Permalänk
Medlem

Ny mus och musmatta. TIPS!

Känner för en Steelseries IKARI. Har bara känt på Optical versionen. Superskön, undrar därmed. Är det någon skillnad i storlek på Ikari laser och optical? Samt, ny musmatta. Vill ha en stor MJUK musmatta, runt ca 40 x 30. Rekommendera inte Qpad 5K , gillar inte den.

Permalänk
Hedersmedlem

Det viktigaste när man köper en mus är att den är skön. Olika gamingmöss har olika bra precision, men det är mest teoretiskt. Om du tycker Ikari är skön, kör på den, det är en jättebra mus (har en optical själv). Jag har för mig att laserversionen är exakt likadan förutom sensorn och färgen, men kan inte svära på det.

Qpad CT är en klassisk matta som de flesta gillar. Large-versionen är ungefär så stor som du efterfrågar.

Permalänk
Medlem

köp ikarli musen (om du gillar den) och swecs officiella musmatta

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Optical- och laserversionen är exakt likadana angående form dock olika färger. Ska du ha en mjuk musmatta så kör hellre på optical. Jag hade en laser på min SteelSeries QcK+ musmatta, det funkade väldigt dåligt. Den läste av alla små ojämnheter och muspekaren skakade runt på skärmen lite hur som helst.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 GEN 3 | Corsair 8GB XMS3 | MSI GTX 770 | Crucial m4 128GB + 500GB Western Digital Caviar Blue | Corsair TX 750W
Kringutrustning: Asus VG248QE | ZOWIE FK1 | Ducky YYY | PureTrak Talent | Audio Technica ATH-AD700 + AntLion ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

Mjo. Får nog bli så. Ikari Opt. och Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av upl8447:

köp ikarli musen (om du gillar den) och swecs officiella musmatta

LÄNKA MUSMATTAN!?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GTX 580, LanCool K62, i5 2500K, 850W Corsair, 8GB DDR3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Haha, jo onoff kanske är bra nu? Blir inte den musmattan dock. Den är hård och jag använde den tidigare.

Permalänk
Medlem

Köp FFS inte från onoff, risken är ju att dom tar pengarna men inte skickar musen

Permalänk
Medlem
Skrivet av dav1d:

Optical- och laserversionen är exakt likadana angående form dock olika färger. Ska du ha en mjuk musmatta så kör hellre på optical. Jag hade en laser på min SteelSeries QcK+ musmatta, det funkade väldigt dåligt. Den läste av alla små ojämnheter och muspekaren skakade runt på skärmen lite hur som helst.

Själv använder jag min Ikari Laser tillsammans med en QcK-musmatta, utan några problem.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera 9hd om du gillar hårda mattor. Skönt glid och enkel att rengöra (diska...) och den torkar direkt vattnet bara rinner av den.

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Fractal Design Torrent | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seanarian:

LÄNKA MUSMATTAN!?

Skickades från m.sweclockers.com

Dem har ju inte börjat sälja den än men den kommer väl om 1vecka eller 2

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Ikari + en SS QcK

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Köp FFS inte från onoff, risken är ju att dom tar pengarna men inte skickar musen

I butik förstås. Om musen går sönder, och företaget gått i konkurs så står SS för en ny, eller? Tror det var så.

Permalänk
Medlem

Förresten, har någon testat QcK+ Heavy, och hur känns den jämfört med QcK+? Så vitt jag vet är den bara tjockare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalingoo:

I butik förstås. Om musen går sönder, och företaget gått i konkurs så står SS för en ny, eller? Tror det var så.

Jepp, du har ju fabriksgaranti!

Och jag tror nog ändå att butiken skulle vända sig till SS på ett eller annat sätt

Permalänk
Avstängd

50kr billigare på laser än Inet.se Känns inte direkt värt de.
Samt man måste springa in i butik om dom nu har dom kvar i just den butiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

50kr billigare på laser än Inet.se Känns inte direkt värt de.
Samt man måste springa in i butik om dom nu har dom kvar i just den butiken.

Precis. Nåja, springer i vilket fall hellre in till stan för att slippa sändning under helgen. Sen spelar det ingen större roll om det blir Elgiganten eller ONOFF.

Permalänk

Ikari <3

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Nöjd, förstås?

Permalänk
Skrivet av Lalingoo:

Nöjd, förstås?

Väldigt
Haft den sen 4 år tillbaka, testade lite andra emellan, men gick nyss och köpte mig en ny. Finns ingen som passar så bra i mina händer som den

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Väldigt
Haft den sen 4 år tillbaka, testade lite andra emellan, men gick nyss och köpte mig en ny. Finns ingen som passar så bra i mina händer som den

Testade Optical någon gång, var då på jakt efter ett headset så det blev inget köp, några månader senare köpte jag 5K från Qpad. Nöjd. Massa härliga funktioner och kvalité, men efter klämt lite på en kompis Ikari så måste jag ha den! Har den där "låga" känslan som 5K inte har. Båda är ju ergonomiska vilket är ett måste.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar denna musmattan. http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2997

Det enda negativa är trycket, men man sitter ju ändå inte och kollar på musmattan.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Rekommenderar denna musmattan. http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2997

Det enda negativa är trycket, men man sitter ju ändå inte och kollar på musmattan.

Lol, jävligt billig om inte annat men tyvärr. Hatar FIFA.

Permalänk

Rekar mer än gärna ICEMAT då jag har ännu min efter ca: 13år (fast då har jag ju fått byta ut plastfötterna också) men en förxxx bra musmatta.

Edit: jaså den skall vara stor och mjuk ehum... nää denna är lagom stor och slät

Jag ska nog inte diskutera musmattor mer :/

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7