Permalänk
Medlem

Hur är Jagdtiger jämfört med Object 704 och T95?
Har precis fått min Ferdinand och bli elite.

Vet inte om jag ska ha Jagdtigern eller vänta på StugE-100 (vilket kommet ta ett tag..)

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Hur är Jagdtiger jämfört med Object 704 och T95?
Har precis fått min Ferdinand och bli elite.

Vet inte om jag ska ha Jagdtigern eller vänta på StugE-100 (vilket kommet ta ett tag..)

Stug E-100 = Ett E-100 chassi med Jagdtiger boxen upp på med en 12.8 som bäst ryssarna säger att den inte kunde bära en 17cm eller 15cm kanon och so be it.
Det spelarna ville se i spelet var Krockodil ska fixa fram bilder på den sen.
Jagdtigern har bäst kanon i spelet imo men chassit på jagdtigern är svagt.
Underbart pricksäker och bra rate of fire fullt upgraderad 100% crew vent + rammer reload på 9.66 sec.

*edit* bilder!
Devs bilder som säger att 15cm inte passar och det är den översta det blir med en 12.8 lång.

Devs bild.

Den spelarna ville se med 17cm KwK.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Yup sitter och små lirar en pz2 för kul och den blir bättre för varje % som crewn går upp.

Jag köpte en Locust bara för skojs skull och sitter nu och njuter mer och mer av den

Permalänk
Medlem
Skrivet av treffin:

Jag köpte en Locust bara för skojs skull och sitter nu och njuter mer och mer av den

Sitter och funderar på att köpa en hotchkiss. :X

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Bah devs variant av StugE-100 suger..
Crocodile är cool men stor risk att devs kör sin egen väg.

Så det får bli Jagdtiger men ska man först skaffa en Jagdtiger eller en T54 först?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Bah devs variant av StugE-100 suger..
Crocodile är cool men stor risk att devs kör sin egen väg.

Så det får bli Jagdtiger men ska man först skaffa en Jagdtiger eller en T54 först?

Vad tror du blir roligare? ;P
Vill också se crocodile i spelet men ryssarna sa också att en tank över 100 ton kan inte rulla så...
Tyskarna fick mycket saker att funka som inte skulle funka.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Vad tror du blir roligare? ;P
Vill också se crocodile i spelet men ryssarna sa också att en tank över 100 ton kan inte rulla så...
Tyskarna fick mycket saker att funka som inte skulle funka.

Men alla deras maskiner fungerade ej så bra i uppförsbackar:D

Läste om någon strid i Ryssland där motorerna ej klarade av kullarna så motorerna började brinna/explodera heh. Va väll ferdinand eller något liknande fordon x)

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Vad tror du blir roligare? ;P

hmm.

Haft ett längre uppehåll men Ferdinand är roligare att köra just nu än T44.
Så det får nog bli en Jagdtiger.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreddarN:

Men alla deras maskiner fungerade ej så bra i uppförsbackar:D

Läste om någon strid i Ryssland där motorerna ej klarade av kullarna så motorerna började brinna/explodera heh. Va väll ferdinand eller något liknande fordon x)

Yup porsches saker var skräp henschel var ok porsche behövde göra nya motorer efter det (det var första gången en ferdi användes och den hette då elefant sen bytte den namn när dem fixade problemen med den och den blev en av dem mest fruktade tank destroyer i kriget. ;o

Skrivet av Gascogne:

hmm.

Haft ett längre uppehåll men Ferdinand är roligare att köra just nu än T44.
Så det får nog bli en Jagdtiger.

Hehe JTn är fin. ;p

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Hehe JTn är fin. ;p

Om det inte stämmer så får du ställa dig på skottlinjen haha.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Nähe, nu har jag nog tröttnat på obalansen i detta spel.
Hamnar hela tiden längst ner.
Har nyligen fixat KV. Med den medföljande 75mm så kittlar jag fiendelaget. Är långsamast och tål minst.
På tio matcher, 0 kills.

Planen vara att låsa upp KV1s.
Det skulle innebära, då jag för tillfället får 100xp / omgång med Premium.
Att jag behöver spela över 200 matcher. 200 matcher av total chanslöshet.

Hoppas de fixar det tills spelet släpps. För nu avinstallerar jag det.
Cya

KVn är väldigt seg i början, men om du har guld så prova samla common XP med andra mer lättspelade tanks för att ge den en skjuts. Efter att jag hade stortornet och 152:an så kunde jag samla XP bra med KVn själv i hygglig takt. Som alla tanks behöver den högt tränad crew för att skina.

Obs! t.ex. KV med derp (artykanon) medför radikalt annan spelstil, så kör den inte som vanliga mediums, heavies eller nånting sånt, den måste välja sin placering och tillfälle att skjuta väl, sen dra sig tillbaka, omladdningen är LÅNG.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Om det inte stämmer så får du ställa dig på skottlinjen haha.

*hides*
Näe men en sak du kommer irritera dig på är den lägre front plåten den är som en tiger 2as front.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

*hides*
Näe men en sak du kommer irritera dig på är den lägre front plåten den är som en tiger 2as front.

Hehe jo tack det märkte jag första matchen.

Kört en del nu med den, känns helt okay även o-uppgraderad så länge man slipper uppförsbackar.
Har folk tips och tricks för en Jagdtiger så tar jag gärna dom.

Samt jag har camouflage, binocular-telescope och rammer på den.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Hehe jo tack det märkte jag första matchen.

Kört en del nu med den, känns helt okay även o-uppgraderad så länge man slipper uppförsbackar.
Har folk tips och tricks för en Jagdtiger så tar jag gärna dom.

Samt jag har camouflage, binocular-telescope och rammer på den.

Jodå det är den enda tanken man kan säga är "ok" i stock.
Tips försök hitta td luckor där dem inte kan se ditt lägre hull.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Gascogne:

Hehe jo tack det märkte jag första matchen.

Kört en del nu med den, känns helt okay även o-uppgraderad så länge man slipper uppförsbackar.
Har folk tips och tricks för en Jagdtiger så tar jag gärna dom.

Samt jag har camouflage, binocular-telescope och rammer på den.

Nu körde jag bara JT i betan (även om jag har en Ferdi och är på väg åt det hållet nu) och då hade jag Rammer, Vent, Spall Liner. JT är ett bedrövligt stort artytarget, fler än en gång man blev oneshottad av godcannons. Camo funkar inte särskilt bra (i betan, kan ha ändrats). Hull down, artyskydd med L/61an så kan man hålla en flank själv halva/hela matchen även fastän några Tier 10s knackar på dörren.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Sitter och funderar på att köpa en hotchkiss. :X

Varför inte? tier 1-3 är nog det som är roligast att köra faktiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Vad tror du blir roligare? ;P
Vill också se crocodile i spelet men ryssarna sa också att en tank över 100 ton kan inte rulla så...
Tyskarna fick mycket saker att funka som inte skulle funka.

Bra argument med tanke på att de redan har med en Maus på 191 ton... -_-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Bra argument med tanke på att de redan har med en Maus på 191 ton... -_-

Jo men mausen har dem testat själva vilket fick dem att typ inse ahhh denna kan rulla, Men crocodile finns bara ritningar på.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk

Har kommit fram till den ända taktik som funkar i det här spelet. Campa, som alla andra gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Har kommit fram till den ända taktik som funkar i det här spelet. Campa, som alla andra gör.

Skulle inte säga att det är ända taktiken, Prova lira med polare eller med någon från swec kanalen går oftast bättre om man är 2.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Skulle inte säga att det är ända taktiken, Prova lira med polare eller med någon från swec kanalen går oftast bättre om man är 2.

Jepp, det går finfint att spela offensivt också men det gäller att lagspela, använda terrängen och LoS.

Hade några skitroliga matcher igår med min scouttank där jag mer eller mindre uppehåll 3-5 av Motståndarnas största Tanks/TDs genom att åka runt dem och gömma mig bakom olika hinder. Kika fram lite och retas/tracka dem såfort de verkar tröttna. Sedan var de ett lätt byte för artilleri och våra egna som kommer efter när jag dragit runt dem 90-120 grader åt fel håll och de är fokuserade på att döda den lille jäveln bakom stenen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Skulle inte säga att det är ända taktiken, Prova lira med polare eller med någon från swec kanalen går oftast bättre om man är 2.

Händer att jag assaultar med min Jagdtiger när jag tröttnar på scouts som inte scoutar.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Händer att jag assaultar med min Jagdtiger när jag tröttnar på scouts som inte scoutar.

Jag rushar med min maus.
Mest awsum rush hittills 2x T95 och 1 maus som rushar på cliff! Och vår rush vann åt oss.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Jag tycker om att driva på lite, annars blir man fast och allt tråkigt arty missar med 2-3m men dödar dig iaf (larvigt men så är spelet). Gäller att ha koll på slagfältet, är större delen av deras lag på annan flank - driv på!
Folk står för mycket stilla oftast. Driv på - flanka och hitta vinklar. Det tycker jag. Även med sega heavies.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Har kommit fram till den ända taktik som funkar i det här spelet. Campa, som alla andra gör.

Det är en utmaning att försöka campa längst bak på Campinovka, man vet inte riktigt vart campandet börjar eller slutar

Själv har det bara gått rent ut sagt URUSELT de senaste dagarna. Eller egentligen efter den senaste patchen. Nästan alla matcher längst ner oavsett tier, förlorat 10+ matcher på raken (kämpade i en timme häromdagen bara med att rusha->dö->nästa tank. Man tycker ju att NÅN match skulle vunnits bara på random, men neeeeej). Jag har 8 tanks och orkar inte ens ta alla dailies, det tar för lång tid när man måste köra 5+ matcher per tank bara för att få en sketen vinst. Fan inte ens KVn går det bra med.

Permalänk
Skrivet av murklor:

Det är en utmaning att försöka campa längst bak på Campinovka, man vet inte riktigt vart campandet börjar eller slutar

Själv har det bara gått rent ut sagt URUSELT de senaste dagarna. Eller egentligen efter den senaste patchen. Nästan alla matcher längst ner oavsett tier, förlorat 10+ matcher på raken (kämpade i en timme häromdagen bara med att rusha->dö->nästa tank. Man tycker ju att NÅN match skulle vunnits bara på random, men neeeeej). Jag har 8 tanks och orkar inte ens ta alla dailies, det tar för lång tid när man måste köra 5+ matcher per tank bara för att få en sketen vinst. Fan inte ens KVn går det bra med.

Jo tack, känner igen mig.
Spelet borde logga hur många gånger man hamnat som scout och jämna ut det.
För efter att man konstant hamnar som långsammaste, klenaste tanken med minst eldkraft.
Ja då blir man riktigt trött.

Permalänk
Medlem

Problemet är väl att det inte brukar vara fler än några hundra spelare online på en och samma gång. Jag vill minnas att det före sommaren när jag spelade senast ofta var 300-400 online.

Då blir ju variationen självklart lidande, det finns helt enkelt för få spelare för att det ska gå att ha jämnare matcher.

Alternativet är ju att man under uttagningsdelen, innan matchen, väntar längre så att så många som möjligt väntar på sin nästa match. Då finns det ju fler att välja mellan för servern. Men jag tyckte det kändes segt redan när det gick 15 sekunder i den delen. Om man då skulle öka tiden till låt säga 2 minuter, vore det värt att vänta så länge? Och man skulle kanske ta till det ordentligt, att tillåta väntetider på 5 minuter innan man blir insorterad i en match, då börjar det ju bli riktigt illa.

Man skulle ju inte alltid behöva vänta hela maxtiden men de gånger det skulle hända skulle bli väldigt tråkiga.

Det bästa sättet att få jämnare matcher är att öka antalet spelare, då finns det vid varje given tidpunkt fler spelare som väntar på att bli tilldelade sin nästa match och då har servern ett större urval att välja ur.

Så tvinga alla ni känner att spela WoT

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjjb:

Problemet är väl att det inte brukar vara fler än några hundra spelare online på en och samma gång. Jag vill minnas att det före sommaren när jag spelade senast ofta var 300-400 online.

Då blir ju variationen självklart lidande, det finns helt enkelt för få spelare för att det ska gå att ha jämnare matcher.

Alternativet är ju att man under uttagningsdelen, innan matchen, väntar längre så att så många som möjligt väntar på sin nästa match. Då finns det ju fler att välja mellan för servern. Men jag tyckte det kändes segt redan när det gick 15 sekunder i den delen. Om man då skulle öka tiden till låt säga 2 minuter, vore det värt att vänta så länge? Och man skulle kanske ta till det ordentligt, att tillåta väntetider på 5 minuter innan man blir insorterad i en match, då börjar det ju bli riktigt illa.

Man skulle ju inte alltid behöva vänta hela maxtiden men de gånger det skulle hända skulle bli väldigt tråkiga.

Det bästa sättet att få jämnare matcher är att öka antalet spelare, då finns det vid varje given tidpunkt fler spelare som väntar på att bli tilldelade sin nästa match och då har servern ett större urval att välja ur.

Så tvinga alla ni känner att spela WoT

Måste fråga vart du spelar det är ju 20k+ pers om dan.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Måste fråga vart du spelar det är ju 20k+ pers om dan.

Kör på EU server och just nu 900pers online. Vart är dom andra 19000 tusen?

ää:) 35 tusen online och bara 900 i strid mitt fel:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kör på EU server och just nu 900pers online. Vart är dom andra 19000 tusen?

ää:) 35 tusen online och bara 900 i strid mitt fel:)

900 "strider" det är inte folk i strid. Det är strider så 900 x 30 = 27000. ;p

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.