Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem

Jag har inte förbokat, men ja hade nog väntat ett tag. Ja tycker personligen att det ser ut som grejjerna inte riktigt är mogna för marknaden än.
Var och klämde på en ipad2, och tyvärr klara den inte av någon av sidorna ja har som "krav" (Svenskaspel.se och www.songsterr.com). Utan ja får snällt vänta på en androidplatta

(vill inte ha songsterappen)

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSG:

Va less man börjar bli, förbokade den här 4/4 på webbis. Den börjar redan kännas gammal innan jag äns har fått hem den. Ska det ta mycket längre tid så skulle man kanske avboka och vänta in alla de andra plattorna. Kanske vänta till höst och se om Kal-El har något mer att erbjuda.

Vad ska ni andra som har förbokat göra? Vänta och se vad som händer, eller köra på denna?

Om dina saker blir gamla på 2-3 veckor så bör du vänta. Personligen tycker jag det verkar vara en klockren platta som uppfyller förväntningarna och lite därtill. Tror inte att det kommer någon mer platta som konkurrerar ut denna och får den att kännas dålig inom en jättesnar framtid. Framför allt inte med tangentbord.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Haha, jag är bara less på att vänta. Tror också den kommer vara bra när den väl kommer.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så håller jag med lite nu när tiden drar i väg, snart kommer nyare hårdvara som är betydligt bättre & snabbare på många sätt, dessa börjar redan kännas gamla. Men men, så är det med datorer, de är endast moderna tills det kommer en ny modell, sen är det stenåldern och soptunnan som gäller...

Permalänk
Medlem

Undrar hur musikspelaren är? Stödjer den wma format? Är ljudkvaliten bra i hörlurar?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Hej Asus. Nu är det så att jag har en vän som ska åka till usa och kan köpa en platta. Fungerar det att köpa en docka i Sverige och kommer den då att känna igen det Svenska tangentbordet?

Och en till fråga. Har asus wolrd wide warranty?

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Nu kostar eee pad 16gig + docka 3999kr på komplett fast fortfaranda 4999kr på inet.
waii? ^^

Komplett

edit: Nä nu har dom ändrat tillbaka :[

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Nu kostar eee pad 16gig + docka 3999kr på komplett fast fortfaranda 4999kr på inet.
waii? ^^

Komplett

edit: Nä nu har dom ändrat tillbaka :[

fan då... det händer att dom gör sådana misstag, är man snabb så kan man ibland göra riktiga kap.

Permalänk
Medlem

Man tycks kunna spara en slant om man beställer den från usa via ebay.. där finns 16 GB v. utan tangentbord för ca 450 USD, med frakt och moms tillägget blir det ca 3500 kr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlliBoss:

Man tycks kunna spara en slant om man beställer den från usa via ebay.. där finns 16 GB v. utan tangentbord för ca 450 USD, med frakt och moms tillägget blir det ca 3500 kr...

och så kostar dockan 1200 typ, dvs 4700 = typ 200 billigare än i Sverige

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att köpa den, verkar riktigt bra faktiskt.

En fråga dock; Jag vill inte ha någon med 3G då jag i princip endast kommer använda den hemma med WiFi. Men hur funkar det med Android Market? Måste man inte ha ett SIM-kort för att "bekräfta" regionen för att kunna köpa betalappar?

Permalänk
Medlem

Hade inte komplett med flera 01/06 som lev. dag? Nu står det 16/06
Känns som det bara glider iväg hela tiden...har Asus här någon hint om leveranser?

Edit: menade så klart 01/06 tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

och så kostar dockan 1200 typ, dvs 4700 = typ 200 billigare än i Sverige

yay! 200 kr man kan göra annat skoj för .. nä, men jag tänkte inte på det, då är det ju inte värt besväret och eventuellt krångel de kan bli med garantier :/
Fast om man nu ska till USA så kan man ju göra ett kap, slippa betala de dära 25% moms och frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yamash1:

Hade inte komplett med flera 16/06 som lev. dag? Nu står det 16/06
Känns som det bara glider iväg hela tiden...har Asus här någon hint om leveranser?

pinsamt är vad det är, sommarn hinner ju ta slut innan dessa kommer, helt klart något dom kommer att förlora på...

Permalänk
Medlem

detta känns ju rätt deppigt:
http://bit.ly/l2vJnK [CrunchGear]

nästa datum, augusti?

Permalänk
Medlem

10k enheter? Känns som att man får vänta i lilla sverige

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem

Undrar om denna komponentbrist gäller alla surfplattor?

Permalänk
Medlem

Vad fan ska den skjutas upp ännu mer? :/ Några kommentarer från Asus?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har det gått för lång tid.
Så det blir högst troligt en ipad 2 för min del tyvärr, om den inte hinner komma innan sista maj...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPe:

Så det blir högst troligt en ipad 2 för min del tyvärr, om den inte hinner komma innan sista maj...

Innan sista maj är det nog kört så köp en ipad redan nu och lämna eee padsen till oss andra.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPe:

Är inte speciellt intresserad av iPad men denna lockar mindre och mindre ju mer den blir försenad ;/

Visa signatur

Permalänk

Hej!

Beklagar frånvaron men nu ska vi svara på alla de senaste frågorna!

Skrivet av upl8447:

Undrar hur musikspelaren är? Stödjer den wma format? Är ljudkvaliten bra i hörlurar?

Nej, Android 3.0 stöder inte WMA som standard, stöd för uppspelning av WMA kräver isåfall tredjeparts-app.
Ljudkvaliteten via hörlurar är enligt oss helt OK - men det låter vi framtida recensioner avgöra

Skrivet av ceogar:

Hej Asus. Nu är det så att jag har en vän som ska åka till usa och kan köpa en platta. Fungerar det att köpa en docka i Sverige och kommer den då att känna igen det Svenska tangentbordet?

Och en till fråga. Har asus wolrd wide warranty?

Ja - dockan köpt här ska fungera med plattor köpta i USA. Asus har world wide warranty på enheter köpta i Sverige (olika beroende på region) - de köpte i USA är inte nödvändigtvis global garanti på.

Skrivet av Affe_:

Funderar starkt på att köpa den, verkar riktigt bra faktiskt.

En fråga dock; Jag vill inte ha någon med 3G då jag i princip endast kommer använda den hemma med WiFi. Men hur funkar det med Android Market? Måste man inte ha ett SIM-kort för att "bekräfta" regionen för att kunna köpa betalappar?

Måste faktiskt be att få återkomma med svar på detta - lite oklart!

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk

Hej alla!

Angående alla eventuella förseningar och dylikt - så kan vi gå in och klargöra;

Det har helt klart varit komponentbrist för tillverkningen av Eee Pad Transformer - detta har i huvudsak påverkat de stora regionerna, såsom USA, Tyskland, osv.

Vissa återförsäljare har kanske reflekterat ett lanseringsdatum som varit lite optimistiskt - men de datum ni ser är relevanta. Vi siktar på en lansering till slutet Maj. Anledningen till att vi inte har gått ut tydligt med lanseringsdatum är pga. eventuella förseningar som är utom vår kontroll.

Inga datum har skjutits på i dagsläget. De kommer snart.

Tack för tålamodet - vi jobbar hårt med att få fram Transformern till alla kunder så fort det bara går!

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

ASUS.Sverige, Tack för svaren, nu kan jag förboka en

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Måste faktiskt be att få återkomma med svar på detta - lite oklart!

Mvh
Asus Sverige

Hur går det med detta?

Permalänk
Skrivet av Affe_:

Hej!

Man måste inte ha SIM-kort för att kunna köpa betalappar. Man väljer själv region via Google Checkout när man vill handla via Android Market.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!

Man måste inte ha SIM-kort för att kunna köpa betalappar. Man väljer själv region via Google Checkout när man vill handla via Android Market.

Mvh
Asus Sverige

Strålande! Du är en klippa!

Nu känns det ännu mer som att jag tänker köpa Eee Pad:en, så länge jag får tag i den vid månadsskiftet.

Permalänk
Medlem

Seriöst ASUS, ni lanserar den mest lovande Android surfplattan med ips panel och hela köret.
Och så missar ni Totalt på videoupspelning? hur kan den Inte stödja mkv? och enligt swec test så klarade den inte ens en video omkodad med motrolas zoom profil som också kör med tegra2 och android 3.0.
Videouppspelning är ju den näst viktigaste funktionen på en tablet efter webbläsaren.

http://android.modaco.com/content/asus-eee-pad-transformer-tr...

Fram tills detta är löst är Transformern inte ens värd att titta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Seriöst ASUS, ni lanserar den mest lovande Android surfplattan med ips panel och hela köret.
Och så missar ni Totalt på videoupspelning? hur kan den Inte stödja mkv? och enligt swec test så klarade den inte ens en video omkodad med motrolas zoom profil som också kör med tegra2 och android 3.0.
Videouppspelning är ju den näst viktigaste funktionen på en tablet efter webbläsaren.

http://android.modaco.com/content/asus-eee-pad-transformer-tr...

Fram tills detta är löst är Transformern inte ens värd att titta på.

Tror det är du som har missat. Alla plattor med Tegra 2 har exakt samma stöd och prestanda. Alla tegra2 plattor stödjer accelererad mkv uppspelning, dock endast med vad som kallas för "standard profile", vilket inte alla mkv-filer är kodade för. Det är ganska enkelt att koda om filer med standard profilen, men tar ett par minuter. Även divX och Xvid stöds av hårdvaran. Tycker det är ganska skapligt. Endast Samsungs Exynos som kommer vara bättre. Men det ända man tjänar på är några minuters omkodning.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mothman:

Tror det är du som har missat. Alla plattor med Tegra 2 har exakt samma stöd och prestanda. Alla tegra2 plattor stödjer accelererad mkv uppspelning, dock endast med vad som kallas för "standard profile", vilket inte alla mkv-filer är kodade för. Det är ganska enkelt att koda om filer med standard profilen, men tar ett par minuter. Även divX och Xvid stöds av hårdvaran. Tycker det är ganska skapligt. Endast Samsungs Exynos som kommer vara bättre. Men det ända man tjänar på är några minuters omkodning.

http://www.youtube.com/watch?v=-ms-oD11NCI&feature=player_emb...

Exakt vad missade jag?