Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av kraft90:

Jag och 3 kompisar brukar spela tillsammans i en squad, och de räcker för att åstadkomma jävligt mycket i ens team, speciellt i rush. Så om man lirar ensam får man se till att joina en squad som verkar vettig så kan man va säker på att man har skojj.

Tyvärr är det ont om vettiga squads, speciellt i BC2, men jag tänker inte ge upp på BF3 för det. Man kanske får söka sig mot nån casual-klan eller vad man nu ska kalla det...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av pocke-boy:

ATC lär komma på battlelogen med tanke på att det finns till Bad Company 2

EDIT: Inbäddat i EAs egen sida alltså.

Hmmm, ATC...
Påminner lite grand om Commandern i BF2?

Fast Commander-konceptet var integrerat i spelet, med UAV, artilleriunderstöd etc.
Riktigt bra grejer!

Permalänk
Medlem

Hejsan krrjon,

Skrivet av krrjon:

Upplevde aldrig några problem i teamplay varken i BF1942, BF2 eller BF2142 det var riktigt bra teamplay där 99% av tiden. Man fick alltid ammo å medic å man blev återupplivad, i BC2 så skiter dom fullständigt i det så jag antar DICE/EA har lyckats med sitt "mål" att locka över så många cod-spelare som möjligt. Hoppas dom misslyckas med det till BF3 för alla BF-älskares skull tyvärr har inte alla polare som spelar eller är medlemmar i nån klan.

Jag håller med dig! Jag spelar BF2 lite då och då och även om man inte är med i något klan tycker jag att det uppstår spontant lagarbete. Klasserna i BF2, skadesystemet och det där med att man kastar hela mag gör att man är beroende av medspelare. Man klarar sig inte ensam, hälsan går ner av träffar (och regenereras inte upp), man blir av med sin ammunition ruskigt snabbt, man kan inte själv slå ut tanks.

Säga vad man säga vill om commandern men jag tycker att det ökar känslan av lagarbete att ha en commander som dirigerar sina grupper.
Jag tycker att BF2 är ett lysande spel, trots att det är "gammalt".
Jag tror oxå att om man undersöker vilka "gamla" spel som fortfarande är aktuella kommer BF2 att placera sig högt upp i den listan.
Släpptes det inte samtidigt med CoD2? Hur många kör CoD2 multiplayer nu för tiden?

Kollar man på videos ifrån BC2 ser man att det nästa uteslutande går ut på att skjuta så många motståndare som möjligt. Det är inte så många som markerar ("spottar") motståndare.

Jag är rädd att Dice är på väg att begå två misstag med BF3
1. De har antagit att lagspelet i BC2 duger, dvs de har inte gjort några större förändringar. Alla kan spela samma klass utan att det påverkar spelet alltför mycket. (prova det i BF2...)
- Poängsystenmet ser ut att bli fokuserat runt att döda motståndare, killstreaks och sånt trams. (en fundering: varför finns inte "flagstreaks"? Hur mycket närmare en seger för man inte sitt lag om man får får en "flagstreak" på 5 flaggor?, jämfört med en killstreak på 5?). Alltså minimalt med poäng för de som spelar stödjande klasser. Alla skall skjuta, eller ännu hellre "kniva" sina motståndare (i en shooter?)

2. Jag tror att EA har bestämt server-systemet för BF3 och att det är därför det inte finns möjligheter att köra egna servrar. På så vis kan ju EA bestämma när det är dags för alla att sluta spela BF3 (när BF4 släpps?). Jag tror att Dice skulle vinna på att gå över till Valve och Steam. Det är min uppfattning att en av orsakerna till att MW2 är så populärt är antalet servrar

Permalänk
Medlem

Thomas, jag förstår dina farhågor, och håller till viss del med dig. Hur lagspelet kommer bli får vi nog se när spelet släpps. Mitt hopp ligger i att DICE faktiskt verkade lyssna på oss Alpha-testare, och då kanske de lyssnar på communityn sen också.

Om jag ska vara ärlig så tror jag att DICE dumpade commandern av samma anledning som jag slutade spela bf2.
Commander-spam har varit ett stort problem på alla public-servrar jag spelat på, och majoriteten av spelarna spelar bara på public.
Detta i kombination med att clan-scenen körde som mest 8vs8, utan fordon och utan unlocks, iallafall på den tiden jag intresserade mig för clanspel, tror jag helt enkelt gjorde att DICE såg commander som en rolig idé som aldrig riktigt fungerade i de lägen DICE hade trott att den skulle glänsa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta är gammalt men de kom nyss upp på facebook iallafall http://www.youtube.com/watch?v=cdLBqlnIsGk&feature=related. Lite PC gameplay ur Alphan för er som inte har spelat det.

Permalänk
Skrivet av Sgt. Stinger:

Thomas, jag förstår dina farhågor, och håller till viss del med dig. Hur lagspelet kommer bli får vi nog se när spelet släpps. Mitt hopp ligger i att DICE faktiskt verkade lyssna på oss Alpha-testare, och då kanske de lyssnar på communityn sen också.

Om jag ska vara ärlig så tror jag att DICE dumpade commandern av samma anledning som jag slutade spela bf2.
Commander-spam har varit ett stort problem på alla public-servrar jag spelat på, och majoriteten av spelarna spelar bara på public.
Detta i kombination med att clan-scenen körde som mest 8vs8, utan fordon och utan unlocks, iallafall på den tiden jag intresserade mig för clanspel, tror jag helt enkelt gjorde att DICE såg commander som en rolig idé som aldrig riktigt fungerade i de lägen DICE hade trott att den skulle glänsa.

Skickades från m.sweclockers.com

8on8, med fordon och commander.
5on5 inf only, utan commander.
4on4 med samma som ovan spelades även ibland.
Inga unlocks alls.

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av snejbelsax:

8on8, med fordon och commander.
5on5 inf only, utan commander.
4on4 med samma som ovan spelades även ibland.
Inga unlocks alls.

Låter extremt tråkigt att köra in en clan. Får ju inget kul.

Men hoppas det inte är lika segt att få vapen i BF 3 som i 2:an:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ang. teamplay i BF.
Problemet med dålig teamplay i BFBC2 är att det inte finns Commo Rose, man ser ju inte var alla tar vägen t.ex. I BF 2 eller i PR brukade jag vara squadleader och kunde då tala om var vi skulle mötas upp eller attackera osv. Dom som inte lydde order kickades ur squaden.

War is hell!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av chm:

Ja ammo och medic får du, det ger ju poäng. Men det är inte riktigt bara det jag anser är teamplay dock. Finns mycket mer när det kommer till teamplay. Men håller med om att det var väldigt mycket bra teamplay också. Typ 900% mer än vad du kan uppleva i public när du spelar cod.

Jag är splittrad i frågan när det gäller en invasion av cod spelare till BF serien. Negativa är ju helt klart att dom kommer förmodligen spela på samma sätt som i cod. Arcade ftw... Vilket jag absolut inte vill se i BF3. Men samtidigt vill jag att det ska gå bra för DICE, så dom kan göra ännu bättre BF spel i framtiden.

Du behöver inte vara orolig direkt. Rush mode kommer att dra sin publik, Conquest mode sin publik. Är övertygad att även serverägarna kommer att uppmuntra teamplay i BF anda.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av snejbelsax:

8on8, med fordon och commander.
5on5 inf only, utan commander.
4on4 med samma som ovan spelades även ibland.
Inga unlocks alls.

Och det är summa summarum av allt klanspelandet? Kom igen, det finns gott om ladders där man lirade 32vs32. Där kan man verkligen säga att commander kom till sin rätt, h-vete vilken samordning. Där krävdes det radiodisciplin kan jag lova med 9 aktiva squadleaders. QRF Teams via bilar eller helikopter. Tank & inf co-op's med direkt TS whisper länk, mechanized infantry med understöd av APC. Det var glädjen med BF2, det tillät att man gjorde så mycket av det systemet eftersom det inte var låst.

Skrivet av Broken-arrow:

Låter extremt tråkigt att köra in en clan. Får ju inget kul.

Men hoppas det inte är lika segt att få vapen i BF 3 som i 2:an:)

*skratt* Det handlar inte om weapon unlocks, BF2 och BF3 (om det är en sann uppföljare vilket jag börjar tvivla på) handlar om hur du strategiskt och taktiskt nyttjar det du har. Det spelar ingen roll om någon har ett super vapen om han blir flankad eller om en squad samarbetar mot honom.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

HAHAHA! Bästaste! Fick mig ett jävla gott skratt

riktigt jävla rolig ^^

De som betatestar hoss dice , de får väl spela på alla maps?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Och det är summa summarum av allt klanspelandet? Kom igen, det finns gott om ladders där man lira 32vs32

Nu finns det ja. I mer än ett år efter release letade jag ladders med de egenskaper du pratar om, men det fanns inte. "Omöjligt" fick jag höra om och om igen, "det går inte att ha en så stor clan."
Då föreslog jag att varje squad var en clan och att en commander skulle kunna recruita squads, men även där fick jag höra "det går inte". Då gav jag upp och gick vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Och det är summa summarum av allt klanspelandet? Kom igen, det finns gott om ladders där man lirade 32vs32. Där kan man verkligen säga att commander kom till sin rätt, h-vete vilken samordning. Där krävdes det radiodisciplin kan jag lova med 9 aktiva squadleaders. QRF Teams via bilar eller helikopter. Tank & inf co-op's med direkt TS whisper länk, mechanized infantry med understöd av APC. Det var glädjen med BF2, det tillät att man gjorde så mycket av det systemet eftersom det inte var låst.

*skratt* Det handlar inte om weapon unlocks, BF2 och BF3 (om det är en sann uppföljare vilket jag börjar tvivla på) handlar om hur du strategiskt och taktiskt nyttjar det du har. Det spelar ingen roll om någon har ett super vapen om han blir flankad eller om en squad samarbetar mot honom.

mjo men gillar andra och tredje vapnen mer än första:) sniper trean var ju grym Vist, men har tyvärr missat hela team grejen i BF 2. Så det blir som cod fast trögare.

Har absolut inget emot teamplay (Dock är det få gånger det funkar). Vet en math där en körde helikopter och jag sköt (där var det samarbete, behövdes inte säga något häller):)

Gå med i en squad så klart om det fanns någon (ofta blev det mer ensamspel än team). sa befälhavaren anfall denna flaga gjorde jag det och vart är resten av teamet? jo, på andra sidan av kartan

Kul att ni har bra efterenheter av BF 2. Jag har få bra stunder i det spelet.

Kan ju visa att jag kommit en bit in i spelet http://www.bf2stats.net/player/191281019/

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Och det är summa summarum av allt klanspelandet? Kom igen, det finns gott om ladders där man lirade 32vs32. Där kan man verkligen säga att commander kom till sin rätt, h-vete vilken samordning. Där krävdes det radiodisciplin kan jag lova med 9 aktiva squadleaders. QRF Teams via bilar eller helikopter. Tank & inf co-op's med direkt TS whisper länk, mechanized infantry med understöd av APC. Det var glädjen med BF2, det tillät att man gjorde så mycket av det systemet eftersom det inte var låst.

*skratt* Det handlar inte om weapon unlocks, BF2 och BF3 (om det är en sann uppföljare vilket jag börjar tvivla på) handlar om hur du strategiskt och taktiskt nyttjar det du har. Det spelar ingen roll om någon har ett super vapen om han blir flankad eller om en squad samarbetar mot honom.

Ja, han summerade det "seriösa" klanspelandet ganska bra där, 8on8, 5on5 och 4on4. karkant fbf inf

Permalänk
Skrivet av Sgt. Stinger:

Nu finns det ja. I mer än ett år efter release letade jag ladders med de egenskaper du pratar om, men det fanns inte. "Omöjligt" fick jag höra om och om igen, "det går inte att ha en så stor clan."
Då föreslog jag att varje squad var en clan och att en commander skulle kunna recruita squads, men även där fick jag höra "det går inte". Då gav jag upp och gick vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Ingenting är omöjligt, däremot förstår jag att man tappar motivation när man hör det om och om igen. ´Synd faktiskt, det som är det svåra med 32vs32 är att 1 tid ska passa 64 personer, jag kan tänka mig att det är också svårt att få in seriöst i det. ( Dreamhack events, sponsorer som gynnar individuella spelaren medmera ).

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan krrjon,

Jag håller med dig! Jag spelar BF2 lite då och då och även om man inte är med i något klan tycker jag att det uppstår spontant lagarbete. Klasserna i BF2, skadesystemet och det där med att man kastar hela mag gör att man är beroende av medspelare. Man klarar sig inte ensam, hälsan går ner av träffar (och regenereras inte upp), man blir av med sin ammunition ruskigt snabbt, man kan inte själv slå ut tanks.

Säga vad man säga vill om commandern men jag tycker att det ökar känslan av lagarbete att ha en commander som dirigerar sina grupper.
Jag tycker att BF2 är ett lysande spel, trots att det är "gammalt".
Jag tror oxå att om man undersöker vilka "gamla" spel som fortfarande är aktuella kommer BF2 att placera sig högt upp i den listan.
Släpptes det inte samtidigt med CoD2? Hur många kör CoD2 multiplayer nu för tiden?

Kollar man på videos ifrån BC2 ser man att det nästa uteslutande går ut på att skjuta så många motståndare som möjligt. Det är inte så många som markerar ("spottar") motståndare.

Jag är rädd att Dice är på väg att begå två misstag med BF3
1. De har antagit att lagspelet i BC2 duger, dvs de har inte gjort några större förändringar. Alla kan spela samma klass utan att det påverkar spelet alltför mycket. (prova det i BF2...)
- Poängsystenmet ser ut att bli fokuserat runt att döda motståndare, killstreaks och sånt trams. (en fundering: varför finns inte "flagstreaks"? Hur mycket närmare en seger för man inte sitt lag om man får får en "flagstreak" på 5 flaggor?, jämfört med en killstreak på 5?). Alltså minimalt med poäng för de som spelar stödjande klasser. Alla skall skjuta, eller ännu hellre "kniva" sina motståndare (i en shooter?)

2. Jag tror att EA har bestämt server-systemet för BF3 och att det är därför det inte finns möjligheter att köra egna servrar. På så vis kan ju EA bestämma när det är dags för alla att sluta spela BF3 (när BF4 släpps?). Jag tror att Dice skulle vinna på att gå över till Valve och Steam. Det är min uppfattning att en av orsakerna till att MW2 är så populärt är antalet servrar

Det finns inga killstreaks (utom du dödar 3 pers snabbt så får du liten poäng bonus), du får massa poäng av att skydda/förstöra objectives /cappa baser. Det finns ingen CTF i bf så därför ingen flagstreaks, sen om du menar olika baser så är det för långt och det tar för lång tid och cappa de olika baserna för att få streak (men om du tex tar 5 baser under en runda får du award som bidrar med mer poäng)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Någon som minns den underbara tillfredställelsen av att fästa alla sina c4 på en bil och gasa rätt emot en tank, hoppa ur, detonera, spränga skiten ur tanken och själv överleva? Det var underbara tider det
Edit: Att jag menar BF2 bör kanske tilläggas ^^

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Ingenting är omöjligt, däremot förstår jag att man tappar motivation när man hör det om och om igen. ´Synd faktiskt, det som är det svåra med 32vs32 är att 1 tid ska passa 64 personer, jag kan tänka mig att det är också svårt att få in seriöst i det. ( Dreamhack events, sponsorer som gynnar individuella spelaren medmera ).

Självklart är inget omöjligt, men orken måste finnas där, det gjorde den inte då.

Tidsproblem går ju att lösa med hjälp av att sätta en veckodag då matcherna alltid är, och att man ska se till att inte vara uppbokad den veckodan om man är med i ligan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Någon som minns den underbara tillfredställelsen av att fästa alla sina c4 på en bil och gasa rätt emot en tank, hoppa ur, detonera, spränga skiten ur tanken och själv överleva? Det var underbara tider det
Edit: Att jag menar BF2 bör kanske tilläggas ^^

man behöver ju inte ens detonera saken..så länge det går fort nog in så exploderade det iaf

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

man behöver ju inte ens detonera saken..så länge det går fort nog in så exploderade det iaf

True that

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Spelade BF1942 fruktansvärt mycket, likväl klan som public. Hoppade över/missade generationen BF2. Spelat BC2, och det är ljusår från en fullträff men tog det för vad det var och det har gett mig någr.... Vet ni vad, skitsamma, vi gör en liknelse istället.

BF1942 var den där bruden som var första kärleken. Satt sina avtryck, många fina minnen. Den man aldrig riktigt kommer glömma. BC2 var en högst medioker (om man kan uttrycka sig så) tjej man träffade på en fika någon gång sådär, socialt och trevligt liksom, men inte så mycket mer än så. Nu vet jag inte vilken typ av tjej BF2 skulle varit för egen del men förhoppningsvis är BF3 den där pangbruden (med utstrålning som en gudinna) som dyker upp vid din dörr, helt oinbjuden, säger "Hej", kliver på.. och sen är världen aldrig nånsin densamma.

Ouch, på förhoppningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Spelade BF1942 fruktansvärt mycket, likväl klan som public. Hoppade över/missade generationen BF2. Spelat BC2, och det är ljusår från en fullträff men tog det för vad det var och det har gett mig någr.... Vet ni vad, skitsamma, vi gör en liknelse istället.

BF1942 var den där bruden som var första kärleken. Satt sina avtryck, många fina minnen. Den man aldrig riktigt kommer glömma. BC2 var en högst medioker (om man kan uttrycka sig så) tjej man träffade på en fika någon gång sådär, socialt och trevligt liksom, men inte så mycket mer än så. Nu vet jag inte vilken typ av tjej BF2 skulle varit för egen del men förhoppningsvis är BF3 den där pangbruden (med utstrålning som en gudinna) som dyker upp vid din dörr, helt oinbjuden, säger "Hej", kliver på.. och sen är världen aldrig nånsin densamma.

Ouch, på förhoppningar.

forever alooone, haha

BF2 var grymt skönt spel! jag spelade dock inte 1942 så kan ej jämföra de 2!

Permalänk
Skrivet av Lan:

Och det är summa summarum av allt klanspelandet? Kom igen, det finns gott om ladders där man lirade 32vs32. Där kan man verkligen säga att commander kom till sin rätt, h-vete vilken samordning. Där krävdes det radiodisciplin kan jag lova med 9 aktiva squadleaders. QRF Teams via bilar eller helikopter. Tank & inf co-op's med direkt TS whisper länk, mechanized infantry med understöd av APC. Det var glädjen med BF2, det tillät att man gjorde så mycket av det systemet eftersom det inte var låst.

Skrivet av Lewander:

Ja, han summerade det "seriösa" klanspelandet ganska bra där, 8on8, 5on5 och 4on4. karkant fbf inf

Tack lewander Jag beskrev det seriösa klanspelet inom bf2.
Självklart har jag även lirat bigwars, och det är sjukt kul. Men det är inte något man kan göra varje dag...

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Skrivet av Sgt. Stinger:

Självklart är inget omöjligt, men orken måste finnas där, det gjorde den inte då.

Tidsproblem går ju att lösa med hjälp av att sätta en veckodag då matcherna alltid är, och att man ska se till att inte vara uppbokad den veckodan om man är med i ligan.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle ju kanske bli lite svårt för exempelvis mig som jobbar treskift

EDIT1: Jag skulle tycka att det var jävligt roligt dock att spela strategiskt och med ett lag fullt av teamplayers. Just nu spelar jag bara med några polare oftast. Vi försöker att se till att hamna i samma squad, men det är inte alltid det ens går att hamna på samma lag

EDIT2: Om något är på g kanske jag skulle vara intresserad av att spela spelet på det viset. Men jag jobbar som sagt treskift

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

man får väl göra som i andra sporter och ha inhoppare

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Någon som minns den underbara tillfredställelsen av att fästa alla sina c4 på en bil och gasa rätt emot en tank, hoppa ur, detonera, spränga skiten ur tanken och själv överleva? Det var underbara tider det
Edit: Att jag menar BF2 bör kanske tilläggas ^^

Detta gör jag ganska friskt i BFBC2, flanka en tank från sidan. INF har svårt att träffa en, samt tank hinner inte reagera på faran.
DÖDLIGT är minst sagt vad det är, resulterar dock oftast i att man blir dödad av en INF som står i närheten, men klart värt för laget ändå.

OBS!!! Tänk på vars du placerar C4 så den detonerar med stor kraft samt inte är för lätt å träffa med vanliga kulor
Jag sätter 1-2st bak (gärna hjulhusen) å 4st i fronten långt ner.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

man får väl göra som i andra sporter och ha inhoppare

Hahaha "bänknötare sökes"

Visa signatur

Skärm: Benq XL2410T Chassi: CoolerMaster Sniper Black Edition Moderkort: Asus P8P67 Deluxe Processor: i7 2600k Grafikkort: Asus Gefore GTX 580 Nätaggregat: Corsair HX 1000W Minne: Corsair 8GB CL9 1866Mhz Vengeance Blue SSD: Kingston HyperX 120GB HDD Western Digital Caviar Black 1Tb Processor kylning: Corsair Hydro H80 Mus: Logitech G400 Tangentbord: Logitech G110

Permalänk
Medlem

Fast bänknötare behöver man ju inte ha, man kan t.ex låta de nyaste i klanen spela varannan match...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av chm:

Hahaha "bänknötare sökes"

Ganska mycket off topic men det finns system för sådant också, dvs, om du ställer upp under en hel match som standby så får du en viss poäng som du sedan kan använda när du vet om att du har tid och kan spela. Ställer man upp på praccs så får man en viss poäng, ställer man upp på match spenderar man poäng och kommer du inte fastän du sagt att du gör det så missar du poäng. Speciellt om du inte sagt till innan deadline. Vidare så behöver man ca 25-30% reserver för oförutsedda händelser (trassel med hårdvara, IRL problem etc). Så är det en match med 32 spelare behöver du egentligen ha ca 40 uppskrivna eftersom man vet att utav de första 32 så kommer 3-4 få problem innan start. Sedan kan det bli problem under matchen.

ONT:

Citat:

Vehicle specializations

  • Secondary machine gun

  • Secondary heavy machine gun

  • Canister shells

  • Guided shells

  • Zoom optics

  • Thermal optics

  • IR smoke

  • Reactive armor

  • Maintenance

  • Belt speed

  • Thermal camouflage

  • Auto loader

  • Proximity scan

  • CITV station

  • Anti-tank guided missile launcher

  • Kinetic energy penetration shells

  • Guided rockets

  • Air radar

  • Heatseekers

  • Laser painter

  • TV missile

  • IR flares

  • Extinguisher

  • ECM radar jammer

  • Rocket guidance system

  • Below radar

  • Guided missile

  • Beam scanning

http://bf3blog.com/2011/08/complete-list-of-battlefield-3-vehicles/

Finns en del frågetecken där, som vad beam scanning är för något. Vad gör "maintenance" tro?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Ganska mycket off topic men det finns system för sådant också, dvs, om du ställer upp under en hel match som standby så får du en viss poäng som du sedan kan använda när du vet om att du har tid och kan spela. Ställer man upp på praccs så får man en viss poäng, ställer man upp på match spenderar man poäng och kommer du inte fastän du sagt att du gör det så missar du poäng. Speciellt om du inte sagt till innan deadline. Vidare så behöver man ca 25-30% reserver för oförutsedda händelser (trassel med hårdvara, IRL problem etc). Så är det en match med 32 spelare behöver du egentligen ha ca 40 uppskrivna eftersom man vet att utav de första 32 så kommer 3-4 få problem innan start. Sedan kan det bli problem under matchen.

ONT:

http://bf3blog.com/2011/08/complete-list-of-battlefield-3-vehicles/

Finns en del frågetecken där, som vad beam scanning är för något. Vad gör "maintenance" tro?

maintenance är nog att fordonet reparerar sig självt efter en viss tid.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|