Call of Duty: Modern Warfare 3 i ny teaser

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Detta argumentetet håller ju verkligen inte. Counter-Strike är ett spel från 1999/2000.

Call of Duty har haft precis samma grafikmotor sen första Call of Duty(2003), det kan du ju inte kalla utveckling?
Dom spottar ju ut sig spel riktigt ofta just på grund av att dom har valt att inte utveckla en ny motor vid varje spel. Bara lägga till.

Ren sörja är vad det är. CoD har inte varit bra efter United Offensive.

Det jag menade med mitt inlägg var att folk inte köper och spelar spel bara för att de är snygga.
CS 1.6 är gammalt, fult men populärt.
Jag har inte sagt något om att COD-serien utvecklats.

Jag spelar spel jag tycker är underhållande, de kan de vara även fast grafiken inte är det senaste.
Jag ser då hellre ett spel som har lägre krav på datorerna så fler kan spela det då jag mest är intresserad av multiplayer-delen. 'The more, the merrier' så att säga.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Call of Duty har haft precis samma grafikmotor sen första Call of Duty(2003), det kan du ju inte kalla utveckling?
Dom spottar ju ut sig spel riktigt ofta just på grund av att dom har valt att inte utveckla en ny motor vid varje spel. Bara lägga till.

Gnäller du om att Valve har använt sin värdelösa Source-motor sedan 2004 också? De har ju bara "lagt till".
Både MW1 och MW2 ser väldigt bra ut på äldre och ny hårdvara (bättre än Valves spel).

Permalänk
Medlem

Modern warfare 3?

Förtjänar spelet ens att vara i notis?
Jag gav upp på CoD serien sedan WaW släpptes

Skrivet av Saya:

Gnäller du om att Valve har använt sin värdelösa Source-motor sedan 2004 också? De har ju bara "lagt till".
Både MW1 och MW2 ser väldigt bra ut på äldre och ny hårdvara (bättre än Valves spel).

Nej men de spelen blev aldrig överhypade som Cod serien, det är nog det som är mest störande.

Folk köper MW2 och tror att det är mycket bättre än de andra cod serierna

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackgoat:

Det jag menade med mitt inlägg var att folk inte köper och spelar spel bara för att de är snygga.
CS 1.6 är gammalt, fult men populärt.
Jag har inte sagt något om att COD-serien utvecklats.

Jag spelar spel jag tycker är underhållande, de kan de vara även fast grafiken inte är det senaste.
Jag ser då hellre ett spel som har lägre krav på datorerna så fler kan spela det då jag mest är intresserad av multiplayer-delen. 'The more, the merrier' så att säga.

//BG

Då har du inte ens läst mina inlägg, klagar jag på spelbarheten? Du får nog ta och läsa det igen.

Skrivet av Saya:

Nej, det gör jag inte. Eftersom Valve släppt ett spel sen HL2/L4D med motorn i fråga.
Den är dessutom öppen att använda precis som med Unreal Engine, därav någon form av universiellt stöd.

Och hur är Source-motorn värdelös? Jämför du med den bloatade IW Engine?
Den är så fruktansvärt tungkörd jämfört med vad du får rent grafiskt. Hur kan du inte vara kritisk mot detta?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Cod serien har varit stendöd sen Uo(united offensive). Älskade första spelet + expansionen,spenderade tusentals timmar med dessa,sen har det bara gått käpprätt nedåt med efterföljande konsol portningar med det ena lågvatten märket efter det andra.

Observera att jag snackar mp,aldrig idas prova sp.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tEan:

Cod serien har varit stendöd sen Uo(united offensive). Älskade första spelet + expansionen,spenderade tusentals timmar med dessa,sen har det bara gått käpprätt nedåt med efterföljande konsol portningar med det ena lågvatten märket efter det andra.

Håller med om detta, lirade det på professionell nivå och det har inte kommit något som varit i närheten.
Battlefield 2 gav mig hopp, men sen har inspiriationen dalat.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Då har du inte ens läst mina inlägg, klagar jag på spelbarheten? Du får nog ta och läsa det igen.

Nej jag hade inte läst dina inlägg då jag svarade på citatet.
Jag utvecklade bara det jag först skrev.
Fult är inte = dåligt. Dit jag ville komma.

Jag är inte ute efter nåt ordkrig över en spelserie eller en annan eller hurvida de utvecklat grafiken.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Nej, det gör jag inte. Eftersom Valve släppt ett spel sen HL2/L4D med motorn i fråga.

Öh, L4D2, TF2, Portal 2, Alien Swarm? ALLA deras spel använder pissiga Source som knappt kan alt-tabba utan att krascha.
Huruvida IW Engine är tungkörd är för mig ointressant. Den flyter på fint på min i5-750/5870 och ser tusen gånger bättre ut än något Valve har gjort ty Valve strävar efter att varje P12 med en sketen Dell ska kunna köra deras spel. Det är precis lika illa för utvecklingen som alla konsolporteringar med DX9.

Permalänk
Medlem

Lol ska det ältas på igen med samma spel. Är dom uppe i CoD 8 nu? När ska det komma vettiga spel till PC så det är värt att köra det framför konsol igen?... BF3 är mitt enda hopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Lol ska det ältas på igen med samma spel. Är dom uppe i CoD 8 nu? När ska det komma vettiga spel till PC så det är värt att köra det framför konsol igen?...(

Lär dig att uppskatta singleplayer? Ni som bara vill ha multiplayer kan väl spela Quake eller Unreal Tournament.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Call of Duty har haft precis samma grafikmotor sen första Call of Duty(2003)

Nej.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Och det är ju rent skitsnack

http://xbox360.ign.com/articles/100/1003728p2.html

Skrivet av SeF.Typh00n:

Men att säga att CoD är snyggt är som att säga att sandaler med strumpor är snyggt.

Eftersom CoD knappast är fult så känns det som svaret på den kommentaren mest blir ett hånskratt.

Skrivet av SeF.Typh00n:

(Samma motor med knappt något tillagt)

Detta är fortfarande inte ett korrekt uttalande. Modern Warfare 2 t.ex använder en mycket bättre version av IW Engine än Black Ops. Black Ops saknar textursträmning vilket gör en jävla skillnad (bara MW2 och MW3 har denna funktion). Call of Duty 3 använde inte IW Engine överhuvudtaget.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Lär dig att uppskatta singleplayer? Ni som bara vill ha multiplayer kan väl spela Quake eller Unreal Tournament.

Vi som gillar multiplayer kanske också vill ha roliga spel? Dom lyckades åtminstonde med CoD:4. Och singleplayern var grym på det spelet också, inte orkat lira SP på MW2 och BO vill jag inte ens köra vidare efter att ha testat det.

Och förresten så lirar jag varken Quake eller UT.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saya:

Öh, L4D2, TF2, Portal 2, Alien Swarm? ALLA deras spel använder pissiga Source som knappt kan alt-tabba utan att krascha.
Huruvida IW Engine är tungkörd är för mig ointressant. Den flyter på fint på min i5-750/5870 och ser tusen gånger bättre ut än något Valve har gjort ty Valve strävar efter att varje P12 med en sketen Dell ska kunna köra deras spel. Det är precis lika illa för utvecklingen som alla konsolporteringar med DX9.

Så majoriteten av datorspelarna sitter på en 750 och ett 5870?

Sist jag kollade på steams survey så låg 9800/8800 på mest använda grafikkort, samt att Dual Cores står för över 50% av processorerna. 5% använder grafikkort med DX11.

Ser du någon anledning till att företag ska satsa på det? Dom siktar på att majoriteten av deras användare faktiskt ska kunna köra spelen. Min förra dator med en E6600@3.8Ghz klarade inte av Black Ops på lägsta och hade en hel del problem med MW2, och då hade jag ett 5750. Dålig optimering, javisst.

Vilket är bättre än(otroligt nog) minst 50% av alla användare på steam. Ang konsollportningar kan det diskuteras någon annanstans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hysteriskt att det finns folk som står på Activisions sida och talar om hur deras sida är mindre påfrestande på marknaden än Valve.

Då missar man nog vad Valve har lagt på bordet och vad dom fortfarande idag lyckats åstadkomma med en över sex år gammal grafikmotor. Det mesta i de senare Source-spelen håller god kvalitet, resurseffektivitet och sätter fortfarande ribban på ansiktsanimationer samt fysik* exemplariskt högt.

Call of Duty har ju körts in i ett hörn av Bob Kotick och kompani, och lär förbli exakt samma spel varje år med annat namn. Call of Duty 4: Modern Warfare är där Call of Duty sköts upp i höjden, de senare programmen finns inte. Modern Warfare 2 var ett practical joke av klass och anhängarna av Black Ops faller långt ner i åldrarna av en anledning. Tittar man bara på trailern till Modern Warfare 3 så ser man att det lär bli exakt som tvåan till punkt och pricka, likt hur de flesta moment i Black Ops lånats från tidigare spel i serien.

Ett tips är att låta Call of Duty dö i frid. Bojkotta Activision efter bästa förmåga. De är en tumör på marknaden som får alla vettiga studior att fallera - se bara på Blizzard och deras osmaklighet i allting de gjort senaste åren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jexmark:

Ehm, jo det är det. IW Engine är till större delen baserad på Id Tech från quake 3. Bara det att dom inte ens skrivit en ny bättre motor sen dess är ju bara idiotiskt.
Den har blivit så kraftigt modifierad att det är en abomination.

Förhoppningsvis gör dom något åt det.
http://kotaku.com/5804735/the-maker-of-modern-warfare-3-has-m...

Jag vet, det gör det inte mycket trovärdigare. Det är IGN vi snackar om.

Skrivet av Jexmark:

Eftersom CoD knappast är fult så känns det som svaret på den kommentaren mest blir ett hånskratt.

Snyggt!? Hur kan CoD vara snyggt? Det finns inte speciellt många spel som finns ute som är snygga, CoD är långt ifrån.

Skrivet av Jexmark:

Detta är fortfarande inte ett korrekt uttalande. Modern Warfare 2 t.ex använder en mycket bättre version av IW Engine än Black Ops. Black Ops saknar textursträmning vilket gör en jävla skillnad (bara MW2 och MW3 har denna funktion). Call of Duty 3 använde inte IW Engine överhuvudtaget.

Textursträmning? Direktvöersättning från Texture-streaming eller?
Det funkade ju inte heller, hur ofta laddades inte texturerna överhuvudtaget utan såg ut som skit på nära och långt håll?

Borde förväntat mig massa skit och dyrkan av Call of Duty-fansen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Och det är ju rent skitsnack, det är fakta att det är en gammal Quake 3 motor som har blivit hopplöst upplivad.
Att IW eller Treyarch inte orkar med en ny motor är bara för dom inte har tid och vill tjäna pengar.

Den gamla motorn är en av anledningarna till att CoD-serien är så populär. Att CoD fokuserar på konsol är ingen hemlighet och nästan alla spel som CoD konkurrerar med kör i 30 FPS. CoD däremot tack vare sin gamla motor kör i 60 FPS. Det är CoDs största fördel och de kommer nog inte göra sig av med den bara för att några PC-spelare med dyra datorer tycker grafiken är dålig. Infinity Wards Community Manager sa på Twitter att de fokuserar på att hålla spelet på 60 FPS och la till att på PC ska det inte gå under 60.

Personligen tror jag att spelet kan bli ganska kul. Gillade SP-storyn i föregångaren även om SP gameplay i CoD handlar om att sitta bakom ett skydd och låta livet gå upp (på högre svårighetsgrader). I MP var MW2 var det roligaste spelet i serien även om det också var det näst sämsta (BO fiaskot är såklart sämst men att ha dedi-servrar var ett steg i rätt riktning). Men jag kommer nog att avvakta omdömen och skaffa BF3 men det kommer nog att vara smidigt att kunna spela MW3 när man tröttnat på BF3.

Permalänk
Medlem

MW2.1
Kommer ju utan tvekan lira igenom SP, så man kan se om dem har lagt in ännu mer cutscenes hahaha.

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem

Får man fråga en sak?

Varför har Activision aldrig släppt ut expansion till de nya spel?
Fyfan vad jobbigt att man måste betala full pris varje år bara för att man ska kunna köra ett spel med aktiv online servers

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av Dredamor:

CoD är som Apple.
Motsatsen till kvalité.

Apple har ju kvalité i sina saker.. Du får nog tänka om.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredamor:

CoD är som Apple.
Motsatsen till kvalité.

förstår inte ditt argument

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Sist jag kollade på steams survey så låg 9800/8800 på mest använda grafikkort, samt att Dual Cores står för över 50% av processorerna. 5% använder grafikkort med DX11.

Ser du någon anledning till att företag ska satsa på det? Dom siktar på att majoriteten av deras användare faktiskt ska kunna köra spelen. Min förra dator med en E6600@3.8Ghz klarade inte av Black Ops på lägsta och hade en hel del problem med MW2, och då hade jag ett 5750. Dålig optimering, javisst.

Vilket är bättre än(otroligt nog) minst 50% av alla användare på steam. Ang konsollportningar kan det diskuteras någon annanstans.

Lol, jag kör iaf MW2 på rätt höga inställning i 1920x1080 med datorn i sig.

Permalänk
Medlem

säkert att detta var MW3? när jag såg animationer som var identiska med MW2 och CoD4 (se: gubben som flyger fram av en explosion efter en handgranat kastats och den lilla båtturen) tillsammans med den utdaterade grafiken (kolla undersidan på bilen som snurrar runt! OMG!) så kunde jag svära på att detta spel hade ett par år på nacken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

tror inte det direkt är ospelbart med ett 5750. jag maxar det med ca 90fps med mitt gts 450:p så tror inte du skulle uppleva det som lagigt på maxad instälningar i 1920*1080.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillOgi:

Haha när jag såg Volvon så blev filmen intressant Nu vill se fler teasers av MW3 när de är i England

Vilken Volvo? Syftar du på bilarna kring 0:16-0:19 så är det bara tungt Volvo inspirerade bilar, notera att fronten är annorlunda för att slippa ha licens och slippa riskera stämning.

Permalänk

Som någon skrev tidigare, jag tror att CoD: Modern Warfare (1) gick lite för bra. Innan dess ansträngde sig Activision på ett helt annat sätt för att göra bra spel. Älskade SP i CoD (1) och expansion, liksom SP i 2:an (afrika-kampanjen med britterna minns jag särskilt väl). MW1 SP var stundtals ett riktigt bra, men kort och ojämnt, MW2s SP var i mitt tycke hemskt oengagerande och ryckigt (hoppande mellan världsdelar) - jag spelade inte ens klart det. Allt jag har hört om spelserien sen dess är att spelen fortsätter på samma bana men ändå säljer guld.

Jag tror inte på MW3. Battlefield-serien har jag aldrig kört, men trean sägs ju faktiskt satsa på SP så jag hoppas... det var allt för länge sedan jag spelade ett bra FPS.

Ytterligare ett trist faktum är att ytterst få utvecklare numera vågar lansera spel i november, samtidigt som CoD. Mass Effect 3 dröjer ex till 2012, med störst sannolikhet pga MW3. Tur att Bethseda lanserar Skyrim iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

haha var det en VOLVO polisbil mitt vänstra öga skådade ? Man fick ej se mycket men huvva vad ja längtar ! vilket spel i serien tror ni denna är mest lik ? mw2 med dedikated + likte ändringar+theatre mode, hade ju varit ett grymt spel !

Skrivet av scoorch:

Brittiska polisen använder Volvo. Är det för en gångs skull inte en konsol port som släpps så kommer det köpas annars äre stomp em in the nuts som gäller!

Tyckte mig också se en hederlig V70 i profil med såg sedan fronten på bilen där märket mer såg ut att vara något annat, nästan i stil med Cadillac?

http://www.youtube.com/watch?v=coiTJbr9m04&feature=player_emb... pausa direkt

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Skrivet av Blackgoat:

Alltid gillat COD multiplayern, högt tempo på relativt små banor.
Single playern brukar vara relativt kort men ha en schyst story.
Har köpt alla tidigare cod spel så blir nog sittande med detta å

Självklart blir det lite BF3 när det kommer å.
Helt annan multiplayer där, skönt med omväxling.

Förstår inte hur vissa kan sitta å gnälla på att COD suger för att de kör med samma grafikmotor som tidigare.
Tittat på CS 1.6 på länge ?
Drösvis med folk som spelar det, garanterat inte för att det är snyggt.

Bra grafik höjer ju spelupplevelsen i RPG's etc.
FPS kan få vara lite "fulare" bara det har ett bra upplägg.

Det är MIN åsikt. Alla tycker olika!

//BG

Jag uppfattar det inte som att dom klagar på att grafiken är ful på det sättet du menar, de klagar på att den knappt har förbättrats på flera år.

En sak som är bra med CS är att det är enkelt att spela custom banor. Detta är ju inget som görs i en större utsträckning i COD-serien (hur var det med 1:an och 2:an? Kommer inte ihåg riktigt). Mjöklar pengar genom att släppa mappacks.. fyfan (svär mer åt folk som köper dom än tillverkaren)!

Permalänk
Skrivet av Dredamor:

CoD är som Apple.
Motsatsen till kvalité.

För mycket hat, att vara trångsynt har aldrig lett till något bra.

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Det där såg lagom kantigt ut, och blir troligtvis samma sak som de senaste spelen i serien *Spännande*

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem

Först trodde jag det var nån screen från crysis i början..hm.. rip-off + lite musik inspiration från BF3 - that is my final conclusion 8)