Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Det jag blev lite besviken på när jag såg E3 demot var de knubbiga mini-fordonen. Som man längtat att bränna runt på en lång ståtlig swoop bike =/ Inte en moddad solsidan SegWay...

Var ju såååå härligt i SWG att bränna runt och utforska...leta den perfekta harvest platsen m.m.

Aja det kommer säkert fler intressanta mounts/fordon, man får väl bara hoppas dom överger konceptet om att de skall vara så kompakta.

Permalänk
Avstängd

Vore väldigt tacksamt om de som spelar betan kan ge lite feedback, inga ingående detaljer, mer generella bedömningar om PvE är kul, klasserna är roliga, är PvP kul?

Är det en carbon kopia på WoWs PvE och PvP etc?

Permalänk

Var det någon forumregel mot att länka till läckor, förresten?

Permalänk
Skrivet av Vimes:

Vore väldigt tacksamt om de som spelar betan kan ge lite feedback, inga ingående detaljer, mer generella bedömningar om PvE är kul, klasserna är roliga, är PvP kul?

Är det en carbon kopia på WoWs PvE och PvP etc?

Vågar inte säga så mycket pga nda, men jag lovar att dela mina intryck så utförligt jag kan när test perioden är slut! Kan dock säga att om man ska sammanfatta spelet så är det lite "wow 2.0" över det hela, om du förstår vad jag menar. Lite samma sak men med mer finess. Om man gillar det eller inte är nog väldigt individuellt.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Vågar inte säga så mycket pga nda, men jag lovar att dela mina intryck så utförligt jag kan när test perioden är slut! Kan dock säga att om man ska sammanfatta spelet så är det lite "wow 2.0" över det hela, om du förstår vad jag menar. Lite samma sak men med mer finess. Om man gillar det eller inte är nog väldigt individuellt.

Fast ett s.k. WoW II var vad man hörde om Rift också... Vet flera som testade men redan lagt av igen. Jag själv testade bara en trial av det men jag imponerades inte trots alla lovord.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade på rift efter två dagar, det här kommer jag definitivt ha mer kul med. Känslan finns där, speciellt om man verkligen gillar SW som jag gör. Inget går upp mot känslan i SWG men det är rätt närma..

Permalänk

Så länge det faktist finns saker att göra, spelar det mig inte så stor roll att det tar lång tid att lvla.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Det jag blev lite besviken på när jag såg E3 demot var de knubbiga mini-fordonen. Som man längtat att bränna runt på en lång ståtlig swoop bike =/ Inte en moddad solsidan SegWay...

Var ju såååå härligt i SWG att bränna runt och utforska...leta den perfekta harvest platsen m.m.

Aja det kommer säkert fler intressanta mounts/fordon, man får väl bara hoppas dom överger konceptet om att de skall vara så kompakta.

Har för mig att de nämner i det E3 demot att dessa fordonen bara var några av många?

Håller dock med till fullo, hoppas att det finns många olika!

Skrivet av Beckius:

Kan säga att man levlar segt som satan i alla fall. Har suttit säkert 30 timmar+ och är 21.

Gör mig ingenting om det så är 500-1000 timmar innan man når maxleveln, sålänge man har roligt under den tiden. ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av Klappkossa5000:

Kan säga att man levlar segt som satan i alla fall. Har suttit säkert 30 timmar+ och är 21.

Något grind, då? Eller har det varit hyfsat varierat? Är det kul, helt enkelt?

Permalänk
Medlem

Grind är nog det sista jag oroar mig över när det gäller detta spelet. Har jag fått för mig iaf...

Permalänk
Medlem

Något som jag läst på officiella forumet är att många är oroliga om huruvida sith juggernauts kommer kunna ha huvad cloak som nån enstaka trailer har visats, diskuterades ganska mycket vad tror och tycker folk här om cyborg utseenden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Gör mig ingenting om det så är 500-1000 timmar innan man når maxleveln, sålänge man har roligt under den tiden. ^^

Detta håller jag med om. Även i WoW tycker jag om levlandet, har alltid några alts jag kör med parallellt med och questar. Förstår inte de som beklagar sig innan de når maxlevel, mer än halva nöjet är att uppleva quests och story enligt mig.

Inom fantasy-genren kommer WoW för alltid vara kung för mig. Men detta SW-lir är jag nyfiken på iaf eftersom det även har chans att upplevas som nåt helt annat genom sitt rymd-/science fiction tema.
Och att jag dessutom gillar Star Wars syns ju på min avatar.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Har kört WoW i många år och kan inte påstå att jag direkt ryckts med i storyn. Questandet är så pass enformigt att iaf jag ofta bara klickar bort själva texten och sedan: "Ok, då ska vi se kastrera 10st björnar och sätta en flagga på ett tält..spännande! =/"

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Har kört WoW i många år och kan inte påstå att jag direkt ryckts med i storyn. Questandet är så pass enformigt att iaf jag ofta bara klickar bort själva texten och sedan: "Ok, då ska vi se kastrera 10st björnar och sätta en flagga på ett tält..spännande! =/"

Men där bevisar du just det jag säger.
Du är en av dem som klickar bort texten för att snabbt bara slutföra själva sysslan. Du väljer att fokusera på det enformiga istället för att ta sig tiden att lyssna/läsa på allt som sägs.
När nån ber dig "kastrera 10 björnar" säger du bara OK och rusar iväg, istället för att vilja veta Varför?

Jag tycker WoW har en härlig s.k. lore. Och gillar även igenkännandet man upplever från de andra Warcraft-spelen man kört tidigare. Igenkännandet är en viktig sak för att man ska känna engagemang, här har då Star Wars-temat ett enormt trumfkort som jag hoppas de kunnat förvalta i detta lir nu då.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Detta håller jag med om. Även i WoW tycker jag om levlandet, har alltid några alts jag kör med parallellt med och questar. Förstår inte de som beklagar sig innan de når maxlevel, mer än halva nöjet är att uppleva quests och story enligt mig.

Inom fantasy-genren kommer WoW för alltid vara kung för mig. Men detta SW-lir är jag nyfiken på iaf eftersom det även har chans att upplevas som nåt helt annat genom sitt rymd-/science fiction tema.
Och att jag dessutom gillar Star Wars syns ju på min avatar.

Skrivet av redruM:

Har kört WoW i många år och kan inte påstå att jag direkt ryckts med i storyn. Questandet är så pass enformigt att iaf jag ofta bara klickar bort själva texten och sedan: "Ok, då ska vi se kastrera 10st björnar och sätta en flagga på ett tält..spännande! =/"

Håller med redruM mer eller mindre, WoW questandet hade ingen direkt story, och vare sig man var i Northrend eller i Kalimdor var det samma sak, döda 10 av X, hämta 5 av Y.

Det jag menade med min kommentar var att jag inte bryr mig om det tar tusentals timmar för mig att nå toppleveln, så länge jag har roligt under tiden. Antingen enstaka quests i ett område med massiv XP som belöning, eller en massa quests i samma område med mindre XP/quest, så länge de är bra. Har både läst och hört att det finns många quests (kanske inte alla) som har en story. Har ingen aning om WoWs story då jag aldrig har varit så intresserad av faktasidor/böcker om spelet, har hört att WoWs story är riktigt dålig, men Star Wars har jag känt till länge och läst en del böcker.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk

Visst har Warcraft awesome lore, men hur ofta var det man verkligen fick ta del av den i WoW under questandet? Och när det verkligen var dramatiska quest med odöda drakar som frammanade läskiga demoner - Hände nog aldrig, men liknande grejer - såg det bara löjligt ut med WoWs begränsade animationer, kameravinklar och ibland skrattretande VO (När det var VO, annars var det ju bara pratbubblor :I).

Utöver det var det ju bara att man skulle samla X antal vargkött till någon random kocks köttfärspaj, t o m på högre lvl. Själv tröttnade jag på att läsa alla textrutor ganska snabbt, för inte var det kul att ögna igenom allt på jakt efter något som jag faktiskt kunde tänka mig bry mig om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Håller med redruM mer eller mindre, WoW questandet hade ingen direkt story, och vare sig man var i Northrend eller i Kalimdor var det samma sak, döda 10 av X, hämta 5 av Y.
...klipp...
Har ingen aning om WoWs story då jag aldrig har varit så intresserad av faktasidor/böcker om spelet, har hört att WoWs story är riktigt dålig, men Star Wars har jag känt till länge och läst en del böcker.

Hmmm... lite motsägelse där. Haha
Först säger du WoW saknar story, för att sedan erkänna du inte har en aning om storyn.

Precis som jag sa i inlägget ovan, igenkännandet är nyckeln till djupgående uppskattning av storyn. Hoppas för min del att detta då märks ännu mer i SWTOR, för även om mina kunskaper om WoW är goda är jag ännu mera insnöad nörd på Star Wars.
Har varit en storsamlare av bl.a. figurer och farkoster hela mitt vuxna liv. Den nyfikne kan titta på min samling här: www.wardmark.com/starwars/

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Hmmm... lite motsägelse där. Haha
Först säger du WoW saknar story, för att sedan erkänna du inte har en aning om storyn.

Precis som jag sa i inlägget ovan, igenkännandet är nyckeln till djupgående uppskattning av storyn. Hoppas för min del att detta då märks ännu mer i SWTOR, för även om mina kunskaper om WoW är goda är jag ännu mera insnöad nörd på Star Wars.
Har varit en storsamlare av bl.a. figurer och farkoster hela mitt vuxna liv. Den nyfikne kan titta på min samling här: www.wardmark.com/starwars/

Jag skrev att questandet inte hade någon direkt story, de hörde inte ihop med något jag av det jag har sett i WoW historiken, men jag kan ju ha fel.

Och ja, jag är nog inte den som kan bestämma om WoW följer storyn eller inte, jag syftade enbart på questandet.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Jag vill också köra betan !!!!

Permalänk
Medlem

WoW har säkert en jätte djup/bra story, det har antagligen de flesta MMO's där ute. Visst är man lagd åt hållet att sitta och läsa sida upp och sida ner med text så sure. Ibland kommer det en halvdassig cutscene för att förtydliga. Så mycket mer upphetsande än så blir det inte. Med WoW känner jag mig inte inbiten i storyn eller som att jag är med och gör någon större betydelse för den, den griper helt enkelt inte tag i mig. Det är där jag hoppas den det är skillnad mot swtor och jag tror det ligger rätt stor fokus på det med voice over och hela kittet.

Permalänk
Medlem

Om jag säger såhär.

Questandet i det här spelet är på en helt annan nivå än vad jag har sett tidigare.Mer kan jag nog inte säga

Posetivt eller negativt, ja det beror på om man gillar mycket dialog och om man verkligen vill sätta sig in i allt man gör.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Om jag säger såhär.

Questandet i det här spelet är på en helt annan nivå än vad jag har sett tidigare.Mer kan jag nog inte säga

Posetivt eller negativt, ja det beror på om man gillar mycket dialog och om man verkligen vill sätta sig in i allt man gör.

Att det är positivt om man vill det?

Permalänk
Medlem

Suttit och spelat det nu i 2tim. Kompisen kom med i betan Körde Jedi Knight (doh) och miljöerna är fantastiska och jag sitter och läser/lyssnar/tittar på stoyn och quests. En helt annan känsla gentemot WoW, liknar mass effect om man spelat det. Och guuud vad skönt de känns att inte bara stå o slå i luften, här köttas det svärd mot svärd med animationer som matchar. BTW jag körde det på en EJ gaming laptop....inga som helst problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feskmacka:

Att det är positivt om man vill det?

jadu, det är väll upp till en själv

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av redruM:

Suttit och spelat det nu i 2tim. Kompisen kom med i betan Körde Jedi Knight (doh) och miljöerna är fantastiska och jag sitter och läser/lyssnar/tittar på stoyn och quests. En helt annan känsla gentemot WoW, liknar mass effect om man spelat det. Och guuud vad skönt de känns att inte bara stå o slå i luften, här köttas det svärd mot svärd med animationer som matchar. BTW jag körde det på en EJ gaming laptop....inga som helst problem!

Vad för specs hade laptopen? Har laptop själv så jag är väldigt nyfiken!

Permalänk
Medlem

Sorry vet inte exakt men det var en HP mellanklass dator ca 1,5 år gammal. Flöt inte med allt på max men på medium.

Permalänk
Medlem

Nu eftersom har börjat spela så kommer jag sluta hänga i tråden då jag verkligen är helt ingame spoiler fri tills release! Hoppas jag inte får någon invite till betan bara

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Nu eftersom har börjat spela så kommer jag sluta hänga i tråden då jag verkligen är helt ingame spoiler fri tills release! Hoppas jag inte får någon invite till betan bara

Om du nu är registrerad och får den, can I has?

Skrivet av Beckius:

Nej, det skulle jag inte säga att det är. Var kul i början, men det är väldigt repetitivt och blir tråkigt i längden.

Hurså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superman#1:

Vad för specs hade laptopen? Har laptop själv så jag är väldigt nyfiken!

Sådär är hemma hos polaren nu och det är en:

HP Pavillion dv6

core 2 duo t6600 @ 2.20 ghz
4 gig minne
ati mobility radeon hd 4650
w7 premium 64-bit

kör på 1366*768 på medium och det funkar helt ok.

Permalänk

Nice då! Då lär jag kunna köra på high utan några större problem med min gx740!