Styra windows, med mini pc (skärm, tangentbord och pekplatta)

Permalänk

Styra windows, med mini pc (skärm, tangentbord och pekplatta)

Hej
Jag har en studio där jag vill ha en liten liknande surfplatta som jag kan styra datorn med.

Typ nån liten surfplattaliknande sak, där det finns skärm, tangentbort, och pekplatta eller touch för dessa 2 eller pekplattan.
Finns det någon sådan produkt?

Så att man kopplar in denna till sin dator via usb t.ex och styr datorn.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur mycket du vill kunna styra o ställa, men om det är "allt" så skulle jag personligen använda mig av t.ex. en 10" mini PC på 1kg som kör Remote Desktop till datorn du sedan vill styra.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Hur är det med fjärrstyrning idag, över lan, vill helst inte känna av lagg och sånt, går det att få det helt smärtfritt utan lagg?

Såg att det gick att fjärrstyra med android också, då kan även nån surfplatta med 3.0 lätt vara intressant, phonemypc hette applicationen, men det kansek är bättre med en pc med windows 7 kanske mer optimerat vad tror ni?

Permalänk

windows remote märker jag inte något lagg när jag styr min server (LAN)
jag kör team-viewer när jag inte är i närheten av servern (men då märker jag av lite lagg)

TV fungerar även till smartphones och surfplattor

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Inaktiv

Teamviewer
Unified Remote

Permalänk

Teamviewer tycks ha infört nån begränsning på 5 minuters anslutningstid per session (gratis-varienten utan licens). Efter dessa 5 min kopplar den sonika ner, och slår på en back-off timer på 2-3 min.

Real VNC (om du har pre-Vista MS OS), Ultra VNC om du har senare.

Dessa 2 ovanstående fungerar bra i min mening, men har du ett MS OS som stödjer RDP (dvs. inte Home Premium, Home, Starter etc.)skulle jag rekomendera detta istället.

Permalänk
Skrivet av PirateKensai:

Teamviewer tycks ha infört nån begränsning på 5 minuters anslutningstid per session (gratis-varienten utan licens). Efter dessa 5 min kopplar den sonika ner, och slår på en back-off timer på 2-3 min.

Real VNC (om du har pre-Vista MS OS), Ultra VNC om du har senare.

Dessa 2 ovanstående fungerar bra i min mening, men har du ett MS OS som stödjer RDP (dvs. inte Home Premium, Home, Starter etc.)skulle jag rekomendera detta istället.

Jag kör Ultra VNC på min webserver som rullar Windows XP, det funkar utmärkt i lan med video-drivern påslagen. Det är som att sitta vid datorn direkt.
Varför skulle det inte funka på xp?
Jag körde Real VNC innan och jag kan verkligen inte rekomendera det, det är sååååå tröögt i jämförelse med Ultra.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″