Permalänk
Medlem

Denna tråd har ju urartat totalt.

Jag har egentligen ett råd. Köp den konsoll som dina kompisar har, även ifall du inte ska spela online så kan ni iallafall låna spel av varandra.

Folk blåser upp olikheterna något fruktansvärt, PS3 och 360 är egentligen rätt lika med vissa skillnader men vilken normal person som helst borde uppskatta båda konsollerna ungefär lika mycket.

Själv har jag både PS3 och 360 men jag använder PS3 mer än 360 då jag har fler polare som äger PS3 och det finns fler PS3-exklusiva spel som passar mig. Jag har inga problem med handkontrollerna på någon av konsollerna. Kostnaden för live är så låg att det inte ens är en faktor. Klarar man inte av att betala några hundralappar per år för online, hur ska man då ha råd med konsoll, HD-tv och en massa spel?

Visa signatur

AMD R7 5800X | MSI MPG B550 GAMING PLUS | HyperX Fury Black RGB 32GB | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | Corsair RM750X V2 | Corsair iCUE 4000X RGB | Asus Rog Swift PG279Q | Windows 10

Permalänk
Medlem

PS3. Bättre exklusiva spel, låter väldigt mycket mindre än 360:n, gratis online, blu-ray!

Permalänk
Medlem

Min pappa är starkare än din pappa

Jag har en PS3 för spelen till PS3 passar mig bättre än spelen till krysslådan. Gör som Luffie säger och köp den konsol som dina vänner har eller den som DU tycker har bäst spel till. Allt annat är bara skitsnack om osköna kontroller till PS3 eller snyggare grafik på skitspel X till maskin Y.

Skrivet av Tyrgrim:

PS3. Bättre exklusiva spel, låter väldigt mycket mindre än 360:n, gratis online, blu-ray!

Jag har aldrig använt min blu-ray förutom till spel. Filmer laddar jag hem genom Internet (lagligt självklart) på datorn och flyttar över till PS3 genom trådlöst.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Jag har aldrig använt min blu-ray förutom till spel. Filmer laddar jag hem genom Internet (lagligt självklart) på datorn och flyttar över till PS3 genom trådlöst.[/QUOTE"]

Ja, okej? Gör du så du.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk

jag vet inte men varför inte från elgiganten http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/PS3...

Åk Till elgiganten sedan kör prisgaranti mot deras egna webbshop gör alltid jag, tjänar alltid några hundra hit å dit

Så slipper du beställa

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

köp nån konsol bara och var nöjd så svårt är det inte.

Det som talar för Sony är att de inte bara struntar i ägare till deras gamla system bara för att de lanserar en ny konsol. Nintendo brukar droppa sin support relativt snabbt för sina gamla system när de släppt en ny konsol, Microsoft visade inget större intresse för sina gamla xboxägare när de väl släppt sin 360. På PS2 har det släppts nya spel många år efter att PS3 lanserades.

Permalänk
Skrivet av cloned:

köp nån konsol bara och var nöjd så svårt är det inte.

Det som talar för Sony är att de inte bara struntar i ägare till deras gamla system bara för att de lanserar en ny konsol. Nintendo brukar droppa sin support relativt snabbt för sina gamla system när de släppt en ny konsol, Microsoft visade inget större intresse för sina gamla xboxägare när de väl släppt sin 360. På PS2 har det släppts nya spel många år efter att PS3 lanserades.

Du tycker så även fast dom tog bort ps2 stöder på ps3?
På xbox 360 kan du i alla fall spela de äldre spelen.

Permalänk
Medlem

ps3.

+gratis att spela online
+metal gear solid 4
+uncharted
+god of war
+bluray
+väldigt lätt att streama media till via trådlöst eller kabel
+bättre interface

-mindre härliga kontroller än xbox, finns dock adaptrar : )

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Du tycker så även fast dom tog bort ps2 stöder på ps3?
På xbox 360 kan du i alla fall spela de äldre spelen.

Japp så tycker jag. De lät PS2:an leva och nya spel släpptes. Microsoft lämnade XBOX att dö och drog vidare, men ägde man ett PS2 så kunde man fortfarande se fram emot nya spel. Att man sedan kunde spela Halo 1 på sitt 360 är ju en klen tröst för dem som satt med ett XBOX och kanske inte kunde eller ville köpa ett 360, dessa vann ju inget på att 360 har stöd för vissa gamla XBOX spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalingoo:

Använder såsom otroligt många andra Xbox men jag tror båda är väldigt bra. Om du köper Xbox måste du betala typ 500kr per år för att kunna spela online. Får du Red ring of death som är ovanligt så kan du fixa det här: http://spelpiraten.se/38-reparation-service . Xbox är nog populärare om man ser till antal spelare och har under åren haft vissa fördelar såsom tidigare releasedatum för endast Xbox osv. Ska jag vara ärlig så kommer jag nog välja PS4 istället för Xbox 720 (när/om det så småningom kommer.)

På Webhallen.com har dem ett datum för ps4:an. Man vet ju dock inte om det stämmer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har haft PS3 i några år och har sedan innan inköp väntat på den där kompletta mediamaskinen som den såldes in för att vara. Känner mig oerhört besviken över den nästan icke existerande utvecklingen av firmware och funktioner. Det mesta känns försämrat tyvärr, segt och krångligt med få valmöjligheter.

Spelat en hel hög med spel men tillbringar mest tid på sportspel och jag har hört från många källor att online fungerar mycket bättre på Xbox360 (åtminstone EA's spel).

Har lurat länge på att byta till en Xbox360 istället, men eftersom jag också använder PS3:an som en mediaspelare (genom DVD-spelaren och streama från min server) så vill jag vara säker på att det fungerar bra. Någon som har erfarenhet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cööönne:

Hej,
Ja frågan är om jag ska köpa ett playstation 3 eller ett xbox 360?
Vad tycker ni?
Vilket har bäst grafik ?
Finns där nackdelar eller fördelar med ps3 eller xbox 360.
har hört nått om röd ring på xbox 360, stämmer de? Vad händer då?
tack på förhand !

Jag tycker Playstation 3 är ett bättre val - utan tvivel.
+ spela gratis online
+ blu-ray-spelare (om man gillar film)

Det som talar för Xbox360 är väl mjukvaran och troligen tycker de flesta Xboxare att dess handkontroll är bekvämare.
Jag föredrar ps3:ans handkontroll.

Permalänk

Skulle väl säga Playstation 3. Kanske för att jag e delvis fanboy, fast jag kan lägga ut lite fakta FÖR både Xbox och Ps3.
XBOX360:
+De har grymma spel som Fable
+Deras spel är billigare
+Det finns fler personer som använder det
+Finns recording programvara (Tror jag..)
-Red Ring Of Death
-Kostar at spela online, på ens eget nätverk, WTF?!
-Segt på vissa spel
-Hur många flamers som helst i communityn
-Fler fanboys som blåser upp Xbox än till något annat existerande (Förutom vissa kommunistländer)

PS3:
+De har grymma spel som InFamous
+De har "Bättre grafik"
+De betalar inte för att du ska spela på ditt eget internet
+Man kan köra filmer över en media server
+Varje runda på ett spel är magiska (Tack vare communityn!^^)
+Längre livslängd än Xbox
-Många som klagar över småsaker i communityn
-Kostar mera
-Finns ett fåtal buggar då spel släpps (Fixade ganska snabbt)

Detta är dock vad JAG vet, sedan finns det andra som kan fylla i med MASSVIS fler saker..

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottodebest:

Skulle väl säga Playstation 3. Kanske för att jag e delvis fanboy, fast jag kan lägga ut lite fakta FÖR både Xbox och Ps3.
XBOX360:
+De har grymma spel som Fable
+Deras spel är billigare
+Det finns fler personer som använder det
+Finns recording programvara (Tror jag..)
-Red Ring Of Death
-Kostar at spela online, på ens eget nätverk, WTF?!
-Segt på vissa spel
-Hur många flamers som helst i communityn
-Fler fanboys som blåser upp Xbox än till något annat existerande (Förutom vissa kommunistländer)

PS3:
+De har grymma spel som InFamous
+De har "Bättre grafik"
+De betalar inte för att du ska spela på ditt eget internet
+Man kan köra filmer över en media server
+Varje runda på ett spel är magiska (Tack vare communityn!^^)
+Längre livslängd än Xbox
-Många som klagar över småsaker i communityn
-Kostar mera
-Finns ett fåtal buggar då spel släpps (Fixade ganska snabbt)

Detta är dock vad JAG vet, sedan finns det andra som kan fylla i med MASSVIS fler saker..

Man kan ju vända på i princip alla punkter åt andra hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottodebest:

PS3:
+De har "Bättre grafik"

Ska vi ha den här igen? Ati Xenos som sitter i 360 är vida överlägsen nvidia's RSX vad gäller prestanda.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag sitter i samma båt som topic skaparen, vet inte riktigt vilken av dessa två man ska välja. Jag sneglar mera åt Playstation 3 av den anledning du får gratis online(?), blue ray spelare och titlarna som finns ligger mera i min smak.. Kanske inte hjälper så super mycket, men tittade mycket på vad Xbox hade att erbjuda MIG (inte någon annan, utan mig), och verkar bli en PS3 här ialf. Roligt att se folk diskutera irrelevanta argument, eller kanske mera utav av onödiga.

Med vänliga hälsningar
MR. Snark

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Snark:

Jag sitter i samma båt som topic skaparen, vet inte riktigt vilken av dessa två man ska välja. Jag sneglar mera åt Playstation 3 av den anledning du får gratis online(?), blue ray spelare och titlarna som finns ligger mera i min smak.. Kanske inte hjälper så super mycket, men tittade mycket på vad Xbox hade att erbjuda MIG (inte någon annan, utan mig), och verkar bli en PS3 här ialf. Roligt att se folk diskutera irrelevanta argument, eller kanske mera utav av onödiga.

Med vänliga hälsningar
MR. Snark

Ett års xbox live kan du få för runt 350-400kr. Jag har numera båda konsolerna och jag tycker att Xbox360 är kvickare i menyerna, aningens mer följsamt online (mindre delay), multiplattformspel brukar nästan alltid vara i bättre form än PS3 (grafiken är sämre, färre buggar osv).

Är inte online ett fokus så spelar det nog ingen större roll vilket man väljer.

Permalänk
Medlem

Sitter själv med en PS3 "Fatty" 60GB som har använts flitigt de senaste fyra åren. Har även en 360 som jag ännu inte funnit några intressanta spel till (annat än Limbo). Precis som någon annan säkerligen redan har nämnt handlar det i första hand om vilka exklusiva spel som tilltalar en.

För mig är exempelvis Demon's Souls, Uncharted-serien, Valkyria Chronicles och The Eye of Judgment mycket mer intressanta än Halo-serien, Gears of War-serien, Fable och Kinect. I övrigt uppskattar jag att det går att spela upp Blu-Ray på PS3:n, även om min fläkt har börjat väsnas ordentligt under det senaste året. Ett byte av kylpasta och en ny fläkt löser förhoppningsvis problemet.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz