Permalänk
Medlem

Beställde ert uppgraderingspaket med i7 2600K i söndags med hopp om att de fyra Corsair XMS3 som fanns i lager skulle räcka även till mig (vilket dom tydligen inte gjorde, trotts att jag beställde snabbare än blixten!). Det står nu att nya preliminärt ska dyka upp 6'e Augusti, låter inte det lite väl taskigt när det finns några i butikslager och runt 40 hos leverantören?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jyggen:

Beställde ert uppgraderingspaket med i7 2600K i söndags med hopp om att de fyra Corsair XMS3 som fanns i lager skulle räcka även till mig (vilket dom tydligen inte gjorde, trotts att jag beställde snabbare än blixten!). Det står nu att nya preliminärt ska dyka upp 6'e Augusti, låter inte det lite väl taskigt när det finns några i butikslager och runt 40 hos leverantören?

Dom tar ifrån butik lagret, så du kan andas ut:D

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett paket med prylar strax innan kl 17 i går, med alla prylar i lager. Det till trots har inte mina grejer blivit skickade idag, vilket ni säger att ni ska. Hur kommer det sig? Klart man vill ha sina saker så snabbt som möjligt..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Schluug:

Jag beställde ett paket med prylar strax innan kl 17 i går, med alla prylar i lager. Det till trots har inte mina grejer blivit skickade idag, vilket ni säger att ni ska. Hur kommer det sig? Klart man vill ha sina saker så snabbt som möjligt..

Strax innan, 16:59 eller?

EDIT: Jaha, igår *facepalm* Men då var väl inte allt i lager..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Strax innan, 16:59 eller?

EDIT: Jaha, igår *facepalm* Men då var väl inte allt i lager..

Jodo, jag köpte endast saker som var i lager för att kunna få grejerna snabbt. Resten köpte jag hos Webhallen här i stan..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Dom tar ifrån butik lagret, så du kan andas ut:D

Jo, jag hade för mig det. Men nu har dock butikslagret även nått noll utan att minnena i min order blivit "reserverad", så än håller jag andan

Edit: Visserligen står det att det finns tre i Stockholm i tooltip'et, men dom tar väll bara från butikerna i götet om jag inte minns fel? *håller tummarna*

Permalänk

Jag beställde idag kl 10 ungefär, jag ändrade min beställning då till saker som finns i lager, kundtjänst sa att grejjerna skulle skickas idag, dock visar inte orderstatusen att det blivit skickat än.

Antar att det kan vara så att det inte uppdaterats än men aa..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jodo, jag köpte endast saker som var i lager för att kunna få grejerna snabbt. Resten köpte jag hos Webhallen här i stan..

Jag måste berömma Inte för fantastisk support. Tydligen hade minnet som jag valt i mitt paket tagit slut i lager, därav "förseningen". Mailade Inet igår kväll ca 22:30 att de gärna fick ta bort minnet från ordern så de kunde skicka mina grejer idag. 22:50 fick jag svar att det var fixat och paketet skulle skickas under dagen. Tummen upp åter igen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att ni gör ett suveränt jobb (som vanligt!)
La en order till er idag exakt kl 07:32 och jag antar att ni inte är på plats förrän 08:00
Kl 08:22 fick jag ett SMS där det stod att ordern håller på att paketeras.

Under en timme från att man lägger en order till att den börjar paketeras. Det är fan i mig unikt!

Tummen upp!

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Är inne i chassi bytar tagen , http://www.inet.se/artikel/6901014/silverstone-raven-rv03-sva... som ni har. Utan eller med sidofönster?

Permalänk
Medlem

Jag kommer också göra tummen upp... När jag fått allt. Snart 2 månader nu

Permalänk
Medlem

älskar allt med inet
förutom en sak...
snälla byt musik när man sitter i telefonkö
fick lyssna på nåt jäkla syntorgel flum i 5-6 minuter (av 10min) när jag satt i telefonkö igår för att ändra denna månads beställning
som för övrigt gick betydligt smidigare än jag trott så + för det

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem

Fyfan vad go musik ni har i supporten:D fortsätt så!

Permalänk
Medlem

Har en order på en hel del prylar men en av dem(Ram-minnen) är inte "reserverade" trots att det finns i lager. Det känns lite skumt då det har varit såhär sen igår när jag beställde runt 11:00.

Brukar det vara lite segt med uppdatering på inet? Och en sista fråga, får man någon gång under proceduren ett id nummer till Posten.se av inet, isåfall när?

Permalänk
Medlem

Hej Inet. Fick hem min obyggda htpc idag men chassit var skitit på framsidan. Försökte tvätta bort det snabbt med en trasa och vatten men det satt kvar. Ska se om det går bort med lite hårdare tag när jag slutat jobba. Laddar upp bild då med. Detta är ju inget ni har kunnat se utan att ha öppnat förpackningen.

Här kommer bild.
http://imageshack.us/f/109/dscf0776k.jpg/

Ser ut att vara i chassit i en närmare efterkoll.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Hej Inet, är detta något ni kan ta in?
http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=5...

EDIT: Fixade länken!

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Skrivet av Hansovar:

Har en order på en hel del prylar men en av dem(Ram-minnen) är inte "reserverade" trots att det finns i lager. Det känns lite skumt då det har varit såhär sen igår när jag beställde runt 11:00.

Brukar det vara lite segt med uppdatering på inet? Och en sista fråga, får man någon gång under proceduren ett id nummer till Posten.se av inet, isåfall när?

Råkar det vara Vengeance blue 1600mhz, har samma problem.

Permalänk
Medlem

Oj, vad roligt, mitt uråldriga swec-konto är fortfarande aktivt. Nu när man har börjat att handla datorprylar igen måste jag berömma Inet för deras blixtsnabba leverans. Inte undra på att de har så gott rykte här på SC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikStåhl:

Råkar det vara Vengeance blue 1600mhz, har samma problem.

Japp, Vengeance Blue.

Konstigt nog var det 10st i lagret när jag beställde igår, nu är det slut och jag har ingen reserverad även fast det fanns 3st kvar vid 18:00.
Hoppas att det bara är en bugg av något slag.

Permalänk
Skrivet av Hansovar:

Japp, Vengeance Blue.

Konstigt nog var det 10st i lagret när jag beställde igår, nu är det slut och jag har ingen reserverad även fast det fanns 3st kvar vid 18:00.
Hoppas att det bara är en bugg av något slag.

Mm skumt, jag har till och med bytt från vanliga vengeance till blue för att blue fanns i lager.
Ska ringa imorgon och be dom byta tillbaka till vanliga black då de fanns i lager nu.

Dom hade tydligen många ordrar och ca 40 st ordrar med de minnena så förstår att det kan vara svårt, men vafan hoppas de löser sig för dig.

Permalänk

Om man köper en färdigmonterad dator från er, går det att köpa till förlängd garanti?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Om man köper en färdigmonterad dator från er, går det att köpa till förlängd garanti?

Skickades från m.sweclockers.com

De ger väl två års garanti oavsett vad de olika komponenterna har, men aldrig sett något om förlängd garanti. Konkurrenten från Norge ger tre år om jag inte har fel.

Permalänk

Allt löste sig nu och dom har skickat produkterna. Hur får jag reda på vilket postkontor jag kan hämta ut grejjerna på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikStåhl:

Allt löste sig nu och dom har skickat produkterna. Hur får jag reda på vilket postkontor jag kan hämta ut grejjerna på?

Sök på kollinummer (som du får av inet) på posten.se

Permalänk
Medlem

Tjena Inet!
Jag håller på att köpa ny dator och jag har tänkt att köpa detta nätagget:
http://www.inet.se/artikel/6900491/xfx-core-edition-550w
Lagerstatusen står ju som obekräftat, hur lång tid TROR ni att det kan ta innan det kommer in i lager igen? 1v,2v eller typ 1 månad?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Beställde ett moderkort och en ramsticka klockan 16.55 och visst har det skickats! Innan 17 ftw, till och med på det berömda håret

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Fortfarande samma problem som jag nämnde förut, verkligen inte imponerad då detta är första gången jag beställer från inet.
http://www.inet.se/artikel/5315084/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1...
Vad stoppar dem från att reservera ett för mig så de kan skicka alla komponenter i min order? Det finns ju i lager. :/

Permalänk
Medlem

Godkväll Inet.
Har ni någon susning om när Edifier S530D dyker upp på hyllan igen?
http://www.inet.se/artikel/6307219/edifier-s530d-2-1-svart

Edit:
En lite fråga om denna produkt,
Hur kan butikspriset ligga på 1899:- medan webbpriset är 2295:-?
Trodde det skulle vara billigare på nätet och inte tvärtom.

Permalänk
Medlem

Har min dator hos inet på reparation för andra gången , Nyss stod det: 2011-07-29 13:44 Påbörjad , men sen när jag kollar 15 min senare så står det : 2011-07-28 17:25 Inlämnad/Mottagen , snyggt....

Visa signatur

Chassi: HAF 912 + | M-kort: ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | CPU: i5 2500K @ 4,3 ghz | CPU kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Minne: Corsair 8GB 1600MHz XMS3 | GPU: Crossfire XFX Radeon HD6950 2GB @ 880/1325 | OS : Intel SSD 320 80GB | Lagring: 500GB WD CB | PSU: Fractal Design Newton R2, 800W | Skärm: BenQ XL2420T 120hz |

Permalänk

Hej.

Förra veckan mailade jag er ang service ärenden och fick svar men som inte löste problemet...

Och för 2 dagar sedan mailade jag igen ang detta och har fortfarande inte fått något svar... Jag antog att man fick svar under max 2 arbetsdagar, men tydligen inte. Hur lång tid behöver ni på er för att svara?