MSI släpper Geforce GTX 580 Lightning Xtreme Edition i 3 GB

Permalänk
Melding Plague

MSI släpper Geforce GTX 580 Lightning Xtreme Edition i 3 GB

Dator- och komponenttillverkaren MSI lanserar ett nytt påkostat Geforce GTX 580 på Computex 2011. På menyn står uppskruvade klockfrekvenser, påkostad kylning och skräddarsytt kretskort.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Bara jag som tycker att det här börjar bli uttjatat? Finns ju snart hur många olika modeller som helst ^^

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

Bara jag som tycker att det här börjar bli uttjatat? Finns ju snart hur många olika modeller som helst ^^

Jo, men mer uttjatat är att folk alltid kommenterar på utseendet, och då särskillt om det är ett "fult" kort. Fast detta var ju iofs svart och blått så då maxar det säkert Crysis.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

haha dust removal bra tanke iaf men det mesta dammet lär väl ej försvinna hade ja haft cashen hade ja uppgraderat till 580 men nog ej 3gb modellen den har ja ej användning för ..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Ful som stryk men med sexiga specs, Är som en vacker kvinna i en sopsäck.
Tror nästan man måste köra dubbla kort med en sjuhelvetes många skärmar för att kunna nyttja 3gb.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Hjälpsam

Ett par av dessa vekar vara ett seriöst alternativ för surroundgaming i löjliga upplösningar.

Hoppas ljudnivåerna blir rimliga. Twin Frozr brukar vara OK.

Avvaktar recension.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Jo, men mer uttjatat är att folk alltid kommenterar på utseendet, och då särskillt om det är ett "fult" kort. Fast detta var ju iofs svart och blått så då maxar det säkert Crysis.

Jag har dock inte klagat på att det är fult.. Jag har mitt kort inne i chassit, utan en sidoruta.. Så för mig kvittar det hur korten ser ut

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

Jag har dock inte klagat på att det är fult.. Jag har mitt kort inne i chassit, utan en sidoruta.. Så för mig kvittar det hur korten ser ut

Jag påstod inte heller att du gjort det, men det är generellt sett mycket mer kommentarer om utseendet på en produkr än om själva funktionen, vilket jag ville dämpa lite genom att nämna det så tidigt som möjligt i tråden.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Jag påstod inte heller att du gjort det, men det är generellt sett mycket mer kommentarer om utseendet på en produkr än om själva funktionen, vilket jag ville dämpa lite genom att nämna det så tidigt som möjligt i tråden.

Du får ursäkta mig, det där var för tidigt på morgonen, läste inte allting ^^

Ontop: Tycker faktiskt att kortet ser bra ut, men frågan är om den verkligen tar bort dammet, och hur mycket den tar bort ^^

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

3GB? helt onödigt, kanske användbar för 1%, inte äns de tror jag

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meisam:

3GB? helt onödigt, kanske användbar för 1%, inte äns de tror jag

Riktar väl sig mot high-res/treskärms-spelare. 580 är inte mainstream från början så 3GB är välkommet tycker jag.

OOH! Förresten. Notera att det inte finns någon ful MSI-logga uthålat på ventileringen!

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Riktar väl sig mot high-res/treskärms-spelare. 580 är inte mainstream från början så 3GB är välkommet tycker jag.

Ja, men den som använder 3 skärmar för high end/spel använder nog 2 GPU (typ 2st GTX 580 i SLI/ 1st GTX 590) då har man redan 3GB

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jo, men mer uttjatat är att folk alltid kommenterar på utseendet, och då särskillt om det är ett "fult" kort. Fast detta var ju iofs svart och blått så då maxar det säkert Crysis.

Fast köper man en pryl för 4-5 tusen så borde man väl få kommentera att fläktarna inte borde se ut som de är gjorda av återvunnen plast från en 29kr skurhink från rusta? ^^ Motorfantaster får uppskatta det visuella sin hårdvara så varför får inte vi? Det betyder inte att man sätter utseende före funktionalitet/prestanda.

Skrivet av Meisam:

då har man redan 3GB

Nej, tekniskt sett har du väl 3GB i burken, men korten delar inte minne så det är fortfarande ”bara” 1.5GB minne.

Permalänk
Medlem

Undrar som sagt hur bra "dust removal" funkar egentligen, särskilt om man har datorn igång stora delar av dygnet. Men det kommer nog prestera bra.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10