Asus gtx 570 krashar i Crysis 2 direct X 11

Permalänk
Medlem

Asus gtx 570 krashar i Crysis 2 direct X 11

Tjena, Har precis installerat Crysis 2 1.9 patch som fixar directx 11 och så har jag laddat ner texture paket.. Kör allt på högsta och ligger kring 50 fps..
och när det blir mycket "action" så kommer hemskärmen upp sen kommer crysis upp igen och skärmen blir svart så jag måste stänga ner spelet..

Innan flöt det på väldigt bra hade runt 90 fps och aldrig några sådana problem,.. Är det för mycket för ett Asus Gtx 570 att köra allt på ultra eller är den patchen känd att vara instabil?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av waagaard:

Tjena, Har precis installerat Crysis 2 1.9 patch som fixar directx 11 och så har jag laddat ner texture paket.. Kör allt på högsta och ligger kring 50 fps..
och när det blir mycket "action" så kommer hemskärmen upp sen kommer crysis upp igen och skärmen blir svart så jag måste stänga ner spelet..

Innan flöt det på väldigt bra hade runt 90 fps och aldrig några sådana problem,.. Är det för mycket för ett Asus Gtx 570 att köra allt på ultra eller är den patchen känd att vara instabil?

Tacksam för svar

Det jag hört är att om du höjer volten lite ska det funka.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Kan inte det skada kortet? Testade höja vcoren i Asus smart doctor och det stod typ 0.04 v error ? Kan det skada kortet tro?

Permalänk
Medlem

Att höja spänningen lite skadar inte kortet. Det gör det bara lite varmare. Vet dock inte varför du får error. Testa med MSI Afterburner

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Vad har du för temperatur på kortet när det kraschar?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Testade nu ställa in så fläkten går 100 % hela tiden och då fungerade det i någon timme... Sen precis när det kraschade gick kortets fläkt ner i lågvarv.. Måste vara ngt fel på Asus smart doctor... Visst är Evga precision bra?

Permalänk
Medlem

inte säker på tempen då ena är speed fan som ofta visar fel och andra är smart doctor som inte visar någonting alls..

Permalänk

Har inget med tempen att göra. Dx11 patchen är buggig. Är flera inkl mig som oxå har krasher.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har du provat senaste bios till kortet?

http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&m=ENGTX570...

"VGA BIOS windows update application for ENGTX570 Series cards.
1. Improving stability under DX11 Games."

Visa signatur

i7 6700k // 16 GB Corsair Vengeance // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB

Permalänk
Skrivet av jonathan82:

Har inget med tempen att göra. Dx11 patchen är buggig. Är flera inkl mig som oxå har krasher.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske med Nvidia kort, jag har då inte haft en enda krash med mitt Crysis 2.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Kanske med Nvidia kort, jag har då inte haft en enda krash med mitt Crysis 2.

Trådskaparen har nvidia vilket gör min information relevant.
Vad tillför du? Det hjälper inte direkt trådskaparen att du inte har några krasher.
Trött på dessa nonsen inlägg..