Videologic Sirocco Crossfire vs DigiTheatre DTS

Permalänk
Avstängd

Videologic Sirocco Crossfire vs DigiTheatre DTS

hoj, undrar vilket som är bäst av dessa två högtalare. Ska användas främst till musik, men också till spel. Bara seriösa svar tack. har sett på olika ställen att crossfire har bättre ljud och undrar om det stämmer. för det lutar mot det.

DTS

Crossfire

vet inte om detta är rätt forum...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror forfarande att det ligger mer pengar på högtalare mm i crossfire efterom det andra paketet har dts och dd dekoder

Permalänk
Avstängd

hmmm ok. har nog inte någon användning för DTS i alla fall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
hmmm ok. har nog inte någon användning för DTS i alla fall.

Nej DTS kan du så gott som bara använda när du tittar på dvdfilm

Permalänk

Förstår inte varför du är så otroligt fixerad på just Videologic, har du ens lyssnat på t ex Logitechs Z-560 eller Creative/Cambridges 500D?

Jag kan kanske ordna en provlyssning av Z-560 annars...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Ghetto/fattig som man är har man Logitech sr-30 soundman... Men dom fungerar perfekt för mitt mp3 lyssnande och inte särskilt höga krav. Mot att ha clas ohlson dator högtalare är man i himmlen nu

Visa signatur

Näe men är det inte "era lol"-RoBBuzZ? Snabbt tar han tronen som lol-missbrukaren #1 med ännu ett klockrent citat! /ThreadZ

Permalänk
Medlem

De nya Logitech Z-680 verkar riktigt kungliga!

Visa signatur

Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."

Permalänk
Avstängd

ok, men nu står det mellan de här 2!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ALTEC LANSING THX!

kan tipsa om Altec Lansing's THX-system, jag insåg här om veckan att ljudet är SKIIIIIT bra på dom... (har såna själv) tidigare har jag bara använt datan till divx, mp3 och CS - men när man spelar cd-skivor, dvd eller NYA spel så är ljudkvaliten himmelsk fantastiskt underbara über nisse super utomerdentligt braaa!

Permalänk
Medlem

Re: ALTEC LANSING THX!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av giz
kan tipsa om Altec Lansing's THX-system, jag insåg här om veckan att ljudet är SKIIIIIT bra på dom... (har såna själv) tidigare har jag bara använt datan till divx, mp3 och CS - men när man spelar cd-skivor, dvd eller NYA spel så är ljudkvaliten himmelsk fantastiskt underbara über nisse super utomerdentligt braaa!

Vilka har du jämfört me då? vad var skillnaden?

Permalänk

http://www.klipsch.com/images/productmedia/large/398_large.jp...

Kan inte rekomendera nått annat...

Helt suveränt ljud sys.

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Avstängd

men lol, fattar ni inte? det står mellan "de här" två!!!!!!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Faktum är att i de flesta tester så krossar Videologics Sirocco serie andra högtalarmärken.
www.3dsoundsurge.com
Satsa på Crossfire.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd

ok, då vet jag det

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Faktum är att i de flesta tester så krossar Videologics Sirocco serie andra högtalarmärken.
www.3dsoundsurge.com
Satsa på Crossfire.

Krossar och krossar, då har du missat Klipsch sortiment, vissa av Boston Acoustics produkter, Logitechs Z-560, Cambridges 510 m.fl. Med andra ord jävligt mycket!

Detsamma verkar gälla för dig Rambo eller så är du bara otroligt obstinat och naiv.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd

Har lyssnat på Klipsch högtalare för 10.000kr och blev inte ngt speciellt imponerad, de hade härligt bra liveljud men var inte tillräckligt neutrala.
Klipsch högtalare har åtskilliga gånger även visat sig klara vattenfalls testet hos Hifi & Musik ganska dåligt, med andra ord så har de varken subjektivt eller objektivt (mätning) låg distorsion.
Lådfärgning är av all ondo.

Från "Klipsch ProMedia v.2-400 vs Videologic Sirocco Crossfire"

http://www.3dsoundsurge.com/reviews/procross/provscross.html:

"ProMedia satellites offers a midrange reproduction that I would describe as somewhat colored and bright"

"After hours and hours of listening test its very clear to my ears that the Crossfires offer superior midrange reproduction, in fact its the most clear smooth midrange that I have heard on a multimedia system. "

" I found that the Crossfire sub delivers a much tighter (less boomy) bass which is generally preferential for music listening where as the ProMedia sub had a stronger ability to produce a room shaking (although somewhat boomy)"

"This is a result of the Crossfire’s overall cleaner sound (i.e. lower distortion) which becomes all the more apparent at louder volumes."

Visst, det kan finnas högtalare som slår Crossfire idag, det var ju ett tag sedan de släpptes. Men Crossfire verkar ändå vara ett mycket säkert köp.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]

Krossar och krossar, då har du missat Klipsch sortiment, vissa av Boston Acoustics produkter, Logitechs Z-560, Cambridges 510 m.fl. Med andra ord jävligt mycket!

Detsamma verkar gälla för dig Rambo eller så är du bara otroligt obstinat och naiv.

Jag vete sjutton om man missar så mycket med Z560 som du vurmar om.Jag blir väldigt negativ till en tillverkare som påstår 4*53W när själva högtalaren som ska ta hand om dom watten har denna märkning:

Citat:

15 Watts???!!! Where's my 53 Watts? I don't know about you, but if that amp is sending an actual 53-Watts to this thing (which I doubt), it'll blow pretty dang quick.

15W...:rolleyes:
Dom låter säkert bra,jag har inte fått glädjen att provlyssna dom men kritisera inte Videologic och blanda inte ihop dom med "vanliga" märken.Faktum är,oavsett om ni tycker om det eller ej dom spelar skjortan av det mesta i samma prisklass.Jag vågar till och med påstå att det ej går att plocka ihop "hemmastereo" som spelar lika välljudande för 4000:-.Högre ja men inte bättre,blanda inte ihop dom begreppen...

Jag står själv i valet och kvalet att köpa Pro,förmodligen i vinter någon gång.Prisklass ~10 000:-.Där pratar vi massor pengar men jag förväntar mig jäkligt mycket välljud också.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August

Jag vete sjutton om man missar så mycket med Z560 som du vurmar om.Jag blir väldigt negativ till en tillverkare som påstår 4*53W när själva högtalaren som ska ta hand om dom watten har denna märkning:
http://www.gamingin3d.com/reviews/z560/z560s06.jpg

15W...:rolleyes:
Dom låter säkert bra,jag har inte fått glädjen att provlyssna dom men kritisera inte Videologic och blanda inte ihop dom med "vanliga" märken.Faktum är,oavsett om ni tycker om det eller ej dom spelar skjortan av det mesta i samma prisklass.Jag vågar till och med påstå att det ej går att plocka ihop "hemmastereo" som spelar lika välljudande för 4000:-.Högre ja men inte bättre,blanda inte ihop dom begreppen...

Jag står själv i valet och kvalet att köpa Pro,förmodligen i vinter någon gång.Prisklass ~10 000:-.Där pratar vi massor pengar men jag förväntar mig jäkligt mycket välljud också.

Det är RMS-Watt som Logitech skriver, det brukar oftast bli väldigt mkt mer watt med RMS angivelser.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Ehh, högtalarna till Z-560 ser INTE ut så där!! Lovar!! De är satellithögtalare och det är inte de där.

Visa signatur

Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjodan
Ehh, högtalarna till Z-560 ser INTE ut så där!! Lovar!! De är satellithögtalare och det är inte de där.

Vad dillar du om? Det är ju en bid på membranet.
Och rms watt brukar inte bli högre det är pmpo watt som blir högre

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
El-nisse

sedan så spelar effekt en mycket liten roll, det är bara en skrytfaktor, finns 15W-högtalare som spelar högre(och bättre) än 400-500W-grejor

Visa signatur

Imagine a place where every horror comes to life Where every torture is real and time stands still "tar av mössan för dina någorlunda knepiga kunskaper iaf.. ;) och det är fan inte varje dag jag gör det, känn dig utvald eller något ;) :D" - nidas

Permalänk
Medlem

RMS är ett relativt "ärligt" sätt att visa watt på om man håller sig inom rimliga distorsionsmängder,det går att få en jäkla massa om man väljer visa W RMS 10%THD.Ska det bli mer äkta så bör inte om jag kommer ihåg rätt nu THD överstiga 1%.
Men som Bengan skriver,watt är ganska ointressant egentligen.Huvudsaken är att det låter bra om grejerna.
Det jag reagerar mot är när tillverkare väljer visa "oärliga" watt som säljargument...

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Avstängd

ok, nu har jag beställt videlogic sirocco Pro.
http://www.3dsoundsurge.com/reviews/SiroccoPro/images/Sirocco...

bara för att jävlas =P

Visa signatur