Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Finns det inget klipp som demonstrerar just "suppressed"? Förstår inte riktigt hur det fungerar rent praktiskt..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Finns det inget klipp som demonstrerar just "suppressed"? Förstår inte riktigt hur det fungerar rent praktiskt..

I andra mer realistiska shooters(t. ex. PR, Arma2), då man blir beskjuten, fungerar det så att ljuden av förbipasserande kulor och rikoschetts blir väldigt tydliga vilket skapar lite panik samtidigt som ens vy blir väldigt suddig, vilket gör det väldigt svårt att skjuta tillbaka.
Jag kan tänka mig att det kommer vara ungefär likadant i BF3.

Permalänk
Skrivet av Klockans:

Kul att de får det att låta som om detta var deras plan från början.
Lite minuspoäng får de trotts allt men det vägs lätt upp av "no health regen when suppressed" och "opt out of being revived".

Precis min tanke. Alla vet ju att det inte var deras plan från början, men dom måste väl säga så nu för att inte tappa ansiktet. I vilket fall så är det en god nyhet även om det inte är riktigt det vill efterfrågade.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

inte var deras plan från början

Kan det ju vart ändå, men att vara alltför tydlig med det i marknadsföringen skulle ju förstöra effekten av det "exklusiva" erbjudandet.
De gjorde något liknande med AKS-74U till BC2..

Citat:

prules wrote:
June 16, 2011 09:56 AM

We need something new to complain about...

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Kan det ju vart ändå, men att vara alltför tydlig med det i marknadsföringen skulle ju förstöra effekten av det "exklusiva" erbjudandet.
De gjorde något liknande med AKS-74U till BC2..:D

Hade det varit tanken så hade dom klargjort det från första början. Nu tog det flera dagar så jag gissar att dom vägde sina möjligheter och pga bojkotten tog det alternativet som dom tjänar mest pengar på vilket i det här fallet var att ge efter för våra krav. Som sagt, de säger att det var tänkt så från början endast för att rädda ansiktet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Hade det varit tanken så hade dom klargjort det från första början. Nu tog det flera dagar så jag gissar att dom vägde sina möjligheter och pga bojkotten tog det alternativet som dom tjänar mest pengar på vilket i det här fallet var att ge efter för våra krav. Som sagt, de säger att det var tänkt så från början endast för att rädda ansiktet.

Säker på det? Tror mer att de inte nämnde det på en gång för marknadsföringens skull. Sen tror jag inte att de bryr sig ett piss om någon patetisk "bojkott".

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Skrivet av JackeShan:

Säker på det? Tror mer att de inte nämnde det på en gång för marknadsföringens skull. Sen tror jag inte att de bryr sig ett piss om någon patetisk "bojkott".

1. I så fall var det väldigt dålig marknadsföring då dom bara fick negativa reaktioner på det.
2. Bojkotten kan mycket väl ha fungerat, dels så gjorde den det när dom försökte införa köp-vapen-för-pengar med Bad Company vilket dom sen drog tillbaka pga massiva protester och hot om bojkott, sen så skapade den här bojkotten ganska stora rubriker på flera stora forum, bloggar, communityn och inte minst flera nättidningar.

EDIT: underskatta aldrig din makt som konsument.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

1. I så fall var det väldigt dålig marknadsföring då dom bara fick negativa reaktioner på det.

Jag tror ändå att dom fick in några extra tusen förhansbokningar av dom som fick panik av att missa dessa exklusiva saker.

Permalänk
Skrivet av edsbyn:

Jag tror ändå att dom fick in några extra tusen förhansbokningar av dom som fick panik av att missa dessa exklusiva saker.

Vadå missa? Förhandsboka kan man göra ända fram tills release.

Permalänk
Medlem

lite nya bilder.

hoppas tråden tillåter.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Bf3 på Ps3.

Permalänk

Ser faktiskt riktigt bra ut för att vara konsol, jag undrar vad för upplösning dom kör på och vad för framerate det har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ser faktiskt riktigt bra ut för att vara konsol, jag undrar vad för upplösning dom kör på och vad för framerate det har.

640p/720p skulle jag tro, uppskalat till 1080p. @30fps

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem

Trevligt att få se att det verkligen var ingame footage det vi såg förut
Såg ju rätt bra ut på konsol dessutom!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Såg riktigt bra ut på konsoll! Då kanske man slipper uppdatera datorn ändå då!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

boka spelet

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Medlem

Håller med, ser riktigt bra ut på konsoll också, även om det förstås är nerskalat jämfört med PC-versionen. Så smutt att de inte använder konsoller som minsta gemensama nämnare som alla andra, utan utnyttjar varje plattform till max. De som spelar på konsoll får max ut av sin version, men vi som kör på PC blir inte begränsade av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TityBlazter:

Battlefield 3 LTD
Back to karkand map pack
Physical Warfare

till PC, om man föhandsbokar så kostar det 399.

(http://gamestop.se/game.asp?id=827)

Det där verkar ju vara till PS3?

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

25 Oktober :?
Men man ser vissa macro saker...
1: Gubbe dör å du drar denna in
2: Blir knuffad av RPG mot bil
3: Statiska positioner av gubbar

Ang konsol å PC = fördummat sikte på konsol HAHAHA

Sen fick jag en känsla av att detta inte är ett spel utan mer ett klipp.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Det är gameplay, dom har släppt ett annat gameplay-klipp på exakt samma bana, och då går det inte till riktigt sådär.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Baaah, spelet är så brutalt jävla snyggt. Tyvärr var jag inget stort fan av BC2 men jag hoppas att BF3 ska vara bättre (Även om jag tvekar på det... Gillade inte de stora kartorna i BC2 och BF3 verkar ju ha ännu större).

Hur snygg grafiken än är så är ändå gameplayet det viktigaste. Ett bra spel, enligt mig, är ett spel där du sätter dig för att spela i 10 min och fastnar i flera timmar. Hoppas att BF3 lever upp till förväntningarna där också och inte bara blir ett skitsnyggt spel som egentligen är ganska tråkigt.

Jag är en ganska stor BF-noob så jag måste ställa några frågor och hoppas på svar.
Vad är det som gör att detta är BF3 och inte BC3? Är det tidsperioden det utspelar sig på? Är det ett annorlunda levlingssytem? Hur väl kommer jag att "känna igen" mig i BF3? (Nu vet jag att ingen spelat detta och inte kan svara till 100% men jag har inte spelat BF2 och vet därför inte vad skillnaden är mellan BF2 och BC2 t.ex. förutom förstörelsegrejerna då)

Är det ingen som är oroad över de stora kartorna? I BC2 kändes kartorna på gränsen till för stora om man, som jag, föredrar infanteri. Känns som att det blir en dålig kompromiss för att få in fordon. Man gör kartorna så stora att det blir kul att köra fordon men om man bara vill köra infanteri så får man en riktigt tråkig upplevelse?

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Skrivet av majje:

Såg riktigt bra ut på konsoll! Då kanske man slipper uppdatera datorn ändå då!

Om din spelburk är den i din signatur så behöver du högst troligen inte uppdatera den, på sin höjd kanske slänga in ett till grafikkort. Kom ihåg att konsolversionen är nerfad jämfört med PC med mindre banor och mindre antal spelare. PC 64 spelare och konsol 24.

Skrivet av Bloopy:

Vad menar du? Att det är för-renderat? Det är ju gameplay.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Son of Qwerty:

Baaah, spelet är så brutalt jävla snyggt. Tyvärr var jag inget stort fan av BC2 men jag hoppas att BF3 ska vara bättre (Även om jag tvekar på det... Gillade inte de stora kartorna i BC2 och BF3 verkar ju ha ännu större).

Hur snygg grafiken än är så är ändå gameplayet det viktigaste. Ett bra spel, enligt mig, är ett spel där du sätter dig för att spela i 10 min och fastnar i flera timmar. Hoppas att BF3 lever upp till förväntningarna där också och inte bara blir ett skitsnyggt spel som egentligen är ganska tråkigt.

Jag är en ganska stor BF-noob så jag måste ställa några frågor och hoppas på svar.
Vad är det som gör att detta är BF3 och inte BC3? Är det tidsperioden det utspelar sig på? Är det ett annorlunda levlingssytem? Hur väl kommer jag att "känna igen" mig i BF3? (Nu vet jag att ingen spelat detta och inte kan svara till 100% men jag har inte spelat BF2 och vet därför inte vad skillnaden är mellan BF2 och BC2 t.ex. förutom förstörelsegrejerna då)

Är det ingen som är oroad över de stora kartorna? I BC2 kändes kartorna på gränsen till för stora om man, som jag, föredrar infanteri. Känns som att det blir en dålig kompromiss för att få in fordon. Man gör kartorna så stora att det blir kul att köra fordon men om man bara vill köra infanteri så får man en riktigt tråkig upplevelse?

Uhm, BF2 var först med stora kartor och det blev dess styrka. Att man kunde köra 32 spelare och utmanövrera med fordon och infanteri i stor skala. Just samspelet mellan fordon och inf var de också ensamma om.

Med flaggorna så kunde man vara säker på att få action så du behöver inte vara orolig, tycker jag i alla fall.

Det gjordes banor med mer infanteri betoning också, i stadsmiljö framförallt. Sharqi, Karkand, M**** city osv...så det kommer säkert igen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Bad Company är en spinoff på Battlefield (2?) som var gjort för konsol, BC2 va egentligen inte menat att släppas på PC men det var stor efterfrågan av ett nytt Battlefield så då släppte dom det till PC också.

Själva Battlefield serien (1942, Vietnam, 2, 2142) har gjorts endast till PC fram tills nu.

Om du inte tycker om stora kartorna skulle ja inte rekommendera spelet till dig, Battlefield har alltid varit om stora kartor och fordon sen Codename Eagle (föregångarn till BF1942(tycker det är underligt att det spelet glöms bort konstant)
Tycker själv att banorna BC2 var för små bottlenecks och annat roligt utan möjligheter att flankera fienden,
iofs finns det endel banor som inte är för mycke bottlenecks och är rätt bra balanserade i förhållandet till storleken och attackerings håll.

Jag ser fram emot att få spela BF3 med stora kartor och flera tillvägagångssätt att ta över en punkt
(synd bara alla DLC skit och pre order bonus ) och fordons strider.

Skrivet av Lan:

Uhm, BF2 var först med stora kartor och det blev dess styrka. Att man kunde köra 32 spelare och utmanövrera med fordon och infanteri i stor skala. Just samspelet mellan fordon och inf var de också ensamma om.

Med flaggorna så kunde man vara säker på att få action så du behöver inte vara orolig, tycker jag i alla fall.

Det gjordes banor med mer infanteri betoning också, i stadsmiljö framförallt. Sharqi, Karkand, M**** city osv...så det kommer säkert igen.

Nu ska du inte glömma Battlefield 1942 och kartan El Alamein t.ex
jag är inte säker men jag tror inte BF2 kartorna var lika stora

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Vad är det som gör att detta är BF3 och inte BC3?

Battle Field = slagfält
Bad Company = Inriktad mer på infanteri (rakt översatt "dåligt följe,dåligt lag"hehe)

Ang kartor, är du för å vara fotsoldat så är de å spela på servrar som endast kör små kartor för å få maximal glädje.
Själv gillar jag "all out war" dock med recon limit så inte ½ laget går recon för dom är så j*vla rädda om sin K/D.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av nick-li:

Nu ska du inte glömma Battlefield 1942 och kartan El Alamein t.ex
jag är inte säker men jag tror inte BF2 kartorna var lika stora

Klart jag inte glömmer dem men de var inte så relevanta, om inte killen visste vad BF2 var så lär han ju inte känna till BF42.

Nej, jag minns allt BF42 mycket väl sedan Up North och min tid som warreporter, mången klanmatch blev det. Kartorna var stora redan då. Denna wingwalk...heh...:)

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Klart jag inte glömmer dem men de var inte så relevanta, om inte killen visste vad BF2 var så lär han ju inte känna till BF42.

Nej, jag minns allt BF42 mycket väl sedan Up North och min tid som warreporter, mången klanmatch blev det. Kartorna var stora redan då. Denna wingwalk...heh...:)

argh menade skriva större inte lika stora.

minns att ja testade wingwalk nångång men ena gången minns ja att de inte funka andra minns ja att man lagga efter som fasen.

jo om han inte vet om BF42 så stämmer de bättre, men är lite fel att skriva att BF2 gjorde de känt för stora kartor när de var redan med föregående titlar.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av nick-li:

argh menade skriva större inte lika stora.

minns att ja testade wingwalk nångång men ena gången minns ja att de inte funka andra minns ja att man lagga efter som fasen.

jo om han inte vet om BF42 så stämmer de bättre, men är lite fel att skriva att BF2 gjorde de känt för stora kartor när de var redan med föregående titlar.

Vi övade wingwalk i timmar, det var en nödvändig taktik (nästan) på Iwo Jima kartan.

Hursomhaver om tidigare BF titlar så är det utlovat att vi får båda sorters kartor. De stora blir ännu större om jag inte minns fel från ett av reportagen.

Vi får se, rätt poänglöst att sitta och gissa. Gameplay avgör om det funkar eller blir för stort. Beta, here we come

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Battle Field = slagfält
Bad Company = Inriktad mer på infanteri (rakt översatt "dåligt följe,dåligt lag"hehe)

Ang kartor, är du för å vara fotsoldat så är de å spela på servrar som endast kör små kartor för å få maximal glädje.
Själv gillar jag "all out war" dock med recon limit så inte ½ laget går recon för dom är så j*vla rädda om sin K/D.

Står det inte för dåligt sällskap eller typ dåligt kompani? Som har med huvudpersonerna i singleplayern att göra?:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

Står det inte för dåligt sällskap eller typ dåligt kompani? Som har med huvudpersonerna i singleplayern att göra?:P

Bad kommer väl från B i B-Kompaniet (skulle annars bli Baker)

Visa signatur