Permalänk

Nintendo 64?

Vart köper man en Nintendo 64 med handkontroll(er) hyffsat billigt fast med bra kvalitet?

Tacksam för svar

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

blocket / tradera.

bara att börja leta tror inte det säljs ny tillverkade längre. möjligen om du hittar nån japanska ny piratkopia på N64 som läser 64 kassetter.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Och loppmarknader också.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

http://www.retrospelbutiken.se/store/list.php?format=n64&kat=... , de enda problem som jag anser kan uppstå är att hitta handkontroller i bra skick.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt mkt på ebay. Har en riktigt stor samling N64 spel och 4 handkontroller var av två med rubblepack och förlängd sladd Marioa Kart 64 på 4 spelare är fortfarande en olsagbar partyklassiker.

EDIT: har köpt liknande kopior från Hong Kong och de har fungerat bra. Dom är inte lika sköna som originalet, men helt ok.
http://www.ebay.co.uk/itm/G305-Game-Controller-Joystick-Ninte...

Problemet med originalet är att själva styrspaken ofta är helt utsluten på dessa. Har letat som en tok efter ställen som säljer bara styrspaken så man kan byta ut, men det verkar inte finnas längre.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag har köpt mkt på ebay. Har en riktigt stor samling N64 spel och 4 handkontroller var av två med rubblepack och förlängd sladd Marioa Kart 64 på 4 spelare är fortfarande en olsagbar partyklassiker.

EDIT: har köpt liknande kopior från Hong Kong och de har fungerat bra. Dom är inte lika sköna som originalet, men helt ok.
http://www.ebay.co.uk/itm/G305-Game-Controller-Joystick-Ninte...

Problemet med originalet är att själva styrspaken ofta är helt utsluten på dessa. Har letat som en tok efter ställen som säljer bara styrspaken så man kan byta ut, men det verkar inte finnas längre.

NY styrspak till Nintendo 64 handkontroll

Permalänk
Medlem

Bra där!:) önskare du hade länkat de där för ett år sen men som sagt, de e svåra att få tag på. detta är ju bara en tillfällighet att dom finns ute på tradera

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar

Permalänk
Medlem

www.spelfyndet.se kanske har kontroller men nya är alltid svårt att få tag på.

Permalänk
Medlem

Problemet är sällan konsolerna i sig, har 3st och en bråkar pga kast mem-pack. Stör lite men används sällan dock.

Det stora problemet är styrspakarna som är kassa på de flesta handkontrollerna. Förut kunde man beställa nya spakar men de verkar ha försvunnit från Sverige. Men med lite tålamod kan du säkert hitta några på Ebay eller liknande.

Visa signatur

Skriver som alla andra: Citera för att få min uppmärksamhet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolaren:

Problemet är sällan konsolerna i sig, har 3st och en bråkar pga kast mem-pack. Stör lite men används sällan dock.

Det stora problemet är styrspakarna som är kassa på de flesta handkontrollerna. Förut kunde man beställa nya spakar men de verkar ha försvunnit från Sverige. Men med lite tålamod kan du säkert hitta några på Ebay eller liknande.

Har sätt div reparationsguider på dessa, till och med provat en själv, men det enda som hjälper i slutändan är att byta ut styrspaken. Verkar inte va nån brist på dessa på ebay iaf. Och det är ganska lätt att byta dom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har sätt div reparationsguider på dessa, till och med provat en själv, men det enda som hjälper i slutändan är att byta ut styrspaken. Verkar inte va nån brist på dessa på ebay iaf. Och det är ganska lätt att byta dom.

Det är ju det sköna med gamla konsoler, pinsamt enkelt att pilla i Och jo, Ebay har en del. Ska beställa ett 25pack med analog sticks tillsammans med några vänner tänkte jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en riktigt trevlig samling spel också Saknar bara Ogre Battle 64, verkar va svårt att få tag på för bra pris.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag föredrar dock NES över N64. Men förfest med Super Smash Bros är nog det bästa som finns

Brukar bli ganska hetsigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inte mycket till tips, men ... Jag såg en i ett hörn hos Myrorna vid Ropsten (Stockholm) idag. Vet inget om skick.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem

Hmm, N64... Tror jag har en liggande på mina föräldrars vind. Om de inte slängt den, det var trotts allt ett bra tag sedan jag flyttade. Minns inte ens vilka spel jag har förutom mariokart, golden eye och zelda.

Ytterligare en av alla konsoler som packats ner och inte sett dagens ljus på åratal

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Inte mycket till tips, men ... Jag såg en i ett hörn hos Myrorna vid Ropsten (Stockholm) idag. Vet inget om skick.

En handkontroll eller Ogre battle 64?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Hmm, N64... Tror jag har en liggande på mina föräldrars vind. Om de inte slängt den, det var trotts allt ett bra tag sedan jag flyttade. Minns inte ens vilka spel jag har förutom mariokart, golden eye och zelda.

Ytterligare en av alla konsoler som packats ner och inte sett dagens ljus på åratal

Min låg också på en vind, men för ett år sen så tog jag hem den igen och nu har den används rätt flitigt, har bland annad spelat om Ocarina Of Time igen, och Star Fox 64. De andra spelen jag har har jag dock inte haft så mkt glädje av längre..Mario Kart och Mario tennis är dock roligt när folk kommer över. Smash Brothers har jag inte till N64, dock till Wii, men det spelas inte mkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en riktigt trevlig samling spel också Saknar bara Ogre Battle 64, verkar va svårt att få tag på för bra pris.

Ebay ebay, sen att de kostar typ 1000kr för ett i bra skick är ju en annan sak. men de ska ju var förbannat bra verkar de som. jag har funderat på att importera de i många år nu men de blir aldrig av.

Permalänk
Medlem

Min låg också på en vind, men för ett år sen så tog jag hem den igen och nu har den används rätt flitigt, har bland annad spelat om Ocarina Of Time igen, och Star Fox 64. De andra spelen jag har har jag dock inte haft så mkt glädje av längre..Mario Kart och Mario tennis är dock roligt när folk kommer över. Smash Brothers har jag inte till N64, dock till Wii, men det spelas inte mkt.

Ahh.. Star Fox! Hade det inte själv men lånade det av en kompis. Det var riktigt bra. Zelda spelen (ocarina of time och mask grejen) har jag spelat om flera gånger då jag även har dem till GameCube. Någon collectors edition pryl jag fick tag på med 5-6 konverterade zelda spel.

Tror ärligt talat att mitt N64 kommer ligga kvar på den där vinden många år och sedan glömmas bort. Det kommer (tack och lov) så många nya bra spel att det inte känns vettigt att plocka fram det annat än för nostalgi.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

Letar med en ny styrspak till N64. Dock har jag haft två st pirat dosor. en racing dosa med hjul som var suverän till ridge racer och rush mm. även en annan dosa med mer runda tjockare hörn som låg väldigt fint i handen. Dessvärre fick den smaka klinkers för många år sedan

Sen så de där med att minnerskort inte funkar är bara öppna upp och dit med nytt batteri. lite surt när ens sparingar försvunnit men det går ju nöta fram igen då man vet hur man ska ta sig dit dvs.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Letar med en ny styrspak till N64.

http://www.videogamemuseum.com/2011/05/15/n64-joystick-repair...

Köpte 4st av dessa för några veckor sedan, helt underbara! Tänk bara om Nintendo kunde tillverkat sina kontroller såhär redan från början.
Inget mer bråk om vem som skall ha den bästa kontrollen, eller rättare sagt, den minst dåliga.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk

haha har 5st hemma

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:
Skrivet av menlivet:

http://www.retrospelbutiken.se/store/list.php?format=n64&kat=... , de enda problem som jag anser kan uppstå är att hitta handkontroller i bra skick.

Skrivet av Mor5ives:

www.spelfyndet.se kanske har kontroller men nya är alltid svårt att få tag på.

Fruktansvärt bra sidor allihopa.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Ska nog beställa ett par styrspakar. de andra knapparns brukar ju vara rätt så oförstörbara även om jag tror jag slitit ut ett Z och ett R

Visa signatur

I am Extrazz.