WD levererar 1 TB hårddisk för bärbara datorer i standardvänliga 9,5 mm

Permalänk
Melding Plague

WD levererar 1 TB hårddisk för bärbara datorer i standardvänliga 9,5 mm

Western Digital påbörjar leveranserna av 2,5"-hårddisken Scorpio Blue 1 TB med höjden 9,5 millimeter, som passar alla vanliga bärbara datorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice! Sjukt mycket lagring för så lite

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Billigare att rensa på sin hårddisk istället Desutom så behöver man oftast inte ha så mycket utrymme på en bärbar eftersom det nästan bara blir massa skit som tar plats.
250-500GB borde räcka för de allra flesta i dagsläget

Permalänk
Avstängd

Undrar om en sån passar i min Buffalo 160GB? Skulle vara trevligt med lite mer utrymme

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

SKoj att tekniken går frammåt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Nice! Funderar på att uppgradera disken i PS3:an (igen). 250gb räcker inte så länge när man har Playstation+ (och en jävla massa spel)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Köpte en USB3 disk från Western Digital förra veckan. Den höll i ett par dagar, och då hade den legat på min dator hela tiden. Blir nog inga fler WD-diskar för mig framöver. Håller mig nog till Samsung som jag alltid gjort innan.

Hoppas bara att Webhallen byter ut disken direkt istället för att skicka in den på lagning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

250-500GB borde räcka för de allra flesta i dagsläget

För några år sen klarade vi oss utmärkt med 80Gb, vad tror du vi behöver om 2-3 år? Lagringsbehovet ökar. Dessutom ökar datadensiteten med större disk vilket gör den snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Köpte en USB3 disk från Western Digital förra veckan. Den höll i ett par dagar, och då hade den legat på min dator hela tiden. Blir nog inga fler WD-diskar för mig framöver. Håller mig nog till Samsung som jag alltid gjort innan.

Hoppas bara att Webhallen byter ut disken direkt istället för att skicka in den på lagning...

Jag har haft 3 Samsung som varit fel på nu haha, så det där är så olika.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Samsungs är av sämre kvalité enligt statistisk. Western Digital är de mest pålitliga för tillfället.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Inaktiv

Western Digital är väl de diskar som generellt sett håller högst kvalité. Trots det så har de 2 av de sämsta diskarna kvalitétsmässigt på marknaden. Dessa är deras Caviar Black och Caviar Green-serie. Men enligt mig är det en WD Caviar Black som gäller för den som vill ha grym prestanda utan SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127781:

Western Digital är väl de diskar som generellt sett håller högst kvalité. Trots det så har de 2 av de sämsta diskarna kvalitétsmässigt på marknaden. Dessa är deras Caviar Black och Caviar Green-serie. Men enligt mig är det en WD Caviar Black som gäller för den som vill ha grym prestanda utan SSD.

Källa?

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jay-C:

Sök på SweClockers. Läste en artikel från en stor återförsäljare av datorprodukter där de delade med sig av sina RMA-siffror.

Permalänk
Medlem

"8 MB buffertminne och anslutning till SATA 3,0 Gbps" Varför så lite buffertminne då det är sata 3,0 ?
Tanken är kanske att disken är ämnad för bärbara datorer, men större buffertminne borde göra disken lite snabbare.
Känns som de har snålat in på något.

Visa signatur

Msi Z87-G41, i5 4670K, Asus Strix Gaming GTX 1070, Corsair 2x4096 mb 1600Mhz Vengeance, ssd disk Intel 520 180Gb, Corsair CX 600W, Chieftec chassi, Win 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127781:

Sök på SweClockers. Läste en artikel från en stor återförsäljare av datorprodukter där de delade med sig av sina RMA-siffror.

http://www.hardware.fr/articles/831-6/disques-durs.html

Caviar Green, Caviar Blue och Caviar Black i nämnd ordning visar på bäst statistik med 1,2%–1,3% RMA. Så va fasen gojjar du om?

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anon127781:

Western Digital är väl de diskar som generellt sett håller högst kvalité. Trots det så har de 2 av de sämsta diskarna kvalitétsmässigt på marknaden. Dessa är deras Caviar Black och Caviar Green-serie. Men enligt mig är det en WD Caviar Black som gäller för den som vill ha grym prestanda utan SSD.

Skrivet av Jay-C:

http://www.hardware.fr/articles/831-6/disques-durs.html

Caviar Green, Caviar Blue och Caviar Black i nämnd ordning visar på bäst statistik med 1,2%–1,3% RMA. Så va fasen gojjar du om?

Tror inte han vet vad han pratar om faktiskt:)
Jo nån EB låg på 4% men inte värst iaf.

Jag har haft 500, 750, 1000 GB, nu har jag deras 1.5TB (som visserligen börjar få smartfel men inga allvarliga) och en ny 2TB.. Detta de senaste 4-5 åren.
750 GB sitter i min dator just nu där jag har program, mina två 500 är sålda (och rullar fortfarande)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytos:

Jag har haft 3 Samsung som varit fel på nu haha, så det där är så olika.

Det är lite konstigt hur ett märke alltid verkar hålla för en själv och haverera helt för andra.
Hade dock en 750GB disk från samsung som jag köpte för typ 3 år sen som S.M.A.R.T varnade om att höll på att gå sönder (under uppstart, fick upp rutor i windows om att en disk höll på att haverera). Enda samsung-disken som gått sönder för mig, dock dog den aldrig helt, utan jag hann backa upp allt sen drog jag ur den ur datorn bara och fick en ny 1TB disk från Samsung (köpte hos datorbutiken som konka så reklamerade direkt till Samsung).

Fick en helt ny hårddisk från webhallen förresten. Hade lite tur, egentligen skulle jag fått en "låne-hårddisk" och fått vänta på att disken skulle åkt in för reparation/inspektion. Låne-diskarna var slut dock så jag fick en ny och den verkar fungera utan problem än så länge.

Permalänk
Inaktiv

WD har klart bästa diskarna enligt min erfarenhet... Inte en enda WD disk har pajjat för mig genom åren, inte en enda! Och då har jag till största del kört med WD men även provat på en hel del andra också nyligen pajjade min seagate 320gb ihop.

Mina gamla 120gb WD som gått i raid 0 sedan start börjar väl snart närma sig snart 10 år nu? Hade en hel del år där de gick 24/7 och visst håller de fortfarande även om det knisslar lite om dem (nu ligger de dock och vilar antagligen kanske för evigt). har haft 5stk 200gb som klarat sig helskinnade också samt en eller annan liten 20gb disk någonstans. ibm, seagate, maxtor, samsung alla andra har jag sett rasa en eller annan gång.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jay-C:

http://www.hardware.fr/articles/831-6/disques-durs.html

Caviar Green, Caviar Blue och Caviar Black i nämnd ordning visar på bäst statistik med 1,2%–1,3% RMA. Så va fasen gojjar du om?

Kollar man andra RMA så ligger green uselt till. Förklaringen var tydligen att när disken måste spinna upp och ner hela tiden för att spara ström så slits disken mycket snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

För några år sen klarade vi oss utmärkt med 80Gb, vad tror du vi behöver om 2-3 år? Lagringsbehovet ökar. Dessutom ökar datadensiteten med större disk vilket gör den snabbare.

Snackar vi enbart stationära så kan jag förstå att en del köper massa hårddiskar på 2TB och stoppar in. Men att däremot smälla in en hårddisk på 1TB i en bärbar är lite väl overkill. Kanske om 5-10 år men knappast något som Average Joe eller Sven Svensson behöver i sina nuvarande datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dansk1:

"8 MB buffertminne och anslutning till SATA 3,0 Gbps" Varför så lite buffertminne då det är sata 3,0 ?
Tanken är kanske att disken är ämnad för bärbara datorer, men större buffertminne borde göra disken lite snabbare.
Känns som de har snålat in på något.

Hade tänkt anmärka på det angående den snålt tilltagna buffern när jag läste ditt inlägg. Undrar också vad det är för ett jävla skämt, endast 8mb i en antagligen redan slö 5400rpm, 1TB!?

Permalänk

Tycker att 500GB är FÖR LITE i MIN laptop... så det blir 2st 1TB diskar för mig, har 2st..

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Så, ska utöka PS3ans utrymme med ytterligare 500GB?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Hmm, nu blev jag riktigt sugen på att införskaffa en OptiBay till Macbook Pro'n. 120GB SSD för OS och program, sedan 1TB för annan lagring. Åh, perfektion på hög nivå!