Bredbandsbolaget ger sig inte

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget ger sig inte

Blev uppringd av en säljare från BBB som ville sälja på mig HDTV.
Var tveksam då jag aldrig tar något på telefon, men efter att ha pratat med honom ett tag så kom vi fram till att jag skulle få en HD-box samt viasat silver.

Fick detta till ett bättre pris samt 50kr rabbat på mitt bredband i ett år.

Frågade om jag inte var nöjd med tjänsten var det ok att returnera då?
Jajjemän inga problem.

Så visst tänkte jag, man kan ju prova.

Fick hem allt och körde ett par dagar men märkte fort att detta var inget för mig. Var nästan samma kanaler som vi hade innan samt kvaliten var samma som vårat analoga nät.

Tar då kontakt med BBB på telefon och säger att jag vill säga upp det.
Får då frågan om jag kopplat in programkortet. Ja självklart har jag provat tjänsten.
Då har du förbrukat din ångerrätt får jag till svar bara.
Meddelade dom att säljaren sagt att det var ok att testa. Det bad han om ursäkt för men det är deras regler.

Enligt konsumentverket får man testa vara i den utsträckning som behövs??
Känner mig nu väldigt lurad och undrar om det bara är att bita i det sura trots att dom meddelat mig fel info?

Har även haft mailkontakt med dom i efterhand och hänvisat till KK, men får bara korta svar tillbaka där dom hänvisar till pappret som låg med paketet som kom. Där står det tydligen att ångerrätten är förbrukad om jag påbörjar tjänsten.
Trots att jag hänvisar till samtal med deras säljare där han påpekade att man fick prova så får jag i stort sett bara fingret tillbaka.

Dom har även förlängt mitt bredband 1 år utan att meddela mig om detta.

Hur ska man gå vidare med detta?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk

Har problem med BBB också, är så grymt besviken på mig själv att jag inte kollade upp saker innan jag beställde hem mitt.
Störningar på TVn och sämst bild, hallå? Skulle det inte vara digitaltv.
Mitt 24mbit som jag fick ut 19-20 av blev sänkt till 13 för att motverka störningar... Men det är fortfarande störningar i bilden, för att inte få allt för mycket störningar måste jag köra med högsta pingfilter och då är alla spel i princip ospelbara online.
Har gnällt hos supporten säkert 10ggr, men tydligen är bra pingtider inget de garanterar.
Självklart förstår jag att man måste ha pingfilter när man kör TV, men att det ska behöva vara 50-70ms för att TVn ska fungera stör mig något brutalt.
Sen missade jag såklart att det var två hela års bindningstid på TV med. Funderar ändå starkt på att anpassa för spelande och beställa TV från Boxer.

Råder er ALLA att inte köra BBB med TV och bredband över ADSL, som jag egentligen borde fattat innan skulle innebära
problem.

PS.
Ber om ursäkt att blev lite offtopic men behövde skriva av mig när jag såg att du också är grinig på BBB.

Permalänk

Hej!

Självklart ska du kunna utvärdera tjänsten och har en lagstadgad ångerrätt under Distans- och hemförsäljningslagen 2005:59 eftersom avtalet ingicks via telefon.

Denna belöper på 14 dagar enligt 2 kap 9 § men endast om varan är i "väsentligt oförändrat skick" enligt 2 kap 13 §.
Värt att notera är att i 2 kap 13 § 2 stycket har konsumenten rätt att vidta åtgärder som anses nödvändiga för att kunna undersöka varan.

Tror BBB får väldigt svårt att argumentera att programkortet är förändrat i och med att du påbörjar tjänsten men då jag inte har några vidare kunskaper om hur sådana fungerar kanske någon annan kan komma med uppslag där. Sedan kan man också fråga sig hur annars du skulle ha möjlighet att utvärdera tjänsten övt utan att koppla in kortet (2 kap 13 § 2 stycket som jag nämnde tidigare)

Kan också vara värt att trycka på att säljaren sagt till dig att det var ok att "prova på", detta är dock någonting som är oerhört svårt för dig att bevisa men BBB innehar till 99% chans en inspelning på samtalet för att kunna styrka avtalets existens.

Om du vill gå vidare (vilket du i alla fall ska hota med) är det ARN som gäller i den här typen av frågor.
http://www.arn.se/anmalan/hurmangorenanmalan/

Lite läsning:
http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsum...

http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Bestä...

http://notisum.se/rnp/SLS/LAG/20050059.htm

Permalänk
Hedersmedlem

Rätta mig om jag har fel här.
Men det är väl lite svårare med tjänster som konsumeras vilket detta fall har inslag av. När man använder ett TVkort så kan man ju tänkas ha konsumerat en tjänst de erbjuder.

Eller? Exempelvis om man köper en månads spotify och ångrar sig efter 12 dagar så är det lite lurigt då man under 10 dagars tid haft nytta av tjänsten. Eller har man rätt att ångra sig även här?

Oavsett så bör du som Frozenpippi säger hänvisa till distansköplagen. Det är för dessa situationer som den lagen finns till.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Nu kan jag inte alla dessa regler och lagar som BBB besitter med. Men visst sjutton har man rätt som kund att få prova på en produkt innan man bestämmer sig. Hur ska man annars veta om man är nöjd eller vill ha den ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Rätta mig om jag har fel här.
Men det är väl lite svårare med tjänster som konsumeras vilket detta fall har inslag av. När man använder ett TVkort så kan man ju tänkas ha konsumerat en tjänst de erbjuder.

Eller? Exempelvis om man köper en månads spotify och ångrar sig efter 12 dagar så är det lite lurigt då man under 10 dagars tid haft nytta av tjänsten. Eller har man rätt att ångra sig även här?

Oavsett så bör du som Frozenpippi säger hänvisa till distansköplagen. Det är för dessa situationer som den lagen finns till.

Bra poäng! Tror också att konsumtionen kan vara ett problem precis som du uttrycker, det centrala gällande konsumtionen borde rimligtvis vara varans skick/säljbarhet efter användning. Ifall konsumtionen/undersökningen gör att varan blir osäljbar i senare led (t.ex. ett påbörjat äpple eller en krashad tv) bör detta förverka ångerrätten. Jag vet inte om ett sådant resonemang är tillämpbart när det rör sig om ett tv-abonnemang.

Inte snubblat över något rättsfall som ger ledning i fall gällande den här typen av abonnemang men det borde vara möjligt att gräva fram (Konsumentombudsmannen har säkert en aning), ledande fall för ångerrätt bör vara ARN i vilket det förtydligas att konsumenten har rätt att göra ett sådant ingrepp i varan som krävs för att genomföra en undersökning.

Permalänk
Medlem

KKL gäller bara för varor inte tjänster.

Så har du använt ditt abonemang (även bara för att testa) så har man ingen rätt att häva köpet.

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk
Hedersmedlem

Ser inge vidare bra ut.
http://www.fairshopping.se/opinions/view/8778

Jag hade dock lagt in en liknande tråd på fairshopping.se och även tryckt på att försäljaren påstod att du som konsument hade rätt att testa produkten med ångerrättsperioden i behåll. Den sista delen är svår att bevisa, men det ser inge bra ut för BBB att de har säljare som lovar saker som är ren och skär lögn. Framförallt inte på fairshopping.se.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Så det var därför dom var så noga med att jag skulle köpa hem deras skit och testa det, och vägrade ta ett "nej tack" via telefon. Som väl var kopplade jag aldrig ens in det, men deras försäljningsknep bör man passa sig för då, då jag fick samma information som TS. Testa det, är du inte nöjd så skicka tillbaka. Att ha ett kort och en box liggandes var för sig vet jag inte om jag klassar som att få chansen att testa något.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Just darför man inte tecknar avtal på telefon, dom säger ju en sak där och sen i praktiken är det nåt annat och sen när man ska säga upp nåt då är det ett helvete att jo säljaren sa si och så.. orka me dom.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Just darför man inte tecknar avtal på telefon, dom säger ju en sak där och sen i praktiken är det nåt annat och sen när man ska säga upp nåt då är det ett helvete att jo säljaren sa si och så.. orka me dom.

Exakt, speciellt när telefonförsäljare i princip alltid har ackordlön och kan tvingas till allt mer tveksamma metoder för att kunna sälja.

Sedan kan man se att man gör en positiv mänsklig-gärning om man ber telefonförsäljare och liknande att dra åt h-lvete, för det är såna som köper av dem som gör att telefonförsäljare finns.

Angående det aktuella fallet, så har väl bredbandsbolaget anlitat ett företag som i sin tur har stor rollians på sin personal, där de kan göra såna hära dumheter. För bredbandets skull, så vore det enda vettiga att lita på kundens argument, då detta annars ger negativ publicitet.

Förutom detta tycker jag det är dåligt av bredbandsbolaget och alla andra företag som inte låter kunden få testa en tjänst som är känd för att inte fungera perfekt hos alla (vilket inte behöver vara leverantörens fel), utan att behöva teckna avtal för lång tid. Liksom många är intresserade av de här tjänsterna, men vågar inte pröva, så det borde vara av deras eget intresse att bli bättre på detta område.

Att inte låta folk få pröva utan att binda sig, ger ju antydan om vilken kvalité de själv tycker sin produkt har. (jämfört med vissa matprodukter, där man kan få dubbelt upp om man inte gillade varan.) O.b.s. att det sista var riktad till alla företag som beter sig likadant.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt dåligt av BBB att göra så här. Tyvärr verkar det inte finnas så mycket att göra mer än bråka så mycket med dom som det går. Det gäller att inte ge sig då de flesta seriösa företag ger sig till slut. Jag har själv haft en liknande situation med en annan teleleverantör, men de var schyssta och gav med sig efter mycket tjat från min sida. MYCKET tjat.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Fick du några papper med hem som du skrev under och returnerade? Om du inte fick det så fungerar telefonsamtalet som kontrakt, och då måste de spela in det. Be dem om en kopia så kan du lyssna där och sedan hänvisa till vad säljaren sa.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

man ska alltid försöka få papper på avtal man gått med på tex via telefon, har du tur har dom spelat in samtalet i övrigt kan du nog inte göra så mkt förutom att hänvisa till vissa regler som kan hjälpa dig.

jag lärde mig tidigt att man ALLTID ska ha papper på muntliga avtal (eller inspelat). tror många säljare själv inte har speciellt bra koll på alla regler som deras företag har. troligtvis hade din säljare inte kikat närmre på ångerätten och att den förbrukas när kortet aktiveras/används. eller så drog han bara en fuling?

hoppas det löser sig!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Telefonsäljare spelar inte in hela samtalet, utan bara just dom delar där dom frågar om man accepterar villkoren samt nämner också dessa som priser m.m och ens ja, inte resten

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Telefonsäljare spelar inte in hela samtalet, utan bara just dom delar där dom frågar om man accepterar villkoren samt nämner också dessa som priser m.m och ens ja, inte resten

Detta är helt felaktigt, kanske finns några skumraskföretag som gör så.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Avstängd

BBB ska du/ni undvika i alla lägen sämre leverantör har jag aldrig varit med om.
Har bråkat så mycket med dom när jag hade BBB så det var fan inte klokt. supporten "vilken support" var total iq befriade till slut fick jag säga SKRIV UPP DET JAG SÄGER I LOGGEN!!!!!!!!!!!!! så slipper jag ta om detta med er varje gång jag ringer.
Dålig ping hastigheten var ett skämt deras tekniker dom skickade ut efter 6 månader var totalt nollad på precis allt.
nej undvik BBB i alla lägen.....

TS stå på dig ta inte skit i från dom be få prata med deras chef annars går du vidare det funkade för mej i alla fall.

Permalänk
Medlem

Anmäl till ARN

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

hade BBB Fiber 10mbit+ i 6 år, Var helt nöjd!
När jag för en tid sedan flyttade skaffade jag BBB ADSL och Fast Telefon...
BARA massa problem. Mer eller mindre strul med allt som kan tänkas strula. Blev mer eller mindre tvingad att lägga privat tid på o fixa vissa problem själv då dom tyckt att jag lika gärna kunnat göra detta. Listan kan göras lång o jag orkar inte skriva hela historien här. har iaf bett dom dra åt ******** och har nu Telia, FELFRITT!

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bicepscurl:

BBB ska du/ni undvika i alla lägen sämre leverantör har jag aldrig varit med om.
Har bråkat så mycket med dom när jag hade BBB så det var fan inte klokt. supporten "vilken support" var total iq befriade till slut fick jag säga SKRIV UPP DET JAG SÄGER I LOGGEN!!!!!!!!!!!!! så slipper jag ta om detta med er varje gång jag ringer.
Dålig ping hastigheten var ett skämt deras tekniker dom skickade ut efter 6 månader var totalt nollad på precis allt.
nej undvik BBB i alla lägen.....

TS stå på dig ta inte skit i från dom be få prata med deras chef annars går du vidare det funkade för mej i alla fall.

kan inte hålla med dig då jag själv har själv BBB och tycker dom sköter sig ypperligt, har haft 2mbit adsl från dom i många år och får ut mellan 1.9mbit och 2.2 mbit och mellan 10-18 i ping i tex 1.6 (bättre än mina polare med bla telia). Har aldrig behövt kontakta supporten sedan 2005 eller så.. Tills för en vecka sedan då jag i live chatten (ingen kö där alls) fick veta att min splitter hade tagit stryk (åska?) och fick genast en ny, när jag ändå var i kontakt med BBB passade jag på att uppgradera till 24mbit vilket nu efter en 1vecka är fixat (plattformsbyte) skulle bara vara att plugga i det nya modemet och köra, inte hämtat ut modemet än men det ska nog inte vara några problem.

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk

Broder min har BBB's Adsl tjänst med Ip telefoni från BBB. Han har ett par udda problem.

1. När internet fungerar så får han runt 17mbits han bör ha 24mbits. Detta är då på en bra dag. När det är en rutten dag får han bara runt 13mbits. Detta är prövat med och utan router. Routern är även prövad i min egen testlina. Den gör med lätthet 70mbits. Så ingen flaskhals där. Jag har även prövat med min laptop dära. Samma resultat.

2. Telefonen lägger random ner. När den lägger ner kan ibland internet fortsätta men du får ingen kopplingston på telefonen. Sitter en annan motpart i fast telefon då så blockeras även motpartens lina en period. DVS båda förlorar kopplingston. Samtalet ligger uppkopplat men brutet. Händer bara när man ringer till hans ip telefoni via BBB.

3. Nu till pricken över iet så att säga. En gång varje kvartal eller likande ibland dröjer det längre ibland kortare. Så kopplas hans internet helt ner. DSL lampan blinkar och modemet ser ingen uppkoppling. Hans fru ringer oftast in och pratar med dom. Jag har även gjort det själv. Det som händer är att han blir bortkopplad ifrån huvudstationen enligt vad dom säger. Detta påstår dom inte skall kunna hända. Det är som någon bara kopplar bort han hela tiden. Räkningar och likande är inget problem. Dom säger själva att pengar har dom fått. Men dom vet inte varför han blir bortkopplad från centralen hela tiden.

Jag petar själv inte på bredbandsbolaget. Är väldigt nöjd med Bredband2. Hoppas personligen på en 1000mbits lina snart. Bredbandsbolaget känns bara ovärt.

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar svar på mitt senaste mail. Får se vad dom säger.

Sen är det som ggustavsson säger. Dom spelar bara in en kort snutt där dom säger vad man beställt och ens personnummer i stort sett. Inget mer.

Jag tänker inte ge mig i detta då säljaren lovade att man fick testa tjänsten och returnera om man ej var nöjd.
Jobbar själv på en större hemelektornikskedja och vi låter alltid kunden få rätt om vi inte kan bevisa något annat. Har deras säljare lovat en sak så måste dom stå vid det. Annars ljuger dom konsumenten rätt upp i ansiktet,.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

För ca 5 år sedan hade jag BBB 3 tjänster kombinerat: ip-tfn, bredband och digitala filmkanaler via bredbandet.

ABSOLUT ingen av de tre tjänsterna fungerade.

Telefonen föll bara bort och kopplades mitt i samtalen, bredbandet gick otroligt långsamt mot vad det utlovade, filmkanalerna bara hackade och "pixlade", ljudet spikade och ibland frös det helt. Dessa problem var dagligen!

Jag förde en noggrann logg på när det strulade och hur. Mailade detta till supporten (började med att ringa men oftast dog telefonen mitt i samtalen). Supporten var väl halvintresserade, en tekniker kom och mätte uttagen (och konstaterade fel) men lyckades inte laga något. Varje gång man mailade stötte man på ett nytt ansikte som inte visste vad som hänt innan, även om all tidigare kommunikation låg med i mailet... Räkningarna kom som vanligt, jag betalade 1kr per räkning + kommunicerade med supporten om varför. Efter 6 mån gick de med på att avsluta alltihop.

Jag fick bråka, skälla, motbevisa men tillslut blev jag fri.

Har säljaren lovat att du kan avbryta och skicka tillbaka så har han, stå på dig!

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Hade ungefär samma problem med BBB för några år sedan då jag ville ha en ny bredbandsleverantör där hemma.

Satt i telefonen med en försäljare som sa att han skulle skicka lite information på vad som dem kunde erbjuda, bara papper, men idioten skickade ett helt set med Modem, kablar osv, och hade satt upp mig på ett 12 månaders abonnemang hos dem med en inträdesavgift på 1500:- sen x antal i månaden, när detta hände var jag bara 15 bast..

Så morsan fick ta tag i ärendet, skickade in det till något ställe (kommer inte ihåg vilket) sen tog Bredbandsbolaget tillbaka allt skitet jag hade fått och ringde mig personlingen och ursäktade för det som hänt.

Inte för att ursäkten skulle hjälpa mig i mitt val av bredbandsleverantör, blir aldrig BBB igen iaf.

Hoppas det löser sig för dig!

Permalänk

Enklaste är att aldrig acceptera en tjänst man inte vill ha, även om du kan returnera är det ofta väldigt krångligt. Syrran åkte på tre månader med två telefonabonemang efter att ha lyssnat på en av tele2s försäljare som lovade henne att om hon inte själv skickade in papper och aktiverade abonemanget så skulle hon inte vara bunden till det. Det visade sig vara tvärt om och inte nog med det, tele2 kunde inte sägs upp det utan man var tvungen att höra av sig till det bolag som anställde försäljaren. Mest troligen för att göra det svårare att säga upp i tid och för att tele2 själva ska kunna ta avstånd från fula säljknep. Hon åkte på att binda sig två år till ett abonemang utan några som helst förmåner. Jag kan inte fatta hur dessa telefonkoantrakt är lagligt bindande.

Permalänk
Medlem

Telesäljare i allmänhet kan nog vara ett gissel oavsett vad det än är som dom erbjuder, och har man följt med lite så verkar alla opratörer ha mer eller mindre problem hela tiden, menar många trådar och inlägg där man har skällt ut i sort sett samtliga operatörer där det är ADSL inblandat.

Kör också BBB dock 100/10 fiber och funkar som klocka hela tiden, dom få gånger det har varit något problem har det löst sig snabbt och effektivt med bra supportmänskor.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag BBB suger, jag hade väldigt dålig erfarenhet från dem och ADSL. Då härrör det mest till deras support, kundservice och kundvård (som alla tre var hemskt dåliga).

Telenor är precis vad de är. Lika dålig service som telebolaget som köpte upp dem.

Permalänk
Medlem

Inget svar nu på 3 dagar.
Så idag packar jag ner allt och skickar tillbaka så får dom göra vad dom vill med det.
Har dom lovat en sak så får dom stå för det.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Avstängd

Jag blir mycket, MYCKET upprörd när dessa telefon-påtving...ehh...säljare lurar folk.:@ Någon nämnde sin syster som hade åkt på något ofrivilligt och en annan nämnde att han hade fått hem utrustning som 15-åring. Just dessa situationer gör att jag lägger på om en säljare ringer till mig. Vilket de inte gör då jag har hemligt nummer JUST för att jag vill slippa dessa...saker till säljare.

Sen TS: Jag har ett vagt minne av att ARN har ett fall JUST rörande TV och TV-kort. och jag har föööör mig att man fick sätta i kortet för att kunna pröva att allt funkade (enligt "skälighetsprincipen") men på kollegorna ovan låter det som tvärt om, men jag ska ringa ARN i morgon och fråga så återkommer jag till dig så snart jag kan i denna tråden.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacEnkronan:

Jag blir mycket, MYCKET upprörd när dessa telefon-påtving...ehh...säljare lurar folk.:@ Någon nämnde sin syster som hade åkt på något ofrivilligt och en annan nämnde att han hade fått hem utrustning som 15-åring. Just dessa situationer gör att jag lägger på om en säljare ringer till mig. Vilket de inte gör då jag har hemligt nummer JUST för att jag vill slippa dessa...saker till säljare.

Sen TS: Jag har ett vagt minne av att ARN har ett fall JUST rörande TV och TV-kort. och jag har föööör mig att man fick sätta i kortet för att kunna pröva att allt funkade (enligt "skälighetsprincipen") men på kollegorna ovan låter det som tvärt om, men jag ska ringa ARN i morgon och fråga så återkommer jag till dig så snart jag kan i denna tråden.:)

Hej TS!:) Tyvärr: jag hittade inget avgörande hos ARN avseende skälighetsprincipen [jag nämner ovan] men damen på ARN kände igen avgörandet men kunde inte hitta det då man är tvungen att veta vilket år och vilken operatör det gäller. Hon var snäll och skummade igenom ärendena men hittade inget.

Jag beklagar att jag inte var mer framgångsrik.:/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!