Permalänk

Vilka av dessa två?

Hej!

Kan inte riktigt bestämma mig vilket grafikkort jag ska köpa i 1500-2000:- klassen.. har kollat på dessa 2, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622370#extra lr http://www.dustinhome.se/pd_5010550660.aspx?csref=Prisjamfore... vilket är egentligen bäst? Enligt tester så presterar Radeon kortet bättre vad jag förstått, men Nvidia har ju tex PhysX osv.

Jag kommer spela antagligen mkt BF3 när det släpps kör mkt FPS spel över lag :), och vill kunna spela på så höga inställningar som möjligt, kommer framöver byta precessor till 4 kärnig men inte än på ett tag.

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

MSI Military Class // Intel Core i7-3770 @ 3.50Ghz // Nvidia GeForce GTX 770 // Corsair 16Gb RAM// Corsair HX 650W // Samsunsg SSD EVO 840// Western digital caviar black 640GB // MX518 // LG 23" IPS (236V)

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit 6950 om du har kunskapen att låsa upp det till ett 6970. Ska inte vara speciellt svårt enligt många, dock är det inte 100% att du får ett kort som går att låsa upp.

Annars är jag personligen ett nvidia fan då jag upplever att dom ligger lite mer i framkant när det kommer till annat än just prestanda. PhysX är ett exempel. Dock är väl vissa inte helt klockrena men jag gillar ändå att stödja det företag som verkligen försöker ta det till "nästa nivå". Helt personlig åsikt. (ps. är det främst med inriktning på BF3 hade jag väntat tills så nära lanseringen som möjligt för att förhoppningsvis komma åt något lite nyare kort som lär vara aktuellt senare i år.)

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

jag skulle ta radeon kortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

prestandan är så lika. Vill du ha 3dvision och physx ta 560ti annars ta det som blir billigast med frakt.

Permalänk
Medlem

skulle tagit 560ti eftersom den har bättre kylare.

Permalänk
Medlem

physx kan köras på processorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte234:

mer info? känner inte till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte234:

Ja fast ett grafikkort är bättre på det.

särskilt med en core 2 duo cpu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

skulle tagit 560ti eftersom den har bättre kylare.

Word!
Både kall och tyst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

mer info? känner inte till det.

finns en artickel om de här på sweclockers när dom snackar om den nya versionen. den kan gå nu även på den gamla fast den är inte så bra för de pga att dom har låst den till en kärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Ja fast ett grafikkort är bättre på det.

särskilt med en core 2 duo cpu.

han kommer ju ändå köpa en ny processor senare och de funkar lika bra på båda om man jar en bra processor.

Permalänk
Medlem

Hade kört på radeon 6950

Visa signatur

Phanteks AMP 1000W || Gigabyte B760 Gaming || Intel Core i5 13600K || Artic Liquid Freezer II || G.Skill 32GB DDR5 6000Mhz || MSI GeForce GTX 4070 12GB Gaming X Trio || Kingston Fury Renegade M.2 NVMe 1TB + 1TB & 500GB M.2 SSD || 4TB WD ||

Citera för garanterat svar!

Permalänk

Tack för era synpunkter! Det här är svårt! Gör PhysX stor skillnad? Antar att tex BF3 kommer använda mkt PhysX. Just det Radeon kortet kunde man tydligen inte "låsa upp" till 6970 enligt dom som köpt det från komplett, frågan är ju om det är köpvärt ändå?

Frågan kvarstår... Radoen 6950 lr 560ti..

Visa signatur

MSI Military Class // Intel Core i7-3770 @ 3.50Ghz // Nvidia GeForce GTX 770 // Corsair 16Gb RAM// Corsair HX 650W // Samsunsg SSD EVO 840// Western digital caviar black 640GB // MX518 // LG 23" IPS (236V)

Permalänk
Avstängd

560ti pga kylaren och inte blivit sviken av nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madvillain:

Tack för era synpunkter! Det här är svårt! Gör PhysX stor skillnad? Antar att tex BF3 kommer använda mkt PhysX. Just det Radeon kortet kunde man tydligen inte "låsa upp" till 6970 enligt dom som köpt det från komplett, frågan är ju om det är köpvärt ändå?

Frågan kvarstår... Radoen 6950 lr 560ti..

fel det går att låsa upp. men är ganska riskabelt då om något skulle gå fel så finns det inget bios att bytta tillbaka till.
edit: http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_hd6950_2gb_pci-e-141877... blir billigare då det inte är någon frakt;)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

fel det går att låsa upp. men är ganska riskabelt då om något skulle gå fel så finns det inget bios att bytta tillbaka till.
edit: http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_hd6950_2gb_pci-e-141877... blir billigare då det inte är någon frakt;)

Ok, då ska jag nog inte ge mig på o låsa upp. har cd on fri frakt alltså? Dock så finns det ju inte i lager.

Ni som här physX kort. Är det stor skillnad på effekter o dyl. ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madvillain:

Ok, då ska jag nog inte ge mig på o låsa upp. har cd on fri frakt alltså? Dock så finns det ju inte i lager.

Ni som här physX kort. Är det stor skillnad på effekter o dyl. ?

dem har fri frakt vid köp över 600kr

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)