Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Tänkte bara fråga om ni hade några planer på att utöka erat sortiment på AMD mini-ITX moderkort?
Den ni har inne hade varit perfekt för mig, om den bara hade stött upp till 125W CPUer...!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Hur länge skall man behöva vänta för att få varorna man beställt egentligen? Beställde förra veckan och nu, i Måndags så fick de in allt i lager och allt var reserverat. På tisdagen får jag ett sms att paketet håller på att packas och det går inte att ändra någonting i ordern. Samma sms dyker upp på Onsdag.... Likaså idag (Torsdag) men nu skickas det. Dock så väljer dom att inte skicka med moderkortet som jag har haft reservat till mig i över en vecka, utan bestämmer sig för att ta bort den reservationen.
Har hört massa positiva kommentarer om snabb frakt så det var därför jag beställde ifrån er. Vet att det är semestertider men någon måtta får det väl allt vara? :/

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk
Inet
Skrivet av Torach:

Åter igen är man nöjd efter ett köp av INET. Beställde igår ett nytt tangentbord när mitt gamla bara dog. Idag har man redan hämtat det, mindre än 24h leverans. Ni är fan bäst.

Kul och höra att du är nöjd!

Skrivet av Trizi:

Blääääääh, vad irriterad man är......Beställde varor i helgen och tror då att dom skickar varorna på måndagen så jag kan montera ihop grejorna på tisdagen men nej... Det tar tre dagar för Inet att skicka varorna så på onsdagen tänker jag att jag kanske får dom förhoppningsvis på torsdagen.

Men varför hoppas man... Man blir ju bara irriterad när man märker att Inet har skickat 3 olika paket på olika kollinummer så nu när jag söker efter varorna så har 2 st paket kommit fram men inte det tredje. Såg att ett chassi jag har beställt låg bakom kassan vid posten så det hade ju varit bra om jag kunde få börja montera in de saker jag har hemma men nej...

Posten är ju så ignoranta och sket i att skicka mitt tredje paket och man får inte hämta ut två av dessa paket. Va kul )))))))))))))))))))))))))))) Och imorgon åker man iväg efter jobbet i några dagar så då hinner man inte bygga någon dator heller. FML

Hoppas man får bättre erfarenhet med både Posten och Inet vid andra orderar... Om man nu är sugen på att köpa fler saker.

Mvh Irriterad nörd >;[

Skrivet av Detektivbyrån:

Hur länge skall man behöva vänta för att få varorna man beställt egentligen? Beställde förra veckan och nu, i Måndags så fick de in allt i lager och allt var reserverat. På tisdagen får jag ett sms att paketet håller på att packas och det går inte att ändra någonting i ordern. Samma sms dyker upp på Onsdag.... Likaså idag (Torsdag) men nu skickas det. Dock så väljer dom att inte skicka med moderkortet som jag har haft reservat till mig i över en vecka, utan bestämmer sig för att ta bort den reservationen.
Har hört massa positiva kommentarer om snabb frakt så det var därför jag beställde ifrån er. Vet att det är semestertider men någon måtta får det väl allt vara? :/

Lagret är tyvärr överbelastat på grund av oplanerat hög försäljning i kombination med semestrar och annat. Vi jobbar hårt och på att komma ikapp och räknar med att vi börjar komma på banan igen under nästa vecka!

Detektivbyrån, Det låter dessvärre som om något gått riktigt fel med din order. Det skall bara gå ut ett SMS när ordern plockas och vi kontaktar alltid kunden vid delleverans.

Om det inte redan är löst med moderkortet vore det toppen om du kontaktar oss på info@inet.se.

Skrivet av Ozzix:

tjenare, hur lång tid brukar det ta innan en beställnings vara skickas?
tänkte främst på min h100 som jag beställde idag

Corsair H100 beräknas landa under nästa vecka.

Skrivet av Atlas Tasume:

Hej Inet!

Tänkte bara fråga om ni hade några planer på att utöka erat sortiment på AMD mini-ITX moderkort?
Den ni har inne hade varit perfekt för mig, om den bara hade stött upp till 125W CPUer...!

Kom gärna med förslag på kort så tar inköpsavdelningen en titt!

Trevlig helg!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Lagret är tyvärr överbelastat på grund av oplanerat hög försäljning i kombination med semestrar och annat. Vi jobbar hårt och på att komma ikapp och räknar med att vi börjar komma på banan igen under nästa vecka!

Detektivbyrån, Det låter dessvärre som om något gått riktigt fel med din order. Det skall bara gå ut ett SMS när ordern plockas och vi kontaktar alltid kunden vid delleverans.

Om det inte redan är löst med moderkortet vore det toppen om du kontaktar oss på info@inet.se.

Har mejlat eran kundservice flertal gånger men det ända svaret jag får att de har problem pga att ni har problem med ersättare under sommaren. Skickar dock iväg ett till mejl till info@inet.se och ser om jag får svar på frågorna den här gången.
Tack för hjälpen!

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk
Inet
Skrivet av Detektivbyrån:

Har mejlat eran kundservice flertal gånger men det ända svaret jag får att de har problem pga att ni har problem med ersättare under sommaren. Skickar dock iväg ett till mejl till info@inet.se och ser om jag får svar på frågorna den här gången.
Tack för hjälpen!

Har nu kollat upp ärendet närmare och problemet med moderkortet var en lagerdiff. Givetvis skulle vi kontaktat dig innan vi skickat iväg resten av ordern.

Jag kan inte göra annat än att be om ursäkt över det inträffade. Vi kommer inom kort att kontakta dig för att lösa problemet.

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Tack för en grym sida!
Och ett stort tack till Daniel på kundtjänst som hjälpte mig få min beställning supersnabbt!

/mycket nöjd kund

Permalänk
Medlem

Kommer ni att ta in Crucial M4 128GB? Tror att en hel del personer kommer köpa den med tanke på Sweclockers test.

Permalänk
Skrivet av Bachman:

Kommer ni att ta in Crucial M4 128GB? Tror att en hel del personer kommer köpa den med tanke på Sweclockers test.

Indeed

Permalänk

Ni har inga planer på att fixa direktbetalning via Handelsbanken? Eller betalning via Maestro-kort (blev tillgängligt via internet först i våras). Skulle vara trevligt!

Permalänk

beställde en logitech mx518 och 3 fläktar förra fredagen runt klockan 13:00 och fick smset att det skickades ungefär klockan 13:50 och kunde hämta ut det klockan 12:00 på måndagen också fick man en sur smultron-stång med i paketet

Permalänk
Medlem

Tjenare Inet!

vet inte om någon frågat detta innan, men kommer ni att ta in nya MSI GT780R-082NE när den landar?

tack för den bästa butiken WW!

Permalänk

Tjenare Inet.

Grym support och riktigt bra hanterande av defekta varor.
Beställde "Cooler Master Hyper 212 Plus" och fick den dan efter men tyvärr saknades klämmorna till fläkten, men satte fast det med stripes och fick igång allt och mejlade till Inet och sa att det saknades klämmor och att jag fick sätta fast det med stripes :D. Dom sa att jag skulle kasta den defekta varan och att en ny skulle komma. Tänkte då att det kommer säkert bara klämmorna i brev men fick hämta ut helt ny kylare och denna gång fanns det även 4 klämmor med.

Riktigt bra hantering. 5/5

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Medlem

Hur går det med inköpandet av Silverstone TJ08 Evolution ( TJ08-E )?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Har nu kollat upp ärendet närmare och problemet med moderkortet var en lagerdiff. Givetvis skulle vi kontaktat dig innan vi skickat iväg resten av ordern.

Jag kan inte göra annat än att be om ursäkt över det inträffade. Vi kommer inom kort att kontakta dig för att lösa problemet.

Mvh / Inet

Kan inte mer än att säga att jag är nöjd Inet bytte ut moderkortet mot en dyrare och bättre och skickade det på direkten till mig. Nu är det bara att vänta tills på Måndag så man kan bygga ihop det ^^

Visa signatur

Permalänk

Fick tillbaka en ny skärm av Inet efter att jag fått hem en begagnad.. Denna gången var den både hel & ren..
tackar & bockar för detta.. ( fick dock inget som lite plåster på såren att jag fått vänta i 1vecka extra. )
Det var ju trots allt inte mitt fel att skärmen inte var ny när jag fick hem den..

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk
Medlem

Tjenare inet.
Tre frågor om varor som inte är i lager:

Har ni någon aning om när ni kommer få in HD 6970, (valfri tillverkare), i lager igen och om någon modell kommer utgå innan månadsskiftet?

Noctua NH-D14 är försenad, vet ni hur länge?

Samsung S23A750D säger ni vecka 32, stämmer det fortfarande för det står både obekräftat och v32, smått förvirrad.

Ska nämligen beställa ett system och vill gärna veta om man ska vänta eller byta artiklar.
MVH Anzen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Får inte överanstränga öronen vet du

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

När ska ni börja ta in fler produkter från Asus? det är något jag verkligen saknar i ert sortiment!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inet bredar ut sortimentet och har nu även elefanter som målgrupp

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Inet bredar ut sortimentet och har nu även elefanter som målgrupp

Mjo

Permalänk
Inet
Skrivet av Weedrea:

Tack för en grym sida!
Och ett stort tack till Daniel på kundtjänst som hjälpte mig få min beställning supersnabbt!

/mycket nöjd kund

Daniel hälsar!

Skrivet av Bachman:

Crucial kommer eventuellt upp i sortimentet under hösten!

Skrivet av id_hunter:

Ni har inga planer på att fixa direktbetalning via Handelsbanken? Eller betalning via Maestro-kort (blev tillgängligt via internet först i våras). Skulle vara trevligt!

Vårt mål är och få upp fler betalningsalternativ, dock är det tyvärr inget som kommer att komma inom den närmsta tiden pga. sommarledigheter och andra projekt.

Skrivet av Startale:

Tjenare Inet!

vet inte om någon frågat detta innan, men kommer ni att ta in nya MSI GT780R-082NE när den landar?

tack för den bästa butiken WW!

Kommer upp på hemsidan under nästa vecka om vi kan få in den!

Skrivet av TurboDanne:

Tjenare Inet.

Grym support och riktigt bra hanterande av defekta varor.
Beställde "Cooler Master Hyper 212 Plus" och fick den dan efter men tyvärr saknades klämmorna till fläkten, men satte fast det med stripes och fick igång allt och mejlade till Inet och sa att det saknades klämmor och att jag fick sätta fast det med stripes :D. Dom sa att jag skulle kasta den defekta varan och att en ny skulle komma. Tänkte då att det kommer säkert bara klämmorna i brev men fick hämta ut helt ny kylare och denna gång fanns det även 4 klämmor med.

Riktigt bra hantering. 5/5

Kul och höra att du är nöjd!

Skrivet av Ant3:

Hur går det med inköpandet av Silverstone TJ08 Evolution ( TJ08-E )?

Tyvärr är det inte helt enkelt att få till saker nu under semestertider. Men vi väntar på svar från leverantören och lägger upp den på hemsidan så fort vi får all information!

Skrivet av Anzen:

Tjenare inet.

Har ni någon aning om när ni kommer få in HD 6970, (valfri tillverkare), i lager igen och om någon modell kommer utgå innan månadsskiftet?

Samsung S23A750D säger ni vecka 32, stämmer det fortfarande för det står både obekräftat och v32, smått förvirrad.

Ska nämligen beställa ett system och vill gärna veta om man ska vänta eller byta artiklar.
MVH Anzen.

När det gäller 6970 jagar vi för tillfället datum. Noctualeveransen beräknar vi att den levereras under nästa vecka.

Samsungskärmen kommer preliminärt in vecka 32, men det är tyvärr inget vi fått bekräftat till 100%.

Fixat, tack!

Skrivet av Uvania:

När ska ni börja ta in fler produkter från Asus? det är något jag verkligen saknar i ert sortiment!

Kommer upp på hemsidan så fort vi har möjlighet att ta in fler!

Skrivet av burken_swe@yahoo:

Den har tyvärr utgått och kommer, som det ser ut nu, ej tillbaka.

Fortsatt trevlig söndag!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anzen:

Tjenare inet.

MVH Anzen.

Lyfter frågan om NH-D14. Nån som vet om den kommer platsa i ett Cosmos S, utan att behöva ta bort 200mm fläkten?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weedrea:

Tack för en grym sida!

/mycket nöjd kund

Jag vill bara tacka Tobias på kundtjänst för att ha kontaktakt mig och meddelat att min order skulle bli försenad eftersom ett fläktfilter inte fanns i lager. Han frågade om jag ville ta bort den orderraden och skicka ordern samma dag. Toppenservice enligt mig!

/mycket nöjd kund #2

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/1902052/msi-990fxa-gd65-990fx
Vad jag kan se har ni förväxlat PCI-E 16x med PCI-E 1x. Eller så är bilden fel.

För övrigt så undrar jag ifall ni tänker ta in några AM3+ moderkort med 970-chipset, inte alla behöver Crossfire och SLI osv osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Crucial kommer eventuellt upp i sortimentet under hösten!

I höst? Alltså tidigast om två månader?

Permalänk
Medlem

Det skulle vara trevligt om ni kunde använda en standardiserad enhet för luftflöde på era fläktar, som det är nu verkar det vara en blandning av m³/h och CFM (ft³/min). Det blir garanterat lättare att jämföra när alla finns i samma enhet, och det finns diverse konverterare på internet, ifall ni vill ändra på det!

Permalänk
Medlem

Ser att ni fått in ett par ex av http://www.inet.se/artikel/1902013/asrock-p67-extreme-4-rev-b.... Men skulle vilja veta hur de ser ut framöver, alltså om dom kommer finns kvar. fråga för ett tag sen i tråden och jag fick inget svar om dom skulle kunna finnas kvar (vet att ni inte visste då, hoppas ni vet det nu).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Det skulle vara trevligt om ni kunde använda en standardiserad enhet för luftflöde på era fläktar, som det är nu verkar det vara en blandning av m³/h och CFM (ft³/min). Det blir garanterat lättare att jämföra när alla finns i samma enhet, och det finns diverse konverterare på internet, ifall ni vill ändra på det!

Jag har påpekat detta tidigare och dom ändrade då på massa fläktar.
Men eftersom det kommer nya revisioner av fläktar och annat och dom postar dom uppgifterna dom får från tillverkarna så verkar det som det blivit mer blandat igen.

Sen är det ju också väldigt svårt att veta om tillverkarnas uppgifter verkligen stämmer.
Men det vore väldigt skönt om dom faktiskt fixade sånna saker.

Men bäst vore det som Sweclockers gjorde ett stort fläkttest.