Frostbite 2 från Battlefield 3 i ny video

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Stor skillnad mot dagens spel? Nej. Marginellt på sina ställen.
Beror helt på hur man tittar.

Jag tycker det är stort, inte kanske utseendet, men tex att väggar inte bara försvinner utan faller i bitar.
Att rök lyses upp på olika ställen, har aldrig tidigare sett detta.
Stort är väll smaksak men helt likt spel från 2007 är det iaf knappast.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte animationen relaterade till skjutställningarna.

*Vid knästående skjutställning tar man ett kliv framåt inte bakåt. Detta för att inte tappa balansen då man inte ser vad som är bakom sig och då lätt kan stöta till något och möjligen ramla omkull.

- Varför skulle jag bry mig kan ni undra? Jo om man t.ex. gör detta mot en vägg kan det möjligen bugga sig då karaktären antingen tryck framåt eller "kör in foten i väggen" (clipping problem).

*Samma sak vid liggande skjutställning samt att det är väldigt otympligt och dumt att lägga sig ner på det där sättet. Utrustning, vapen och ammunition bör väga ca. 20kg, man måste sätta ner handen mycket tidigare för att det där ska gå.

Ni kanske tycker jag är larvig men när de hävdar att de har militära rådgivare ifrån försvarsmakten så undrar man om de ljuger efter att ha sett detta. Om de inte gör det måste det vara nån riktig stolle från flottan eller en kontorsnisse.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Många snackar om att Battlefield 3 är PC-orienterat. Men å andra sidan har jag för mig den kommande Battlefield 3-betan som tilldelades Medal of Honor Special Edition-ägarna enbart kommer till Xbox 360, vilket är en tydlig markering emot att det är fallet.

Känns ju verkligen konstigt om BF3 betan kommer tilll enbart Xbox? då jag köpte Medal of Honor till PCn och har "Invite kort"(eller vad man ska kalla det) för BF3 Beta

Bara hoppas på att folk kan lära sig mer Team-play än springa runt o skjuta <.<

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem

Jesus christ.. Dice verkar ha överträffat sig själv denna gången....

Permalänk
Medlem
Skrivet av gollawolla:

Frågan är vad som var snyggast, tjejen elr spelet? tycker nog spelet var snyggare ;P

Tjejen garanterat

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Me want

Ska bli intressant att se jämförelser mellan DX11 och 10/10.1

Funderat lite på minimumkraven, skulle inte bli förvånad om det är HD4850 och uppåt som gäller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Varför länka ni inte till denna i stället?

http://www.youtube.com/watch?v=PXaFw7aC9GE

Orginalet.

Nuff said

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

Får nog kränga ett till 5870 för det här spelet

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 5700X3D, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell G2724D

Permalänk
Medlem

Jag trodde jag hade blivit för gammal för att samla ihop ett gäng på LAN. Men med B3 och Diablo 3 till vintern får det nog allt arrangeras något

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Kommer förmodligen inte spela detta men utseende mässigt såg det ju skitbra ut sakta men säkert utvecklas vi.
De enda jag inte gillar var animationerna i "fps" läget, vapen rörelserna osv, tyckte de kändes lite stelt, det kan ju dock förändras till släppet!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Fränt. Men vidrigt.

Permalänk
Medlem

Fränt å BF3 kommer å bli top säljare!
Dock - poäng till Sweclocker red för å "stjäla" en nyhet. (som dessutom är nån dag gammal)

Finns en BF3 tråd där denna "nyhet" skulle ha liggat. (eller ligger )

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Fränt å BF3 kommer å bli top säljare!
Dock - poäng till Sweclocker red för å "stjäla" en nyhet. (som dessutom är nån dag gammal)

Finns en BF3 tråd där denna "nyhet" skulle ha liggat. (eller ligger )

Det är ju bara en liten notis. Big whoop.

Permalänk
Medlem

Äntligen efter Bad Company (läs konsol BF) så är det dags för uppföljaren till BF2! =D
Tror dock inte att det har en chans mot alla CoD fanboys som kommer plocka upp MW3.

Hoppas att det iaf blir en tillräcklig stor försäljning så dom går +, för dom säger ju att BF3 är det dyraste spelet som gjorts.

Permalänk
Medlem

Baj far.. This is ahsom!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Men fy fan va snyggt. Hatar genren men blir fan lite sugen.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Men fy fan va snyggt. Hatar genren men blir fan lite sugen.

Är skit kul å panga på å inte att förglömma alla explosioner.
"Sniper bakom muren" rpg *BANG* dead

Det vi hoppas på mest är att dom får till ett riktigt bra anti-fusk system.
BFBC2 spammas av fuskare redan nån dag efter punkbuster updates, vilket dom gör kanske 1ggr/kvartalet i bästa fall

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Hoppas det släpps innan DH!

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Äntligen efter Bad Company (läs konsol BF) så är det dags för uppföljaren till BF2! =D
Tror dock inte att det har en chans mot alla CoD fanboys som kommer plocka upp MW3.

Hoppas att det iaf blir en tillräcklig stor försäljning så dom går +, för dom säger ju att BF3 är det dyraste spelet som gjorts.

Vad får dig att tvivla att de inte skulle gå plus? Nämn ett spel som det gått riktigt kasst för och verkade såhär lovande?

De som säger att animationerna är orealistiska måste också ha i åtanke att spelet är gjort för spelglädje som ibland måste balanseras med realism. Självklart har de haft assistans från militär expertis, men knappast att de följer alla procedurer de nämner, skulle verkligen ta på underhållningsfaktorn, tror jag. Vill ni ha ren spelglädje och lite lagom med realism se på BF, vill ni ha realism överallt se på ArMA.

Lillem4n: Din oerhört skarpa observation att clipping-problem kan uppstå är nog inte försummad.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Är skit kul å panga på å inte att förglömma alla explosioner.
"Sniper bakom muren" rpg *BANG* dead

Det vi hoppas på mest är att dom får till ett riktigt bra anti-fusk system.
BFBC2 spammas av fuskare redan nån dag efter punkbuster updates, vilket dom gör kanske 1ggr/kvartalet i bästa fall

H-vete...hatar noobtubers...verkar vara deras spel detta!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Kommer man kunna strafe:a när man springer?

Visa signatur

i5 750, asrock p55 extreme, corsair 4 gb 1600 mhz, hd5850, spinpoint f3, chieftec 750 w modulärt, fd define r2, 2 x 22"
hp nc8430 - asus eeepc 901 - mediaserver 2.4 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Tjejen garanterat

I second that (e)motion

Kanske man ska testa detta på ps3n, fysiken börjar snart på realistisk? Jag tittar först på fysiken och sedan på grafiken i FPS.

Permalänk
Medlem

*drääääggeeeeeel*

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

H-vete...hatar noobtubers...verkar vara deras spel detta!

Då har du inte spelat Bad Company. I ettan visade Dice hur man kan ha en granatkastare i ett spel, med massor med ammo, utan att bli alls påfrestande och samtidigt vara direkt bra för speldynamiken.

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt spel, men om måttstocken är Crysis har det inte hänt så fasligt mycket.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

ännu mer realism, ögongodis

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bloopy:

Det vi hoppas på mest är att dom får till ett riktigt bra anti-fusk system.
BFBC2 spammas av fuskare redan nån dag efter punkbuster updates, vilket dom gör kanske 1ggr/kvartalet i bästa fall

Jag har spelat BC2 flera hundra timmar, och har bara stött på fuskare två eller tre gånger, hur kan du tycka att det är ett stort problem?! Du måste spela på dåliga servrar.

Permalänk
Medlem

Mumma!

Oavsett vad alla säger om grafiken och allt sådant där, är det ljudet jag ser framemot mest!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Mumma!

Oavsett vad alla säger om grafiken och allt sådant där, är det ljudet jag ser framemot mest!

Håller med till 100%.
Första gången jag startade BC2 så fick jag ståpäls (jo mitt hår ställde sig upp) av ljudet. Att spela CoD känns som att spela pacman ljudmässigt sätt. Hoppas MW3 gänget tar inspiration och lägger ner mer än en vecka på ljudet.

Så jo, jag ser onekligen fram emot att sätta på mig mina 5.1 lurar och sväljas av spelet. Den som inte testad BC2 (eller annat bra ljudmässigt spel, som jag inte vet om det finns) med 5.1 lurar vet inte vad riktigt bra ljudupplevelse är (och är försåtligt att man då inte saknar det heller).

Sedan så ser jag fram emot att man kan förstöra allt man vill, tänk att slippa att en sniper kan sitta helt otagbar pga av en claymore på den enda trappan upp. Och det ser ut att bli väldigt varierade banor som kommer, så alla kommer att hitta sina favo-banor (snipers sina mer öppna och jag mina med trånga härliga close combat områden).

Det som för mig känns väldigt betryggande är hur bra spelet känns idag med tanke på hur lång tid det är kvar till släpp. Då får dom gott om tid att polera, vilket är det som skiljer ett spel med potential och ett bra (färdigt) spel. För det finns inget värre än att köpa ett spel och genast slås av att "Fan, det här spelet skulle varit riktigt bra om dom lagt ner 2-3 månader till".

Och till DICE personligen:
Gör en VETTIG server browser, låt inte praktikanten få ansvaret... Låt mig få göra sparbara sökprofiler (så jag snabbt kan välja vad jag är på humör för) där jag kan få söka på Land/Språk, Max Spelare, Server Namn, Med/Utan DLC (man har), Kartor (nä inte bara en enstaka karta), Ping, Regler (som med/utan vissa vapen, claymores, tanks, osv), Harcore, Spel typ (och då även om servern bara kör den typen), och allt annat
Dvs jag vill kunna söka på ALLT som kan skilja servrar åt. SÅÅÅÅÅ svårt kan det inte vara.

För mig är server browser (och privata servrar) otroligt viktig, för jag hoppar ofta runt för att hitta en server jag gillar att spela på.

Och se för guds skull till att straffa dom som campar på banor med uppdrag, och belöna dom som jobbar för uppdraget. Som tex att sortera listan efter tagna mål och inte antal dödade eller att ge mer eller mindre xp och poäng mm. Och visa upp antalet team kills personer har så server admins (och andra) snabbt och enkelt kan se vilka som team dödar regelbundet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khenke:

Håller med till 100%.
Första gången jag startade BC2 så fick jag ståpäls (jo mitt hår ställde sig upp) av ljudet. Att spela CoD känns som att spela pacman ljudmässigt sätt. Hoppas MW3 gänget tar inspiration och lägger ner mer än en vecka på ljudet.

Så jo, jag ser onekligen fram emot att sätta på mig mina 5.1 lurar och sväljas av spelet. Den som inte testad BC2 (eller annat bra ljudmässigt spel, som jag inte vet om det finns) med 5.1 lurar vet inte vad riktigt bra ljudupplevelse är (och är försåtligt att man då inte saknar det heller).

...Eller så vet dom som kör med lurar inte hur en riktigt bra ljudupplevelse med äkta 5.1 högtalaruppsättning hörs och än mer känns.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w