkt och tror att de ska vinna ... Itne ens kul längre..

Permalänk
Medlem

Spela med folk i sweclockerskanalen då, så slipper ni folk som är direkt bakom flötet.

Visa signatur

"Signatur"