Ny lek! Matcha rasen med färgen på grafen!

Permalänk
Medlem

Shieeeet vad folk QQar här då, lägg ner mer tid på att spela spelet istället för att sitta och gnälla så ska ni se att det går bra. Alla raser har fördelar och nackdelar. Det är en sak att bli arg efter att man förlorat en match och behöver ta ut sina aggressioner men att sitta och analysera varför en ras är obalanserad är ganska dött lopp om man inte är genuint bra på spelet. Jag spelar i masterleauge och kan se minst 100 brister i mitt spel, kan inte ni det är ni tyvärr dömda att förlora.

Jag tror den andra grafen är en ZvZ med tanke på hur snabbt army-value går upp helt plötsligt mot slutet, om det inte är ZvP eller PvP där protoss 6gatear eller något annat jobbigt.

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Skulle utan tvekan välja en marauder eller en hellion framför 1 chargelot. Om du inte skulle det är du alldeles för dålig för det här spelet.

Blomman om en protoss kan attackmovea och vinna mot dig så ligger inte problemet hos protoss Du kanske skulle behöva flyttas ner en eller 2 ligor?

Vänta va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Annars skulle man kunna tro att enna är räntehöjningen sverigesriksbank har och det andra är greklands ekonomi för att tolka det till något helt annat

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Fortfarande bild 2, men postar här för att inte behöva byta sida för att se hur ni tänker :).

Skrivet av Perdurabo:

Röd Zerg Blå Terran.

Min gissning är att röd bygger överdrivet med spines alternativt åker på en harrass när det går ner men dronar upp fint sedan och tar en tredje.

Skrivet av DrStupid:

Jag tror den andra grafen är en ZvZ med tanke på hur snabbt army-value går upp helt plötsligt mot slutet, om det inte är ZvP eller PvP där protoss 6gatear eller något annat jobbigt.

Båda är ju kvalificerade gissningar och hade gärna kunnat vara rätt. En ledtråd är att grafen är army value och inte resources.

Och ni andra, denna tråd handlar inte om balans, ta en egen tråd för det, tycker jag.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Idén med graflek är lite roligt dock. Särskilt tydlig är väl terran economy eller zerg morphs imo, men det syns mestadels hos sämre spelare :I

Tror på en TvT eller PvP.. Troligtvis PvP eftersom armyvalue skjuter upp så snabbt men eftersom det var fel.. TvT? ^^

Skrivet av Haglund:

Beror på, men det fördröjer definitivt attack units, oftast är det väldigt mycket "dronande" med 14 hatch eftersom syftet är att få en stark ekonomi i början. Kan man inte hålla första pushen är det så gott som gg. Särskilt med hellions och uppradade drones på flykt från deras eld.

Äh, man ska faktiskt inte klaga på imbalans, för det är ändå upp till zergen om den ska göra en tidig hatch eller inte. MEN när man se alla progamers spela är det ofta ett tidigt hatch som gäller om man ska ha en chans att återskapa en förlorad armé från första pushen.

Expo är alltid en investering som tar någon minut innan man tjänat igen den. Expo, gas, xx workers. Kommer alltid ha mindre combat units. Man hamnar ju på bakfoten första 5-6min och får lita på defensiva immobila byggnader som är kostnadseffektiva som fan + defenders advantage för att överleva.

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på zvp där röd e protoss och blå e z eftersom protoss oftast bygger lite units i början men in zerg. Sen går prottoa mot attack o zerg bygger fler soldater snabbt lyckas försvara o skaffar en 3dje bas samtidigt som prottoa börjar pumpa ut 2 colussus i taget vilket gör så att grafen stiger så högt så fort och dödar zergen. Det e min gissning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

röd kan inte vara zerg känns det som, ingen zerg skulle kunna döda den andres arme och behålla hela sin egen, om det inte är dåliga spelare och broodlords inblandat. Jag tror röd T blå Z

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Protoss är röd och Terran är blå.

Permalänk
Medlem

Känns som att leken blir mer intressant om man får veta vad grafen visar...
Nu vill vi gärna se en 1/ sqrt(fps) mot tid, på lite halvsunkiga datorer.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Känns som att leken blir mer intressant om man får veta vad grafen visar...
Nu vill vi gärna se en 1/ sqrt(fps) mot tid, på lite halvsunkiga datorer.

Xledet visar tid och Yled visar den dåvarande armen i resurser (mineraler+gas)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blå är Z
Röd är P.
Zergen börjar morpha för fullt när P kommer med en warp-push, dock så räcker inte det hela vägen då Z inte kan sammla sig riktigt utan kommer i stöt vågor. Därför krossar P i slutet av kurvan.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Skulle dock gissa på att det där tillstoppet är någon slags supplyblock kanske ha råkar förlora ett par overlord, men håller kanske på lite för länge för att vara en supplyblock. Ser lite konstigt ut dock att prottos typ inte förlorar några enheter alls :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Den blå känns verkligen som en Z/P. Hoppet i armyvalue där vid 770-790ish är helt galet. +1500 army value på mindre än 20 sekunder.

Om man tolkar den blå byggs knappt en unit på 5min 30sec. Det känns ungefär som en riktigt tidig 4gate. Knappt en unit förrän warpgates är klar, sen en relativt kraftig ökning som är början på en attack. Kanske mötte bunkrar hos en terran och valde att gå ekonomiskt?

Enda andra alternativet jag ser för blå är att det är en Zerg som kör drones i början och först efter 5min 30sec börjar bygga combat units. Känns surrealistiskt för en terran att köra en sådan stil.

Den röda grafen har en jämn ökning. Ungefär som när man har 1-2 baracker som lite långsamt trycker ut marines medan man expar. Inte alls likt Zerg att långsamt trycka ut armén sådär.

Slutet... Att totalt mangla andra sidan nästan helt utan att tappa armyvalue. Wow. Liknar en toss laserboll of doom alternativt en terran mech/bio setup som totalt manglar en zerg. Eller kanske perfekta EMP's som jämnar tossen med marken? Säg en klump HT's som blev EMP:ade perfekt eller så :I Kan inte se framför mig hur den röda kan vara en zerg.

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3

Permalänk
Discokungen

Jag föreslår att Terran EMPar sönder en Protoss-ball och sen mechar in i skiten.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Essin:

Ser att inget är nytt i detta subforum, Balls tror fortfarande att han vore den bästa personen i världen på att balansera spelet och alla matcher han förlorar så är det på grund av balans. Han kommer inte vara nöjd förän han är rankad 1a i världen med 100% wins, DÅ är det ett balanserat spel enligt honom.. Tragiskt att se.
Att spelet skulle vara balanserat så att den fördel Terran har i income vägs upp av t.ex. att de inte kan sitta på en maxad armé med en halv till redo att warpa/mortha in direkt som de andra raserna kan eller andra saker kan han inte heller se.

Det faktum att man kan vinna en GSL med i stort sätt enbart en pissenkel 4gate verkar han dock inte tycka är något konstigt utan de få matcher han förlorar på grund av mules är självklart värre. Måste vara skönt att leva i en så subjektiv värld där allt han tycker är rätt och allt andra tycker är fel..

Jag har sagt flera gånger att jag hatar warp-in och 4-gate. Gör det själv därför väldigt sällan. Har sagt många många ggr att jag hatar forcefield... Hatar dem när jag vinner med dem och hatar när jag förlorar med dem!

För övrigt så skulle jag aldrig kunna bli rank 1 i världen, eller ens komma nära.

Att nå sådant lategame där protoss har 20 st warpgates med maxad armé händer mycket sällan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurasu:

röd kan inte vara zerg känns det som, ingen zerg skulle kunna döda den andres arme och behålla hela sin egen, om det inte är dåliga spelare och broodlords inblandat. Jag tror röd T blå Z

RÄTT!

Här är grafen igen för att slippa scrolla.

Röd är Terran
Blå är Zerg.

Terran börjar 1 rax, reactor factory med red flame helions harass. Runt 10 minuter görs en driveby in i zergs main, där han förlorar ganska mycket helions, men scoutar ett precis nedlagt spire. T som inte riktigt macrat ordentligt sitter på mycket mineraler och slår ner ett par rax som sedan får reactors och mass-pumpar marines som kommer ut samtidigt som zergens mutalisker, som blir scoutade på väg ner mot T's bas och blir chockad över T's stimmade marines och turrets som plockar ner mutaliskerna. T kontrar och äter upp zerg.

Nästa graf någon

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Mitt bidrag då
Tänkte visa båda graferna. Får se om det blir lättare eller svårare.
Reasourcegrafen

Armegrafen

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem

Hmm, blå lyckas smita in och ta ut alla nexsus för röd. Röds arme är ute på vift och kommer hem något för sent för att rädda sina nexus, dock räddas några byggnader. Striden i röds bas slutar med masslakt av zergs. I ett desperat försök att ändå vinna panikar blå ut en sista för liten arme med resterande larva innan P boll of death anländer och avslutar matchen.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av kriggus:

Hmm, blå lyckas smita in och ta ut alla nexsus för röd. Röds arme är ute på vift och kommer hem något för sent för att rädda sina nexus, dock räddas några byggnader. Striden i röds bas slutar med masslakt av zergs. I ett desperat försök att ändå vinna panikar blå ut en sista för liten arme med resterande larva innan P boll of death anländer och avslutar matchen.

Inte en chans att zerg håller samma army value som protoss hela matchen!

Det kan ju vara en ZvZ annars.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Inte en chans att zerg håller samma army value som protoss hela matchen!

Det kan ju vara en ZvZ annars.

Beror väl på hur folk spelar, inte totalt otroligt i lägre ligor.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk

kriggus, du va inne på rätt spår, dock lite fel raser och hur det gick till

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

kriggus, du va inne på rätt spår, dock lite fel raser och hur det gick till

PvP då? Eller är det nån T som inte hittat mule än ^^

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk

Närmar sig

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Mitt bidrag då
Tänkte visa båda graferna. Får se om det blir lättare eller svårare.
Reasourcegrafen
http://img854.imageshack.us/img854/868/unled1vvc.png

Armegrafen
http://img695.imageshack.us/img695/2831/unledqoq.png

blå = alliansen
röd = vänsterblocket.

Matchen är jämn då ingen egentligen inser skillnaden dem emellan, Mona Sahlin går och blir Partiledare för Socialdemokraterna och de få som fortfarande röstar på henne gör det för att de tycker det vore häftigt med en Statsminister som ser ut lite som en drake (true story från bekantskapskretsen)
Rödblocket går åt helvete, sedan går även Alliansen neråt, då folk börjar inse att ingen av dem egentligen gör något mer än att sätta sina egna löner.

andra grafen. Anhängare.
jämn utveckling för båda block, plötslig minskning hos Alliansen då det rabatterades på champagne, och Volvo Ocean Race var i full gång. Juholt blir partiledare för Socialdemokraterna och en massiv skräck utbreder sig bland Alliansens ungdomsförbund, han ser ut lite som Peddobear, upp till kamp!

did i do it wrong?

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Mitt bidrag då
Tänkte visa båda graferna. Får se om det blir lättare eller svårare.
Reasourcegrafen
http://img854.imageshack.us/img854/868/unled1vvc.png

Armegrafen
http://img695.imageshack.us/img695/2831/unledqoq.png

röd=zerg
blå=protoss

zerg kör 14 hatch, 14 pool, börjar bygga ett par lings och tar map control mot P som kör en 3-gate expand som sedan pushar ut medans Nexus warpas in.

Zerg scoutar den inkommande pushen och planterar ett par spines alternativt tappar ett par drones/drar bort från mineral line. Zerg pumpar lings som tillsammans med spinesen står emot P's push som retirerar utan större förluster.

Under tiden har P gått vidare mot en 6-gate/colosser och går sedan strax ut igen och plockar zergs main och natural och zerg kan inte göra annat än gå in för en run-by-all in och köra en base trade, som dock vinns av Protoss.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Blå = Zerg
Röd = Terran

Terrans bioboll är ute och rullar när zergs tunlande Roaches slår ut 2 orbitals. T inser att det är dags att gå på knock, slår ut Zs tech och då Z inte har infestors blir biobollen för svår för Z att ta sig ann.

Permalänk
Medlem

Jag tror på en Terran mech all in från röds håll mot en terran eller protoss

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vet inte hur länge detta kan hålla på så ska jag bara säga eller?
Vi har haft nåra bra gissningar men faktiskt ingen som äns har haft rätt matchup, dock har några varit väldigt nära.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem

Blå = Terran
Röd = Terran
Den blå ser den rödas arme out of position och går in i hans natrual/third och dödar allting där och direkt efter möts dom och den blå gör en väldigt sen seige och blir av med allting

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Mitt bidrag då
Tänkte visa båda graferna. Får se om det blir lättare eller svårare.
Reasourcegrafen
http://img854.imageshack.us/img854/868/unled1vvc.png

Armegrafen
http://img695.imageshack.us/img695/2831/unledqoq.png

Båda Terran

Visa signatur

Citera för svar