Permalänk

Bästa in-ear lurarna!?

Jag ska nu investera i ett par nya lurar da mina Koss Porta-pro har blivit alldeles utslitna efter arens lopp. Men jag funderar istallet pa att skaffa ett par In-Ear da jag soker aningen mer diskreta lurar att anvanda pa bussen, i stan osv. Jag har kikat pa tva par, sennheiser IE8 och Monster Cable Turbine Pro Copper. Undrar om det ar nagon som har provlyssnatnagot pa dessa lurar och kanske kan lamna en kommentar om tycke.

Andra forslag ar sjalvklart ocksa valkommna. Budgeten ar aningen tilltagen och far stracka sig upp till ca 3 st tusenlappar da jag vill gora en sjyst investering i dessa lurar. Musiken jag lyssnar pa ar i prinsip allt mellan Pop och Metal. Det som gar bort ar mest dansband och techno/House/Rave etc.

Sa vill jag bara passa pa att fraga vad folk tycker om dessa par "noise-canceling" lurar fran Bose? De ar namligen dock ett allternativ istallet for In-Ear. De gar under namnet QuietComfort® 3. Nagon som har nagot att saga om det. Har last mycket om att folk tycker Bose ar bade dyrt och daligt, och att det gar att fa tag pa battre for samma pris?

Tack pa forhand // Jimmy

Permalänk
Medlem

Jag har provat div Sennheiser och Sony in-ear lurar, och slutade till slut med ett par Jays. Deras lurar låter riktigt bra för det priset. Jag har den billigare modellen J-Jays, men har man råd kan man gå upp på riktigt proffslurar. Dom har hållt riktigt bra också, har haft mina i snart 3 år tror jag, och inga problem med glapp eller liknande. Bara att byta ut filtret där allt skit samlas, man får med ett gäng filter så de räcker länge. Brukar byta en gång per år.

http://jays.se/products/earphones/j-jays.html

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv

Själv har jag Beats by dr.dre in ear. + controltalk till iphone.
För mig är dem top notch i den prisklassen.
Visst Sennheiser IE8 är bättre men kostar också 2000:- extra.
Har dock inte provat turbine från beats men som sagt..
Om du kan sträcka till 3000:- kör på Sennheiser!

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag har provat div Sennheiser och Sony in-ear lurar, och slutade till slut med ett par Jays. Deras lurar låter riktigt bra för det priset. Jag har den billigare modellen J-Jays, men har man råd kan man gå upp på riktigt proffslurar. Dom har hållt riktigt bra också, har haft mina i snart 3 år tror jag, och inga problem med glapp eller liknande. Bara att byta ut filtret där allt skit samlas, man får med ett gäng filter så de räcker länge. Brukar byta en gång per år.

http://jays.se/products/earphones/j-jays.html

Men du anser att Sennheiser skulle lata battre om man gar upp i pris? For jag kan absolut tanka mig att lagga ut det man far betala for ett par riktigt bra pluggar, om det ar nagon skillnad for den extra pengen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jurkelized:

Men du anser att Sennheiser skulle lata battre om man gar upp i pris? For jag kan absolut tanka mig att lagga ut det man far betala for ett par riktigt bra pluggar, om det ar nagon skillnad for den extra pengen.

Jag har inte personligen lyssnat på Jays eller Sennheisers dyraste modeller. Men jag är tveksam till om det är värt pengarna att gå upp till dessa modeller. Vad är det för ljudkälla du ska lyssna på? Om det är vanliga MP3 så tror ja det är väldigt liten skillnad mellan ett par bra lurar i 600-800kr klassen och lurar för 2000kr+

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Använder på ett par razer moray som i mina öron låter väldigt bra. Köpte dom från eBay för endast ~120 riksdaler dessutom!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon122013:

Själv har jag Beats by dr.dre in ear. + controltalk till iphone.
För mig är dem top notch i den prisklassen.
Visst Sennheiser IE8 är bättre men kostar också 2000:- extra.
Har dock inte provat turbine från beats men som sagt..
Om du kan sträcka till 3000:- kör på Sennheiser!

Beats är tyvärr inget att hänga i granen. Billigt producerade lurar som säljs dyrt för att de kan, inte för att lurarna är värda det.
Senn IE8 råder det delade meningar om - vissa älskar, vissa hatar.

Monsters Turbine-serie är däremot prisvärda.

Det finns extremt många lurar när du kan sträcka dig i den här prisklassen - ett par customs kanske är värt att kolla in? (Unique Melody, 1964 Ears, Kozee m.fl.)

Eller Ultimate Ears Triple.fi 10.

Kolla in på Head-fi.org så hittar du snabbt MÅNGA alternativ. Allt handlar om vad för ljud du gillar, det är helt personligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirkat:

Använder på ett par razer moray som i mina öron låter väldigt bra. Köpte dom från eBay för endast ~120 riksdaler dessutom!

Skickades från m.sweclockers.com

Han är ute efter bra ljud, bra ljud på riktigt. Han kan sträcka sig till 3k så det där är inte riktigt den sortens lurar han är ute efvter

Permalänk
Avstängd

Även om man har råd ser jag ingen mening med att slänga 3 tusen på ett par In-ear lurar som man använder på bussen/jobbet. När man sitter i en buss låter ju claes ohlson 69kr lurar ok, för allt som inte är oväsen är skönsång

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Lyssnar du från en iPod spelar det nog ingen större roll, om du inte har ett tillkopplad förstärkare/motsvarande. Ljudet är inte direkt bättre än bra.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sasha:

Beats är tyvärr inget att hänga i granen. Billigt producerade lurar som säljs dyrt för att de kan, inte för att lurarna är värda det.
Senn IE8 råder det delade meningar om - vissa älskar, vissa hatar.

Monsters Turbine-serie är däremot prisvärda.

Det finns extremt många lurar när du kan sträcka dig i den här prisklassen - ett par customs kanske är värt att kolla in? (Unique Melody, 1964 Ears, Kozee m.fl.)

Eller Ultimate Ears Triple.fi 10.

Kolla in på Head-fi.org så hittar du snabbt MÅNGA alternativ. Allt handlar om vad för ljud du gillar, det är helt personligt.

Enligt mig är beatsen bättre än de flesta jag har testat under 1000:-
Sen kan jag inte jämföra med Turbine, men när jag köpte dem så var turbine för dyra.

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Sennheiser för runt 700 spänn, de är i min sweet spot. Bra ljud utan att gå över 1000 spänn, helt klart värt.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Sasha:

Han är ute efter bra ljud, bra ljud på riktigt. Han kan sträcka sig till 3k så det där är inte riktigt den sortens lurar han är ute efvter

Skrivet av lakej:

Även om man har råd ser jag ingen mening med att slänga 3 tusen på ett par In-ear lurar som man använder på bussen/jobbet. När man sitter i en buss låter ju claes ohlson 69kr lurar ok, för allt som inte är oväsen är skönsång

Ja precis, det ar riktigt bra ljud jag ar ute efter. Och vist kommer jag kanske ibland att anvanda pluggarna till en vanlig mp3 eller motsvarande, men de kommer ocksa att anvandas till forstarkare och da vill jag att det ska lata BRA.

Ska kika in pa Head-Fi och se vad som finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon122013:

Enligt mig är beatsen bättre än de flesta jag har testat under 1000:-
Sen kan jag inte jämföra med Turbine, men när jag köpte dem så var turbine för dyra.

Bara du är nöjd så, hur många under tusenlappen har du testat?
Samt vilka? Ren intressefråga, det finns inget rätt eller fel här (visst, det finns ju lurar som är bättre och sämre, men det är ju också en stor del personligt tycke inblandat)

Skrivet av Jurkelized:

Ja precis, det ar riktigt bra ljud jag ar ute efter. Och vist kommer jag kanske ibland att anvanda pluggarna till en vanlig mp3 eller motsvarande, men de kommer ocksa att anvandas till forstarkare och da vill jag att det ska lata BRA.

Ska kika in pa Head-Fi och se vad som finns

Det är sällan in-ears behöver en riktig amp, men vet du vad? Jag funderar på att sälja mina Triple.fi 10:or, ca 50h på dem.
Jag är andra ägaren (köpa new in box)

Jag har inte bestämt mig än - det är sällan jag använder dem nu, kör mest med mina on-ears eftersom mina öron inte uppskattar att ha in-ears i dem ca 9 timmar i sträck.

Låda, ett par comply-foam tips och alla stocktippar (oanvända) medföljer, ja, allt som följer med vid originalköpet.

Jag har inte helt bestämt mig, jag funderar på att eventuellt reshella dem till customs för jag gillar verkligen ljudet men jag vet inte om jag kan kalla det ekonomiskt försvarbart att behålla dem. Speciellt inte när jag planerar på att köpa fler fullsize och on-ear lurar, haha.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sasha:

Bara du är nöjd så, hur många under tusenlappen har du testat?
Samt vilka? Ren intressefråga, det finns inget rätt eller fel här (visst, det finns ju lurar som är bättre och sämre, men det är ju också en stor del personligt tycke inblandat)

Jag har testat Sennheiser CX400-II, dem låter bra men tyckte att detaljer försvinner ibland när basen är för dominant.
JAYS t-Jays, allt är bra här förutom att dem är för vassa enligt mig, skär nästan i örat...
Denon har jag också testat men kommer inte ihåg vad dem hette... dessa var riktigt bra, men föll på designen. För mig var det viktigt.
Sen Beatsen gillade jag mest för basen och designen att dem kostar lite mer än denonen gör mig inget.

Personligt tycke spelar stor roll här..

Permalänk
Medlem

Brorsan har ett par beats by dr.dre(vita), dom snyggaste in-ear på marknaden enligt mig, platt sladd, lurarna känns robusta samt att dom klarar ett stress test. Dessvärre så passar dom inte mitt öra, har testat alla proppar men ändå ramlar dom ur(tror att det har med att lurarna pekar uppåt lite)

Hört att sennheiser s4i (tror jag att dom heter) ska vara bra!

förresten vad lyssnar du på för musik?

Det är sällan in-ears behöver en riktig amp, men vet du vad? Jag funderar på att sälja mina Triple.fi 10:or, ca 50h på dem.
Jag är andra ägaren (köpa new in box)

Jag har inte bestämt mig än - det är sällan jag använder dem nu, kör mest med mina on-ears eftersom mina öron inte uppskattar att ha in-ears i dem ca 9 timmar i sträck.

Låda, ett par comply-foam tips och alla stocktippar (oanvända) medföljer, ja, allt som följer med vid originalköpet.

Jag har inte helt bestämt mig, jag funderar på att eventuellt reshella dem till customs för jag gillar verkligen ljudet men jag vet inte om jag kan kalla det ekonomiskt försvarbart att behålla dem. Speciellt inte när jag planerar på att köpa fler fullsize och on-ear lurar, haha.[/QUOTE]

om du nu är villig att sälja dom så kan du kontakta mig via PM så kan vi säkert få fram något bra pris för oss båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jurkelized:

Jag ska nu investera i ett par nya lurar da mina Koss Porta-pro har blivit alldeles utslitna efter arens lopp. Men jag funderar istallet pa att skaffa ett par In-Ear da jag soker aningen mer diskreta lurar att anvanda pa bussen, i stan osv. Jag har kikat pa tva par, sennheiser IE8 och Monster Cable Turbine Pro Copper. Undrar om det ar nagon som har provlyssnatnagot pa dessa lurar och kanske kan lamna en kommentar om tycke.

Andra forslag ar sjalvklart ocksa valkommna. Budgeten ar aningen tilltagen och far stracka sig upp till ca 3 st tusenlappar da jag vill gora en sjyst investering i dessa lurar. Musiken jag lyssnar pa ar i prinsip allt mellan Pop och Metal. Det som gar bort ar mest dansband och techno/House/Rave etc.

Sa vill jag bara passa pa att fraga vad folk tycker om dessa par "noise-canceling" lurar fran Bose? De ar namligen dock ett allternativ istallet for In-Ear. De gar under namnet QuietComfort® 3. Nagon som har nagot att saga om det. Har last mycket om att folk tycker Bose ar bade dyrt och daligt, och att det gar att fa tag pa battre for samma pris?

Tack pa forhand // Jimmy

Bose ÄR ett dåligt märke. De är som Beats by Dre fast med en annan image. Och har faktiskt en bra noise-cancelling, i övrigt är de inte bra eller prisvärda.

Permalänk
Skrivet av Sasha:

Bose ÄR ett dåligt märke. De är som Beats by Dre fast med en annan image. Och har faktiskt en bra noise-cancelling, i övrigt är de inte bra eller prisvärda.

Ja jag har tyvarr hort valdigt mycket daligt om dem da jag kollade upp det efter att ha lyssnat pa ett par lurar och gillade det. Men det positiva da ar val att det finns battre lurar nagon annan stans ^^

Men har kikat runt lite pa recensioner och diverse och jamfort IE8 mot Turbine Pro Copper och det slutar nog med ett par copper pluggar anda. Sen om jag inte ar nojd far jag val se till att prova IE8:orna nagon gang och sjalv jamfora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jurkelized:

Ja jag har tyvarr hort valdigt mycket daligt om dem da jag kollade upp det efter att ha lyssnat pa ett par lurar och gillade det. Men det positiva da ar val att det finns battre lurar nagon annan stans ^^

Men har kikat runt lite pa recensioner och diverse och jamfort IE8 mot Turbine Pro Copper och det slutar nog med ett par copper pluggar anda. Sen om jag inte ar nojd far jag val se till att prova IE8:orna nagon gang och sjalv jamfora

Läs på om triple.fi 10 too

Permalänk
Skrivet av Sasha:

Läs på om triple.fi 10 too

Aight. Det ska jag ta och gora

Permalänk
Medlem

Har använt Shure tidigare, använder idag ett par från Klipsch. Skulle rekommendera båda (har modeller i flera prisklasser).

Visa signatur

Asus P6X58D-E, Intel i7 930, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 3x2GB, Intel X25-M G2 80GB, Samsung SpinPoint F3 1TB, Sapphire Radeon HD5770 Vapor-X, Corsair HX650, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

har ett par klipsch S4 lurar som är de bästa lurarna jag någonsin haft, 1200 kr kostade det när jag köpte dem..

Permalänk
Medlem

Vilket lyx att kunna välja lurar.
Enda som sitter kvar någorlunda i mina öron är:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=18869

Permalänk
Medlem

Om du ska ha riktigt bra lurar (lite svåra att få tag på i Sverige men men) så spana in http://www.v-moda.com/home.aspx

Har haft olika varianter från dom de senast 4-5 åren och dom är såå grymma!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon122013:

Själv har jag Beats by dr.dre in ear. + controltalk till iphone.
För mig är dem top notch i den prisklassen.
Visst Sennheiser IE8 är bättre men kostar också 2000:- extra.
Har dock inte provat turbine från beats men som sagt..
Om du kan sträcka till 3000:- kör på Sennheiser!

Jag vet inte hur du får det till 2000:- extra, snarare 800-1100kr extra (om du nu menar att du har ett par Beats tour).
Kan inte säga att jag rekommenderar beats tours, dom har inte dåligt ljud men jag blev verkligen inte imponerad av dem.

Permalänk
Medlem

Skulle nog köpa antingen hifiman re-262 eller hifiman re-272 (fått bra kritik av andvändarna på www.head-fi.org),

http://store.hifiman.com/product_detail.php?p=101

http://store.hifiman.com/product_detail.php?p=105

Permalänk
Medlem

Snabb fråga här, köpte en gång i tiden ett par a JAYS lurar för ca 900 spänn höll i 3 månader, sämsta köp någonsin 10 spänn om dagen ungefär. Förbrukar cirka 4-5 in ear lurar om året pga den utomordentligt värdelösa kvalitén på allt jag testat.

Vad får er att inte paja lurarna?

Trycker ni aldrig ner dem i fickan? Kastar ni dem aldrig på köksbordet när ni kommer hem?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Har själv ett par B&W C5 som jag är GRYMT nöjd med. Dock har den iphone-remote så om du skall koppla dem till en telefon så rekommenderar jag lurarna starkt. Om du bor nära Hifi-klubben så rekommenderar jag dig att glida ner och provlyssna.

http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/bw_c5_...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kör fortfarande mina gamla Koss The Plug, men de kanske inte står sig mot konkurrenterna längre?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aejt:

Jag vet inte hur du får det till 2000:- extra, snarare 800-1100kr extra (om du nu menar att du har ett par Beats tour).
Kan inte säga att jag rekommenderar beats tours, dom har inte dåligt ljud men jag blev verkligen inte imponerad av dem.

Jag köpte mina för 1300:- på netonnet.
Sennheiser IE8 kostar 2300:- såg jag nyss på prisjakt.
Så 1000:- extra... men dem kostade mer när jag köpte mina..
Man blir lite sugen nu haha.