[EVE] Swedish Aerospace Inc svarar på dina frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zweibach:

Rekryterar ni transportörer?

Började spela EVE med syftet att bli Black-Ops pilot men hamnade lite på villovägar och började träna för diverse typer av transportskepp. Ett par timmar ifrån Caldaris Freighter om jag nu inte minns fel.

Vi i SAE är väldigt stolta över vår logistiska förmåga, att kunna omlokalisera med kort varsel är en enorm styrka för ett företag/allians som verkar från lowsec till djupt in i 0.0. De som gör detta möjligt är våra hjältar som jobbar i det tysta och vi skulle inte tacka nej till någon som kan hjälpa till inom det området.

Sen, beroende på vad du kan utöver att flyga Freghters, kan det förväntas att man fyller andra roller då vi inte alltid transporterar saker. Du behöver komma i kontakt med en rekryterare för att bättre få en bild av vad som förväntas av dig och där du kan berätta vad dina framtida mål är. Har du långt till Jump Freighters eller Carriers tex (som drar ett tungt lass i vår logistik)? Inget som du behöver besvara här, men det kan vara bra om du funderar på sådana frågor inför ett samtal med en av våra rekryterare.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Medlem

Tjo!

Jag är intresserad av ert företag!

Rekryterar ni fortfarande?

Skulle vilja veta vart man lämnar in sin ansökan! Såg inget rekryteringsforum på SAE's hemsida och ingen rekryterare var online nu när jag loggade in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godisman:

Tjo!

Jag är intresserad av ert företag!

Rekryterar ni fortfarande?

Skulle vilja veta vart man lämnar in sin ansökan! Såg inget rekryteringsforum på SAE's hemsida och ingen rekryterare var online nu när jag loggade in.

Vi söker alltid folk. Kika på vår info-tab så kan du där klicka på "apply to join". Har våra rekryterare tid så söker dig upp dig när de ser ansökan, men det är bråda tider för dem så säkrast är ändå att försöka hogga en så fort man ser en online. Att skicka in en ansökan är ingen garanti för att man kommer in, men det går betydligt fortare om en ansökan är på plats innan man pratar med någon ansvarig i bolaget om att få ansluta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av van Uber:

Vi söker alltid folk. Kika på vår info-tab så kan du där klicka på "apply to join". Har våra rekryterare tid så söker dig upp dig när de ser ansökan, men det är bråda tider för dem så säkrast är ändå att försöka hogga en så fort man ser en online. Att skicka in en ansökan är ingen garanti för att man kommer in, men det går betydligt fortare om en ansökan är på plats innan man pratar med någon ansvarig i bolaget om att få ansluta.

Va gött!

Ville bara försäkra mig om det rätt tillvägagångssättet.

Vissa skulle bli förnärmade om en random snubbe ansökte genom spelet utan att först ha skrivit en 2 mils ansökan på något forum motsv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godisman:

Va gött!

Ville bara försäkra mig om det rätt tillvägagångssättet.

Vissa skulle bli förnärmade om en random snubbe ansökte genom spelet utan att först ha skrivit en 2 mils ansökan på något forum motsv.

Nej, det lämnar jag med varm hand till våra stackrs rekryterare att granska

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett riktigt trevligt och seriöst corp
Kommer nog in med en ansökan om att joina nästa vecka.

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Har börjat spela igen, trial, får hoppas intresset håller i sig!

Permalänk

Lever detta fortfarande? Var med er för drygt ett år sedan och funderar på att börja med EVE igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Lever detta fortfarande? Var med er för drygt ett år sedan och funderar på att börja med EVE igen.

Jag skulle undvika det. "Eve" som vi känner det är döende, utvecklaren har bestämt sig för att ersätta sandlådan med maxitransaktioner så om du inte har väldigt mycket pengar (eller extremt mycket tid) att avsätta till eve varje månad så kommer du snart bli hopplöst förbisprungen av folk med guld-ammo och guld-skepp.

http://massively.joystiq.com/2011/06/25/eve-online-controvers...

R.I.P EVE

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Oj.. fan va tråkigt hoppas CCP gör nånting åt detta när de ser alla protester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Vi är kvar och du är alltid välkommen tillbaka. Men om du tvekar att börja igen så avvakta resultatet av skitstormen som pågår nu i sommar hos CCP. Det är onekligen intressanta tider. I Augusti så borde vi veta.

Visa signatur

Permalänk

Har börjat med Perpetuum precis, väldigt likt EVE men ändå väldigt annorlunda. Riktigt bra spel faktiskt, så om ni ogillar det som CCP håller på med så kolla in det! http://www.perpetuum-online.com/

Permalänk
Medlem

Jag reggade nyss ett trial konto med 30 dagar och undrar om spelet är svårt att lära sig. Och hur lång tid tar det innan man blir bra på det?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk

Om du har lirat EVE innan går det snabbt att komma in i. Kan vara lite svårare om man aldrig lirat EVE innan. Själv har jag spelat i 5 dagar och känner mig rätt så bekväm med det jag gör än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Om du har lirat EVE innan går det snabbt att komma in i. Kan vara lite svårare om man aldrig lirat EVE innan. Själv har jag spelat i 5 dagar och känner mig rätt så bekväm med det jag gör än så länge.

Vilket är bäst, Military, Industry, Business eller Exploration?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Jag reggade nyss ett trial konto med 30 dagar och undrar om spelet är svårt att lära sig. Och hur lång tid tar det innan man blir bra på det?

Skrivet av runicgol:

Vilket är bäst, Military, Industry, Business eller Exploration?

Vad tycker du verkar roligt? Det finns ingen direkt kategori som är mer överlägsen en annan i EVE, men gör man något väldigt väl så har det en tendens att bli väldigt lönsamt. PvP är inte något man som enskild individ tjänar några stora pengar på, men det är IMO det roligaste som finns i EVE.

Visa signatur

Permalänk

Har ju spelat förut, men aldrig riktigt kommit igång (om vi använder den fina bilden som van Uber har försett oss med) Är väl vid överhänget typ. Men det känns som om en Corp skulle kunna stötta en del... Får ta och aktivera igen, och applya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av van Uber:

http://people.su.se/~fengs/EVE/Pics/Various/LearningCurve.jpg

Vad tycker du verkar roligt? Det finns ingen direkt kategori som är mer överlägsen en annan i EVE, men gör man något väldigt väl så har det en tendens att bli väldigt lönsamt. PvP är inte något man som enskild individ tjänar några stora pengar på, men det är IMO det roligaste som finns i EVE.

Börjat förstå grunderna och undrar vilket är det snabbaste sättet att tjäna in pengar på?

Visa signatur

Permalänk

Jag är snart redo att köra en Nyx, om jag joinar bjuder ni på en eller?

Edit: Behöver bara dra "Fighters" från 4 till 5 så jag kan knöka in Fighter Bombers

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Swedish Aerospace Inc öppnar åter igen dörrarna för nya rekryter.
Ansök nu.

Permalänk
Medlem

Första posten uppdaterad med ny relevant information.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej!

Ni bör överväga att byta ut bänken uppe i Graderad II:s fågelskådartorn i Covryn, den börjar bli sliten!
(free bump)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oernfan:

Hej!

Ni bör överväga att byta ut bänken uppe i Graderad II:s fågelskådartorn i Covryn, den börjar bli sliten!
(free bump)

Tack,

Ska vidarebefodra det.

Visa signatur

Permalänk

Åh, saknar eve.. Min karaktär har cirka 9m-12m sp. Kommer inte ihåg. Kan flyga helt t2 fittad cane, skulle jag va till någon nytta till ert corp? Jobbar heltid, mest kvällar. Skulle jag ens se någon online?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limerence:

Åh, saknar eve.. Min karaktär har cirka 9m-12m sp. Kommer inte ihåg. Kan flyga helt t2 fittad cane, skulle jag va till någon nytta till ert corp? Jobbar heltid, mest kvällar. Skulle jag ens se någon online?

Du har ungefär hälften av de SP som efterfrågas av SAE, men jag tycker gott du kan skicka en ansökan enligt instruktionerna i första posten ändå om du är intresserad. Motivation (och social kompetens) slår SP, men då du saknar en hel del SP kommer det isf hänga på vad du uttrycker i ansökan. Om du jobbar kväll missar du naturligtvis prime-time för SAE, det är dock folk inloggade dygnet runt, även om det säkert är väldigt tyst på nätterna. Helger borde annars inte vara några problem att träffa andra i bolaget, om man som du inte har tid i veckorna.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av van Uber:

Du har ungefär hälften av de SP som efterfrågas av SAE, men jag tycker gott du kan skicka en ansökan enligt instruktionerna i första posten ändå om du är intresserad. Motivation (och social kompetens) slår SP, men då du saknar en hel del SP kommer det isf hänga på vad du uttrycker i ansökan. Om du jobbar kväll missar du naturligtvis prime-time för SAE, det är dock folk inloggade dygnet runt, även om det säkert är väldigt tyst på nätterna. Helger borde annars inte vara några problem att träffa andra i bolaget, om man som du inte har tid i veckorna.

Okej! Tack för info. Ska nog fylla på mina konton och börja träna lite skills. Får se vad som händer sen!

Permalänk
Medlem

Första posten uppdaterad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Första posten åter uppdaterad.

Flera frågar varför vi svänger med våra SP-krav, det är 5M ena dagen, 20M andra. Svaret är ganska enkelt: när vi har tid över bland våra medlemmar att hjälpa nya, oerfarna rekryter sätter vi gränsen lågt och försöker skaka fram mentorer. Men vissa perioder räcker tiden inte till och vi annonserar efter mer erfaret folk som kan komma in i vår situation snabbare och agera mer självständigt från början. Det är inte enbart för vår skull utan även för er som söker. Vi vill inte att resan till 0.0 ska bli en kulturkrock för nya spelare, utan att någon är med och håller handen. Det tjänar både ni och vi på i längden, men det är inte alltid som det är en möjlighet, tyvärr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av van Uber:

Första posten åter uppdaterad.

Flera frågar varför vi svänger med våra SP-krav, det är 5M ena dagen, 20M andra. Svaret är ganska enkelt: när vi har tid över bland våra medlemmar att hjälpa nya, oerfarna rekryter sätter vi gränsen lågt och försöker skaka fram mentorer. Men vissa perioder räcker tiden inte till och vi annonserar efter mer erfaret folk som kan komma in i vår situation snabbare och agera mer självständigt från början. Det är inte enbart för vår skull utan även för er som söker. Vi vill inte att resan till 0.0 ska bli en kulturkrock för nya spelare, utan att någon är med och håller handen. Det tjänar både ni och vi på i längden, men det är inte alltid som det är en möjlighet, tyvärr.

Jag måste säga att corpet låter snarare som ett gäng rollspelare, typ Bladerunners när Raven deBlade & co ledde och som blev helt tokiga för att jag som amarr hade labor slaves i min geddon.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag måste säga att corpet låter snarare som ett gäng rollspelare, typ Bladerunners när Raven deBlade & co ledde och som blev helt tokiga för att jag som amarr hade labor slaves i min geddon.

Hoppsan. Jag vet inte riktigt hur du har fått det intrycket. Den enda gången det har "rollspelats" i SAE, vad jag vet, var när vi blev intervjuade av en diplomat från CVA. Det var hysteriskt roligt. Vi profilerar oss dock, lite med glimten i ögat, som vikingar i rymden (Longboats in Space!) och det krockade en del med CVAs rollspelande Jag ska se om jag kan gräva fram loggen från det samtalet.

Den som sitter på vår TS kommer nog aldrig att missta oss för rollspelare. Inte för att det är något fel på det, men det är helt enkelt inte något vi sysslar med.

EDIT: Hittade loggen, det är från när vi invaderade Providence och lyckades hugga ett par system där och till slut hamnade på kollisionskurs med CVA:

---------------------------------------------------------------

Channel ID: -16116640
Channel Name: Private Chat (Vaari)
Listener: Vasily Bath
Session started: 2010.11.12 12:56:13
---------------------------------------------------------------

2010.11.12 12:56:23 Vaari > Greetings
 2010.11.12 12:56:23 Vasily Bath > o/
 2010.11.12 12:56:38 Vaari > Are you diplomat of your dark alliance?
 2010.11.12 12:57:17 Vasily Bath > dark alliance?
 2010.11.12 12:57:27 Vaari > Im Lord Vaari, Arch-Bishob of the Church of Providence
 2010.11.12 12:57:41 Vasily Bath > Alright, hello.
 2010.11.12 12:57:44 Vaari > Church is doing its first regional report of the situation, security, faith and morale
 2010.11.12 12:57:58 Vaari > We have already interviewed hostiles and friendlies
 2010.11.12 12:58:16 Vasily Bath > Okey
 2010.11.12 12:58:23 Vaari > We are gathering information for our report and also publish some of the interviewes as awhole when report is ready
 2010.11.12 12:58:33 Vaari > Could you give us interview for your alliance?
 2010.11.12 12:59:55 Vasily Bath > Ye sure. But I need to know what report and where it will be published.
 2010.11.12 13:00:52 Vaari > It is general report of the situation of our home region. Why we lost it and what is its current situation. Also Church will give recommendation how we could reclaim it from the likes of you. It probably is published in my corporation homepage
 2010.11.12 13:01:36 Vaari > I interview commoners and high ranking officers of all sides
 2010.11.12 13:01:51 Vaari > Then look them at the faithfull's perspective
 2010.11.12 13:02:05 Vaari > Yesterday Sir Garreck of the CVA gave interview
 2010.11.12 13:03:08 Vasily Bath > Okey.
 2010.11.12 13:03:16 Vaari > Lets begin then
 2010.11.12 13:03:21 Vasily Bath > Shoot.

2010.11.12 13:03:43 Vaari > You are Vasily Bath of the Kadeshi alliance. Are you high ranking member of the alliance?
 2010.11.12 13:06:27 Vasily Bath > I have been priviledged to speak on the behalf of our alliance.
 2010.11.12 13:07:56 Vaari > Do you believe in God, amarrian God? Do you follow the teachings of the Imperial Faith or any heresies related to the Imperial Faith? What is your alliance's policy towards true Imperial Faith?
 2010.11.12 13:09:31 Vasily Bath > I have seen so much death and evil I cannot believe in one god, my surroundings are very cold, close to -273,15 degrees.

2010.11.12 13:11:21 Vaari > How do you feel on that your alliance lives on the area wich were stolen from us? You are part of the aggression forces that drowe us away from our home.
 2010.11.12 13:13:25 Vasily Bath > No space were stolen. The weak shall perish and reside back to the shadows and the strong can flourish as the weak stand in awe.
 2010.11.12 13:15:35 Vaari > Do you think we, the faithful, (CVA and its allies) have chance to liberate Providence or parts of it and remade that liberated area reasonably safe again even for industrial corporations to live?
 2010.11.12 13:17:41 Vasily Bath > No, this is the garden of Kadesh, for here lives the Kadeshi Republic. Those that come to consume the garden will be removed., If you have come to join we welcome you and will spare your ship until all have disembark. CVA's glory that once were are passed

2010.11.12 13:19:53 Vaari > You do realize that your oppressive ways has forced even those peasants, who knew only mining to take up arms and defy your unjust rule? How do you feel about that, knowing there are more and more peasant militias ready to put you on the torch?
 2010.11.12 13:22:04 Vasily Bath > No oppression have been put on anyone. We welcome those who will come stand side by side in our ranks. Not calling them peasants but calling them brothers. The oppression lies within your own ranks and standards.
 2010.11.12 13:23:12 Vaari > Then how do you explain destoroyed posses, lost lives and all other destruction wich happened in our space you now reside? Is that not oppression?

2010.11.12 13:24:24 Vasily Bath > Casualties of war, you're amarrian and follow it standards. I'm sure you can relate to sacrifice for the better good.
 2010.11.12 13:26:20 Vaari > What is your and your alliance relation to the Church of Providence, led by me? Do you agree it is the most just overseer of the true Imperial Faith on this region and its edicts should be listened by all within the borders of Providence?
 2010.11.12 13:29:31 Vasily Bath > No relation will be had, within the Kadesh the rules and edicts apply by our standards.
 2010.11.12 13:30:25 Vaari > Thank you for your time. This will help much for making the report
 2010.11.12 13:30:45 Vasily Bath > No problem.
 2010.11.12 13:30:52 Vasily Bath > Praise Jebus
 2010.11.12 13:30:57 Vaari > I do not say good luck because you are so far the most vile heretic I have been displeasure to interview
 2010.11.12 13:31:24 Vaari > Good day
 2010.11.12 13:31:32 Vasily Bath > My pleasure.

Visa signatur