Permalänk
Medlem

Chieftek problem...

Jag köpte ett chieftek chassi för ett tag sen.. i början gillade jag det. utseendet e ju bra o så. Men jag har kommit fram till att det e jävligt dåligt chassi. jag hatar alla grejjer som man bara trycker fast!.. fläktar o hårddiskar o allt som avger vibrationer ska tamejfan skruvas fast på fasta ställen. inte med lösa saker som man bara trycker inte.. ljudnivån ökar ju som fan tack vare det :(.. jag hatar mitt jävla chieftek chassi. Men nu till min fråga.. nån som har en aning om hur jag ska kunna göra så att själva lådan som hårddiskarna sitter skruvade i, inte vibrerar.
jag hatar verkligen chieftek modellen!.. ska aldrig i hela mitt liv köpa nåt som ens liknar chieftek.

Permalänk
Medlem

Jag är hyffsat nöjd med mitt Chieftec chassi mycket pga att det är rymligt.
Men jag håller med dig om fläkthållarna. Skulle för ett tag sedan sätta i 4 nya Coolermasterfläktar och de glappade så de satt lösa i hållarna så jag fick linda tejp om så de blev större så de skulle sitta fast.
Sen är Chieftec, pga konstruktionen duktiga på att bygga upp resonansljuden, så dämpmattor är inte fel att sätta dit.

Permalänk
Medlem

Jag älskar mitt som jag fick igår!
så smidigt med klickfästen på allt så!
men dämp matta är kanske att rekomendera då!

btw. detr är ingen som vill byta winner front blå mot blå dragon front?

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Hedersmedlem

Tsss. skitsnack att det skapar extra vibrationer, inte mitt, det är underbara chassin.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

håller med nVIDIA!!
sköna låder äår det!

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

Älskar mitt chiftek. Att man tar av sidan på chassit så lätt är ju jävligt bra men att de man fäster fläktarna i är lila suger. Men annars är det chassit grymt.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

chieftec ere bästa chassit som existerar
det ÄGER

Visa signatur
Permalänk
Medlem

lianli skulle ja säga, en klass försig

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk
Medlem

Chieftech är väl det bästa chassit.. Dock köpte jag ett chassi som är någorlunda snyggt, helt i metall.. ingen annan har det

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Medlem

Efter att ha sågat bort alla stansade galler och ersatt de med kromade bak blev ljudnivån klart bättre. Passade samtidigt på att fästa fläktarna ordentligt bak i lådan. I Övrigt tycker jag inte att något direkt vibrerar utan sitter ganska bra. Viss dämpning skulle dock vara på sin plats, är ju ganska öppet frammåt så mycket ljud kan komma rakt ut

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Nej chassiet är lite ut tjatat tycker jag alla har det ju nu mera. Jag sålde mitt för länge sedan gillar inte alls att man inte kan sätta in 120mm fläktar i lådan istället för dessa oljudande 80mm fläktarna. Addtronix eller någott annat aluminium chassie skulle jag rekomendera IAF om man ska köpa nytt chassie. Bygg en egen låda i stället för det ska jag

Visa signatur

ASUS P4S533 | 2,0@2,6 | 768MB PC3200 | POV TI4200 SE @ 300/650
| H2O Cooled

Permalänk
Medlem

Men för alla oss som är lite lama och inte orkar bygga en egen låda är det ett utmärkt sätt att få ett rymligt och tämligen snyggt chassi.

Jag är nöjd med mitt, men om IsKall är missnöjd, så är det bara att beklaga. Har du provat att kontakta försäljaren och påpeka att hårddiskhållaren vibrerar? För det ska den naturligtvis inte göra.

Visa signatur
Permalänk

Den lila färgen på snabbfästena är ruskigt ful. Dom är så fula, liknar ju fan nåt från tidigt 70-tal. Har dock inget Chieftec, men många har ju

Kommer aldrig köpa ett iaf...

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem

Chieftec rockar om man pillar mycket med hårdvaran. Det ända jag inte gillar är att man inte kan ta loss moboplattan!
Men detta får man se mellan fingrarna me. Samt det nya 360w nätagget e tyst som fan!! Guldigt galler har det också.
nice man

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dred
Men för alla oss som är lite lama och inte orkar bygga en egen låda är det ett utmärkt sätt att få ett rymligt och tämligen snyggt chassi.

Jag är nöjd med mitt, men om IsKall är missnöjd, så är det bara att beklaga. Har du provat att kontakta försäljaren och påpeka att hårddiskhållaren vibrerar? För det ska den naturligtvis inte göra.

Hmm, bra ide :).. kanske ska ta o kontakta datorbutiken.com..
fast deras service e ju total sämst...

Permalänk
Medlem

Mitt vibrerar då fan inte... Har lite svårt att förstå hur något som väher 20-25kg skulle kunna vibrera överhuvudtaget... Jag kör me mellan 10 och 15 fläktar på 12V, och 1-4 HDD (varierar det lite efter behov).
Chieftec æger. Så enkelt e de!

Visa signatur

Glömmer att logga ut :D

Permalänk
Medlem

Chieftec

jag har själv ett chassi från chieftec, ett dragon tower närmast bestämt. Jag tycker det e det bästa jag haft någonsin! Det e rymligt och det finns ingen man inte får plats med i den tycker jag! Har man någonsin nån tvivel på att köpa ett chassi så ska man välja ett chieftec utan att tänka vidare på det! Finns inget bättre fan:D

Permalänk
Medlem

Möjligtvis att man skulle kunna köpa ett Thermaltake XaserII 6000A om man gillar Chieftec disignen. IAF det snyggaste och bäst utformade av dem alla. Själv sålde jag mitt mitt Chieftec som sagt var för länge sedan. PGA den låsta utformningen av fläkt plaseringarna till att bara kunna använda 80mm fläktar.

Visa signatur

ASUS P4S533 | 2,0@2,6 | 768MB PC3200 | POV TI4200 SE @ 300/650
| H2O Cooled

Permalänk

Är as nöjd med mitt chieftec.. Jag har då inga vibrationer!!
Helt underbar låda att bygga i.. Så måste nog säga att du är en utav dem få som inte är nöjda med ett chieftec chassi..

Visa signatur

XP1700+/256DDR/GF4MX440 64MB DDR

Permalänk

Har inga problem alls med mitt. Vibrationer??

btw, det stavas Chieftec (www.chieftec.com)

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IsKall

Hmm, bra ide :).. kanske ska ta o kontakta datorbutiken.com..
fast deras service e ju total sämst...

Jag vet inte om de har så dålig service... När jag köpte min burk (delar) i mars funkade inte floppyn, så jag ville returnera den. Inga problem, trots att jag inte kom för mig att skicka tillbaka den förrän i augusti...

I vilket fall som helst kan det inte skada att prova.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erc
lianli skulle ja säga, en klass försig

Håller med dej till fullo

Visa signatur

Pip , Fräs?

Permalänk

Jag har själv ett Chieftec Dragon High tower och jag har inte haft några problem eller några som helst sådana vibrationer. Jag köper Chieftec nästa gång jag köper chassi igen det kan ja ju säga!!

Visa signatur

AMD XP 1600+ 1,4 GHz | 240 GB HDD | DDR 512MB | MSI K7T-266 PRO2-RU |Chieftec Big Tower | HIS ATI 7000 64MB DDR | Sound Blaster Live! Player 5.1 | Windows Server 2003 |

Permalänk
Medlem

Nu får jag fan depressioner. Jag som gilla mitt chassi så mycket först i början. får la ta o lägga lite bommul mellan chassit och "lådan" som hddn ligger i. då vibrerar den nog inte.. Sen lite bomull mellan Hddn där man skruvar fast HDDn på "lådan"..
men, jag gillar fortfarande inte att chieftek e så antimoddvänliga..

Permalänk
Medlem

jag tycker då inte att dom är "ickemoddvänliga", går att göra allt utaom att sätta 120mm fläkt i fronten.
sågade fönster i helgen!! vart asbra!

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [0verlord]
Den lila färgen på snabbfästena är ruskigt ful. Dom är så fula, liknar ju fan nåt från tidigt 70-tal. Har dock inget Chieftec, men många har ju

Kommer aldrig köpa ett iaf...

Hur svårt är det att lacka dem?

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche