Permalänk
Medlem

Fax modem

hej hej, köpte idag en dator på en loppis idag och jag hittade detta kort i.

som man kan läsa på kortet är det ett "fax kort" och det jag undrar är om det skulle kunna gå att använda...
Behöver man något program utöver drivrutiner, och var får jag tag på dessa (både och).
Hårdisken är inte orginal, så att jag hittar något på den är nog inte så troligt, men har inte ens loggat in på en användare så jag har ingen aning om nått :P.

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Bilderna funkade ju inte märkte ja nu, så jag lägger in dem på tinypic istället för dorpbox...

Visa signatur

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Rekordmedlem

Winfax var populärt en gång i tiden, men vem ska du faxa till ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det är väl bara ett helt vanligt modem? Förmodligen 33.6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Det är väl bara ett helt vanligt modem? Förmodligen 33.6

Rätt som han säger. Och du kan inte använda det för att surfa på eftersom du behöver koppla upp dig mot en server först vilket jag tvivlar att du kan få tag på.

Däremot kan du väl spela spel direkt mot en kompis som också har modem antar jag...

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Rätt som han säger. Och du kan inte använda det för att surfa på eftersom du behöver koppla upp dig mot en server först vilket jag tvivlar att du kan få tag på.

Däremot kan du väl spela spel direkt mot en kompis som också har modem antar jag...

Telia har fortfarande en modempool för sina telefonikunder.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Telia har fortfarande en modempool för sina telefonikunder.

WHAAAAT?!?!

*surprise*

Se där, man lär sig nåt nytt varje dag. Hahaha

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

sedär

Internet har jag ju, men faxen kan ju vara roligt å ha så den får nog hoppa in i någon annan dator eftersom att jag ska bygga in den här i en väska å om man blir fattig kanske den åker ut på tradera ska köpa speldator till jul så då kanske man får tillbaka 20an som man betalade för datorn ne men man får väll ha en lite äldre dator för att kunna använda den, sitter på "en uppstickande del av moderkortet" som pappa hade ett namn på :S men förlorar man något viktigt förutom portarna om man tar bort den? datorn startar iaf :/

Visa signatur