Permalänk
Medlem
Skrivet av Stormrwlr:

Vissa kommentarer, ja. Och varannan kastar skit på det som vår vän här ovanför. Vem ska jag tro på, tro på, tro på när...
Jaja, är väl bara att vänta till fredag och se om man gått på en nit igen.

...största frågan är bara vilket spel man ska kasta ut för att få plats på disken

Absolut är de varierande även på PC-fronten, men tycker dock överlag så är de flesta positiva

Jag kör på 360'n och de är medvetet val då jag inte vill sätta mig i PC-träsket igen, men klart man är sugen på en dator.

Jag litar på mig själv numera i alla lägen, magkänsla is the shit. Har redan gått på en nit när jag läste reviews och vad folk sa. Lika bra att prova och bilda egen uppfattning, alla tycker ju olika. Och jag kanske inte tycker 500 kr är världens utgift, förstår givetvis studenter och arbetslösa.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Här kommer lite kommentarer från real gamers, inte recencenter: (Rage3D:

Citat:

Yeah, performance is awful on 11.5a. I'm sure that will get sorted out though. On the otherhand I doubt that the gameplay will.

The AI is as retarded as in the video. It's just bad. Singleplayer is just out of the question. Hopefully the mp is halfway decent for randoms like myself.

Citat:

Who are the bastards who made this game? Which studio and publisher?

Citat:

I acquired it and started to play it. Things looked promising at the very beginning, and then I started to play it. It sucks unfortunately.

Börjar ångra mig att jag förhandsbeställde den... nåväl, 300 + frakt är inte hela världen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Börjar ångra mig att jag förhandsbeställde den... nåväl, 300 + frakt är inte hela världen...

Klart, men de finns allt de som tycker de är bra också..nu sitter jag på jobbet så kan inte surfa sönder efter kommentarer

Men jag väntar med att tro och tycka om det tills jag själv spelat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Nu påstår jag inte att spelet är bra men du kan ju inte vara allvarlig?

Man kan väl fan hitta kommentarer om vilket spel som helst som säger hur ruttet det är.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Sen släpps spelet i Europa om 2 dagar, vilket säger mig två saker, antingen jobbar du i Butik/Journalist(fast då hade du aldrig skrivit så). Eller de jag tror mest på, du har tankat de och lirar de på xboxen med amerikanare(som är de enda som kan köpa de just nu).

Det stämmer dock inte helt då man sen igår har kunnat köpa det via collect at store på Elgiganten (Och Megastore då dem samarbetar) i vissa butiker. Var ca 15 olika runt om i Sverige i går eftermiddag när jag kollade. Både 360 och PC-versionen kollade jag då. Jag ringde och tänkte avboka mitt exemplar (och köpa det via collect @ store istället) men det var redan i packning då och skickades igår. Så jag borde får avin imorgon. Så det är ju inte omöjligt att äga spelet helt lagligt. Och hon jag pratade med på kundtjänst sa att så länge du kommit igenom med ditt köp och valt Collect @ Store så kan inte butiken neka dig.

Jag gjorde precis på detta sätt och NHL11 till PS3. Vilket jag köpte i butik 2 dagar innan det släpptes.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavve:

Det stämmer dock inte helt då man sen igår har kunnat köpa det via collect at store på Elgiganten (Och Megastore då dem samarbetar) i vissa butiker. Var ca 15 olika runt om i Sverige i går eftermiddag när jag kollade. Både 360 och PC-versionen kollade jag då. Jag ringde och tänkte avboka mitt exemplar (och köpa det via collect @ store istället) men det var redan i packning då och skickades igår. Så jag borde får avin imorgon. Så det är ju inte omöjligt att äga spelet helt lagligt. Och hon jag pratade med på kundtjänst sa att så länge du kommit igenom med ditt köp och valt Collect @ Store så kan inte butiken neka dig.

Jag gjorde precis på detta sätt och NHL11 till PS3. Vilket jag köpte i butik 2 dagar innan det släpptes.

Okej,
I stand corrected

Själv är jag lite små nervös, webhallen har ej skickat mitt X än..då har jag ändå medlemsnivå guld och ska ha sån där speedpacking tjossan =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Okej,
I stand corrected

Själv är jag lite små nervös, webhallen har ej skickat mitt X än..då har jag ändå medlemsnivå guld och ska ha sån där speedpacking tjossan =/

Inte säkrare att avboka då och köpa det på t.ex. elgiganten? Då vet du ju att du får det senast på fredag.
Nu har jag inte direkt koll på vilka städer som ligger nära där du bor men kolla här. Sen klickar du på lagerstatus så kan du se om jag kan köpa det redan "nu". Även om du får hämta det imorgon.
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spel-pc-mac/PC...

Edit: Det är till och med billigare på Elgiganten också.
Edit2: Kom på att du kanske ville ha det till 360. http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spel-xbox-360/...

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Brink TV Day 1 Launch Event
http://sv.justin.tv/brinktv/b/285617989

Det liras KotH. Får en inblick i hur spelet är.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Brink TV Day 1 Launch Event
http://sv.justin.tv/brinktv/b/285617989

Det liras KotH. Får en inblick i hur spelet är.

Tack för länken!

Efter att sett de så är jag mer sugen, spelet tilltalar mig stort än!

Visa signatur

Permalänk

har ett problem i spelet. har skit kass fps för det första. Sen så ser allting ut som skit.
har någon bugg som gör att allting har lysande fyrkanter.
http://dl.dropbox.com/u/13092928/brink%202011-05-11%2023-15-3...
bild som ni ser här. Så ni vet jag har ej tankat hem spelet så jag har det lagligt.
men ångrar fan köpet hittills iaf.
Har ej testat spelet så mycket än då det ej går att spela med 15-20 fps i fighter med allt på lägsta. Jag brukar kunna spela alla spel med högsta med 4x aa på. med 60+ fps.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RedFLip:

Klart, men de finns allt de som tycker de är bra också..nu sitter jag på jobbet så kan inte surfa sönder efter kommentarer

Men jag väntar med att tro och tycka om det tills jag själv spelat

Håller med. Vissa gillar Black Ops, medans jag och många andra totalt kräks på det. Tror det är anledningen till att de producerar så många genrer.

Permalänk
Medlem

Det ser bättre ut för PC användarna än x-box användarna, Ars har testat PC versionen och de gillar den:
Brink for PC: runs great, plays well online, is a ton of fun

Permalänk
Medlem

om inge annat kan jag säga att de flyter på bra på min dator, 1080p allt på max utom AA 60fps stadigt hela tiden
mer än så kan jag inte säga mycket om de, då jag inte prövat multiplayer, de är mer eller mindre bara muliplayer spel
*host host* (så fattar ni hur jag fick tag på de)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

jag har precis spelat detta spel på PC. Jag tror att det passa bara på Multiplayer!!

Permalänk
Medlem

Verkar som att PC versionen flyter på bra mycket bättre än på konsollerna.
Det ska dock inte vara helt problemfritt för ATI-korten där man får gå tillbaka till Catlyst 11.3 då senaste 11.5 medför försämrad prestanda.
Jag kommer köpa detta imorgon.

Visa signatur

Asus X570-F, Ryzen 5800X3D, ROG Strix 3090 OC, G.Skill 32GB 3600MHz CL14, 980Pro 2x1TB, Dark Power Pro 12 1200W, ROG Strix XG27AQM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serrano:

Det ska dock inte vara helt problemfritt för ATI-korten där man får gå tillbaka till Catlyst 11.3 då senaste 11.5 medför försämrad prestanda.

Haha sjukt kul förbättrad prestanda för brink med 11.5a. Om det är som du säger är det jäkligt komiskt Amd och deras drivare

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lustigt, har en ingame polare på steam som kört spelet i nästan en vecka nu, och han är från UK, hur kommer det sig?

han säger iaf att det är bra. Själv avvaktar jag. Risken är att det blir lite som Homefront. (Syftade inte då på att det skulle vara liknande gameplay, utan mer att det dör ut efter en månad typ.)

Permalänk
Medlem

"Xbox 360

We’ve now put up our first game update on the Xbox 360, which went live at launch. It addresses several of the issues raised in some of the early US reviews of the game and brings with it some major improvements.

Most importantly, this update significantly reduced texture loading times thanks to improved hard-drive caching. It also improves client prediction when playing online – in other words, you’ll experience much less “rubber banding” in multiplayer. We’ve also fixed several issues that could lead to the game freezing, and resolved an issue where Brink would insist on playing all of the training videos rather than just the introductory one.

If you’ve not yet got the update, simply restart the game while your Xbox is connected to the internet.

We’ve also been getting new reports of lag when playing online, especially in matches with lots of human players. We’re all huge multiplayer fans here at the office and we know how important a lag-free online experience is. We’re urgently investigating this issue and seeing what we can do to improve things in that area. Stay tuned."

Känns lovande
Mitt exemplar är skickat, bör vara i min brevlåda imorgon, woho!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag skulle gissa på att spelet blir hyffsat på pc , om man ser till de tidigare spelen de släppt , hur kul det är , är ju en annan sak dock.

tyckte den här popuppen var lite komisk btw.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

heh, skön diss mot konsollspelare allmänt

Visa signatur

Asus X570-F, Ryzen 5800X3D, ROG Strix 3090 OC, G.Skill 32GB 3600MHz CL14, 980Pro 2x1TB, Dark Power Pro 12 1200W, ROG Strix XG27AQM

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

jag skulle gissa på att spelet blir hyffsat på pc , om man ser till de tidigare spelen de släppt , hur kul det är , är ju en annan sak dock.

tyckte den här popuppen var lite komisk btw.

http://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2011/05/brinksc...

Om man ska tro Ars technica så är det bättre att gå in i spelet, man tjänar in xp:n snabbare än att se filmen

Visa signatur

Asus X570-F | AMD Ryzen 7 5800X3D | 32 Gb DDR4 | Radeon RX7800XT 16 Gb

Permalänk
Medlem

Någon som sitter på spelet och vill testa om min server är fungerar som den ska? Lite småpilligt att testa om servern funkar korrekt utan att ha själva spelet

Vet inte riktigt om det finns någon konsol som man kan skriva i men servern heter i alla fall <Brink Sweden Dedicated>, borde gå att hitta.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Fick hem spelet idag, men kan inte aktivera det på steam än. :<

Permalänk
Skrivet av Serrano:

mitt spel vägrar gå på med 11.3. Har testat ner till 11.1 ingen av dom funkar. bara 11.4 och 11.5 men då har jag fina fyrkanter på skärmen och skit prestanda.
med 11.1 till 11.3 så får jag svarta fyrkanter på skärmen och spelar antingen hänger sig eller så startar datorn om sig.

Permalänk
Medlem

Läste nyss att dom ska förmodligen släppa BrinkSDK nästa vecka. dok inte bekräftat av SD än. Men om det är sant så kommer mods dyka upp ganska så fort vilket är bra för folk som ska spela matcher osv. Detta kommer bli fett najs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stormrwlr:

Om man ska tro Ars technica så är det bättre att gå in i spelet, man tjänar in xp:n snabbare än att se filmen

jag tänkte mer på den lägre halvan av meddelandet.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

jag tänkte mer på den lägre halvan av meddelandet.

Jo...:P
...kom igen nu Steam, låt mig åtminstone få förladda spelet...

Visa signatur

Asus X570-F | AMD Ryzen 7 5800X3D | 32 Gb DDR4 | Radeon RX7800XT 16 Gb

Permalänk

Guys, har en liten fråga:

Beställde Brink från TheHut, Storbritannien. Var mycket billigare där än i Sverige, 25 euro inkl. frakt. Finns det någon risk att det är regionslåst på något sätt så att det inte fungerar att installera och spela här i Sverige? Börjar bli lite orolig då jag läst att det är många som har problem med sina CD-nycklar och får alla möjliga felmeddelanden. Borde väl såklart kollat upp det noggrannare innan, men tyckte det verkade ganska självklart att det skulle funka, beställde inom EU liksom. Och att spel till Steam kan vara regionslåsta visste jag inte.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Tall Man:

Guys, har en liten fråga:

Beställde Brink från TheHut, Storbritannien. Var mycket billigare där än i Sverige, 25 euro inkl. frakt. Finns det någon risk att det är regionslåst på något sätt så att det inte fungerar att installera och spela här i Sverige? Börjar bli lite orolig då jag läst att det är många som har problem med sina CD-nycklar och får alla möjliga felmeddelanden. Borde väl såklart kollat upp det noggrannare innan, men tyckte det verkade ganska självklart att det skulle funka, beställde inom EU liksom. Och att spel till Steam kan vara regionslåsta visste jag inte.

Du ska nog inte behöva oroa dig

On-topic:
Hann att lira lite innan jobbet, en offline och en online!
Offline var soft, jag kom igång och lärde mig lite saker. Visst som många säger så är ju AI:n inte den vassaste kniven i lådan
Men online, jävlar vilket röj de var..vi satt och kordinerade och styrde, riktigt skoj..inte haft en så bra team-play känsla på xboxen sen... aldrig
Sen märkte jag personligen inte av några buggar, men spela bara i drygt en timma, så får se ikväll

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Drog ner detta på steam efter endel tvekan.

Går nog att slå ihjäl några timmar med det, men tyckte det var sjukt opolerat, ljudet dör, halvskräpig prestanda med ATI, crossfire fungerar inte (sen om detta är spelet lr drivisarna kan man ju diskutera).

Söker man ett spel med lite "e-sport karaktär" tror jag man bör titta någon annan stanns, iaf i dagsläget.

Men det kan nog va kul att panga lite med några kompisar, iaf om de lyckas patcha lite .. synd att man väljer att skippa beta tester, det behövs, speciellt för PC .