Task Manager helt stympad och ofullständig

Permalänk
Medlem

Task Manager helt stympad och ofullständig

Hej på er! Jag har ett problem med min Task Manager och det är att den är stympad när jag öppnar den. Jag får bara upp en ruta med aktiva program (Tasks) och status för dessa. Jag kan avsluta program här men jag saknar resten av Task Manager där man i flikar kan se Applications, Processes, Sevices, Performance etc. Jag saknar också att kunna se CPU och Memory usage samt dess historia etc etc.

Nu får jag som sagt bara upp en stympad ruta med aktiva program. Det finns inte ens knappar för att stänga ner Task Manager. Jag vet inte hur och varför det blivit så här men jag skulle väldigt gärna vilja ha tillbaka min gamla Task Manager. Någon som har en aning om vad som är fel. Och vad kan jag göra åt detta, förutom att installera om Windows 7 för det orkar jag bara inte.

Finns det något sätt att återställa det hela? Mycket tacksam för svar!

//Art

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD3R, Intel Core i7 950, 3.06GHz, Corsair 12GB, Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC, Intel SSD 240GB 2.5" Western Digitial Caviar Green 1,5TB, 2 x Samsung Ecogreen F4EG 2TB, Corsair TX 650W 80+, Noctua NH-U9B SE2, Lian Li PC-6070B V2,

Permalänk
Medlem

Hur länge sen var det sen det blev såhär?
installerade du något program som kanske?

start > (eftersom du har win7 skriv) "system restore" (tror det heter system återställaren på svenska)

Testa återställa den ett par dagar, ibland så skapas en ny "restore point" när du instalerar saker.
Finns även en automatisk restore point, vet dock inte när den skapas... min är 3 dagar gammal.
Tänk på att allt du installerat efter den punkten kommer försvinna och jag tror inte att det går att hoppa tillbaka när du kört en restore, går bara till tidigare punkter.

Det är det jag tänker mig som kan lösa problemet.
Önskar dig lycka till!

Permalänk

det är enkelt bara att dubbelklicka på ett av dom vita områden så ska allt vara normalt igen, lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markoovsky:

det är enkelt bara att dubbelklicka på ett av dom vita områden så ska allt vara normalt igen, lycka till

haha det där var ju nästan för lätt för att vara sant, behövde testa själv och det funkade!
awesome

Permalänk
Medlem

Tack ska du ha Markoovsky! Så enkelt men ändå så svårt! Jag trodde att det var något seriöst fel på datorn och så var det så enkelt. Hade knappast kommit på det om jag så försökt i hundra år. Men vilken löjlig och meningslös funktion att ha det på detta vis. Vad är vitsen? Fattar inte det.

Tack än en gång!

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD3R, Intel Core i7 950, 3.06GHz, Corsair 12GB, Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC, Intel SSD 240GB 2.5" Western Digitial Caviar Green 1,5TB, 2 x Samsung Ecogreen F4EG 2TB, Corsair TX 650W 80+, Noctua NH-U9B SE2, Lian Li PC-6070B V2,