Permalänk
Inet
Skrivet av Agile:

Ni måste fixa fler leveranssätt än Postpaket.

Som hemleverans/företagspaket osv.

Så länge ni inte har detta så köper många på Komplett istället som har ovanstående plus uthämtningslager.

Vi har haft hemleverans, men tyvärr var det både dyrt och ställde till med mycket problem (posten körde ut utan att folk var hemma och ville debitera dubbelt etc.).

När det gäller företagspaket erbjuder vi detta mot företag, men kan även lösa till privatpersoner om ni kontaktar oss. Jag ska även ta upp frågan om vi ska lägga till fraktalternativen företagspaket (mot en högre kostnad än postpaket) och hemleverans som leveransalternativ oberoende kundtyp.

Det enda tråkiga är att vi inte har möjlighet att erbjuda fri frakt på dessa, men det är helt klart fraktalternativ som kan vara bra att erbjuda till de som efterfrågar dem.

Skrivet av nicklas1988:

Fixat, tack!

Skrivet av Fourstar:

vore fint ifall ni kunde göra så att man kan beställa till finland

Man vet aldrig vad som händer i framtiden!

Skrivet av Ozzix:

Skulle ni inte kunna ta in lite fler RAM minnen som ligger på eller under 1,5v men ändå har 1600mhz
tex minnen från G.Skill så de även går inte under tex D14

Ett mindre urval med G.Skill kommer upp inom kort! När det gäller spänningen på minnen så är det bra och veta att även minnen som är något högre specade brukar fungera utan problem. Vi kör exempelvis Corsair XMS3-minnen i Sandy Bridge-burkar utan några problem.

Skrivet av gwanto:

Skulle ni kunna justera priset en aning på Ace Edge 3200 T2 ?

Skrivet av Ixos:

Tjena

Lite besviken på er senaste skärm rea.

T.ex. "LG 23" TFT W2363D-PF 120Hz"ligger 500kr billigare hos en viss konkurrent enligt prisjakt, så sänker ni endast med 100kr... :/
Borde finnas utrymme för lite till prispress.

Ta en titt på priset nu!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Shännare!

Jag har en lite udda fråga (tror jag).

När ni ska bygga en dator från grunden, hur lång tid tar det då för er att bygga hela datorn? Jag menar, från och med att alla komponenter ligger på bänken och med verktyg i hand tills datorn är helt komplett.

hur många minuter tar det? Och hur många sådana beställningar har ni per dag i snitt?

MVH
En nyfiken rackare

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Shännare!

När ni ska bygga en dator från grunden, hur lång tid tar det då för er att bygga hela datorn? Jag menar, från och med att alla komponenter ligger på bänken och med verktyg i hand tills datorn är helt komplett.

hur många minuter tar det? Och hur många sådana beställningar har ni per dag i snitt?

MVH
En nyfiken rackare

Tiden det tar att bygga är obetydlig jämfört med tiden det tar att utföra tester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Ta en titt på priset nu!

Mvh / Inet

WoW!

Tack.

Permalänk
Medlem

Hej! (igen)

Sitter nu med en kundvagn full hos er. Priset landade på 15,141kr (har haft sidan uppe hela dagen i hopp om att ni ska svara på mitt mail någon gång). Och nu när jag uppdaterade hemsidan så gick priset ner till 15,030!? Hur gick det till? :S Nätagget blev billigare, samt SSDn. Om jag såg rätt.
Och jag har så att den visar webbpriser.

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Hej! (igen)

Sitter nu med en kundvagn full hos er. Priset landade på 15,141kr (har haft sidan uppe hela dagen i hopp om att ni ska svara på mitt mail någon gång). Och nu när jag uppdaterade hemsidan så gick priset ner till 15,030!? Hur gick det till? :S Nätagget blev billigare, samt SSDn. Om jag såg rätt.

Det är väl bara bra?
Dom ändrar priserna lite då och då i och med dollarkursen om jag inte har fel.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Det är väl bara bra?
Dom ändrar priserna lite då och då i och med dollarkursen om jag inte har fel.

hehe, jo visst. Självklart är det bra! jag blev bara väldigt fundersam ^^

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cryqer:

hehe, jo visst. Självklart är det bra! jag blev bara väldigt fundersam ^^

För att? Priser ändras ju väldigt ofta.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

För att? Priser ändras ju väldigt ofta.

hehe, det har jag aldrig vart med om. Var tvungen att kolla i min kundvagn lite extra för at tse så att jag inte omedvetet hade ändrat något

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk

Har ni någon aning om när ni kommer att få in den här kylaren: Antec KÜHLER H2O 920?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Hej!

När beräknar Ni få in Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3?

https://www.inet.se/artikel/5308675/corsair-8gb-2x4096mb-1600mhz-xms3

Permalänk
Inet
Skrivet av Cryqer:

Shännare!

MVH
En nyfiken rackare

Det beror helt på vad för typ av dator det handlar om. En serieproducerad standardvariant går betydligt fortare att bygga än en monster SLI-dator i ett dyrare chassi som kräver detaljarbete med kabeldragning och annat.

Sen tillkommer installationen av mjukvaran som sker manuellt på mer avancerade konfigurationer och automatiskt på standardvarianter.

Hur många vi bygger varje dag är en affärshemlighet.

Skrivet av Cryqer:

Hej! (igen)

Alltid trevligt när priset går ner?

Skrivet av MidiMax:

Fixat, tack!

Skrivet av _michelin_:

Har ni någon aning om när ni kommer att få in den här kylaren: Antec KÜHLER H2O 920?

Tyvärr obekräftat, vi väntar på datum!

Skrivet av johancs7:

Hej!

När beräknar Ni få in Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3?

https://www.inet.se/artikel/5308675/corsair-8gb-2x4096mb-1600mhz-xms3

Senaste beskedet är att de ska landa under dagen. Just nu väntar vi på kolli-id från leverantören för att få reda på var exakt de befinner sig.

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Hur lång tid kan det beräknas att ta för er att få hem "G.Skill 8GB (2x4096MB) Ripjaws Gaming" efter men lagt en beställning på dem?

Länk: http://www.inet.se/artikel/5308804/g-skill-8gb-2x4096mb-ripja...

Permalänk
Medlem
Skrivet av burnout:

Hur lång tid kan det beräknas att ta för er att få hem "G.Skill 8GB (2x4096MB) Ripjaws Gaming" efter men lagt en beställning på dem?

Om jag inte minns fel, upp till 14 dagar.

Permalänk

Härligt att ni tagit in både NZXT och Cooler Master nätagg!

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Inet
Skrivet av burnout:

Upp till två veckor från att vi får in beställning meddelar inköparen!

Skrivet av Swedish Berserk:

Kul att det uppskattas!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen ni kommer ta in Antec MicroFusion Remote 350 till ett bra pris inom en relativ snar framtid!

Permalänk

Ville bara tacka för att ni svarar på mail så fort

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

NZXT är riktigt bra nätagg. Vad ni än gör undvik cooler master gx serie och corsair cx serie!

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

NZXT är riktigt bra nätagg. Vad ni än gör undvik cooler master gx serie och corsair cx serie!

Vill man ha ett bra och billigt nätagg finns alla xfx det är som gammla corsair var på den goda tiden. Nu har dem gjort fiasko serien cx som än så länge funkar bra men kommer ta ett par år innan det blir dåligt och börjar rippla och slita ut andra komponenter! Bara hoppas nya cx v2 blir som gammla cx eller bättre!

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av _michelin_:

Ville bara tacka för att ni svarar på mail så fort

Håller med där, fick svar från supporten i mail bara en timme eller två efter jag skickat mitt!

Bra jobbat Inet!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderat*

Personliga ärenden ska inte tas upp här, kontakta butiken direkt.

För mer info, se: http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Permalänk
Medlem

Fyfan alltså, när jag inte trodde inet kunde bli något bättre så hittar jag denna tråden där ni svarar på ALLA frågor som ställs. Bra jobbat inet!

Föresten, hoppas ni inte tar bort "Dator i delar Intel Core i5 2500K" paketet, hade tänkt att köpa de såfort jag får lite extra cash i skatteåterbäringen nästa månad

EDIT: Hur lång tid tror ni det tar att flänga ihop allt det föresten? Och med "flänga ihop" menar jag: från jag börjar packa upp allt tills jag klickar på startknappen.
Är lite av en newbie på att bygga ihop datorer, men har kollat guider och blabla så har ett litet hum om det mesta.

Permalänk
Medlem

Runt 2-3 timmar kanske? Bror ju på hur många problem man stöter på Och om man har en SSD!

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Skrivet av Blow:

Runt 2-3 timmar kanske? Bror ju på hur många problem man stöter på Och om man har en SSD!

Typ ja:) Vill man få igång datorn så snabbt som möjligt skulle jag tro runt timmen tills du trycker på power knappen.

Ska du fixa snygg kabeldragning så rinner timmarna iväg:)

Sen bör du lägga till 20-30 min för att installera windows.

Permalänk
Medlem

Hej inet
Vet ni när ni får in Silverstone Raven RV02-E Vit ?
tror ni ni får in den i nästa vecka iallafall?

Och ska ni ta in Crucial lanserar M4 SSD?
http://www.sweclockers.com/nyhet/13876-crucial-lanserar-m4-ny...

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3nnis1337:

Hej inet
Vet ni när ni får in Silverstone Raven RV02-E Vit ?
tror ni ni får in den i nästa vecka iallafall?

Och ska ni ta in Crucial lanserar M4 SSD?
http://www.sweclockers.com/nyhet/13876-crucial-lanserar-m4-ny...

Mvh

Det är beställningsvara så du får beställa så tar dom in en

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Någon chans att ni kommer erbjuda paypal som betalningsalternativ i framtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Det är beställningsvara så du får beställa så tar dom in en

jaha =P men tar de 2-4 veckor? =(