Permalänk
Medlem
Skrivet av Artin.Ghookassi:

Jag har varit lite irriterad över dessa videos, känns som de skiter i den kundgrupp som jag tillhör, som är mer intresserad hur det funkar att spela spelet..
hur squads ska fungera, klasserna, äntligen kommit info om vapen.

Jag har aldrig varit imponerad av ögongodis, det är mer en "kul liten grej".

Jag kanske är lite för tidig som frågar nu men det kostar ju inte att fråga. Smartast är förmodligen att vänta tills betan är ute men är väldigt nöjd med många tips jag fått ändå och hoppas på fler när betan är framme.

Jaha:) skadar inte med ett bra graffe, i fall du ska slö spela och se lite snygga effekter. Gav dig ett bra paket i alla fall (just nu bra):)

Jo, men man vill ju inte köra med sträck gubbar häller:) Ett spel som som uppför sig som det vore lite verklighet är rätt häftigt. Hur dom hoppar över hinder och kryper fram är rätt häftigt. Men men smaken är som baken (har inte förbokat det än, provar betan innan, så jag vet om det är ett värt köp). Skönt dom tog bort 3:de spoting (nästan helt i alla fall).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag vill undvika att spela betan, men lite kul att ha allt klart när spelet kommer ut.
Förmodligen köps allt in när betan är ute. Men något jag också undrar, min skärm, den är 9 år gammal. Håller den för dagens spel?
Spelmus är det något att börja fundera på? Jag tyckte det funka hur bra som helst med en helt vanlig liten mus, men kan väl vara skoj med lite snabbknappar. Vad är en bra FPS mus?

Jag tycker Mx 518 är lagom, kör aldrig över 1200 dpi. Blir bara oprecist.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Jaha:) skadar inte med ett bra graffe, i fall du ska slö spela och se lite snygga effekter. Gav dig ett bra paket i alla fall (just nu bra):)

Jo, men man vill ju inte köra med sträck gubbar häller:) Ett spel som som uppför sig som det vore lite verklighet är rätt häftigt. Hur dom hoppar över hinder och kryper fram är rätt häftigt. Men men smaken är som baken (har inte förbokat det än, provar betan innan, så jag vet om det är ett värt köp). Skönt dom tog bort 3:de spoting (nästan helt i alla fall).

Vi får se när betan är ute, och ja jag kan erkänna att det ser jävligt imponerat ut men sträckgubbar är spelfigurer det med!
Man tar det man överlever mest med

Jag är optimistiskt över BF3, tror det är något som en insnyltad BF2spelare kommer att gilla men det är BF3, betyder trots allt nytt spel. Många bra saker kommer att erbjudas men kan också finnas saker jag personligen ogillar, än vet jag inte vad det är men lär nog hitta något att klaga över när betan är ute, kanske inte spelar den men lär följa vad folk skriver om den.

Visa signatur

Idag blir det fest, fixat dip, fixat chips, det blir en helkväll, jag hör hur grannen ovan har folk på besök, känns nästan som att jag är där när de samtalar med varann och spelar musik. Jag kan höra dem nu, jag står på stol och lyssnar med glaset, jag vet vad dem säger! jag hör jag hör! Nu känns det verkligen som om jag är en del av gänget.

Permalänk
Medlem

Vi får se när betan är ute, och ja jag kan erkänna att det ser jävligt imponerat ut men sträckgubbar är spelfigurer det med!
Man tar det man överlever mest med

Jag är optimistiskt över BF3, tror det är något som en insnyltad BF2spelare kommer att gilla men det är BF3, betyder trots allt nytt spel. Många bra saker kommer att erbjudas men kan också finnas saker jag personligen ogillar, än vet jag inte vad det är men lär nog hitta något att klaga över när betan är ute, kanske inte spelar den men lär följa vad folk skriver om den.

hehehe:) sträckgubbs spel;) låter kul. Varför ska du inte prova betan? Vad jag vet så är det bara online delen man får prova.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

hehehe:) sträckgubbs spel;) låter kul. Varför ska du inte prova betan? Vad jag vet så är det bara online delen man får prova.

För då måste jag träffa "kompisar" som har datorer som pallar trycket, vilket innebär att jag måste umgås med dessa människor och det vill jag inte, man kan inte bara spela och testa utan man måste prata med "vännerna" och de vill känna sig speciella och sånt orkar jag inte med.

När spelet är ute och jag har datorn kan jag sitta för mig själv och inte behöva umgås med andra IRL.

Visa signatur

Idag blir det fest, fixat dip, fixat chips, det blir en helkväll, jag hör hur grannen ovan har folk på besök, känns nästan som att jag är där när de samtalar med varann och spelar musik. Jag kan höra dem nu, jag står på stol och lyssnar med glaset, jag vet vad dem säger! jag hör jag hör! Nu känns det verkligen som om jag är en del av gänget.

Permalänk
Medlem

Hehe, Jag tänkte precis som dig när jag köpte min dator. Dock inte bara till BF3. Utan andra krävande spel då jag hade en sunkig gammal HP som var 4 år gammal innan. Klarade faktiskt Crysis på lägsta grafiken! ;-). Och nu har jag börjat spela BFBC2 och har 120-200fps med allt i max!

Här är mitt förslag; http://www.inet.se/kundvagn/visa/822346/kanske kanske lite över budget? Men om du skippar att köpa till montering så sparar du in på det, om du eller någon annan kan bygga själv dvs Sen i framtiden kan du köpa ett till grafikkort och köra Crossfire och få ännu bättre prestanda!

Just saying.

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

För då måste jag träffa "kompisar" som har datorer som pallar trycket, vilket innebär att jag måste umgås med dessa människor och det vill jag inte, man kan inte bara spela och testa utan man måste prata med "vännerna" och de vill känna sig speciella och sånt orkar jag inte med.

När spelet är ute och jag har datorn kan jag sitta för mig själv och inte behöva umgås med andra IRL.

Va? Nu blev det lite förvirrande:) aaaa, kom på vad du menade:) så tog en stund. Är du allergisk mot dina kompisar eller?

Du borde kunna köra betan på din dator eller? även om de lär lagga lite (då ser du om det är värt att köpa spelet);)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Va? Nu blev det lite förvirrande:) aaaa, kom på vad du menade:) så tog en stund. Är du allergisk mot dina kompisar eller?

Du borde kunna köra betan på din dator eller? även om de lär lagga lite (då ser du om det är värt att köpa spelet);)

Tror verkligen inte min 7 år gamla dator pallar trycket, att jag valde BF2 med låg inställning var ju dels för att jag var typ tvungen till det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror verkligen inte min 7 år gamla dator pallar trycket, att jag valde BF2 med låg inställning var ju dels för att jag var typ tvungen till det.

Vad har du i burken idag? kan gå och kostar inget bara dra ner allt. Jag körde ju need for speed carbon på ett graffe från medeltiden och en cpu från stenåldern (dock är det säkert inte lika krävande som BF 3).

Vet inte om betan har det, men slut versionen kommer inte kunna köras på XP. Så har du ett så gammalt graffe att vissa funktioner fattas, då går det dock inte så bra.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Fungerar den så håller den väl. Eftersom du ändå inte bryr dig om hur saker kommer att se ut. Går att elda upp hur mycket pengar som helst på datorer men vad som är värt och inte måste du själv avgöra. Därför rekommenderar jag att du väntar tills betan är ute och det finns lite mer info om vilka system som kommer dra runt skiten. Mös är extremt personligt det med. Dra dig till eldgiganten och kläm på några.

Permalänk
Medlem

Jag vill undvika att spela betan, men lite kul att ha allt klart när spelet kommer ut.
Förmodligen köps allt in när betan är ute. Men något jag också undrar, min skärm, den är 9 år gammal. Håller den för dagens spel?
Spelmus är det något att börja fundera på? Jag tyckte det funka hur bra som helst med en helt vanlig liten mus, men kan väl vara skoj med lite snabbknappar. Vad är en bra FPS mus?

Såklart skärmen kommer funka! men en 16:9 eller 16:10 skärm vore ju kanske att föredra eftersom spelet kommer vara anpassat efter sådana upplösningar, du som pratar om handikapp osv. Det finns billiga TN-paneler från typ 1200kr uppåt 24"

sen gaming möss är ju helt omöjligt å säga men kan väl rekommendera dig att dra till någon butik å känna lite på formen på olika möss.

random gamingmus för ca 400-600kr är väl bra. köpte en IntelliMouse Explorer 3.0 för 200kr som var rent ut sagt skräp som nu ligger i en låda någonstans så pris=kvalitet av egen erfarenhet då men finns ju undantag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusC:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/821543/artin-ghookassi-dator...

Där har du en skitbra dator för pengarna lär klara bf3 på någorlunda inställningar! tog ett 6950 för att det har 2gb vram som hjälper till att klara av högre resulution samt högre kant utjämning.
Har du några frågor angående denna build pma mig.

Någorlunda?Den där kommer han nog maxa med tror jag dock

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Permalänk

kanske att man behöver uppgradera nätagget.

Permalänk

näe skit i amd. glöm mitt paket

Permalänk

Ett annat alternativ är ju faktiskt att köpa en begagnad dator på swec-marknaden. Det är många som skaffar ny dator till BF3 och det är inte alla som kommer att vilja behålla den gamla. Med lite tur så kanske du kan komma ner till ca 4000 kr.

Permalänk

Ytterligare ett paket att titta på under 7k

http://www.inet.se/kundvagn/visa/836459/amdunder7k

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Mitt paket är mest värt pengarna För du får ett 6950 som är ganska framtids säkert eftersom det har 2gb vram + att mitt paket bara går på ca 6000

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusC:

Mitt paket är mest värt pengarna För du får ett 6950 som är ganska framtids säkert eftersom det har 2gb vram + att mitt paket bara går på ca 6000

Håller med vill man köra BF 3 med vettiga inställningar minst 6950 (då är man mer garanterad).

Visa signatur

Permalänk

Lite OT, men har du spelat Eternal Sonata?