Permalänk
Medlem

Dator Krash

Hejsan!

Problemet är med min dator är att datorn ibland krashar av sig själv. ibland kan det vara så att jag bara har på några få program eller när jag har på lite fler program.

Här är mina speccs.
Uppgraderingspaket AMD Phenom 965 Black Edition
1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB COD Modern Warfare 2
Arctic Cooling Freezer 64 PRO
Scythe 120mm Slip Stream Fan, 800rpm
Ace Ecco 420
Fractal Design Integra 500W
Samsung SH-S223C 22X DL Svart
FD Integra Kampanj 120mm

detta är allt som sitter i min dator.

Vad jag har testat för att undvika problemet.

1. jag har aktiverat Ati's Overclock sak, testat att underclocka lite (då jag inte är ett fan av detta), och överclockat lite. Även ändrat fläkten till högre %.
2. jag har kollat tempraturer, den har aldrig överstigit 65 Grader. Även vid hårda tester med diverse program.
3. Alltid uppdaterat till senaste drivrutinerna. Även tagit bort dem och installerat om dem.
4. Kollat alla kablar i datorn, och allt ser ut att sitta på plats.

Själva problemet är att datorn krashar random. bilden blir valfri färg beroende på vilken application jag har igång.

Vad kan vara problemet?

MvH Tobias

Permalänk
Medlem

om bilden ändra färg så skulle jag sätta mina pengar på grafikkortet.

Men du får alltås inga BSoD utan datorn bara stängs av och startar om?
Omstart är en viktig del, för om datorn bara dör så har det mer med överhettning att göra än att det dras för mycket ström.

Det du ska göra föst är dock att installera om Windows om du haft problemet länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

om bilden ändra färg så skulle jag sätta mina pengar på grafikkortet.

Men du får alltås inga BSoD utan datorn bara stängs av och startar om?
Omstart är en viktig del, för om datorn bara dör så har det mer med överhettning att göra än att det dras för mycket ström.

Det du ska göra föst är dock att installera om Windows om du haft problemet länge.

Datorn Startar inte om, de måste göras manuellt via knappinhållning, aldrig testat o vänta längre än 1 min