Permalänk

Sista tips innan beställning

Hej.
Kan ni kika om ni har några invändningar på min beställning?
Annat moderkort, nätagg etc?
Skulle vilja spara en slant.

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=943404...

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske skulle vara smidigt med ett modulärt nätagg? Kommer bli en jäklans massa klablar som bara ligger i chassit och skräpar annars..

EDIT: Tänkte framförallt på den här:

Corsair AX 850 80+ GOLD

100% modulärt, guldcertifiering, för endast 300 spänn extra typ, värt, i min åsikt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Kanske skulle vara smidigt med ett modulärt nätagg? Kommer bli en jäklans massa klablar som bara ligger i chassit och skräpar annars..

EDIT: Tänkte framförallt på den här:

Corsair AX 850 80+ GOLD

100% modulärt, guldcertifiering, för endast 300 spänn extra typ, värt, i min åsikt.

Det var allt lite för dyrt för mig. Behöver jag verkligen 850W för gtx570 sli + mild klocking?

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-570-sli-review/13

570 SLI drar inte alls så mycket, du kan lätta på nätagget om du vill. Ta ett modulärt men med lägre effekt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rufusrufus:

Det var allt lite för dyrt för mig. Behöver jag verkligen 850W för gtx570 sli + mild klocking?

Du hade ju själv valt 850W, så följde bara ditt spår.

Corsair AX 750W 80+ GOLD

Samma version som innan, fast endast 750W, och därmed lägre pris.

Corsair HX 750W 80+ BRONZE

Billigare alternativ än AX, 1100 spänn, som hittat.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Dom finns inte i lager. Och är det inte bara att gömma kablarna bakom moderkortet, känns inte som modulärt är så värt pengarna?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rufusrufus:

Dom finns inte i lager. Och är det inte bara att gömma kablarna bakom moderkortet, känns inte som modulärt är så värt pengarna?

Problemet är att alla chassin inte har speciellt mycket plats bakom moderkortet som man kunde önskat. Och ju högre watttal nätagget har, desto fler kablar blir det att gömma, vilket kan ge problem. Modulärt kostar ju inte mer än kanske 200-300 kronor extra, och är det någonting man inte ska snåla på, så är det nätagget.

Köper du dig ett rejält nätagg som uppfyller dina behov för stunden och kanske även framtida behov så håller det inte bara till denna riggen, och till nästa och kanske nästnästa också?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rufusrufus:

Den gör nog jobbet alldeles utmärkt ska du se. Modulära kablar, 80+ cert, den har det.
Du lär inte bli missnöjd!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Kommer moderkortet funka?
Eller rekommenderar ni annat?

Permalänk
Medlem

har köpt ett likdant men från cdon 1131kr ink frakt, har dock inte fått hem det än

Permalänk

Då blev detta beställt fast med fractal agget istället och en Antec 620 från inet.
Hoppas det funkar bra ihop nu.
Slängde med kylpasta till kylaren fast det kanske ingår som är bättre?