Permalänk
Medlem
Skrivet av MonKey^sWe^:

Hej Inet!
Att ni inte börjar fraktar med DHL eller schenker istället? Både billigare och man får sina saker i behåll!! Posten blir bara sämre o sämre :/

Mvh

Jag jobbar på schenker och jag säger det med handen på hjärtat att jag skulle aldrig skicka något med dom. hahaha ^^

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Hej Inet.

Jag håller på att röra ihop en beställning av några externa diskar och fann till min förtjusning att ni har denna vackra tingest, usb-nas för att göra om sin billiga externa disk till liten nätverksdisk. Problem is, jag kan inte kolla upp den då man varken ser tillverkare eller speciella egenskaper. Jag hade gärna velat jämföra med andra kända alternativ för att se om priset någorlunda motiverar köp. Jag har kollat in andra alternativ så som Patriot GearBox, vilken har fördelen att den exempelvis har två usb-anslutningar. Men jag vill beställa på Inet. I has a sad.
I bästa fall får jag försöka kombinera mitt nätdiskande med router, men exempelvis detta med två anslutningar hade löst det smidigast för mig och om inte det så hade det tillgängliga alternativet varit skönt att lyckas jämföra.

På det hela, jag önskar kunna sortera fläktar till gpu, cpu och chassi osv, efter deras tjocklek, inte bara deras bredd. Mer sorterings- och filtreringsalternativ!

Tack för en bra butik i övrigt
/Alakai

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MonKey^sWe^:

Hej Inet!
Att ni inte börjar fraktar med DHL eller schenker istället? Både billigare och man får sina saker i behåll!! Posten blir bara sämre o sämre :/

Mvh

Jag har ALDRIG haft en skadad vara någon av de gånger Posten fraktat mina varor. Dessutom föredrar jag att få paket via Posten eftersom dom har vettiga utlämningsställen. Vem vill åka 2 mil till ett avsides industriområde för att hämta ett paket från t.ex DHL? Kvalitet kostar några kronor extra men det gör även min bil och min tid.
Posten är inte felfri men det är sannerligen inte deras konkurrenter heller.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Trevligt med pingvinstänger även vid köp i fysisk butik. Kanske är för att det är nytt i Stockholm vad vet jag, men tummen upp för det

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Hej Inet!
När kan man vänta in OCZ Vertex 3 Max IOPS?

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staropramen:

Jag har ALDRIG haft en skadad vara någon av de gånger Posten fraktat mina varor. Dessutom föredrar jag att få paket via Posten eftersom dom har vettiga utlämningsställen. Vem vill åka 2 mil till ett avsides industriområde för att hämta ett paket från t.ex DHL? Kvalitet kostar några kronor extra men det gör även min bil och min tid.
Posten är inte felfri men det är sannerligen inte deras konkurrenter heller.

Jag håller med! Har bara fått ett söndrig paket, och då var endast fläkten i den skadad. Inet skickade en ny direkt så jag ser inte detta som något större problem.
Dessutom så gillar jag posthornet, det ser fint ut :#

Permalänk
Medlem

Jag har en Cooler Master Hyper 212 Plus och undrar om det är möjligt att köpa de "clips" som man använder för att fästa fläktar på kylaren. En av mina fyra är så mjuk och böjd och dan nu att jag bara kan använda en fläkt, vilket drar ned kylningen lite.
Känns onödigt att behöva köpa en helt ny kylare för en sketen stålvajers skull

Permalänk
Inet
Skrivet av dotoid:

hur lång tid tar det innan jag får hem en beställnings vara typ: https://www.inet.se/artikel/5409172/msi-geforce-gtx570-twin-f... om jag beställer nu?

Preliminär leveranstid är 1-2 veckor från beställning.

Skrivet av Sgart:

Länken i den andra tråden fungerade inte i min webläsare -_- Gick inte söka på artikelnumret heller.

Däremot fungerade det om man klistrade in hela länken.

Problem solved. Wierd att Inets produktsökare inte hittar artikelnumret dock.

Man ska få kämpa lite för att få sin fria frakt!

Skrivet av _michelin_:

Kommer ni ta in Asus Radeon hd 6990?

Asus grafikkort är tyvärr inget som vi kommer att plocka in som det ser ut nu.

Skrivet av tofupunk:

Blev en aning besviken på Inet nu efter ett grafikkortsärende. Skickade in ett XFX 4770 p.g.a. att fläkten ständigt varvar upp i några sekunder oberoende på temperatur eller belastning(ganska vanligt problem, bara att kolla 4770-tråden). 10 dagar går och det blir tillbakaskickat med svaret

"Efter att jag testat grafikortet en stund så märkte jag att den blev väldigt varm varpå jag stängde av datorn och plockade ur grafikkotet och kollade om det var mkt damm i den, kortet var helt igensatt av damm vilket orsakar att den inte får någon kylning alls och på detta sätt så blir kortet överhettat och då går fläkten på max. Vi har nu gjort rent den och nu kyls grafikkortet som den ska. under stresstest av grafikkort så håller den en normal temperatur och fläkten går inte upp på max längre.

Då damm inte är något som går på garantin så tas frakt och felsökningsavgift ut á 250 kr. Denna summa skickas ut på en faktura."

Har ni extra mycket att göra nu eller vad är det som har hänt här?

Teknikerna har testat kortet och bedömt att damm var problemet. Om du inte är av samma uppfattning är du välkommen att kontakta oss på service@inet.se eller 031-652700 för vidare diskussion.

Skrivet av ewizion:

Tyvärr så fick jag också en tråkig felsökning. Skickade in mitt GTX460 för den ena fläkten ger ifrån sig ett skrapljud. Fick dock som svar att de inte hittar något fel och har testat i ett dygn. Får hem det igen och jo visst, samma ljud. Kommer på att i deras testbänkar ligger moderkortet ner och då gör inte mitt kort några ljud ifrån sig. Liten miss där inet..

Om felet kvarstår vore det toppen att du åter kontaktar oss så att vi kan åtgärda problemet.

Skrivet av MonKey^sWe^:

Hej Inet!

Mvh

Man kan säga vad man vill om Posten, men de är duktiga på att leverera paket otroligt fort över större delen av Sverige och därav har vårt val hamnat på dem.

Skrivet av Alakai:

Hej Inet.

Jag håller på att röra ihop en beställning av några externa diskar och fann till min förtjusning att ni har denna vackra tingest, usb-nas för att göra om sin billiga externa disk till liten nätverksdisk. Problem is, jag kan inte kolla upp den då man varken ser tillverkare eller speciella egenskaper. Jag hade gärna velat jämföra med andra kända alternativ för att se om priset någorlunda motiverar köp. Jag har kollat in andra alternativ så som Patriot GearBox, vilken har fördelen att den exempelvis har två usb-anslutningar. Men jag vill beställa på Inet. I has a sad.
I bästa fall får jag försöka kombinera mitt nätdiskande med router, men exempelvis detta med två anslutningar hade löst det smidigast för mig och om inte det så hade det tillgängliga alternativet varit skönt att lyckas jämföra.

På det hela, jag önskar kunna sortera fläktar till gpu, cpu och chassi osv, efter deras tjocklek, inte bara deras bredd. Mer sorterings- och filtreringsalternativ!

Tack för en bra butik i övrigt
/Alakai

Vänligen skicka ett mail till info@inet.se eller slå oss en signal på 031-652700 när det gäller mer specifika produktfrågor.

Skrivet av SirMacke:

Hej Inet!
När kan man vänta in OCZ Vertex 3 Max IOPS?

Det senaste beskedet är att vi får in ett mindre gäng i slutet av nästa vecka. Vi håller tummarna att det datumet håller!

Om ni är ute efter Vertex3 120GB är ett tips att lägga order på Max IOPS-versionen då backloggen på denna är betydligt kortare än på den vanliga varianten.

Skrivet av Typen:

Jag har en Cooler Master Hyper 212 Plus och undrar om det är möjligt att köpa de "clips" som man använder för att fästa fläktar på kylaren. En av mina fyra är så mjuk och böjd och dan nu att jag bara kan använda en fläkt, vilket drar ned kylningen lite.
Känns onödigt att behöva köpa en helt ny kylare för en sketen stålvajers skull

Det är tyvärr inget vi kan beställa. Om det är garantiärende är det bara att göra en felanmälan på vår hemsida för hjälp!

Trevlig helg!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tack för åter igen en smidig leverans.
Och stort plus, ni har lärt er att skicka Sur smultron stång, största favvisen ;P

ha en bra helg

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Hej Inet!
Mitt Corsair 850HX låter en hel del mer än vad den borde, går det att göra RMA på sådant?

Tack på förhand!

Visa signatur

Speldator: Rtx 3070, AMD 5700x3d, Asus B450-F, Corsair 32GB 3600Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11.
Uppgraderad sen 2017. Nätagg, lagring och chassi består.
Skärm: Philips Evnia 27M2N8500AM (OLED, 360 Hz)

Permalänk
Inet
Skrivet av Pepperflame:

Hej Inet!
Mitt Corsair 850HX låter en hel del mer än vad den borde, går det att göra RMA på sådant?

Tack på förhand!

Vänligen, ta inga enskilda supportärenden här i tråden.

Kontakta oss på service@inet.se, 031-652700 eller gör en felanmälan på vår hemsida.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag beställde precis en corsair ssd 120 gb och det framgick inte om det fanns monteringsskruvar med?
Eller är det såna där gummi proppar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av petherf:

Jag beställde precis en corsair ssd 120 gb och det framgick inte om det fanns monteringsskruvar med?
Eller är det såna där gummi proppar.

Du kan skicka efter det på corsairs hemsida, gratis tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MonKey^sWe^:

Hej Inet!

Mvh

Håller med om att posten blir sämre, men det funkar ändå bättre än DHL och schenker tycker jag. Dem skickade ett brev som det stod "vikitigast i Sverige" på, och la det i min grannes brevlåda istället. xD Rofl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Hej Inet!

Tack på förhand!

Tror nog inte du får något nytt eftersom det är ett vanligt problem, du bör förresten läsa reglerna lite mer noga. Enskilda ärenden tas via pm om det är på swec. Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av ferrell:

HEJ!

Om jag beställer 15 delar, allt från små fläktar till ett chassi och skärm, kommer jag då hämta 15 lådor på posten eller försöker man slänga in allt i en låda, eller hur funkar det?

// Den som alltid ställer konstiga frågor

Det vore ju skoj om man fick 15 olika paket och alla lådor hade minst en pingvinstång i dem.

Permalänk

Trevligt att det går så bra för Inet nu inte mycket att klaga på med det senaste köpet!

Ps. Mycket trevlig personal i Sthlm!

Edit #1 Ohh inlägg 5000! trevligt

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fritjof92:

Trevligt att det går så bra för Inet nu inte mycket att klaga på med det senaste köpet!

Ps. Mycket trevlig personal i Sthlm!

Inlägg #5000 nurå, får se om de hittar på något erbjudande som det snackats lite om

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ni måste fixa fler leveranssätt än Postpaket.

Som hemleverans/företagspaket osv.

Så länge ni inte har detta så köper många på Komplett istället som har ovanstående plus uthämtningslager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClockArt:

Tror nog inte du får något nytt eftersom det är ett vanligt problem, du bör förresten läsa reglerna lite mer noga. Enskilda ärenden tas via pm om det är på swec. Mvh

Skrivet av ClockArt:

Du kan skicka efter det på corsairs hemsida, gratis tror jag.

Skrivet av ClockArt:

Håller med om att posten blir sämre, men det funkar ändå bättre än DHL och schenker tycker jag. Dem skickade ett brev som det stod "vikitigast i Sverige" på, och la det i min grannes brevlåda istället. xD Rofl

Skrivet av ClockArt:

Det vore ju skoj om man fick 15 olika paket och alla lådor hade minst en pingvinstång i dem.

Finns annars en knapp som heter "citera flera".

Permalänk
Medlem

5002 posts i tråden! Grattis Inet till över 5000!

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

vore fint ifall ni kunde göra så att man kan beställa till finland

Visa signatur

| Antec p280 | Msi p67a-gd55 b3 | i5 2500K @ 4.2ghz | Noctua nh-u9b se2 | Asus hd6950 (med upplåsta shaders) | 8gb Corsair 1600mhz | Corsair gs800w | Corsair force 60gb ssd | WD caviar black 1tb | LG W2363D 120hz

Permalänk

http://www.inet.se/artikel/6900281/xfx-black-edition-750w

Denna har 4 st pci-e kontakter och inte 2 st.

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem

Yey 5000 inlägg, vi kommer ikapp facebook här :3 För alla som besöker gillar ju Inet ;D

Permalänk
Medlem

Skulle ni inte kunna ta in lite fler RAM minnen som ligger på eller under 1,5v men ändå har 1600mhz
tex minnen från G.Skill så de även går inte under tex D14

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Skulle ni kunna justera priset en aning på Ace Edge 3200 T2 ?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agile:

Ni måste fixa fler leveranssätt än Postpaket.

Som hemleverans/företagspaket osv.

Så länge ni inte har detta så köper många på Komplett istället som har ovanstående plus uthämtningslager.

;O Känner inte en enda som köpt något mot hemleverans med undantag för TV som inet inte har.
Tror knappast dom förlorar något på det.
Sen har dom billigare PF än dom flesta andra om man vill ta mot PF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

;O Känner inte en enda som köpt något mot hemleverans med undantag för TV som inet inte har.
Tror knappast dom förlorar något på det.
Sen har dom billigare PF än dom flesta andra om man vill ta mot PF.

Jaha, nä men då du inte känner någon som har använt det så kan det inte finnas något behov för det.

Jag känner inte någon som handlar mot PF så det alternativet kan dom ta bort, tror knappast inet förlorar på det.

/facepalm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agile:

Jaha, nä men då du inte känner någon som har använt det så kan det inte finnas något behov för det.

Jag känner inte någon som handlar mot PF så det alternativet kan dom ta bort, tror knappast inet förlorar på det.

/facepalm

Facepalma allt du vill.
Jag tror inte dom förlorar något märkvärt på att inte erbjuda hemleverans då det inte direkt är populärt val.
Sen är det nog rejält många fler som handlar mot PF än hemleverans för 300 spänn.

Permalänk
Medlem

Tjena

Lite besviken på er senaste skärm rea.

T.ex. "LG 23" TFT W2363D-PF 120Hz"ligger 500kr billigare hos en viss konkurrent enligt prisjakt, så sänker ni endast med 100kr... :/
Borde finnas utrymme för lite till prispress.