Hänger sig plötsligt och går inte att installera om.

Permalänk

Hänger sig plötsligt och går inte att installera om.

Min dator går att starta helt normalt men efter 10-20 minuter så hänger sig datorn och det kommer ingen bild till skärmen. Har kört systemåterställning till några dygn tidigare när jag inte hade detta problem och detta funkade inte. Har även öppnat burken och kollat så att det inte är några sladdar lösa och det var det inte. Jag har försökt reparera den, men då la den av efter halva reperationen. Då försökte jag istället blåsa den, och när den hade tagit bort alla filer och skulle börja installera Windows XP igen så la den av. Efter detta lägger den av efter cirka 1 minut så kan inte installera om den. vad kan problemet bero på och hur löser jag det? Snälla hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ssvanberg:

Min dator går att starta helt normalt men efter 10-20 minuter så hänger sig datorn och det kommer ingen bild till skärmen. Har kört systemåterställning till några dygn tidigare när jag inte hade detta problem och detta funkade inte. Har även öppnat burken och kollat så att det inte är några sladdar lösa och det var det inte. Jag har försökt reparera den, men då la den av efter halva reperationen. Då försökte jag istället blåsa den, och när den hade tagit bort alla filer och skulle börja installera Windows XP igen så la den av. Efter detta lägger den av efter cirka 1 minut så kan inte installera om den. vad kan problemet bero på och hur löser jag det? Snälla hjälp!

En kompis hade ett liknande problem och då berodde på att cpukylaren var igenproppad med damm. Så kolla så att cpukylaren är ren och att den sitter som den ska samt att fläkten snurrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311