Ny Speldator - Budget 20k
Tjosan alla fina Sweclockare, nu är det så att när jag får tillbaks på skatten i sommar så hade jag tänkte att uppdatera min nuvarande rigg och köpa in en ny dator!
Detta blir min 4de dator som jag bygger själv, men tänkte vara lite mer seriös den här gången vad det gäller kabeldragninarna etc, vill att d ska se snyggt ut
Här är min list på komponenter som jag tänkt ska ingå, kritik? Bra eller anus?
http://www.komplett.se/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=...
Sen har jag en fråga ang Corsair 800D Chassit, många verkar tycka riktigt bra om det och jag har spanat på youtube och läst recensioner och det verkar jävligt lovande.
Har läst lite om hur man ska göra för att få maximalt luftflöde innuti burken, vänd bakre fläkten så att den blir ett insug och montera 3 120mm fläktar där uppe för att transportera ut luft ur chassit. Är detta en bra lösning? Eller finns det något anant sätt som är mer optimalt?
Bör jag satsa på H70n som CPU kylare eller ska jag hellre ta en Noctua NH-D14 CPU Kylare? Har haft Noctua innan och den funkar kanon än så länge, men Corsairen verkar jävligt smidig.
Sen är det det här med ljudnivån i datorn, min nuvarande dator låter som ett jetplan, har ett Antec Twelve Hundred med ett 4870x2 Asus graffekort i, det som låter mest är väl det satans grafikkortet.
Så jag funderar bara på hur mkt 800D låter samt om 2st 6970 kommer blir störande som satan?
Datorn står i sovrummet och sambon ska kunna sova samtidigt som jag är vaken o spelar
Övriga tips / råd är även de välkommna!