Permalänk
Medlem

aaah står inte ut!

jag har precis instalerat ett a7s333 och när jag startar datorn så piper den ett högfrekvent ljud *ahh*
när jag tar bort hddn (seagate barracuda 60Gb) så försvinner ljudet men när jag sätter i den igen så piper det, har prövat sätta hårddisken i en annan dator och då pep det ingen ting.....
vad i H*********e är det som låter?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är den rätt byglad för din dator??

Visa signatur

Never underskatta the power of boota om.

Permalänk
Medlem

hur menar du?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Att om den tex provas i en dator så kanske du hade den som slave medans du i din dator vill ha den som master, kolla buglingen på baksidan hårddisken så den är ok, du ska antagligen ha den som master har du nån cd-rom på samma idekanal så får ju den bli slave

Visa signatur

Never underskatta the power of boota om.

Permalänk
Medlem

prova byt ide kabeln

Permalänk
Medlem

det kan inte vara nått av de där tyvär=(
jag har gjort lite mer research och det piper när man stoppar i den bara i ström kabeln och om man lyssnar så tyckar jag det låter som om det kommer från nätagget, kan det vara nätagget som plöttsligt inte gillar min hårddisk?

(ett 300w nätagg)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kan det inte vara själva spännings kontakten då?? har du provat andra??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiger
kan det inte vara själva spännings kontakten då?? har du provat andra??

japp utan resultat =(

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Polisen

japp utan resultat =(

ok, antar att du provat en spännings kontakt på en annan sladd, sitter ju 2 kontakter på varje.
ifall det skulle vara en tamp som var glapp eller nått.

Permalänk
Medlem

japp, jag har satt in en 4gigare nu på samma kontakt och den funkar finfint fast i bland kan man höra ett svagt pip men inget att irritera sig på

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nä jag kan inte ha det så här, jag får byta moderkort
a7v333 är väl klart bättre?

Visa signatur