Erbjudanden på Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Antar att du menar något The Sims spel? Det enda SimCity Steam har är ju SimCity 4 och det är ju redan väldigt billigt.

nae, menade sim city, missade köpa under rean.
blir ett köp till helgen i guess.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Battlefield: BC2 är väl skoj men det känns inte värt att komma in i spelet så här sent. Då väntar jag hellre på Battlefield 3.

Är det någon som har spelat Men of War? Det kostar bara runt 40kr för tillfället.

Gillar du RTS och andra världskriget så är Men of War det bästa du kan få. Fast jag tycker att Men of War: Assault Squad är lite bättre till och med, köp allihopa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

nae, menade sim city, missade köpa under rean.
blir ett köp till helgen i guess.

Visste inte att det varit rea på det, köpte det ändå i fredags då jag var för lat för att koppla in min DVD-läsare och trycka i skivorna

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jesper943:

Är Medal of Honor: Airborne bra?
Många som spelar det?

Jag älskade det vad jag minns, passade min smak.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Som sagt, Medal of honor finns på webhallen för 99kr. så ni sparar ungefär 30kr att köpa därifrån istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Gillar du RTS och andra världskriget så är Men of War det bästa du kan få. Fast jag tycker att Men of War: Assault Squad är lite bättre till och med, köp allihopa.

Ja, med tanke på att ArmA II och micromanagement är bland det bästa jag vet så kan Men of War säkert vara värt. Köpte hela samlingen!

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Behöver man? Du kan väll bara ta cd-keyn från steam och skriva in den i ditt spel. Eller går det inte ens att köpa? Isåfall kan du be en vän att köpa det åt dig.

det går inte ens att genomföra köpet.
det jag är rädd för om man låter en kompis köpa är att den direkt binds till hans bc2 då det kanske reggas direkt via steam?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

det jag är rädd för om man låter en kompis köpa är att den direkt binds till hans bc2 då det kanske reggas direkt via steam?

Jag köpte specact igår och var tvungen att gå under redeem code inne i spelet och skriva in cd-nyckeln för hand för att låsa upp det.
Var ett tag sedan jag köpte vietnam så inte 100% säker men tror det samma där.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: Nvidia GeForce RTX 4070 Super | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av qhrizz:

Man kan köpa det som gåva.

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Man kan köpa det som gåva.

Hur funkar det? Får man en CD-key med mailen då eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anilusion:

När jag köpt spel till min sambo så har hon fått det direkt i steam

Permalänk

Hur ska jag göra om jag vill köpa SpecAct till mitt icke-steam bc2 då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Det listas tillsammans med orginal och vietnam nyckeln när du väljer "View Game CD-Key" i steam. Så nyckeln kommer alltid att ligga där och visas för den som faktiskt köper det men den kan bara aktiveras för ett EA konto.

Här kan den köpas utanför steam (fast till fullpris)
http://eastore.ea.com/store/eaemea/sv_SE/DisplayProductDetail...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: Nvidia GeForce RTX 4070 Super | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anilusion:

Hur ska jag göra om jag vill köpa SpecAct till mitt icke-steam bc2 då?

Då är det lite värre.

Permalänk

Dagens erbjudande.

Kalypso pack 75%
http://store.steampowered.com/sub/8047/
Commandos, Disciples, Patrician, Tropico, m.m.

edit:
Det blev ett köp av Tropico 3 Gold, för ca 60Kr, kan vara kul få vara diktator på en söderhavs ö..
http://store.steampowered.com/sub/6253/

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av serpent29:

Dagens erbjudande.

Kalypso pack 75%
http://store.steampowered.com/sub/8047/
Commandos, Disciples, Patrician, Tropico, m.m.

edit:
Det blev ett köp av Tropico 3 Gold, för ca 60Kr, kan vara kul få vara diktator på en söderhavs ö..
http://store.steampowered.com/sub/6253/

Låter fint,:) jag satsar på att bli mäktig inom Hansan och köper Patrician IV.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk

Weekend erbjudande, 75% på Serious Sam HD.

http://store.steampowered.com/sale/SeriousSam

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Majesty 2 för hela € 3,4
För billigt för att kunna låta bli!

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Har en kopia utav DiRT 2 såg jag precis att gebort, hade älskat att byta mot singularity men tror knappast det är någon som vill(?), PMa om någon har något att byta med.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Köptes, verkar rätt bra i recensioner.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Köpte singulaity, får se om det fungear på datorn bara hehe, såg rätt schysst ut i min mening.

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

Sniper: Ghost Warrior för 7,50€. Verkar vara ett helt okej singleplayer spel?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Buggigt som fan för mig iaf och segdraget..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Buggigt som fan för mig iaf och segdraget..

Jo det verkar vara lite spridda skurar med just det problemet har jag märkt efter lite snabb googling, men för 67 SEK kanske det är värt att chansa, ingen stor summa direkt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Fredmannen:

Jo det verkar vara lite spridda skurar med just det problemet har jag märkt efter lite snabb googling, men för 67 SEK kanske det är värt att chansa, ingen stor summa direkt.

Det är sant:)
Fast jag blev då besviken på spelet men du kan ju alltid prova iaf, du kanske har bättre lycka än mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Hur är Gamersgate relaterat till Steam, eftersom denna tråden handlar om erbjudanden på just... Steam?

Döp om tråden till Aktuella Digital-erbjudanden. Eller ta bort mina inlägg som du inte tycker passar, du är ju moderator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Döp om tråden till Aktuella Digital-erbjudanden.

Röstar på detta.

Bör inkludera alla digitala erbjudanden.

Syftet med tråden är ju att tjäna som upplysning.

Bara man gör som Buio, tydligt skriver vilken speltjänst det avser.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Woundead:

Röstar på detta.

Bör inkludera alla digitala erbjudanden.

Det känns som att det har diskuterats förr, men steam är ändå så pass dominerande (och har så regelbundna erbjudanden) att de gott kan ha en egen tråd. Nu grävde jag upp en annan gammal och flyttade gamersgate-inlägget dit.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Elgot:

Det känns som att det har diskuterats förr, men steam är ändå så pass dominerande (och har så regelbundna erbjudanden) att de gott kan ha en egen tråd. Nu grävde jag upp en annan gammal och flyttade gamersgate-inlägget dit.

Lite väl stelbent synsätt. Speciellt eftersom man kan köpa spel på t.ex. Direct2Drive och aktivera genom Steam. Givetvis beroende på spel, men jag gjorde så för Shogun 2: Total War t.ex.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt