Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk

Senaste nytt om Betan:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110916/battlefield-3-beta...

EDIT:
Märkte detta 3 sidor bak nyss, missade det totalt. Behåller dock länken om fler folk undrar om Betan
Sorry!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

hoppas verkligen att folk inte rushar flyg och helis/tanks, i bf2 va det alltid en bunt med ca 5-6 pers som campar flygen ^^

Det är därför DICE har lagt till så man kan spawna direkt i sitt egna lags fordon.

EDIT: Så länge de är oanvända och därmed står på sin spawnpunkt.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Inget fel med hitboxen i bf2, du är inte möjligen cod skadad?

Sprang man i BF2 följde ju hitboxen efter i gummiband?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Det är därför DICE har lagt till så man kan spawna direkt i sitt egna lags fordon.

EDIT: Så länge de är oanvända och därmed står på sin spawnpunkt.

även om det inte är någon squad member i fordonet? (så alla fordon har sin egna spawnpunkt?)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

^svar ja

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem

Men då kan jag sno fiendens fordon med? Hoppas det är blockat. Annars anser jag det som en bugg eller fusk.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Men då kan jag sno fiendens fordon med? Hoppas det är blockat. Annars anser jag det som en bugg eller fusk.

Nej bara egna fordon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

inte via spawn,men kanske om du masar din soldat över till fiendens bas och hijackar den.i Någon som vet om man kan hijacka andras fordon?

Kommentar till borttaget inlägg borttagen.
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Nej bara egna fordon.

Tänkte väll det:) Men hur i skotton ska man hinna först till fordonet? Jag menar som jag brukar göra i BF 2 så springer man fram till fordonet och hoppar in. Känns lite jobbigt om man vill ha tag i ett fordon när man rycker fram (vet om man flyttar lite på fordonet, att det inte går att spawna i det).

Men får se hur det funkar:)

Skrivet av KRQKAN:

my hero <3 ;);)

inte via spawn,men kanske om du masar din soldat över till fiendens bas och hijackar den.i Någon som vet om man kan hijacka andras fordon?

MMM:) de hoppas jag man kan göra:) dock blir det jobbit om man förstör fiendens fordon och den kommer upp igen och det sitter 5 pers i den Bara för dom har ställt sig i kö, istället för att göra nytta.

Kommer säker regler emot detta och man blir kickad om man väntar för länge

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem

Ville bara påminna alla om att idag är det den 16:e, dvs dagen som "operation guillotine" lovade att något "nytt" skulle släppas!!

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

klart som sjutton det går att ta fiendernas fordon..har ni aldrig spelat bf elr? alla fordon kan köras av alla, så ja du kan springa över till fiendebasen o sno deras flyg/heli/tank osv osv..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Vi får väl se, men om folk väntar med att spawna tills fordon kommer kan de ju bli idle-kickade kan jag tänka mig...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Vi får väl se, men om folk väntar med att spawna tills fordon kommer kan de ju bli idle-kickade kan jag tänka mig...

Borde vara så ja:) annars rätt komiskt att man kan stå och meja ner tank efter tank är typ rullans på 5 pers per tank:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

eller så kanske det är auto spawn efter xantal sec

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett onödigt otrevligt inlägg.

Permalänk
Medlem

Vår/min server kommer att vara en 24 slottare med TDM och hardcore !!

möjligtvis blir det en SQDM emellanåt med. Vi får se lite, men hardcore kommer det att vara hela tiden. Gillar inte dessa hjälpmedel som finns i normal läget.

Sedan kommer den att modereras rätt så hårt tror jag, sniper limit kommer att bli 1 kanske 2 per lag MAX.

Det är lite svårt att uttala sig eftersom man inte vet riktigt hur klasserna är balanserade mot varandra.

Om man kollar alphan så var det ingen fara med snipers, för de var så underlägsna då man fick bli skjuten med nästan 4 skott innan man ramlade ihop.

Men det är ju ändrat enligt dice, men vi får se hur det blir i betan istället.

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk

hardcore är handikapp för spelare som bara träffar 1 av 3 skott

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

Haha, det e ju handikapp att spela med minimap och spotting

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

så kan man ju se det oxå om man är negativt inställd på livet:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

"Softcore is to hardcore for hardcore-players." ^^

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Angående betan.

Skrivet av Njetski:

Undrar om dom snart släpperbdemon istället för betal? Tiden går ju! Snart är vi i okt.

Jag är nog lite mer trögtänkt än genomsnittet i forat...
Men har jag förstått att betan kommer att bli publik?
Dvs vem som helst som anmäler sig (någonstans) får fri tillgång till den?
Eller är det jag som misstolkat något?

Om den är öppen, var i så fall anmäler man sig?

Några frågor som antagligen har enkla svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Angående betan.

Jag är nog lite mer trögtänkt än genomsnittet i forat...
Men har jag förstått att betan kommer att bli publik?
Dvs vem som helst som anmäler sig (någonstans) får fri tillgång till den?
Eller är det jag som misstolkat något?

Om den är öppen, var i så fall anmäler man sig?

Några frågor som antagligen har enkla svar!

Den kommer vara öppen för alla. Jag gissar på att man får en nyckel via hotmail och sen får man ladda ner betan via Origin. Men vi med MoH LE får tillgång till betan 48 timmar innan alla andra. Detsamma gäller dom som förbokat via Origin.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Den kommer vara öppen för alla. Jag gissar på att man får en nyckel via hotmail och sen får man ladda ner betan via Origin. Men vi med MoH LE får tillgång till betan 48 timmar innan alla andra. Detsamma gäller dom som förbokat via Origin.

hmm..om den är öppen så ligger den väl ute utan nyckel kan väl tyckas..som ett demo dvs..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Ville bara påminna alla om att idag är det den 16:e, dvs dagen som "operation guillotine" lovade att något "nytt" skulle släppas!!

Antar att det kommer bli en ny trailer och man kan ju hoppas på lite info om betan ;D

Visa signatur

| i7 2600k | H60 | ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | 2x4 GB DDR3 @ 1600 MHz | 2x Asus 6870 1GB OC | Corsair 750W AX | OCZ SSD Agility 3 120GB | 1TB Western Digital Caviar Green | Win7 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

hmm..om den är öppen så ligger den väl ute utan nyckel kan väl tyckas..som ett demo dvs..

Inte om man har 48 timmars försprång iaf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Inte om man har 48 timmars försprång iaf

nej självklart inte, men då har du ju oxå reggat dig nånstans typ elr beställt spelet genom origin så dom vet vilka som ska ha nycklar till den delen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

nej självklart inte, men då har du ju oxå reggat dig nånstans typ elr beställt spelet genom origin så dom vet vilka som ska ha nycklar till den delen.

Precis. Men alla andra kommer antingen också få nycklar, eller så kommer dom släppa betan på Origin som ett demo ungefär.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vart bör man boka spelet? Dustin får ju inte in det för ens 4 nov...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1034476-vart...

kolla igenom den tråden kanske du hittar nått.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Kanske kan du köra betan tills den 4:e Nov?