Suck och stön (Ny hårddisk som vägrar hjälpa)

Permalänk
Medlem

Suck och stön (Ny hårddisk som vägrar hjälpa)

Myyyyy, jag kom hem idag med min nya Western Digital 80gig och tänkte, koppla in och kör igång, finemang. Men ICKE!

Innan disken hade jag:
Primary master: DVD
Secondary master: Seagate 20gig
Secondary slave: Maxtor 80gig

Nu har jag:
Primary master: DVD
Primary slave: WD 80gig
Secondary master: Seagate 20gig
Secondary slave: Maxtor 80gig

Kruxet är att antingen så vill windows inte starta pga att den inte hittar bootdisk, byter man bootordning i bios så kommer han lite längre men låser sig en bit fram.

Drar jag ur 80gig så funkar den fint...
Nu vädjar jag än en gång:
Snälla bullen, vad ska jag göra? Jag älskar ju henne!

Visa signatur

"Det dryga femtiotalet poliser utrustade med sablar och gevär kunde inte hindra att arbetarna efter mötet tågade vidare mot hamnen där de rev avspärrningarna runt fabriksområdet och hamnade i slagsmål med strejkbrytare och polis."

Permalänk

Vet inte om det spelar någon roll men testa att sätta disken du bootar ifrån som primary master. Kolla också så alla byglar sitter rätt.

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Permalänk
Medlem

Jamen för bövelen....

>> Primary master: DVD

Förespråkar en definitiv ändring.

Primary Master = Disken du bootas OS'et ifrån
Primary Slave = Någon av dom andra diskarna (helst med samma UDMA som mastern)

Secondary Master och slave = Resten av eländet

Permalänk
Medlem

Gah...

Bevis på att man aldrig ska hålla på med datorn när man är trött.
Någon idiot hade inte tänkt på att han hade en tom hårddisk och en DVD som PRIMARY... Jaja, nu funkar det, men av någon anledning så kunde jag inte få igång datorn när nya floppyn satt i... Kortis?

Visa signatur

"Det dryga femtiotalet poliser utrustade med sablar och gevär kunde inte hindra att arbetarna efter mötet tågade vidare mot hamnen där de rev avspärrningarna runt fabriksområdet och hamnade i slagsmål med strejkbrytare och polis."