Permalänk
Medlem

Köpråd GTX 570 i Raven RV02

lås tråden

fick de tips jag behövde

Permalänk

Skulle tro att det första passar bättre både för chassit och SLI. Tydligen ska icke-referenskylare försämra luftflödet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk

har själv ett 570 DirectCu II och är nöjd med det kortet. Om man ska se på hur luftflödet går så blåser Asus kortet ut luft i stora drag på samma sätt som Referenskylaren men med mer spill åt sidorna. Det enda problemet du kan få med Asus kortet är att det tar upp för många expansionsplatser på grund av storleken. Eftersom du nu också inte vet om du ska köra SLI ännu så kan du ju köra på ett Asus nu och sedan köpa ett referens när den dagen kommer och så kör du Asus kortet längst ned för att ge den mer utrymme att ta in luft på.

Hoppas det där inte lät allt för obegripligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBengtsson:

har själv ett 570 DirectCu II och är nöjd med det kortet. Om man ska se på hur luftflödet går så blåser Asus kortet ut luft i stora drag på samma sätt som Referenskylaren men med mer spill åt sidorna. Det enda problemet du kan få med Asus kortet är att det tar upp för många expansionsplatser på grund av storleken. Eftersom du nu också inte vet om du ska köra SLI ännu så kan du ju köra på ett Asus nu och sedan köpa ett referens när den dagen kommer och så kör du Asus kortet längst ned för att ge den mer utrymme att ta in luft på.

Hoppas det där inte lät allt för obegripligt

De lät begripligt Tror jag rullar med på EVGA faktiskt. Men fortfarande osäker

Permalänk
Skrivet av Mobled:

De lät begripligt Tror jag rullar med på EVGA faktiskt. Men fortfarande osäker

Tur det kör på det som känns bäst, Asus kortet kommer troligtvis rulla lite tystare, men raven chassit hjälper nog till med kylningen på ett bra sätt (det bästa hade varit om kortet hade haft något i stil med AMDs 57xx eller 58xx referenskylare med de små fina hålen i botten), men båda korten är i min mening bra val, kör på det som du känner är bäst, om du ångrar dig i framtiden kan du ju alltid köpa det andra vid ev. SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBengtsson:

Tur det kör på det som känns bäst, Asus kortet kommer troligtvis rulla lite tystare, men raven chassit hjälper nog till med kylningen på ett bra sätt (det bästa hade varit om kortet hade haft något i stil med AMDs 57xx eller 58xx referenskylare med de små fina hålen i botten), men båda korten är i min mening bra val, kör på det som du känner är bäst, om du ångrar dig i framtiden kan du ju alltid köpa det andra vid ev. SLI

De jag gillar så mycket med ASUS versionen är att den har en backplate, vilket evga kortet inte har för någon anledning då de hade de i 400 serien.
Har ett 5770 nu och ser inte jättestor förändring, men det låter bra mycket mindre nu vid belastning

oavsett hur skillnaden blir på ljudnivån så blir det ju fortfarande bättre än ett 6970 som låter som ett tröskverk

Jag får se vilket jag väljer, skönt att veta att båda funkar bra i chassit i alla fall