Permalänk

Bygga en dator anpassad för BF3

***Någon Admin som kan flytta mitt inlägg till rätt tråd*** Sorry..
Helhet så har jag aldrig varit grafik eller ljudnörd, inte helt ovanligt att jag spelar mest spel som finns på nintendo. Dock så finns ett spel jag dyrkar och det är Battlefield.

Den dator som jag använd mig av för att spela BF2 är nu 7 år gammal och skaffades just av denna anledning, fixa en dator så jag kan spela BF2 på och ja det enda spel jag har spelat på den förutom en gång en inneboende försökte installera WoW.(han fick en ordentlig utskällning.)

Hur som helst, snart är tiden inne för BF3 och jag tror inte det finns mycket i min gamla slitna dator som kan bjuda på något som klarar av BF3.
Spelet kommer ut 27 oktober så det är så lång tid jag har på mig att fixa datorn.

Vad rekommenderas? Jag är inte så förtjust i andra spel, och kommer bara spela BF3. FPS som helhet ogillar jag förutom BF, så jag vill bara bygga en dator som flyter bra för just detta spel. Om det visar sig att det är som i BF2 att det blir handikapp om man har på högsta inställning kommer jag ha på lägre inställning så förmodligen absolut bästa grafikkort m.m. är inte så intressant.

Vad behöver jag leta efter, vilka butiker är bäst för just sånt här? Vilka har grymma reor just nu för det jag söker efter? Någon som har lust att hjälpa mig?

hare skönt. :')

fel tråd
Visa signatur

Idag blir det fest, fixat dip, fixat chips, det blir en helkväll, jag hör hur grannen ovan har folk på besök, känns nästan som att jag är där när de samtalar med varann och spelar musik. Jag kan höra dem nu, jag står på stol och lyssnar med glaset, jag vet vad dem säger! jag hör jag hör! Nu känns det verkligen som om jag är en del av gänget.

Permalänk

Skaffa i5 2500k, dubbla 6870 eller nåt i den stilen. Evt Bulldozer.
Känns som att du har hamnat lite fel, tråden ska väl snarare ligga här?
http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

Permalänk
Medlem

Kanske vänta på Bulldozer och se om det är något att köpa (eller se om det påverkar priserna på dagens processorer). De ska lanseras om ca 3 veckor, men sen dröjer det väl någon extra vecka för att det ska bli tillgängligt för konsumenter.

Vad har din gamla dator för komponenter? Köpte du riktigt bra grejer då eller fortfarande budget-grejer? Hade du tänkt att göra samma sak nu också?

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk

Jag börja från början, gamla datorn ger jag till morsan.

Jag har fram till 27 oktober så kan nog kolla upp det där med Bulldozer, det är det som rekommenderas som ny processor? (antecknar.)

Om någon undrar så nej inte jag som sätter ihop den men blev tillsagd att fråga folket på forumet här för råd ändå.

Visa signatur

Idag blir det fest, fixat dip, fixat chips, det blir en helkväll, jag hör hur grannen ovan har folk på besök, känns nästan som att jag är där när de samtalar med varann och spelar musik. Jag kan höra dem nu, jag står på stol och lyssnar med glaset, jag vet vad dem säger! jag hör jag hör! Nu känns det verkligen som om jag är en del av gänget.

Permalänk
Medlem

Helt OT men du råkar inte vara Artin festival prästen ?

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!

Permalänk

OT: Jo det är jag som är festivalprästen, när jag inte är ute på festival så håller jag mig inlåst hemma och spelar tvspel och Battlefield.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet inte hur stor din budget är, men http://www.inet.se/kundvagn/visa/819661/kraft- ett kraftpaket för en ganska rimlig peng.

Permalänk
Medlem

SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖK. Tack för mig

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk

Seriöst 8000kr till 9000kr för att spela BF3 inte för att man vet det än, men är handikappoäng inräknad?(tex mörka skuggor i hörn)
Lägg till att jag inte kommer spela något annat än BF3. För FPS allmänhet är tråkigt när det inte är Battlefield, Final Fantasy Dragon quest knäcker. ja allt som är RPG och japanskt, amerikaner kan inget som har med story att göra med, speciellt spel som baldursgate,Diablo, tråkigt från början till slut jämfört med japanska rpg. Fallout är det enda Amerika kan skryta med men knäcker inte spel som t.ex. FF7 som ser förjävlig ut.

Visa signatur

Permalänk

Hur mycke hade du tänkt satsa? de där alternativet som Dskjono gav är ju perfekt....

Visa signatur

MB ASUS Z87-DELUXE, Socket-1150 , CPU Intel Core i7-4770K ( Akasa Venom Nano CPU Kylare ) - ASUS GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA "DirectCU II OC"- Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Pro - Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 24GB CL9 - Intel 320 Series 2.5" SSD 120GB - Fractal Design Define R3 Titanium Grey - Fractal Design Newton R2 800W PSU - Microsoft Windows 7 Ultimate SE, OEM, 64bit, SP1.

Permalänk
Avstängd

Budjet? Känns ganska efterblivet att svara annars...oh wait?

Permalänk

vart lite full senast, hade väl hoppas på 6000kr men har väl råd med det på 8000kr också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/821543/artin-ghookassi-dator...

Där har du en skitbra dator för pengarna lär klara bf3 på någorlunda inställningar! tog ett 6950 för att det har 2gb vram som hjälper till att klara av högre resulution samt högre kant utjämning.
Har du några frågor angående denna build pma mig.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk

Hur kommer det sig att ena tipset ligger på 8000kr och andra på 6000kr, fick även detta tips från annan kille http://www.dustinhome.se/dustin-datorpaket-amd-phenom-ii-x6-1...
Måste ju betyda något med 2000kr prisskillnad?

Visa signatur

Permalänk

Jag skrev tidigare mörka hörn, vad jag menar med handikappspoäng är att om man spelar med hög inställning så är man ett lättare offer i BF. Så jag kommer att sänka inställningen på allt som påverkar mig negativt för att spela. t.ex. skuggor, självklart vill jag spela med mörka hörn, skuggor syns tydligt från spelarna osv men om jag vet att andra inte gör det så tänker inte jag heller göra det.

På BF2 spelade jag med lägsta inställningarna, förmodligen blir det så på BF3 också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artin.Ghookassi:

Hur kommer det sig att ena tipset ligger på 8000kr och andra på 6000kr, fick även detta tips från annan kille http://www.dustinhome.se/dustin-datorpaket-amd-phenom-ii-x6-1...
Måste ju betyda något med 2000kr prisskillnad?

OMG har aldrig skådat en sån bra dator för 6600 kr "HELT SJUKT BRA" för pengarna, det enda som kan dra ner grafikmöjligheterna är grafikkortet! Men vill du ha en enormt prisvärd dator köp den!

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av RasmusC:

OMG har aldrig skådat en sån bra dator för 6600 kr "HELT SJUKT BRA" för pengarna, det enda som kan dra ner grafikmöjligheterna är grafikkortet! Men vill du ha en enormt prisvärd dator köp den!

sarkasm?
Grejen är att jag kan ingenting om dagens grejer, som jag fått för mig vet man väl inte riktigt än vad som krävs för BF3, man får räkna med att det är som bad company 2, vissa hävdar att det är på den nivån som gäller, andra påstår att det är mycket högre krav än så.

Så här skrev en kompis till mig via facebook:

Jag har dessutom alfatestat BF3 och jag klarade att köra det med

Asus P7P55D

XFX Radeon HD 4890 900M 1GB DDR5 XXX
Product Code: HD-489A-ZDDC

Han tyckte 6600kr datorn räcker gott och väl.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sarkasm?
Grejen är att jag kan ingenting om dagens grejer, som jag fått för mig vet man väl inte riktigt än vad som krävs för BF3, man får räkna med att det är som bad company 2, vissa hävdar att det är på den nivån som gäller, andra påstår att det är mycket högre krav än så.

Jag var seriös... Det är en underbart bra dator för det priset. Och när det gäller grafik nivån så kommer bf3 vara värre än bfbc2 vet inte hur mycket men en hel del skulle jag tro. Men hur var det nu? skulle du ha en dator för runt 6k eller 8k? för ifall du har en budget på ca 6k så skulle jag köpt datorn från dustin som du linkade! (Om det inte finns någon annan ännu bättre för samma pris).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

SKa jag vara helt ärlig så om du ska köpa dator för bf3 skulle jag vänta tills det kommer betan kommer den 25e så då har du en månad på dig från det att plocka ihop en dator som rullar bf3.
Om du ska köpa den nu köp en t1100 + modekort sen kanske ett 6950 så kan du uppdatera till en bulldozer och en cf konfig

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Det är klart att den datorn kommer räcka, men du kommer naturligtvis inte kunna köra max inställningar! Alpha testen hade förvalda grafik inställningar. (som var ganska låga har jag för mig). Men som jag och din kompis sa, köp datorn för 6,6k för en bättre dator för pengarna får du leta efter. D:

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RasmusC:

Skrivet av RasmusC:

Jag var seriös... Det är en underbart bra dator för det priset. Och när det gäller grafik nivån så kommer bf3 vara värre än bfbc2 vet inte hur mycket men en hel del skulle jag tro. Men hur var det nu? skulle du ha en dator för runt 6k eller 8k? för ifall du har en budget på ca 6k så skulle jag köpt datorn från dustin som du linkade! (Om det inte finns någon annan ännu bättre för samma pris).

Man kan mäta min FPS erfarenhet genom att kolla statistiken på BF2s.com(aldrig testat spel som CS, quake, CoD, endast BF2) jag är ganska säker på att jag kommer stort sett enbart spela BF3 och inget annat spel. Dels för att jag har kraftiga beroendeproblem Jag dissade visserligen Diablo 2 och t.ex. Baldurs gate tidigare kommentar, jag tyckte inte spelen var dåliga, nej tvärtom det var fantastiska spel, så fantastiskt att jag förlora flera sommarlov, gick upp många kilon, spela 15h om dagen, övrig tid gick till skolan, ingen sömn.

men inte är det RPG i min mening, jag gillar spela spel med grymt bra story,(ja jag har gråtit till handlingar i vissa spel) amerikanska rpg handlar bara om action, japanska rpg handlar om story, en bra story gör att spelet kan ha världens sämsta grafik men man spelar för man vill veta hur det slutar.

Så för mig handlar det alltså om att jag ska egentligen inte köpa en dator, jag ska köpa ett spel som kommer att kosta mig minst 6000kr.
Varför jag inte t.ex. spelar WoW, SC2, kommande Diablo3 är för att gör jag det är jag fast för livet. BF3 är okej för när en match på 20min tar slut då är det slut, lättare att lämna ifrån sig spelet. Inte lika oändligt som WoW heller även om jag kommer spela konstant första halvåret för jag är en sån som ska försöka låsa upp allt i spel. har två veckor kvar av min semester, har ärligt talat funderat på att ta ut dem för BF3...

Jag har inte bråttom att köpa datorn men ska vara klar och redo 27 oktober. spelet är redan förhandsbokat..

Visa signatur

Permalänk

ekonomiskt så har jag råd att lägga minst 10 000kr men jag vill inte betala mer än vad det smakar, jag behöver ingen penisförlängardator. Så länge man kan kolla på streamad film, facebook och BF3 så är jag nöjd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sarkasm?

Så här skrev en kompis till mig via facebook:

Han tyckte 6600kr datorn räcker gott och väl.

Inte vara sån, men bf 2 ser inte så snyggt ut.Att dra ner allt till noll lär göra spelet ännu fulare (sen är det väll ingen vinst, jag kan köra det med högsta inställningar utan problem):)

BF 3 vill du väll kunna se lite ögongodis eller? Det är ju de ända (nästan alla fall) dom skryter om i varenda video. Men det är ju dina pengar:)

Detta vore nått: http://www.inet.se/kundvagn/visa/817148/2011-09-01 Då kan du ha leta högre inställningar och ändå ha 40 (dock är inget säkert än) plus i fps (dock skulle jag kunna rekommendera ett paket sen när betan släpps, lite lättare att rekommendera ett prisvärt paket).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Om man ser till frostbie 1.5 som bfbc2 rullade på, så hade jag inte tagit ett AMD/ATI kort då Nvidia korten presterade mkt bättre för samma pris med den motorn.

Nu är Frostbite 2.0 helt omskriven, men jag skulle tro att det kommer vara samma nu, då dice jobbar rätt nära nvidia.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Inte vara sån, men bf 2 ser inte så snyggt ut.Att dra ner allt till noll lär göra spelet ännu fulare (sen är det väll ingen vinst, jag kan köra det med högsta inställningar utan problem):)

BF 3 vill du väll kunna se lite ögongodis eller? Det är ju de ända (nästan alla fall) dom skryter om i varenda video. Men det är ju dina pengar:)

Detta vore nått: http://www.inet.se/kundvagn/visa/817148/2011-09-01 Då kan du ha leta högre inställningar och ändå ha 40 (dock är inget säkert än) plus i fps (dock skulle jag kunna rekommendera ett paket sen när betan släpps, lite lättare att rekommendera ett prisvärt paket).

Jag har varit lite irriterad över dessa videos, känns som de skiter i den kundgrupp som jag tillhör, som är mer intresserad hur det funkar att spela spelet..
hur squads ska fungera, klasserna, äntligen kommit info om vapen.

Jag har aldrig varit imponerad av ögongodis, det är mer en "kul liten grej".

Jag kanske är lite för tidig som frågar nu men det kostar ju inte att fråga. Smartast är förmodligen att vänta tills betan är ute men är väldigt nöjd med många tips jag fått ändå och hoppas på fler när betan är framme.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vänta tills spelet släps och köp då? Eller planerar du att spela beta?

Permalänk
Medlem

Gör så, själv väntar jag nog på AMDs 7000 serie av grafikkort samt bulldozer processorn. Vill inte göra samma misstag som förra året då jag köpte ett 5870 sen någon vecka efter kom 6000 serien xD lite snopet men jaja.

Visa signatur

Permalänk

Jag vill undvika att spela betan, men lite kul att ha allt klart när spelet kommer ut.
Förmodligen köps allt in när betan är ute. Men något jag också undrar, min skärm, den är 9 år gammal. Håller den för dagens spel?
Spelmus är det något att börja fundera på? Jag tyckte det funka hur bra som helst med en helt vanlig liten mus, men kan väl vara skoj med lite snabbknappar. Vad är en bra FPS mus?

Visa signatur