Permalänk
Avstängd

6950 klockinings hjälp

hej folket , någon som kan ge mig lite info om hd6950 klockning ? Läst om att man kan flasha till ett 6970 osv men tänkte stanna mer basic typ i AMD overdrive osv , ger det någon skillnad & vilka hastigheter kan jag ändra till i AMD overdrive för att det ska bli snabbare & sammtidgt vara stabilt ?

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem
Skrivet av kmkz:

hej folket , någon som kan ge mig lite info om hd6950 klockning ? Läst om att man kan flasha till ett 6970 osv men tänkte stanna mer basic typ i AMD overdrive osv , ger det någon skillnad & vilka hastigheter kan jag ändra till i AMD overdrive för att det ska bli snabbare & sammtidgt vara stabilt ?

Alla kort klockar olika, se till att du har båda 6-pin äkta, dvs inga adaptrar och att ditt nätagg klarar att ge ut 250w till kortet. Det första man gör är att öka tdp mha power tune, +20% tillåter att kortet får dra mer ström och klockar inte ner sig lika fort, efter det börjar man sakta men säkert öka gpu, med en sådär 10-20Mhz itaget, sedan testar man benchar, spel osv, verkar det fungera bra så ökar man lite till, hänger det sig så kan man backa 10, testa igen om det är stabilt, annars backa lite till.

det samma gäller minnet, dock kan man råka ut för hack istället, vilket kommer att kännas när man spelar och visa sig i benchresultat, mina kort sänkte minimum fps från tex 45 till 30 med för hög klock, efter sänktning hade jag nåra fryslagg, efter ett par ytterligare sänkningar låg minfps stabilt, jämna värden utan fryslagg.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd

Ser detta allright ut ? , maxat i AMD overdrive & flashat till 6970 :o. AMD Perra såg att du med har ASUS corsair Formula IV etc , ta en titt på mitt inlägg under processor klockning om du har lust du kanske har en anning om det jag undrar över där =P

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Stor chans att ditt kort inte är stabilt på dessa hastigheter, loopa igenom 3dm11 en timma så får du se, du ska heller inte ha nåra framedrops/fryslagg på tex temple demo.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dalton Sleeper:

Stor chans att ditt kort inte är stabilt på dessa hastigheter, loopa igenom 3dm11 en timma så får du se, du ska heller inte ha nåra framedrops/fryslagg på tex temple demo.

Helt rätt ! det var inte stabilt ! Blev lite för mycket , men kolla bild här under , nu verkar det fungera bra ska ta ner 3dmark också & se hur det står till där.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Avstängd

btw tempen ligger högre än förut avslutade nyss cod så =D

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem
Skrivet av kmkz:

Ser detta allright ut ? , maxat i AMD overdrive & flashat till 6970 :o. AMD Perra såg att du med har ASUS corsair Formula IV etc , ta en titt på mitt inlägg under processor klockning om du har lust du kanske har en anning om det jag undrar över där =P

http://data.fuskbugg.se/dipdip/___graff.jpg

Hur kan du klocka så högt i AMD Overdrive? Måste man låsa upp det eller något för jag kan inte klocka mer än till 840Mhz på mitt!

Visa signatur

Spelar: Battlefield 4, DayZ SA, Guild Wars | Moderkort: Asus Maximus VI Hero | RAM: 8GB Corsair Vengeance | CPU: i7 4770k @ 3.5 GHZ | CPU-Kylare: Corsair H80i | Chassi: Fractal Design Define R3 | GPU: Gigabyte GTX 780 Ti Windforce OC | Nätaggregat: Corsair AX 850W 80+ GOLD | Operativsystem: Windows 8.1 Pro 64-Bit