Permalänk
Medlem

Hej Inet!
Har i dagarna beställt en ny dator från er och alla delar fanns inne utom två (optisk läsare och moderkort), så därför undrar jag ifall ni vet när nästa gång ni får in Zotac Z68 Mini-ITX ( https://www.inet.se/artikel/1902072/zotac-z68-itx-wifi ) samt Optiarc 7710H ( https://www.inet.se/artikel/7100554/optiarc-7710h-24x-dl-sata... ).

Tack på förhand

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Hej Inet!
Har i dagarna beställt en ny dator från er och alla delar fanns inne utom två (optisk läsare och moderkort), så därför undrar jag ifall ni vet när nästa gång ni får in Zotac Z68 Mini-ITX ( https://www.inet.se/artikel/1902072/zotac-z68-itx-wifi ) samt Optiarc 7710H ( https://www.inet.se/artikel/7100554/optiarc-7710h-24x-dl-sata... ).

Tack på förhand

Båda är beställningsvaror.
Med andra ord kommer det förmodligen inom ett par dagar

Permalänk
Medlem

Hej Inet! under eran Öppningsrea i stockholm så var jag förbi och shoppade loss varav en av produkterna var ett billigare högtalarsystem från logitech (Z323). Redan från start märkte jag att ena högtalarn inte fungerade och senare så lyckades jag få den att låta, men den glappar alldelles för mycket för att vara acceptabelt dvs. slutar fungera konstant. Så nu undrar jag hur jag ska reklamera produkten? Ska jag ta med mig högtalarna med kartong och kvitto till köpstället? tänkte att det vara lika bra att fråga här istället för att maila kundsupporten.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCFreak:

Hej Inet! under eran Öppningsrea i stockholm så var jag förbi och shoppade loss varav en av produkterna var ett billigare högtalarsystem från logitech (Z323). Redan från start märkte jag att ena högtalarn inte fungerade och senare så lyckades jag få den att låta, men den glappar alldelles för mycket för att vara acceptabelt dvs. slutar fungera konstant. Så nu undrar jag hur jag ska reklamera produkten? Ska jag ta med mig högtalarna med kartong och kvitto till köpstället? tänkte att det vara lika bra att fråga här istället för att maila kundsupporten.

går snabbare om du mailar supporten, dom svarar här lite då och då.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Eran egna gaming musmatta som fUnc Industries har producerat, är detta en kopia av F-serien? Ifall det är från denna serie, är det en F10.S eller F30.R?

Tyvärr är det inte speciellt mycket information under specifikationerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Båda är beställningsvaror.
Med andra ord kommer det förmodligen inom ett par dagar

Najs
Tack så mycket ^^

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

går snabbare om du mailar supporten, dom svarar här lite då och då.

Har inte särskilt bråttom då jag inte använder högtalarna för tillfället, så det ska nog gå bra

Visa signatur

Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.

Permalänk
Skrivet av PCFreak:

Det går bra att komma in till Stockholmsbutiken och lämna in högtalarna. De kommer gå bak och koppla in högtalarna lite snabbt för att verifiera problemet (för att se om det ev kan vara fel på ex ditt ljudkort) sen får du pengarna tillbaka eller ett par nya högtalare

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordfish90:

Det går bra att komma in till Stockholmsbutiken och lämna in högtalarna. De kommer gå bak och koppla in högtalarna lite snabbt för att verifiera problemet (för att se om det ev kan vara fel på ex ditt ljudkort) sen får du pengarna tillbaka eller ett par nya högtalare

Jag har personligen testat med integrerade, Creative SB Audigy Z2, XonarEssenceSTX samt min Iphone så jag är ganska säker, men det är solklart att de måste testa först det förstår väl alla hehe.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av PCFreak:

Jag har personligen testat med integrerade, Creative SB Audigy Z2, XonarEssenceSTX samt min Iphone så jag är ganska säker, men det är solklart att de måste testa först det förstår väl alla hehe.

Haha, mjo, men tyvärr förstår nog inte alla kunder det :/

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordfish90:

Haha, mjo, men tyvärr förstår nog inte alla kunder det :/

hehe kan tänka mig alla medel Svenssons (inget illa om efternamnet). Men annars skulle ingen behöva göra jobbet heller :I

Visa signatur

Permalänk
Inet
Skrivet av hurtone:

Jag vill bara tacka Tobias på kundtjänst för att ha kontaktakt mig och meddelat att min order skulle bli försenad eftersom ett fläktfilter inte fanns i lager. Han frågade om jag ville ta bort den orderraden och skicka ordern samma dag. Toppenservice enligt mig!

/mycket nöjd kund #2

Kul och höra att du är nöjd!

Skrivet av NoH:

http://www.inet.se/artikel/1902052/msi-990fxa-gd65-990fx
Vad jag kan se har ni förväxlat PCI-E 16x med PCI-E 1x. Eller så är bilden fel.

För övrigt så undrar jag ifall ni tänker ta in några AM3+ moderkort med 970-chipset, inte alla behöver Crossfire och SLI osv osv.

Specifikationen på moderkortet är fixad, tack!

AMD970 är inget vi märkt av någon efterfrågan på, men ska ändå försöka få upp ett par modeller på hemsidan!

Skrivet av Bachman:

I höst? Alltså tidigast om två månader?

Jupps, det är tyvärr svårt att få till en helt ny leverantör under semestertider.

Skrivet av sirnicke:

Det skulle vara trevligt om ni kunde använda en standardiserad enhet för luftflöde på era fläktar, som det är nu verkar det vara en blandning av m³/h och CFM (ft³/min). Det blir garanterat lättare att jämföra när alla finns i samma enhet, och det finns diverse konverterare på internet, ifall ni vill ändra på det!

Vi jobbar på det!

Att lägga upp specifikationer är oerhört tidsödande och då vi i princip aldrig kör copy and paste rakt av från tillverkarens hemsida utan knappar in allt manuellt är det inte alltid vi hinner med.

Men som sagt, så fort tid finns över försöker vi fixa till!

Skrivet av Broken-arrow:

Ser att ni fått in ett par ex av http://www.inet.se/artikel/1902013/asrock-p67-extreme-4-rev-b.... Men skulle vilja veta hur de ser ut framöver, alltså om dom kommer finns kvar. fråga för ett tag sen i tråden och jag fick inget svar om dom skulle kunna finnas kvar (vet att ni inte visste då, hoppas ni vet det nu).

Vi har inte fått några indikationer på att kortet ska utgå, men det är svårt och styra över om AsRock plötsligt bestämmer sig för att sluta producera modellen.

Skrivet av lollol7:

Hej Inet!

Tack på förhand

Hemsidan uppdateras med datum så fort vi får information från leverantören!

Skrivet av PCFreak:

Ta med högtalarna och kvitto till någon av våra butiker så hjälper vi till!

Skrivet av Cable:

Eran egna gaming musmatta som fUnc Industries har producerat, är detta en kopia av F-serien? Ifall det är från denna serie, är det en F10.S eller F30.R?

Tyvärr är det inte speciellt mycket information under specifikationerna.

Det är en tygmatta så tyvärr inte någon av de du nämner (som jag har för mig är tillverkade av plast). Det är helt enkelt en tygmatta av lite bättre kvalité.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Hej Inet!

Jag har varit inne och tittat på antec kühler 620, men tyvärr står det att den är försenad. Vet ni när får in den igen? Tack på förhand!

Permalänk
Inet
Skrivet av TheRavensNest:

Hej Inet!

Jag har varit inne och tittat på antec kühler 620, men tyvärr står det att den är försenad. Vet ni när får in den igen? Tack på förhand!

Hemsidan uppdateras med datum så fort vi får ett från leverantören!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Daniel hälsar!

Crucial kommer eventuellt upp i sortimentet under hösten!

Vårt mål är och få upp fler betalningsalternativ, dock är det tyvärr inget som kommer att komma inom den närmsta tiden pga. sommarledigheter och andra projekt.

Kommer upp på hemsidan under nästa vecka om vi kan få in den!

Kul och höra att du är nöjd!

Tyvärr är det inte helt enkelt att få till saker nu under semestertider. Men vi väntar på svar från leverantören och lägger upp den på hemsidan så fort vi får all information!

När det gäller 6970 jagar vi för tillfället datum. Noctualeveransen beräknar vi att den levereras under nästa vecka.

Samsungskärmen kommer preliminärt in vecka 32, men det är tyvärr inget vi fått bekräftat till 100%.

Fixat, tack!

Kommer upp på hemsidan så fort vi har möjlighet att ta in fler!

Den har tyvärr utgått och kommer, som det ser ut nu, ej tillbaka.

Fortsatt trevlig söndag!

Mvh / Inet

speciellt grafikkorten!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller höjdes priserna på flera varor idag?
När jag lämnade kundvagnen igår stod priset på cirka 10300 kronor. Idag när jag kollade stod det ~10800kr

Permalänk

Nope dom verkar ha höjt priset på en massa grejer.. BUT WHY?!

Visa signatur

"Antar dock att du menar SLI(Scalable Link Interface), och inte SFI[I](Svenskundervisning för invandrare)" - lol

Permalänk
Inaktiv

Höjda priser från leverantörer kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kay Kostner:

Nope dom verkar ha höjt priset på en massa grejer.. BUT WHY?!

Rädda för att följa efter Onoff?

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/1902061/gigabyte-p67-ds3s-b3
Ligger under kategorin moderkort med H67 chipset fast det är ett kort med P67 chipset. Fixa!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Jag som hade ett perfekt paket planerat för under 10k.. nu ligger det över 10k!! <cries>

Visa signatur

"Antar dock att du menar SLI(Scalable Link Interface), och inte SFI[I](Svenskundervisning för invandrare)" - lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kay Kostner:

Jag som hade ett perfekt paket planerat för under 10k.. nu ligger det över 10k!! <cries>

Samma här!

Permalänk
Medlem

Ursäkta migg förra inlägg, var inte så insatt. Verkar vara som så att det helt enkelt inte finns ITX kort för AMD på 125 watt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kay Kostner:

Märkte det också, min låda som jag ska beställa när lönen närmar sig gick upp 700:-

Permalänk
Medlem

Hej Inet. Tänkte kolla om ni har planer att göra en app till android/iphone för eran webbsida? En konkurrerande webbsida har en som flyter på bra. Skulle vara underbart att kunna köpa via mobil nångång, även se nya produkter när man är onroad!

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem

För alla er som undrar över prishöjningen så beror det säkerligen på att dollarn stigit med 30 öre på 2-3 dagar.

http://www.valuta.se/currency/showgraph.aspx?valutaid=638313

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

För alla er som undrar över prishöjningen så beror det säkerligen på att dollarn stigit med 30 öre på 2-3 dagar.

http://www.valuta.se/currency/showgraph.aspx?valutaid=638313

Precis, ett under att folk fortfarande reagerar som det hade vart en jordbävning så fort priserna höjs.
Glöm inte heller bort att all den "fria" frakten ska finansieras på ett sätt också

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Men ååh. Har suttit hela helgen och luskat ut datordelar till en ny dator och skulle lägge en fetingorder på Inet idag, men så har dom höjt priset på allting i hela butiken som det känns! Även om man förstår att det blir så ibland så är det jävligt frustrerande. Blir att plocka ut delar från enskilda andra butiker istället, vilket är synd eftersom jag gillar Inet.

Permalänk
Medlem

Måste bara slänga in ett litet tack! Beställde en ny dator men hade glömt ändra mitt mobilnummer. Ringde och det tog max 1 minut så var det ändrat! Så nu kommer sms aviseringen till rätt nr. Fast nu får ni öka lite...

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Men ååh. Har suttit hela helgen och luskat ut datordelar till en ny dator och skulle lägge en fetingorder på Inet idag, men så har dom höjt priset på allting i hela butiken som det känns! Även om man förstår att det blir så ibland så är det jävligt frustrerande. Blir att plocka ut delar från enskilda andra butiker istället, vilket är synd eftersom jag gillar Inet.

dollarn har gått upp:) Inte mycket att göra nått åt det. Kommer säkert drabba andra butiker med snart.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar