SweClockers layout centreras i natt

Permalänk
Melding Plague

SweClockers layout centreras i natt

Natten mot tisdagen uppdateras SweClockers.com vilket för med sig ett par timmars nedtid. Otåliga läsare kan dock fortfarande besöka SweClockers Mobil.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Trevligt! Väldigt bra att vi får välja vilket vi vill ha. Jag kommer personligen köra på vänsterlayout! Gillas starkt!

Permalänk
Avstängd

Härligt. Van vid att sitta lutad mot vänster när man surfar

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

"ett par timmars nedtid" !?
Någon får gärna förklara tekniskt varför det tar så lång tid.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN! <3

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Dosshell:

"ett par timmars nedtid" !?
Någon får gärna förklara tekniskt varför det tar så lång tid.

Det är många mallar som ska uppdateras + vi måste verifiera att allt fungerar live.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Körde själv något liknande sedan innan;

Mycket trevligt att det blir standard.

Permalänk
Avstängd

Lycka till!

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Härligt, trött på att halva skärmen är vit.

Permalänk
Medlem

Äntligen, vad jag har väntat på denna centrering.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hoppas ni passar på att bredda sidan lite också, den är bra smal ;p Tar upp mindre än halva skärmen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Hoppas ni passar på att bredda sidan lite också, den är bra smal ;p Tar upp mindre än halva skärmen

Indeed

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Som jag har väntat! Hatar att behöva flytta skärmen fram och tillbaka på skrivbordet (har ganska begränsad plats för stolen under skrivbordet, orkar inte sitta och kolla snett på skärmen...) när man surfar mellan vänster-justerade samt centrerade sidor...
Riktigt bra att man kan ändra det också!
Med risk för att bli dumförklarad; sparas inställningen som en kaka eller på kontot? Jag tror nog att jag kommer köra centrerat på stationära, men vänsterjusterat på netbooken. Kommer jag behöva gå in i inställningarna och ändra det varje gång? Hoppas ni förstår min tanke...

Blir att surfa på mobilversionen på datorn efter midnatt då!

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Sötast

Fan vad skumt! Sweclockers vänsterjusterat?

Är en av de sista sidorna man besöker som är vänsterjusterad nuförtiden....

Vi får se hur det funkar

Permalänk
Medlem

äntligen slipper man få ont i nacken

... går det att lägga till så man får lite olika bakgrundsfärger, den där vita är inte alltid ögongodis nattetid

Permalänk
Medlem

"en enkel centrering för att designen ska fungera bättre med maximerade webbläsare i kombination med högupplösta skärmar."

Jag önskade fler kunde tänka så. Fortfarande ser man siter gjorda för 800 i bredd (ibland är innehållet gjort för 640 även, och reklam och annat ligger till höger om det) och är vänsterjusterade!

Permalänk

Härligt!

Permalänk

Gillar vänster centrerade sidor. många är ju gjorde fan för 15" skärmar blir ju helknasigt om man har större upplösning och mycket tomt runt omkring.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör Firefox maximerad i 1920×1200 och måste säga att jag aldrig riktigt har förstått vad det roliga med centrering är. För mig känns det naturligast att i första hand titta längst till vänster på skärmen, inte i mitten av den.

Permalänk
Medlem

Lite OT men mobilsidan ser wierd ut för mig på min Nexus One med Opera Mobile. Ska se om jag kan hitta något program som kan ta en skärmdump.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Hittade vad problemet var, tydligen så var Opera inställt på "Single column view" vilket förstörde sidans layout.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av ArakanI2:

Lite OT men mobilsidan ser wierd ut för mig på min Nexus One med Opera Mobile. Ska se om jag kan hitta något program som kan ta en skärmdump.

Opera har två versioner av sin webbläsare till Android: Mobile och Mini. Mobile bör fungera, men Mini har begränsat stöd för CSS3 m.m. så den kan se underlig ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Opera har två versioner av sin webbläsare till Android: Mobile och Mini. Mobile bör fungera, men Mini har begränsat stöd för CSS3 m.m. så den kan se underlig ut.

Yes, var därför jag skrev att det var mobile, men nu är det löst, Opera hade tydligen stält in sig på "single column view" vilket förstörde formateringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Åh som jag har längtat. Skit störande att halva skärmen är vit när man sitter med en 1920*1080 skärm. Har kört med ett addon innan som tar bort all reklam och som justerar sidan för att täcka hela skärmen. Tar någon millilisec längre att ladda sidan men de kan jag leva med för att få sweclockers att fylla skärmen. Sen som en liten bonus så blir ju galleri bilderna större så de är sällan jag behöver klicka på dom för att se ordentligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

m.sweclockers var ju riktigt härligt ju! första gången jag provade på dator och trivs nästan mer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks
SweClockers

test

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det gick snabbare än väntat och nu är vi tillbaka igen, denna gång med centrerad layout.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Trevligt, även om jag inte stör mig på det vänsterjusterade på just Sweclockers. Men kommer det fortfarande vara möjligt att få forumet att anpassa sig efter webbläsarens bredd?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det gick snabbare än väntat och nu är vi tillbaka igen, denna gång med centrerad layout.

Trevligt!

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb