Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Kan ni höja priset på en produkt med 6kr?

http://www.inet.se/artikel/6900847/steelseries-ikari-laser-ga...

Så kommer man upp i fri-frakt.

köpte den på mediamarkt istället för 499kr

Synd att 500kr för fri frakt verkar vara hugget i sten.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Inaktiv

Fri frakt borde fungera så att om priset blir under 500, men över 500 med frakt, så borde den fungera ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Fri frakt borde fungera så att om priset blir under 500, men över 500 med frakt, så borde den fungera ändå

generellt inte, då frakkostnade har inget med själva inet och göra utan posten ;P
så produkter för 500kr *poke poke*

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toivo83:

generellt inte, då frakkostnade har inget med själva inet och göra utan posten ;P
så produkter för 500kr *poke poke*

Tänker man så borde frakten inte vara gratis alls...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Tänker man så borde frakten inte vara gratis alls...

precis, just därför många företag inte kör me frifrakt

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toivo83:

Vart vill du komma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Vart vill du komma?

hmm?
var bara en kommentar till din att då borde dom inte ha frifrakt och att dom räknar 500kr i produkter och inte inkl frakt.
Det vara bara dit jag ville komma.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv

Du tycker inte att inet ska ha fri frakt alltså? :S

Permalänk
Medlem

jodå,men att dom kör policyn produkter för 500kr exkl frakt för att få frifrakt gör inte mig ledsen
Då dom får in lite vinst som täcker frakt kostnaden.

Dom hade tidigare frifrakt oavsett summa, men då blev det att folk köpte en kabel för 20kr och frifrakt och då går inet med förlust på den köpet.
Så jag förstår dom att dom har som dom har

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Varför ska vi konsumenter bara ha och ha och ha hela tiden. Fri frakt vid 500kr är väl en bra deal? Varför ska de sälja produkter så de inte får in pengar till lokaler och löner?

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Hoppas min Corsair H80 som jag beställde i går klockan 11:07 i alla fall skickas idag. Fanns i lager igår och finns fortfarande i lager idag men mitt paket har ännu inte skickats. Hade ju varit trevligt om det kunde komma innan helgen...

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Fyfan va skönt!
Skiten fastnar _ALLTID_ i Ånge i minst 24h. Sammtidigt som paket kan ta sej ifrån Skåne TILL Ånge på under en halv dag...

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Just för att det måste finansieras på nåt sätt,
och det är alltid kunderna som betalar i slutändan.

Några har "fri frakt" andra satsar på galna erbjudande istället.

Permalänk
Medlem

Hur gör ni om alla varor inte är i lager om man beställer många datordelar? Skickas allt samtidigt när sista delen kommer in i lagret?

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har beställt en helt ny dator med montering, alla mina delar är nu reserverade men datorn är inte monterad eller skickad ännu. Min fråga är att jag nu ser att ni har förändrat priset på nästan alla delar, + på vissa - på andra, jag undrar hur blir det då? Eftersom hela paket har sänkts med några hundralappar.

Tack!

Permalänk
Medlem

Prisjakt & web Pris skillnad?

Kollade prisjakt på Corsair Cooling Hydro H100. 863:- på inet. Perfekt tänkte jag.
Eran hemsida 909:- ??
Olika priser?

....? Känns inte lika intressant att handla när den närmar sig 1000:-
7-800:- känns mer lagom Fundera på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duveke:

Kollade prisjakt på Corsair Cooling Hydro H100. 863:- på inet. Perfekt tänkte jag.
Eran hemsida 909:- ??
Olika priser?

....? Känns inte lika intressant att handla när den närmar sig 1000:-
7-800:- känns mer lagom Fundera på det

ändra från butik till webpriser?

EDIT: haha va fan, billigare om man väljer butikspris än webpris.
Tror dom har blandad ihop och det ska vara tvärtom

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kan ni inte lägga in länken för fri frakt i det första inlägget i tråden?
Jag får alltid leta länge efter länken.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovan:

Kan ni inte lägga in länken för fri frakt i det första inlägget i tråden?
Jag får alltid leta länge efter länken.

Tack!

https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...
Länken har redan nämts närmare 100 gånger nu

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Javisst har den nämnts många gånger men det vore enklare om den låg i första posten så man vet vart den ligger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovan:

Javisst har den nämnts många gånger men det vore enklare om den låg i första posten så man vet vart den ligger.

bara å söka i tråden.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

bara å söka i tråden.

eller googla

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Hej Inet. Vill bara ge er lite feedback och tacka för väldigt snabba leveranser. Har köpt väldigt mycket grejer från er under årets gång och har aldrig vart missnöjd. Har lite smått taskigt utbud i vissa kategorier, men det gör inget så det är småsaker. Fortsätt så!

/ Fredrik

Permalänk
Medlem

har ni slutat att dela ut godis satt i bilen hem och öppnade paketet för att jag var så godis sugen men när jag väl öppnade det så fans det ju ingen godis

Visa signatur

// ursäkta stavfelen
WTF ?

Permalänk
Medlem

Haha... Verkar som Inet behöver skapa ett val vid beställningen om man vill vänta en extra dag eller två ifall godiset t.ex. är tillfälligt slut. Av denna tråd att döma kan man iaf tro godisbiten är så viktig att många skulle svara Ja på det..

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Haha... Verkar som Inet behöver skapa ett val vid beställningen om man vill vänta en extra dag eller två ifall godiset t.ex. är tillfälligt slut. Av denna tråd att döma kan man iaf tro godisbiten är så viktig att många skulle svara Ja på det..

Med tanke på att dom kostar 5:- /st på närmaste ICA t.ex ser jag inte det hela som ett problem

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av zatzy:

har ni slutat att dela ut godis satt i bilen hem och öppnade paketet för att jag var så godis sugen men när jag väl öppnade det så fans det ju ingen godis

ÖoB har annars 4st för 10kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Med tanke på att dom kostar 5:- /st på närmaste ICA t.ex ser jag inte det hela som ett problem

För vissa är det uppenbarligen det. Sammanställ tråden och du får en uppsjö av folk som klagar på saknat godis. Vore det inget problem skullle ingen heller posta om det.

Perfekt marknadsföring av Inet iaf med godisidén, det ger dem massor med reklam.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Fick ingen godis heller i min senaste leverans, inte hela världen för det
...eller ska man bojkotta inet nu? :S

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Lugna er! Godiset är kvar!
Fick hem ett paket igår, Godis däri,
Det var inte ens en äcklig mint/lakrits, utan mango! Muums :>

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90