Companion® 5 datorhögtalarsystem BOSE

Permalänk
Medlem

Companion® 5 datorhögtalarsystem BOSE

http://www.bose.se/SE/sv/home-and-personal-audio/digital-musi...

Var inne på elgiganten idag och såg detta systemet. Kosta 2500 kr.
Riktigt fint ljud i det systemet. Ska man satsa på ett sånt eller något annat?
Lyssnar på mycket musik när jag sitter vid datorn så ett par fina högtalare skulle ju aldrig varit fel.

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk
Medlem

Jag hade satsat direkt, har för mig att det där systemet kostar 5k annars. Var det extrapris elr nåt?

Permalänk
Medlem

På elgiganten hade som sänkt priset med 1500 kr. På bose hemsida kostar det 3 995,00.

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk

Känns väldigt onödigt att köpa dom. Dom är väldigt jobbiga att lyssna på musik i, dom funkar okej till film och dom är inte ett dugg prisvärda.

Här är ett par aktiva högtalare som låter bra till det mesta och är prisvärda: http://www.inet.se/artikel/6305017/m-audio-studiophile-bx5a-d... Att dom är aktiva menas att du inte behöver någon förstärkare, bara att koppla in till datorn, precis som bose, fast dessa med bättre helhetsljud och ljudkvallité.

Dom jag länkade har rätt stora mått, så kolla så att dom får plats på ditt skrivbord.
För närfälts-lyssning kommer du bli mycket mer nöjd över ditt köp, kan jag nästan garantera

Mvh
Simon Wellander

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flonta:

På elgiganten hade som sänkt priset med 1500 kr. På bose hemsida kostar det 3 995,00.

Kolla någon annan stans än deras hemsida. På tillverkarens hemsida brukar priserna normalt sett vara mycket högre än hos återförsäljarna.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, dessa kopplas till datorn med usb för ljudet?

Har även inbyggg DSP, som skulle kunna krocka med effekter pålagda i spel, går denna att ställa in på något sätt med mjukvara från Bose?

Vilket då innebär att man kan kasta sitt påkostade ljudkort, om man nu har ett sådant.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Känns väldigt onödigt att köpa dom. Dom är väldigt jobbiga att lyssna på musik i, dom funkar okej till film och dom är inte ett dugg prisvärda.

Här är ett par aktiva högtalare som låter bra till det mesta och är prisvärda: http://www.inet.se/artikel/6305017/m-audio-studiophile-bx5a-d... Att dom är aktiva menas att du inte behöver någon förstärkare, bara att koppla in till datorn, precis som bose, fast dessa med bättre helhetsljud och ljudkvallité.

Dom jag länkade har rätt stora mått, så kolla så att dom får plats på ditt skrivbord.
För närfälts-lyssning kommer du bli mycket mer nöjd över ditt köp, kan jag nästan garantera

Mvh
Simon Wellander

Dom är lite stora tycker jag. Har inte så mycket plats på mitt skrivbord.

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flonta:

Dom är lite stora tycker jag. Har inte så mycket plats på mitt skrivbord.

Fysikens lagar existerar.
Det finns gränser för hur bra ljud man kan få med så pass små högtalare.

Bäst ljud får man helt enkelt från riktigt riktigt stora högtalare. När jag var på Arkenmässan förra hösten så var alla extrema high-end modeller oftast riktigt riktigt stora.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Japp men det blev bose Sitter här och lyssnar på musik just nu och jag är nöjd med ljuder av dom små högtalarna.

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk
Medlem

Är du nöjd, då är du nöjd, själv hade jag aldrig gått på BOSE för musik, film kanske, då inte den serien, BOSE är dyra och deras koncept är mer riktat till film och den som har en fett plånbok. Deras andra system med dem små kuberna låter väldigt bra i film, nackdelen är att man får lägga minst 30k kronor och för den summan kan man få andra saker som slår dem rejält på fingrarna.

Permalänk
Medlem

Man är alltid nöjd tills man hört nåt bättre.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke910:

Man är alltid nöjd tills man hört nåt bättre.

Det vill säga, det är smart att köpa något man själv tycker fungerar. Jag kör på ett 5.1 system för datorer som är snart 10 år gammalt till min HTPC. Tycker det blir riktigt bra ljud när man tittar på film, ser ingen anledning alls att uppgradera från dem här så länge jag har ett så pass litet rum som jag har

Permalänk
Medlem

Det är bra. Billigt att inte önska efter dyrare o bättre. Önskar att jag hade varit nöjd med ljudet från mina gamla logitech men jag kunde inte stå ut med dem efter att jag hade varit nere och hört pappas stereo. Nu några år senare kan man sammanfatta det som en dyr provlyssning. Finns billigare hobbys om man säger så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm