Permalänk
Medlem

Vart sjukt sugen på att göra likadant med min DA fast med blått

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Vart sjukt sugen på att göra likadant med min DA fast med blått

Happy modding :)!

Permalänk
Medlem

Fasen va snyggt, håller på att modda min gamla creative fatality gaming mouse just nu! blev jäkligt inspirerad av ditt projekt jag undrar lite om vart du fick sladd-tyget ifrån?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K @ 3.30GHz
MB: ASUS Maximus IV GENE-Z
RAM: G.Skill Ripjaws X Performance 8GB @ 1600MHz
GPU: ASUS Radeon HD 6870 1024MB
PSU: Corsair CX 500W

Permalänk
Avstängd

hej är lite nyfiken på vad du använde för sleeve? var det vanlig sleeve (smal) eller var det någon usb sleeve?
annars var det riktigt fint!

edit: såg att nån skrev att det var fabric sleeve men är det 3mm sleeve eller är det någon annan typ (har endast kollat djungelapa och är helt ny på detta med sleeve )

Visa signatur

cooler master elite 430, i5 2500k, corsair ax 850w, gigabyte gtx 580,
1tb samsung spinpoint, asrock p67 extreme 4, corsair vengance 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av guustaav:

Fasen va snyggt, håller på att modda min gamla creative fatality gaming mouse just nu! blev jäkligt inspirerad av ditt projekt jag undrar lite om vart du fick sladd-tyget ifrån?

Tack!, jasså det :)...Djungelapa's Fabric Sleeve Röd! Stefans hemsida www.djungelapa.se....

Skrivet av dreasoz:

hej är lite nyfiken på vad du använde för sleeve? var det vanlig sleeve (smal) eller var det någon usb sleeve?
annars var det riktigt fint!

edit: såg att nån skrev att det var fabric sleeve men är det 3mm sleeve eller är det någon annan typ (har endast kollat djungelapa och är helt ny på detta med sleeve )

Det är stefans Fabricsleeve, han är den ända med detta sleeve då det är specialgjort efter hans önskemål!

Permalänk
Medlem

Glöm inte att Titta in mitt nugående Projekt:
Project Chocolate Temptation
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...
Släng gärna en kommentar och glöm inte att bevaka !

Permalänk

Vad ska LEDen ha för egenskaper för att man ska kunna modda sin deathadder? Länka gärna

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Vad ska LEDen ha för egenskaper för att man ska kunna modda sin deathadder? Länka gärna

att den skall vara i samma storlek som den föregående, alla LED:s brukar vara av samma sort annars när det gäller spec, det ända som kan skilja är styrkan på ljuset och ljusspridningen

Permalänk
Medlem

Hur?

På en av de senare bilderna så visade du 2 Deathadders varav en hade stor del av själv musen målad röd.

Min fråga är; hur gjorde du detta?
Tacksam för svar!

//Zeebbee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeebbee:

På en av de senare bilderna så visade du 2 Deathadders varav en hade stor del av själv musen målad röd.

Min fråga är; hur gjorde du detta?
Tacksam för svar!

//Zeebbee

Den är faktiskt orange, kameleont lackad....bilden är uselt tagen bara.

Slipade med vattenslip grit 800 och lät det torka, körde på med två tunna lager plastprimer över hela ytan och lät det torka, sedan körde jag på med sprutspackel och lät det torka över hela natten och vattenslipade med 1500grit vattenslip nästa dag och lackade till slut i tre steg (basfärg, kameleonteffekt och till slut klarlack)

Lackade med spruta i verkstadens lackbox