Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Kompisen fick en invite igår. Han var BF fantast men, spelar inte så mycket idags läget. så man kunde köpa den för 300:- så man kommer förhoppningsvis spela hela helgen när man väl slutat från jobbet. Redbull och billy pizza FTW!

Hade varit bra mycket mer värt att köpa MOH för att få tidigare tillgång till betan.

Permalänk
Skrivet av Bellathor:

Hört från en vän som provat Alpha att spelet lika gärna hade kunna hetat Bad Company 3, jag tro ni fatta vad jag menar med det?
Isåfall så är det en enorm besvikelse.

Jag tror många inte riktigt tänker på att det är en alpha, och det är meningen att folk ska hjälpa till att förbättra det och inte klaga på det! Vissa funktioner är ju kvar från bc2 pga av att dom var "bra".

Permalänk
Skrivet av kagstrom2100:

Jag tror många inte riktigt tänker på att det är en alpha, och det är meningen att folk ska hjälpa till att förbättra det och inte klaga på det! Vissa funktioner är ju kvar från bc2 pga av att dom var "bra".

Jo, det vet jag ju, han är ju lite negativ av sig och menar att själva gameplay är som bc3. Men enligt min mening vad jag har sett så verkar spelet grymt!

Permalänk
Skrivet av King D:

Girig kompis, jag skulle gett koden gratis om "jag inte spelar mycket i dagsläget".

Var ute och chillla och det plinga i hans iphone och fick en invite så undra han om jag var mera intresserad än han och är jag. han är sugen på BF3 men, inte lika mycket som jag... och som någon slags kompensation så fick han 300:-.

Skrivet av Battlehood:

Haha kan man kalla det en kompis? 300 kronor för något han fått helt gratis?

Det var jag som ville pröjsa och inte han...

Skrivet av zalleswe:

Snäll kompis du har.

som sagt det var jag som ville pröjsa och han är en snäll en.

Skrivet av furuliden:

Mycket valuta för pengarna. Hela 3 dagars spelande för 300:-
100:-/dag
Jag skulle ha gått hem till min kompis, tagit koden med våld och slagit honom på skojj i axeln. Den gör bättre nytta hos någon som faktiskt spelar BF

ska köra hela helgen. bunkrat med frysmat och burn... (det flyter på bra +50-80 fps se sign). har papper och penna och antecknar allt som anser är konstigt och bra med alphan. tänkte sedan samma ställa allt och mejla Dice.

Anser att man inte ska bryta NDA men, ibland så känns det som det är 64 pers även fast man bara är 32... trodde inte att så liten bana kunde ge så mycket strid/flex kan inte vänta tills hela BF3 kommer!

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Skrivet av bujar96:

Jag skulle gärna vela ha en invite om det går att skicka en?

Samma här, skulle va jätte schyst

Permalänk
Skrivet av King D:

Hur skickar man en invite? Trodde att endast DICE skickade invites till Alphan. I så fall kan jag skicka ett par invites idag om det går för alphan slutar ju på måndag (1 aug) så varför inte göra ett par andra SweC-medlemmar glada?

Om du har någon över skulle jag bli väldigt glad av att få den ;), om jag har fattat det rätt kan man bara skicka alpha koden ( som ser ut som en cd-key ungefär ) och så kan personen som får den bara skriva in koden genom origin och sen ha tillgång till alphan.

Permalänk
Medlem

BOOM: 8QPY-OUAR-EANO-OB67-GKSL

Snabba på den enda koden kvar!

Ladda ned Origin --> "Lös in produktkod" --> Voilá!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

--

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Skrivet av King D:

BOOM: 8QPY-OUAR-EANO-OB67-GKSL

Snabba på den enda koden kvar!

Ladda ned Origin --> "Lös in produktkod" --> Voilá!

Står att koden ej angetts korrekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Står att koden ej angetts korrekt

Lol, då har nån säkert tagit den redan.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av King D:

Lol, då har nån säkert tagit den redan.

Okej

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får rätt på de stora eftersläpningar med musen i spelet när man kör fullscreen? Blir galen, allt funkar i windowsmode, men när man kör fullscreen så är det ospelbart med musen. Sen gnäller den på senaste drivisarna också fast att jag laddade hem de senaste från nvidia :/

Permalänk
Medlem

Musen funkar fin-fint för mig i fullscreen. Drivisarna funkar sådär...

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk

Hej, har en fråga till alla er lyckliga alphatestare:

Jag var helt såld på BF2 men gillade inte BC2 direkt (okej spel inget mer). Är BF3 mer likt BF2 eller BC2?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Black Pearl PSU: Corsair HX 850W MoBo: Asus P6T Ws Professional CPU: Intel Core i7@2.8Ghz RAM: 16GB DDR3 Kylning: Noctua NH-U12P GPU: GeForce® GTX 560 Ti 2048MB "Phantom"OS: Windows 7 x64 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompalainen:

Hej, har en fråga till alla er lyckliga alphatestare:

Jag var helt såld på BF2 men gillade inte BC2 direkt (okej spel inget mer). Är BF3 mer likt BF2 eller BC2?

Svårt att avgöra på en ganska trång rushbana, med mängder av detaljer och funktioner som kommer att tweakas eller som inte finns ännu. Finns en del orosmoln som skulle kunna förstöra en hel del av den fantastiska känslan många nostalgiker byggt upp i fantasin från BF2.

Förväntar man sig BF2 med häftigare grafik kommer man bli besviken.
Förväntar man sig ett visuellt skithäftigt FPS som kanske mer är en blandning av alla BF-spel så kommer man skita på sig av lycka.

Permalänk

Är jag den enda som inte får spelet att starta? Står still på joining server på battlelog, sen händer inget mer.

Permalänk
Medlem

Tycker för övrigt att alphan luktar astroturfing på hög nivå!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Ingen som har något att säga om granaterna?
Jag förstår mig inte riktigt på dom, det går ju knappt att kasta med dom. Man kommer typ 10 meter som max?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Ingen som har något att säga om granaterna?
Jag förstår mig inte riktigt på dom, det går ju knappt att kasta med dom. Man kommer typ 10 meter som max?

Det är ju lite verkligare egentlige, du kan ju ej kasta så den flyger 30 meter irl direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Det är ju lite verkligare egentlige, du kan ju ej kasta så den flyger 30 meter irl direkt

Klart jag kan?
Men hur som helst så tänkte jag mer på att det förstör spelet, för mig iaf, ser ingen nytta i att använda granater när dom fungerar som dom gör i dagsläget.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Klart jag kan?
Men hur som helst så tänkte jag mer på att det förstör spelet, för mig iaf, ser ingen nytta i att använda granater när dom fungerar som dom gör i dagsläget.

Haha
Jadu det får du nog skriva till dice om

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Klart jag kan?

Jag skulle tro att det handlar om en balanseringsfråga, där också.
Tror Dice vill undvika det enorma granatregn som kan uppstå vid vissa platser i BC2.

Jag gillar verkligen granaterna, rejält kraftiga men ser man dem tidigt så har man chans att springa ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jag skulle tro att det handlar om en balanseringsfråga, där också.
Tror Dice vill undvika det enorma granatregn som kan uppstå vid vissa platser i BC2.

Jag gillar verkligen granaterna, rejält kraftiga men ser man dem tidigt så har man chans att springa ifrån.

Granatkrig vill väl ingen ha, men något längre tycker jag att man borde kunna kasta

Mjo, man ser dom tidigt. Speciellt då dom lyser?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Någon som vet i vilken DX alphan körs i?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjobb0:

Någon som vet i vilken DX alphan körs i?

DirectX 11

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

DirectX 11

Okej tack för svaret.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Yes har skrivit om original filen, Denna innehåller följande:
Bättre Ljud
16xAA
16xAF
(Hold Button To Zoom) - Avaktiverat
Ambient Occlusion - Avaktiverat
Ultra Shader Quality

Länk
http://www.easy-share.com/1916919836/AppDataLocalBF3settings....
http://turboupload.com/op8xtwwficu4

Följ bara instruktioner i Readme

Du skulle inte kunna skriva inställningarna till mig i pm då ja inte får ner filen?

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Hedersmedlem

Provspelade i cirka en timme nyligen. Upptäckte till mitt förtret att SLI-stödet var minst sagt knapphändigt. Ena kortet ligger på 100% load i stort sett hela tiden, medan det andra ligger på i snitt 30%.. Hoppas de fixar det bättre i riktiga versionen.

Sedan så arbetar iallafall min processor märkligt hårt under spelet. Cirka 75-80% load på min 955 BE när spelet rullar. Får nog bli Bulldozer ändå! RAM käkar det också.

Sedan så är 3D-spotting uselt, man blir beskjuten trots att man ligger väld dold i buskar. Värdelöst.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Provspelade i cirka en timme nyligen. Upptäckte till mitt förtret att SLI-stödet var minst sagt knapphändigt. Ena kortet ligger på 100% load i stort sett hela tiden, medan det andra ligger på i snitt 30%.. Hoppas de fixar det bättre i riktiga versionen.

Sedan så arbetar iallafall min processor märkligt hårt under spelet. Cirka 75-80% load på min 955 BE när spelet rullar. Får nog bli Bulldozer ändå! RAM käkar det också.

Sedan så är 3D-spotting uselt, man blir beskjuten trots att man ligger väld dold i buskar. Värdelöst.

Det är roligt att grafikkorten ligger på olika belastningsnivåer, eftersom korten renderar varannan frame ska fördelningen vara 1:1.
3D spotting suger, jag får ungefär varannan kill tack vare 3D-spotting. Vad håller Dice på med? Återskapar BC2? Dom måste en konstig slags humor där på Dice.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av furuliden:

Det är roligt att grafikkorten ligger på olika belastningsnivåer, eftersom korten renderar varannan frame ska fördelningen vara 1:1.

Jag vet, reagerade på det med. Kan inte svara på varför det är så.. Konstigt är det dock!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.